המילטריזם בישראל חוגג

a e q u i t a s

New member
עצוב מאוד

במקום להיות חברה אזרחית, אנו חברה מאוד אלימה כלפינו, אז גם בטח כלפי אחרים.
 

lironk25

New member
מעניין מה יהיו הצעדים הבאים..

הבנתי שעמירה דותן ניסתה להעביר הצעת חוק שמי שלא שירת בהצה"ל לא יוכל להצביע,כפי שזה נראה החוק הזה יעבור ובגדול. הזויה ומסוכנת כל הרדיפה הזו..
 

FIFI1981

New member
חוק שירות לאומי חובה

היה פותר אחת ולתמיד את כל העניין הזה. לא רוצה להתגייס? אין בעיה. תן שלוש שנים של עבודות שירות לקהילה. זה עדיף מלבוא כל בוקר, להרים את הדגל בקריה ולחזור הביתה בשתיים. כך גם ספורטאים מצטיינים יוכלו לתרום וגם האזרחים הערבים. תחשבו על זה...
 

lironk25

New member
יש לי קצת בעיה עם חוק כזה.

אני חושבת שהמדינה נוסדה על ידי אנשים ולמען אנשים ולא ההפך. אני מאמינה שרצוי שכל איש ואישה בישראל יתרמו לחברה,אבל מתוך רצון לא מתוך חובה. אדם יכול לתרום המון לחברה ולוו דווקא במסגרת של שירות לאומי. בנוסף אני לא חושבת שכלכלית מדינת ישראל תוכל לעמוד בכזה חוק. היום מאוד נוח למדינה שהערבים והחרדים לא עוישם שירות לאומי סה"כ מדובר בחיסכון כלכלי.
 

a e q u i t a s

New member
נכון....

את צודקת, יש בעיה מאוד חמורה של תפישת המדינה ואזרחיה ומהות תפקידיהם. עכשיו פורסם שיש הצעה לאסור רישיון נהיגה לכל אנשים שוחררו מהצבא... פשוט אבסרוד. מה שכן צריכים לעשות, זה קודם כל להטיב עם האנשים שמשרתים בצה"ל ולא למנוע מכאלה שלא שרתו זכויות בסיסיות. הבעיה היא שזה עולה כסף, אז קל יותר למנוע ממשתמטים רישיון. אמרתי כבר שזה ראייה עקומה?!
 

FIFI1981

New member
בכל זאת

את צודקת אולי לגבי החיסכון הכלכלי, למרות שאני לא בטוח שזה השיקול. אבל לעשות שירות לאומי זה לאו דווקא תרומה מתוך חובה. כמו ששירות צבאי הוא חובה ועדיין יש הרבה אנשים שנשארים בו מעבר לחובה ואנשים שמתנדבים ליחידות שהם לא חייבים, גם שירות לאומי אפשר לעשות בצורה מענינת ולהתאים את המשימה לאדם. אולי אף יותר מאשר בצבא. זאת עדיין תהיה חובה, נכון, אבל במקרים רבים לא חובה מהסוג שמתבאסים לקום בגללה בבוקר. אין מסגרת נוקשה כמו בצבא וזה יכול להתאים להרבה מאוד אנשים שסתם היו מתבזבזים בשירות הצבאי. ככה אני חושב, בכל אופן.
 

a e q u i t a s

New member
יאפ

מטריד אותי, השילוב של שר המשפטים פרידמן, לקעקע את תחומי האחריות של בית המשפט העליון, בשיתוף כל החוקים האלה והרדידות הפופליסטיות הזולה של הפוליקאים... זה מאוד מטריד...
 

maormp

New member
אותי מטריד שפרופ' למשפטים מתמנה לשר משפטים

מבקש לערוך שינויים ושופט עליון אחד רוצה לשבור לו את הידיים ונשיאת בית המשפט מתלהמת ומשתלחת נגדו כאילו שבית המשפט שייך לאבא שלה. בית המשפט העליון חרג מתפקידו ותפקודו, פעם פוליטיקאים מימין היו אומרים זאת אז היו מאשימים אותם שהם אויבי הדמוקרטיה, שפוליטיקאים מהשמאל היו אומרים זאת פשוט לא היו נותנים לזה כותרות, ופתאום מתברר שיש אסכולה שלמה בקהילה המשפטית שמסיכה שהאקטיביזם השיפוטי עבר כל גבול.
 

a e q u i t a s

New member
אף אחד לא מדבר על שינויים

הבעיה היא לא השינויים, אלא הצורה בה הוא מחליט לבדו על השינויים, ללא הסכמה רחבה, ללא וועדה ציבורית, כך פשוט על דעת עצמו. לאור העובדה שפוליטקאים בישראל נוטים להיות מושחתים מעבר לרמה המקובלת והעובדה שאולמרט מינה את פרידמן באופן מעורר חשד לאור הפרשויות שחיתות אחרונות שלו שצריכים להגיע בסופו של דבר להכרעה משפטית. אני נוטה לקבל את עמדת בית המשפט העליון.
 

maormp

New member
זה מאוד הגיוני שזמר שלא עשה צבא

יקבל כסף ממשרד הביטחון להופיע בפני חיילים
 

hilahers

New member
חברה מילטריסיטית זה הגדרה יפה ל...

לעומת מה שהולך במדינתנו. פתאום כל הפוליטיקאים התעוררו לגלות שיש סרבנות? אוי אוי אוי,כבר שנים שהיא קיימת. רק שלא מתייחסים אליה כיאות. האמת שאני מאוד מאמינה בחוק שיאגד אפשרות לשירות לאומי חובה כאלטרנטיבה לצבא ,כי בכל זאת צריכה להיות מידה של אחריות חברתית. צריך לטפל בכל מקרה לגופו, ולתת אפשרות ללכת לשירות לאומי. תראי lironk25 הבעיה של רוב הישראלים שאם משהו לא חובה הם לא יתרמו. אז אולי שירות חובה לאומי כן נכון...אפילו אם זה לחייב אדם. הרי סרבן מצפון כן יכול ללכת להתנדב במקלטי חיות/חניכה לתלמידים וכו' וכו' יש כל כך הרבה היצע מקומות התנדבות כך שרוב הסיכויים שהוא ימצא משהו שמבחינת מצפונו ירשה לו לעשות את ההתנדבות. אבל לרגע עם מה שאנו מאמינים ודעתנו. פתאום יש איזשהו טירוף סביב כל הנושא הזה. אני לא אומרת שאין אנשים שתופסים גל ומשתחררים על כלום בגלל שהם לא מוכנים לעשות כלום בשביל המדינה אבל יש רבים אחרים שמשתחררים מסיבות של מצפון. וגילוי נאות,אני עשיתי שירות מלא,והיום אם הייתי צריכה להתגייס מחדש לא הייתי מוכנה לקחת חלק במערך הזה מסיבות מצפוניות (שתבינו שהצבא שינה את דעתי הפוליטית 180 מעלות...)
 
למעלה