המלצה

שי רגב

New member
המלצה../images/Emo70.gif

(בעקבות הדו-שיח של רועיברששת וצ'טקה) קחו עצמכם (מחר/היום בבוקר) לאיזור הר-חורשן, בת-שלמה, רמות-מנשה, קחו מגפיים, תרמוס תה, מצלמה, סנדוויצ'ים ומשקפי שמש וצאו להינות ממראות "שוויץ הישראלית": הנחלים (נחל תנינים, נחל דליה) זורמים בשצף קצף (ששת, כמעט טבעתי היום/אתמול פעמיים, עם האופנוע - בדרך אל ובחזרה מהאימון...), הכל ירוווווווק ופורח ומלא מים ושמים ושלווה ואהבה! סעו, תהנו ואל תלכלכו וצלמו הרבה (המוון) צילומים, כי זו הפעם האחרונה שתראו מראה כזה: בשנה הבאה תראו שם כביש רחחחחב, שחור וערימות בטונים, תחת השם "כובש הלבבות": "כביש חוצה ישראל", או - כביש 6...
 
כמובן שזו לא גזירת גורל...

במקום להספיד את הטבע כאשר עדיין יש אנשים הנאבקים ברמות מנשה, אפשר לעזור, גם אם בצורה צנועה. בפורום שמירת טבע, התפרסם השבוע נוסח מכתב מחאה המיועד לשרי הפנים והתחבורה, והמעוניינים בכך מוזמנים להדפיס ולשלוח בפאקס ללשכות השרים (כבר שלחתי)
 

שי רגב

New member
לעמית

אם קיבלת את רשימת התפוצה של הפעילויות האחרונות נגד הכביש - תעיין בה בבקשה (ברשימת השמות) ואז, אולי, תבין שהטפת המוסר שלך לא היתה במקום... (אגב, אל תדאג, לא נפגעתי, כוונתך היתה טובה). בהצלחה (אף שלדעתי הקרב אבוד וידוע לי בדיוק במי האשם...
)
 
../images/Emo12.gifהיתי רוצה..

אבל עוד שלושה שבועות יש לי מיבחן, התחלתי להתכונן לפני חודש עכשיו הפיניש. דרך אגב טיולים ..קיבלתי דיווח שבוץ טס לשבועיים סקי...
 

shagam11

New member
מצטרף להמלצה ומוסיף "כביש הורס

ישראל"! חוץ מזה, מה אתה עושה בשעה כזאת (חוץ מלכתוב בפורום)? מתי אתה "טוען" את הסוללה האנושית המכונה - גוף האדם?
 

שי רגב

New member
בשעה שכתבתי...

חזרתי בדיוק משם (תוואי כביש הורס ישראל). בין יתר הפעילויות שלי - אני גם שומר עליכם בלילה, לפעמים, כמתנדב ביחידת ה-"מתמיד", של משמר-הגבול... אגב ולעמית, שהציע לי "גם לפעול ולא רק לדבר": אני לא רוצה להגיב בצורה בוטה, ובוודאי שלא משתחצנת, אז רק אומר - "התפרצת לדלת פתוחה, חביבי!".
 
שמח לשמוע

פשוט, קצת מרגיז לקרוא הספד שאינו מציע גם להיאבק (וממילא, אני לא מכיר היטב את המעורבים במלאכה). (ובאותו אופן, כעסתי על פרסום כתבה על הנרקיסים בגלילות, לפני ימים מעטים, בה נכתב שהמאמצים היו לשווא - כאשר מאבק זה, שאני מעורב בו אישית, ממש לא קרוב לסיומו).
 

שי רגב

New member
בתחבולות תעשה לך מלחמה... מכיר?

