הכנה לקראת שנת הלימודים

נושבו

New member
הכנה לקראת שנת הלימודים

אני מתחילה ללמוד באוקטובר הקרוב ביוכימיה ומדעי המזון.
יש קורסים של כימיה ופיזיקה וגם מתמטיקה.
הייתי רוצה להתכונן בפיזיקה ובכימיה לקראת הלימודים כי אין לי שום רקע קודם במקצועות האלה, וגם להיזכר במתמטיקה (אלגברה, חדו"א, טריגונומטריה).
מישהו מכיר אתרים טובים שאני יכולה ללמוד בהם כדי להגיע מוכנה יותר?
תודה.
 
אם כבר GOOL - אז למישהו עוד ביקורות

על האתר הזה?
אני צריך ללמוד לחשבונאות, אבל המרצה היחיד שמציג את הקורס ממש לא נשמע מעניין יחסית לאלו שיש בכלכלה ושאר מקצועות...
הוא נשמע ממש אבל ממש מרדים!
 

arvivlx

New member
אני יכול לומר רק לגבי

שלי זה מאוד עזר לי. היה קורס אחד שכל הסמסטר לא הבנתי מהמרצה מה הוא ניסה ללמד, ולמדתי עם gool למבחן וקיבלתי 94. יש קורסים טובים יותר וטובים פחות, אבל בסך הכל לי זה היה שווה.
 
אפשר לדעת באיזה מקצוע מדובר?

והאם היה להם באתר את הקורס במוסד שלך?
כי לי לדוגמא יש סיליבוס קצת שונה ממה שמוצג באתר (וגם אין את הקורס של המוסד לימודים שלי ברשימה ), והם אמרו לי לשלוח להם סיליבוס,מבחנים,תרגילים וכו - ואין לי כוח לזה...
 

shirmi85

New member
לא מכירה את gool אבל

בעבודת סמינריון שלי נעזרתי ב P-value בשביל לסיים את כל החלק שקשור לניתוח סטטיסטי. הם תותחים בכל מה שקשור לסטטיסטיקה ויש להם אחלה שיעורים און ליין.
http://p-value-vod.co.il/p/data_analysis_basic
&nbsp
&nbsp
 
למדתי קצת איתו למיקרו

הוא לא מעמיק אך בשביל הבסיס הוא מעולה, לפעמים מקבלים תחושה שהוא מסביר לתלמידי מכללות אך בסה"כ הכללי לא ראיתי עוד מערכת כזאת שמתחקרת איתך מאות שאלות.
 

GuestOfHonor

New member
הכנה

אינני יודע איזו רמה נדרשת ממך בדיוק במקצועות האלו (לא כתבת איפה את לומדת), אבל מנסיוני כחצי ביולוג:

- כימיה אפשר ללמוד מספר של כימיה כללית. נדמה לי שבעברית זה היה הספר של פטרוצי. אם יש לך אפשרות להגיע למוסד שבו את הולכת ללמוד, את יכולה לקרוא בספריה. כדי לדעת מה לקרוא, נסי למצוא סילבוס - פירוט הנושאים בראשי פרקים של הקורס בכימיה כללית - ולהשוות אותו לפרקים בספר. סטודנטים משנים מתקדמות יוכלו לעזור לך עם זה, ואפשר גם לנסות ולפנות למתרגלים בשאלה הזאת.

- פיזיקה - כנ"ל, רק שפה אפשר להסתפק בספרים של יורם אשל. כן, אלה שלומדים איתם לבגרות 5 יח"ל. ביולוגים בדרך כלל לומדים מכניקה וחשמל\מגנטיות.
 

