המלצה חמה
!

MightyTwins

New member
המלצה חמה ../images/Emo63.gif !

לא מכבר התחלתי לקרוא את הספר "המשפט האחרון של פרמה"- סיימון סינג. הספר מדבר על נושאים שונים במתמטיקה שהובילו לפתרון חידה בעלת מאות שנים. הייחודיות של הספר נובעת מהשפה הבהירה והדוגמאות החביבות שהסופר משתמש כדי להבהיר את החומר. מומלץ למתחילים הרוצים להיפתח לעולם המתמטיקה ולהרחיב את הדעת. קריאה מהנה!
 

cauchy

New member
משפט פרמה ועוד

קשה לי להאמין שיש מישהו בפורום הזה שעוד לא קרא את משפט פרמה. למי שמעוניין בספרים נוספים יש גם את "השערת גולדבך" של איזה יווני אחד, מהוצאת פרוזה, שלפחות לדעתי נופל באיכותו בהרבה מ"המשפט האחרון של פרמה" אבל עדיין סביר לקריאה. יש ספר קצת יותר מסובך בשם "משפטי גדל ובעיית היסודות של המתמטיקה", שהוא פחות סיפורי ויותר מתמטי ויש שם כמה הוכחות ממש יפות (כמו האלכסון של קנטור וכדומה). בקשר לפרמה, יש אתר מצוין, שחופף בחלקו את הספר אך גם נותן פרטים נוספים כמו גם רשימה ביבילוגרפית שנותן מקים האתר, בה ניתן למצוא עוד חומר רב. מהאתר יש גם קישורים לאתרי חידות ומתמטיקה נחמדים. http://www.workjoke.com/fermat.htm
 

bralon

New member
אני לא קראתי את הספר הזה! ../images/Emo13.gif

אבל הספרים שכן קראתי שקשורים למתמטיקה הם: 1. ההיסטוריה של המתמטיקה/מאת שבתאי אונגרו (הספר חולק לשני ספרים, החלק הראשון: המתמטיקה בתקופה העתיקה והשני: המתמטיקה בעת החדשה). 2. משפט גדל/ מאת ארנסט ניומן ועוד סופר שאינני זוכר את שמו בהוצאת הטכניון.
 
.......

אני בנתיים לא קראתי אף ספר במתמטיקה שאיננו ספר לימוד.... אולי בעתיד הרחוק למדי אני אקרא...
 

bralon

New member
זאת אומרת שלא קראת את הספר

שהמלצתי לך במסרים, איגור?
 

Ven0m

New member
ידעתי שהשם שלך מוכר לי מאיפשהו...

מה איתי? יש לי עוד 10 יחידות בערך לקרוא בקורס הנוכחי... אני לא חרוץ כמו איגור :)
 

yossibockchil

New member
לגבי פטרוס

ספר מצויין, שונה ומאוד מ-ה-י-ר :) מי שעוד לא קרא אז שלא יקרא את מה שכתבתי בסוף ההודעה. הספר מבוסס על סיפור לא אמיתי, לכל מי שלא היה בטוח בכך...רק מראה איזה ספר נפלא זה...
 

D a n n y b o y

New member
code book גם ממש טוב.

אין ספק שסיימון סינג סופר מצויין. למי שלא יודע, code book בעצם מתאר את ההיסטוריה של הקריפטוגרפיה והקריפטואנליזה.
 

01001101

New member
כנראה שכן

בצד הפנימי של הכריכה של פרמה שלי כתוב שספר ההצפנה מאת סיימון סינג (מאנגלית זהר בר-אור) עומד לצאת בקרוב לאור. טוב שלא כתוב שיש ספר מעניין על קריפטוגרפיה אבל השוליים של הכריכה צרים מלהכיל את שמו..
 
למעלה