וזה עבורך ועבור כולם: אם את/ה מתכננ/ת לנסוע בכביש 6 (חוצה ישראל) המכתב הבא עשוי מאוד לעניין אותך. ידיד שלי (נקרא לו מ.) נוסע מידי פעם בכביש האגרה חוצה ישראל ) מס' 6). למעשה מאז שהכביש נפתח (לפני כשנה) הוא נסע בכביש 31 פעמים. כידוע, החיוב על הנסיעה (כ- 15 ש"ח) אמור להישלח בדואר. מ. חיכה לחשבון שיגיע בדואר. מכיוון שהחשבון על הנסיעה נשלח פעם בשלושה חודשים, מ. לא שם לב שהדואר לא בא. בתאריך 29/12/03, נסע שוב מ. בכביש. די מייד תפסה אותו ניידת והורידה אותו מהכביש. כאמור, מ. נסע 31 נסיעות בלי לשלם. עד כאן הכל הגיוני. עכשיו אנחנו נכנסים לאזור הדמדומים ... השוטר בניידת הודיע למ. שהוא חייב ל"דרך ארץ" (החברה שמפעילה את כביש 6), דמי שימוש בכביש 31x15=465 ש"ח ועוד קנסות ריביות ופיגורים. סך הכל 9670 ש"ח. כן, כן. חשבון של 465 (ארבע מאות שישים וחמישה שקלים) הפך לחוב של (תשעה אלפים ושש מאות ושבעים שקלים). איך זה קרה? כאמור מ. לא קיבל את החשבונות של "דרך ארץ" לביתו. גם דואר רשום ששלחו אליו לא הגיע. חברת "דרך ארץ" הודתה בפניו שהדואר חזר בציון שהוא "לא נדרש". עכשיו קצת ידע כללי. אם רוצים לפתוח תיק בהוצאה לפועל צריך להוכיח שביקשת את הכסף מהחייב והוא סירב. דואר רשום שסירבו לקבלו, נחשב לעניין זה סירוב. אבל דואר ש"לא נדרש" לא נחשב סירוב, אלא ששלחת מכתב לכתובת לא נכונה. במקרים מסוימים, בהתערבות שופט, ניתן לפתוח תיק בהוצל"פ כשהאסמכתא היחידה היא דואר שלא נדרש. זה החוק הישראלי. הבעיה היא שכביש 6 כנראה לא נבנה בישראל, אלא בארץ "דרך ארץ". שם חברת "דרך ארץ" היא החוק, השופט השוטר והתליין. חברת "דרך ארץ" החליטה שמ. מתחמק מתשלום (על סמך פירוש מוטעה של "חוק האגרה" הישראלי), ועל כן החליטה לקנוס אותו. מה הקנס על נסיעה בשווי 15 ש"ח? לקנסות של המשטרה מתווספים 50% אחרי שישה חודשים ועוד 5% כל שלושה חודשים אחר-כך. סך הכל כ-65% (בגלל ריבית דריבית) בשנה. לחובות לבנק מתווספים בשנה כ-30% (תלוי בבנק, תלוי בסוג החשבון ....) זה בישראל (שבה יש אינפלציה אפסית). בארץ "דרך ארץ" חשבון שלא שולם צובר קנס של כ-2000% (כן, אלפיים אחוזים) מהחוב המקורי. אם כן בארץ "דרך ארץ", השופט "דרך ארץ" מחליט מתי אתם מתחמקים מתשלום. (אולי הצלצול בטלפון שלא הספקתם לענות בגלל שהייתם בשירותים היה מהם, ועכשיו גם אתם עבריינים?) התליין "דרך ארץ" מחליט מה העונש (רכשת קרוואן, השתמשת בשירותים ולא הספקת לענות לטלפון? הלך הקרוואן), והשוטר "דרך ארץ" ידאג להחרים לכם את המכונית בפעם הבאה שתכנסו לכביש. מ. שנדהם מהסכום, לא יכל לשלם אותו במקום ולכן מכוניתו נגררה ואוחסנה בחניון של "דרך ארץ". כמובן שהחניון של "דרך ארץ" עולה 200 שקלים ליום. (אה כן, גם הגרירה הייתה על חשבונו). למה "דרך ארץ" לא פונה להוצל"פ או מנסה לגבות את הכסף בישראל, אלא מחכה עד שהקורבן יכנס לכביש 6? כנראה בגלל שבארץ זה לא יצליח להם. הוצל"פ יצחקו להם בפרצוף ובבית משפט הם יצאו מפסידנים סדרתיים. במקום זה הם מחכים בסבלנות. אורבים בשקט בין הצללים ותופסים את הקורבן בכביש 6 – ארץ "דרך ארץ" שם הם החוק. מ. שמכוניתו הוחרמה בגלל חשבון של 465 ש"ח (שהפך בעיני "דרך ארץ" לחוב של כמעט 10,000 ש"ח, אץ רץ לשחרר את המכונית. כמובן שכדי לשחרר את המכונית מהחניון של "דרך ארץ" צריך לחתום על מסמך שאומר ש"דרך ארץ" צודקים. אין לך שום תביעות נגדם. כל סכום שהבאת להם היה מאהבה, ואם היית יכול היית נותן יותר. באותיות הקטנות גם כתוב שיש לך חלחולת בקוטר של בקבוק עראק, ולהם יש בולבול של פיל אפריקאי. מי לא יחתום על מסמך כזה בשביל לקבל את המכונית בחזרה? כמובן שהמסמך הזה הוא לא חוקי. הוא נחתם באונס, תחת לחץ ואיומים (כל יום עולה 200 ש"ח זוכרים?). אם "דרך ארץ" רוצים כסף בבקשה, אבל בואו נבדוק את חוקיות הקנס בבית-משפט. לצערנו ידוע לו על עוד מקרים חוץ מ-מ. של אנשים ששילמו אלפי שקלים ועשרות אלפי שקלים על מספר נסיעות שאפשר לספור על יד אחת. מה המסקנה? חשבון של כ-400 ש"ח, עלול בכביש 6 להפוך להוצאה כספית של 10,000 ש"ח. מסקנה אישית שלי היא לא להשתמש בכביש 6 אף פעם. אני לא בטוח שאני אוכל לשלם על הנסיעה. מסקנה נוספת היא, אם כבר נסעת בכביש 6, צלצל למחלקת הגבייה 9081016/17-03 לוודא שאין מכתב שאבד בדואר. דניאל מתעסק עם בירורים כאלה. מסקנה אחרונה וגם בקשה – אם דפקו גם אתכם נשמח לשמוע, כי בימים אלו אנו מנסים לארגן תביעה ייצוגית נגד "דרך ארץ". אנא שילחו דואל ל: להעביר הלאה לכל החברים בדואר האלקטרוני לתפוצה נרחבת [email protected]
 