נושבו

New member
באוניברסיטה העברית

אני אנסה להשיג ספרים.
שלחו לי מהאוניברסיטה חוברת כזו שעושה רושם שהמטרה שלהם זה להלחיץ את הסטודנטים ולנסות לסחוט מהם עוד כסף.
כתבו שהקורסים בכימיה, פיזיקה ומתמטיקה מתבססים על ידע מוקדם של התלמידים ושכדאי לרענן את הזיכרון וללמוד לפני תחילת הלימודים באופן עצמאי או באמצעות קורס מכין.
במתמטיקה אני לא באמת זוכרת משהו, ובכימיה ובפיזיקה אין לי רקע קודם.
באוניברסיטה מלמדים מאפס או שהם מניחים שהסטודנטים למדו מראש וכבר מגיעים עם רקע כלשהו בנושאים הבסיסיים?
 
קורסי ההכנה זה דיי בולשיט

(אני מניחה שאת הולכת לפקולטה לחקלאות)
זה נותן ביטחון ואולי קצת רקע למי שלא למד מעולם אבל תוך שבועיים עוברים את כל החומר שלמדת וחפרת בו במשך חודש-חודשיים(? כמה זמן זה הקורס הזה?) ועוברים לדברים חדשים.

החומר הוא לא קשה והוא לא ברמה בלתי אפשרית.

אם את יכולה הייתי ממליצה לך לעשות את הקורס קיץ של כימיה (לא ההכנה, אלא הקורס עצמו, הנקודות זכות והכל) מעביר אותו מרצה הרבה יותר מוצלח מאשר המרצה הרגילה של מהלך שנת הלימודים (יש סיכוי שאשכרה תצאי עם ידע בכימיה מהקורס) הציונים יותר טובים, וזה גם יקל על העומס של הסמסטר הראשון (וגם יש שמועות שאומרות שהזוגיות מובטחת לבאי ובאות הקורס
)
 

נושבו

New member
איזה קורס קיץ לוקחים?

בחוברת קראתי שיש עקרונות הכימיה וכימיה אורגנית א'.
לוקחים רק את עקרונות הכימיה? או את שניהם?

תודה :)
 

נושבו

New member
באתר כתוב שד"ר אבראהים עאמר

כשהתקשרתי לברר על עקרונות הכימיה, אמרו לי שזו השנה הראשונה שמציעים קורס קיץ בכימיה אורגנית א'. זה גם קורס קצר יותר מעקרונות הכימיה, רק איזה שבוע.
 
אני הייתי מתרחקת כמה שיותר מאברהים.

בטח מקורס שמשלמים עליו יותר

(סתם לידע כללי, מר אברהים הזה לימד מספר שנים את עקרונות הכימיה במהלך השנה, ממוצע הקורס היה על הפנים, והפקטורים היו לא מציאותיים. לבסוף בלחץ של כמה שנים של הסטודנטים העיפו אותו והביאו מרצה אחרת.
אבל הגיע יום והמרצה של כימיה אורגנית היה צריך לצאת לשנת שבתון, ולא נמצא מחליף שהסכים להעביר את הקורס הזה בצורה שהמרצה המקורי דורש מלבד אותו אברהים. אז השנה הוא העביר את קורסי הכימיה אורגנית, אולי הממוצע היה יחסית גבוה (תכלס, המבחן היה קל יחסית כי הקושי נובע גם מהתלות בחיבה\שנאה של המרצה המקורי למחזור, והיות והשנה הוא לא פגש אותם אז הוא מאוד מאוד אהב אותם (ואולי גם ריחם עליהם שהם למדו עם אברהים)) אבל אני מבטיחה לך שאף אחד שם לא יוצא עם איזשהו ידע בכימיה אורגנית.

לעשות קורס כזה, בקיץ, ואז לחזור לקורס המשך בסמסטר ב' שיהיה הרבה יותר קשה במיוחד כשהבסיס שלך איך לומר.. מעורער. זה לא החלטה חכמה.

המלצה שלי, תעשי את הקורס קיץ בעקרונות הכימיה עם אורן שיינברג. זה כבר יפנה לך מלא מלא זמן בסמסטר הראשון להתרכז בכימיה אורגנית א' שגם ככה הקורס של זה מתחיל באמצע הסמסטר.
 
למעלה