הליכוד בונה את מה שהליכוד שונא

eitangn

New member
הליכוד בונה את מה שהליכוד שונא

שיטת "הפנקס האדום" שנים רבות בעבר נלחם הליכוד נגד שיטת "הפנקס האדום" של מפא"י ההיסטורית. לקח שנים רבות לנקות שיטה זו ממערכות השלטון, והנה התהפך הגלגל. הליכוד בונה שיטת מינוי פרוטקציונרים לתפקידים. קראו את המאמר המצורף, ואמרו לי אם יש איזשהוא הבדל בין זה לבין השיטה שהייתה נפוצה בשנים הראשונות להקמת המדינה, שיטת "הפנקס האדום": http://www.ynet.co.il/home/1,7340,L-2369-2703993,00.html כמו כן הייתי שמח לשמוע דעות אם שיטה זו אינה הפיכת ישראל מדמוקרטיה לרפובליקת בננות, בה רק פרוטקציוניזם וקרבה משפחתית מכניסים אנשים למערכת השלטון. במה זה שונה משלטונם המושחת של צאוצסקו ברומניה, או מרכוס בפיליפינים? ולחברים כהן, בוני השיטה: שכחתם, או בחרתם להתעלם, מהמרכיב העיקרי בשיטה האמריקאית, נשואת תאוותכם: כל המינויים הפוליטיים, ללא יוצא מהכלל, מפוטרים/מתפטרים ביום החלפת השלטון, ועוזבים את תפקידם מיידית וללא עוררין. זה קורה עם כל החלפת נשיא (המכהן מקסימום שתי קדנציות).
 

ראליסט

New member
מזמן היה ברור...

שהשחיתות שיצר הליכוד בשנות שלטונו,גדולה ומתוחכמת מהשתיתות של מפא"י,שבגללה סולקה מהשלטון ב-1977. ברור שאין שום הבדל בין הפנקס האדום של מפא"י,לבין שיטות המינויים של הליכוד (צחי הנגבי הוא רק דוגמא אחת).לכן ברור כבר שהתנועה שעשתה את "המהפך הגדול" ב-1977,אינה שונה במאום מבחינה מוסרית מהתנועה שסולקה מהשלטון.
 

רונאל1

New member
השחיתות של הליכוד גדולה אבל לא

מתוחכמת. עוזי כהן, הקופיקו מרעננה, מפגין את השחיתויות שלו בריש גלי והוא מנע בגופו והבלוקים שלו (הוא קבלן קולות) את איחוד הרשויות המקומיות שהיה חוסך הון עתק למדינה ואולי מאפשר לה להקטין את סבלם של החלשים. השחיתות של הליכוד היא מאוד בפרהסיה. לא מנסים אפילו להסתיר (חוץ משמירה על זכות השתיקה) - הבושה הלכה. וכל שבוע שבועיים פרשה חדשה - ועכשיו במבצע לקבלן כדורי מרחובות, שוקי פורר, ראש עירית רחובות מטעם הליכוד יסדר הגדלת זכויות אם כבוד הקבלן יממן את קמפיין הבחירות שלו.
 

ראליסט

New member
נכון...

פעם התבישו בזה. היום אפילו הבושה נעלמה. זה מה שאמרתי לבגיניסט-אם אחד כמו עוזי כוהן,הוא דמות חזקה בליכוד,ובאמת הוא כזה,הוא מאמין שכיום הליכוד מסוגל בכלל לדון על אידאולוגיה??? שרון עושה מה שהוא חושב לנכון,ומייצג דעה שהיא ימינה מהעבודה ושמאלה מהליכוד-דעה שרוב מוחלט בעם חושב כנכונה,וחברי הכנסת של הליכוד,שנכנסו לכנסת בהמוניהם,בזכות שרון,ואינם עושים ברובם ,מאומה,הולכים אחריו כמו עדר של שוטים.
 
למעלה