הלכה וקבלה בפסיכדליה
לפני שנה בערך, שמעתי הרצאה של רב קונסרבטיבי מסן פרנסיסקו, על הקורות איתו בשנות ה- 60 . מתברר שהוא היה בודהיסט בשלב מסוים וחי שם בזמן המתאים. הוא היה עם חבורה שעשו יוגה, מדיטציות וכו' (הוא לא הזכיר סמים בהרצאה) בשלב מסוים מישהו הלך איתו לבית כנסת וגם למדיטציות. בהדרגה יותר אנשים הצטרפו למעגל שלהם כאשר סדר היום עבר בין טקסים הינדואים לימוד גמרא וקבלה, תפילות בבית כנסת, לימוד דת בודהא ולפעמים גם לימוד של איסלם ונצרות. בשלב מסוים הוא חזר בתשובה והפך לאורתודוקס ואחרי שקיבל הסמכה לרבנות הוא מצא עבודה ב... אותו בית כנסת שנמצא ליד מקדש בודהיסטי. היום הוא משמש כרב הקהילה שם, והם עדיין משתפים פעולה עם המקדש הצמוד לבית הכנסת. השאלה שאני מפנה לכם היא: האם יש השפעות קבליות או גמראיות בפסיכדליה ובמיוחד במוסיקה פסיכדלית?
לפני שנה בערך, שמעתי הרצאה של רב קונסרבטיבי מסן פרנסיסקו, על הקורות איתו בשנות ה- 60 . מתברר שהוא היה בודהיסט בשלב מסוים וחי שם בזמן המתאים. הוא היה עם חבורה שעשו יוגה, מדיטציות וכו' (הוא לא הזכיר סמים בהרצאה) בשלב מסוים מישהו הלך איתו לבית כנסת וגם למדיטציות. בהדרגה יותר אנשים הצטרפו למעגל שלהם כאשר סדר היום עבר בין טקסים הינדואים לימוד גמרא וקבלה, תפילות בבית כנסת, לימוד דת בודהא ולפעמים גם לימוד של איסלם ונצרות. בשלב מסוים הוא חזר בתשובה והפך לאורתודוקס ואחרי שקיבל הסמכה לרבנות הוא מצא עבודה ב... אותו בית כנסת שנמצא ליד מקדש בודהיסטי. היום הוא משמש כרב הקהילה שם, והם עדיין משתפים פעולה עם המקדש הצמוד לבית הכנסת. השאלה שאני מפנה לכם היא: האם יש השפעות קבליות או גמראיות בפסיכדליה ובמיוחד במוסיקה פסיכדלית?