המלצה לקלינאית תקשורת מאבחנת לקויות למידה

המלצה לקלינאית תקשורת מאבחנת לקויות למידה

הי,
האם יש המלצות במרכז לקלינאית תקשורת שיכולה לאבחן/לשלול לקויות למידה?
כאמור, ילדון עם PDD, רוב הסיכויים לא ישתף פעולה באבחון דידקטי "רגיל", וכבר משולב, לכן לא צריך אבחון פסיכודידקטי רישמי כדי לקבל סל שילוב.
מרכז הארץ, יש אפשרות להרחיק למרחקים הגיוניים: שפלה, השרון...
 
מקפיצה: יש המלצות?

מק

מק

מק
 

שירהד1

Member
מנהל
את יכולה לתת קצת יותר פרטים?-

אני לא מכירה, וחוץ מלהמליץ על עצמי לא יודעת להמליץ על אף אחת (וסליחה על חוסר הצניעות). אבל אני שואלת עצמי מה הסיכוי שאין לקויות למידה ומהי מטרת האבחון?
כי מה זה PDD ?- קשיים נרחבים בהתפתחות. זה התרגום לעברית. זה למעשה סל ענקי שכזה, שאליו מכניסים המון דברים, ובין השאר- נכנסות גם הפרעות בתקשורת.

אם תוכלי לתת קצת יותר פרטים, אוכל להמשיך ולהתייחס.
בן כמה הילד? מה המסגרת החינוכית שבה נמצא? אילו טיפולים מקבל? מה הקשיים המרכזיים? מה מטרת האבחון שאת מעוניינת בו? מדוע כתבת שלא ישתף פעולה באבחון דידקטי רגיל?
אשמח אם תעני על השאלות ותוסיפי כל מה שנראה לך, ומשם אפשר יהיה להמשיך הלאה.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 
הבעיות ששיכות אולי ללקויות למידה - קריאה וכתיבה

בני בכיתה ד' בשילוב.
נכון, PDD מתורגם כבעית התפתחות מורחבת, לכן אני יותר אוהבת את ההגדרה של ספקטרום אוטיסטי. לילד שלי לא ממש יש בעיות התפתחות "קלאסיות": המוטוריקה הגסה ועדינה שלו תקינים (למרות שפת גוף מוזרה), העיקוב בשפה היה לא בהתחלה, אלא בדברים מורכבים יותר, שדורשים 2, יחסים בינאנושיים. הבעיות שלו יותר בפרגמאטיקה, בעיות סנסוריות, "סיבולת" של נוכחות בחברה והבנת קודים חברתיים, חרדות...
בגיל הצעיר הוא למד "מהאוויר", לכן כל הזמן חשבנו שהמנעות שלו מלמידה פרונטאלית נובעת מחלק האוטיסטי.
מצד שני - ברור שיש לו בעיית קשב וריכוז, זה די בולט.
יש לו גם סוג של מחשבה מקוטעת, וקושי לבנות לא רק סיפור, אלא אפילו משפט מסודר כשהוא נמצא בריגוש אפילו מינורי. לכן גם שפה מקוטעת שייכנו לזה, וגם קריאה מצרפת.
בינתיים הדרישות הלימודיות עלו (כיתה ד'), ואני רואה יותר ויותר בבירור הקושי שלו בקריאה.
לכן אני רוצה לבדוק האם זו גם לקות מידה, ואולי יש טכניקות עוקפות קושי שיעזרו לו "לממש את הפוטנציאל".
אודה לעיצותיך
 

שירהד1

Member
מנהל
ממליצה לפנות

לפרופר דיצה צחור. גלגגלי אותה ותביני למה אני מפנה אליה במקרה שלך.

אני יכולה לחתום במאה אחוז שיש לקויות למידה, אבל כדאי שאשת מקצוע שמתמצאת בשני התחומים (לקויות למידה ואוטיזם) תאבחן אותו.
לגבי טכניקות עוקפות קושי- בוודאי שיש כאלו, אבל צריך להכיר באמת את הילד לעומקו ולרוחבו כדי לדעת מה יסייע לו.
כתבת שבנך בשילוב. מה זה אומר? הוא לומד בכיתה רגילה עם סיוע? מקבל סייעת לכל השעות? הוראה מתקנת בבית הספר? בשעות אחר הצהריים?
האם מטופל תרופתית?
במה באים לידי ביטוי הקשיים בקריאה ובכתיבה? איטיות? חוסר דיוק? חוסר הבנה? קושי בניסוח? מוטיבציה נמוכה? כתב יד לא קריא?

את כמובן לא צריכה לענות על השאלות. אלו רק מעט מהשאלות שתישאלו ושצריך יהיה לבדוק באבחון עצמו.

שיהיה בהצלחה רבה!


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 
למעלה