אז ככה...
למיטב ידיעתי, קריאת דיסק ע"י המחשב נעשית בצורה אמינה יותר בחיבור ישיר מאשר דרך חיבור USB או eSATA. ולמיטב זכרוני, ניטור תקלות של HD בעזרת SMART עדיף שייעשה גם כן בחיבור ישיר בתוך המחשב.
לכן, בהתחשב בסיבות לעי"ל אני ממליץ להוציא את הכונן מהמארז ולחברו, כמשני, בתוך מארז המחשב. מאחר ומדובר בכונן בפורמט "2.5 את תזדקקי למתאם אותו תצטרכי לרכוש.
"הגשר" הראשון אותו תצטרכי לחצות יהיה מברג מסוג מיוחד (ככל הנראה) שנקרא TRAX.
זו הסיבה שהמלצתי לך לקחת את הכונן למעבדה כדי שישחררו את הברגים. מעריך שהם יסכימו להוציא את הכונן בכלל ללא תשלום. עבורם זה עניין של דקה קצרה...
אם אכן תפני למעבדה אז כדאי כבר להתייעץ איתם גם לגבי עניין המתאם.
לאחר שהכונן ישכון כבוד במארז מחשבך אז ורק אז תוכלי לתקוף את בעיית קריאת תכולתו. הפופיק אומר לי שתוכלי להציל ממנו את כל החומר. את גם תקבלי דיווח של SMART ובכך תתאפשר דיאגנוזה טובה יותר לגבי אופי התקלה. אפשרי שהיא ניתנת לתיקון בעזרת עזר תוכנה.
אגב, במידה ותאלצי לרכוש כונן חיצוני חדש, אני ממליץ שתלכי על אחד של Seagate או של WD. בנוסף, כדאי לשקול גם גיבוי חומר בענן. במידה ויש לך חומר שאת מחשיבה כפרטי/אישי אז כדאי להצפינו על מחשבך לפני שאת שולחת אותו לענן... תוכנה טובה וחינמית בנושא היא TrueCrypt.
דווחי ונמשיך...