הכנה לכיתה א

שירהד1

New member
מנהל
סליחה על השאלה ה"גסה"-

כפי שזכור לי, כתבת בזמנו שהוא מהקטנים בגיל...או שאני טועה.
"נורא נורא לא מעניין אותו כל עניין הלימודים"- בעייתי מאוד. ילד אמור להיות סקרן, נהנה מאתגר, רוצה ללמוד דברים חדשים, רוצה להתנסות- בכלל- וגם כמובן לקראת הכניסה לכיתה א'.
לא כל כך מובן לי למה החלטתם להעלות אותו לכיתה א' (אם אכן הוא מהקטנים בגיל. וסליחה אם אני טועה).

אבל בעיניי- כן חשוב לשאול למה הוא לא מתעניין, במה הוא לא מתעניין, מה כן מעניין אותו, כיצד יתמודד מול האתגרים הלימודיים והחברתיים והרגשיים שבכיתה א'....
את לא צריכה לענות לי. זה נושא גדול מדי בשביל לדבר עליו אינטרנטית, אבל אני מציעה לך לחשוב על הדברים ולנתח אותם לעצמך.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 
זאת לא שאלה גסה בכלל

ואני שמחה שכתבת לי
הוא אכן קטן (5.10)
הוא גם נראה גדול לגילו
גבוה
שנון וחצוף גם יחד
ילד מאד מאד חכם ובוגר
אוהב מאד לשחק משחקי דמיון
אוהב להקשיב וללמוד
גם בגן וגם בבית
( מתעניין מאד במדע..מערכת השמש וכדומה)
בכל עניין הכתיבה והאותיות יש בעיה
זה לא מעניין אותו
עכשיו..אם היתה בעיה אחרת
הגננת- המאד מנוסה שלו היתה מתריעה
והייתי מטפלת
זה לא המצב
 

שירהד1

New member
מנהל
מצטערת, לא שיכנעת אותי-

הגובה- בתור נמוכה- אם היו קובעים באיזו שכבה הילדים היו צריכים להיות לפי הגובה- הייתי כנראה נשארת בכיתה א' כמה שנים:)
גיל צעיר זו ברכה בעיניי, אם משאירים עוד שנה. שנה של גדילה והתפתחות טיבעית, שנה של למידה, שנה של עבודה וטיפוח הצדדים החזקים והצדדים היותר חלשים.
זו ממש אקסיומה מבחינתי כמרפאה בעיסוק וגם כאמא.
וזה בכלל בכלל בכלל לא קשור לשנינות, חוכמה ורמת אינטליגנציה. ממש לא.
וזה גם לא קשור לגננת- יש גננות שהן אקסויומטיות בנידון כמוני, ויש כאלו שלא, ויש כאלו שמבינות מה הדרישות בכיתה א' ויש כאלו שלא.
ואני אומרת לך באופן חד משמעי- שילד שעומד לעלות בעוד חודשיים לכיתה א' ו"בכל עניין הכתיבה והאותיות יש בעיה" (כדברייך)- אז יש בעיה אמיתית ויש שאלה אמיתית לגבי תפקודו בשנה הבאה בכיתה א'.
וזה לא משהו ש"קורס" הכנה לכיתה א' יפתור. ממש לא.
מעבר לזה- קטונתי מלתת יעוץ משמעותי ורציני באמצעות האינטרנט...

שיהיה בהצלחה, אבל ממליצה לך מאוד מאוד לשקול צעדייך, אם עדיין אפשרי.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 
בכלל לא

הוא מצייר ויוצר מאד יפה ובסבלנות
אולי אני לא מתארת את מה שאני חושבת
כמו שצריך
יש חצי שעה פעמיים בשבוע
שהמתלמדת שמגיעה לגן יושבת עם הילדים
שעולים לכיתה א פרטני
והוא יושב ועובד יפה
גם על אותיות
העניין הוא שזה לא מעניין אותו
אני כן משווה לשני אחיו הגדולים
אולי זה העניין
 
מגיבה לכל השרשור...

הבן שלי עולה (גם) לכיתה א. עד לפני חודש ידע רק לכתוב את השם שלו, זיהה את כל המספרים ופתר תרגילים פשוטים בחשבון(מאוד אוהב).
אותיות ומילים לא עניינו אותו בכלל בשונה מאחותו הגדולה שבאמצע גן חובה כבר ידעה לקרוא.
פתאום בחודש הזה נתן קפיצת מדרגה רצינית בהתעניינות ולמד בעצמו את כל האותיות... (יהיה בעוד חודש וחצי בן 6).
לבן שלך יש עוד חודשיים וחצי עד העליה לכיתה א, נשמע שהוא כן מתעניין ולומד, מצייר ופעיל מבחינת כל התחומים בגן.
מניחה שילמד לקרוא ולכתוב יחד עם עוד הרבה ילדים אחרים בכיתה א.
ההכנה היחידה שחשובה בעיני זו יכולת ההתארגנות- להוציא דברים מהילקוט, לארגן את המרחב האישי, להחזיר עפרונות/מחקים/מחדד לקלמר ואת כל אלו את יכולה ללמד אותו או להתאמן איתו בבית וגם את זה הם ילמדו בתחילת כיתה א.

זאת כמובן רק לפי מה שתיארת וגם לפי חוות דעת הגננת שנשמעת כמאוד מקצועית בעינייך.
 
נתת לי נקודה נוספת למחשבה!!

כל עניין הארגון
הוא דווקא דיי מאורגן
לא מפוזר וזוכר דברים
גם שלי אוהב מספרים ויודע חיבור
וגם האמצעי שלי ידע לזהות ולכתוב מגיל קטן והתחיל לקרוא מגן חובה
בגלל זה עכשיו נראה לי מוזר
שזה לא מעניין אותו
 
בהצלחה בכיתה א

חשוב לי לומר שהכנה לכיתה א צריכה להיות : הכנה קוגנטיבית הכנה רגשית והכנה חברתית.
אם הילד בשל רגשית וחברותי אין בעייה להשלים וללמוד את הקריאה בבית הספר. חשוב לי להבין למה התעוררה אצלך שאלה...
לא הבנתי מהם הקשיים שאת ראית והגננת לא? יש כאלה?
 
לא התעוררה שאלה

היא תמיד היתה ברקע
וכנראה נובעת מהשוואה לאח שלו
שכרגע בכיתה א
שהתעניין באותיות עוד בגן טרום חובה
ולמד לקרוא לבד בתחילת חובה

הקטן מאד מוכן חברתית ורגשית
בקטע לימודי נראה לי שיקח לו זמן
בגלל זה שקלתי איזו הכנה (קורס)
 
זה לא מדויק

כי ילד הרי לא יודע מה זה לשבת בכיתה
כמה זמן הוא יושב במפגש בגן
עשרים דקות גג חצי שעה
אז אם בהכנה הזאת הוא יושב בכיסא ליד שולחן
ופותח מחברת
זאת הכנה
 
הכנה לכיתה א

אם הילד מוכן רגשית וחברתית יש הרבה דרכים ללמד אותו ולאו דווקא קורס.... יש את האפליקציה " בהצלחה בכיתה א" יש שם גם לינק שבו תוכלי לקבל דפי עבודה כייפים ולעשות יחד איתו. מנסיון זה ממש כיף זמן איכות עם אמא.תהנו
 
למעלה