מכיר

הבעיה שכאן, נושא המאבק הוא אגרת הנסיעה, ולא עצם סלילת הכביש בשטחים הפתוחים, ולכן זו בעיה שניתן לפתור, ועדיין לגרום אותו נזק בדיוק לשטחים הפתוחים...
 

chataka

New member
לא בטוח

בעיני הסיפור ששי הביא, יש בו להעיד זוית נוספת על מכלול ה"בעיה" או לפחות זויות פחות מובנות מאליהן. מעבר להרס השטחים הפתוחים ישנה שאלה של פריוריטיז ופוליטיקה והתנהגות\מדיניות הפרטה, אפשר לאחוז בנושא הזה מכל מיני זויות (וכך גם- להתנגד ולהאבק בו), אבל כל זוית היא בהכרח רק ביטוי של צד מסוים. הכל מטפס למעלה עד שמתנקז למקבלי החלטות ברמה הפוליטית. בהתאמה - אותו האטיטיוד שהוביל ואישר ואיפשר את חברת "דרך ארץ" וכביש 6, הוא זה שיחלחל למטה עד לאינטראקציה הכי יומיומית וטריויאלית של גביית תשלום ושרות ללקוח. אותה האדישות והאטימות שיש כלפי סוגיות ההרס הסביבתי תתבטא בכל מישור. בדומה לבעיות מנהל תקין- כשהדג נידוג מים מזוהם, גם גפילטע וגם סושי יעשו קילקול קיבה
אני מסכימה איתך שמדיניות גבייה זה משהו שהרבה יותר קל לשנות מאשר תוואי כביש והשלכות סביבתיות ארוכות טווח, אבל בכל הקשור בהתנגדות ושינוי המצב- צריך לחפש את הגברת מאחורי האדרת. או האדון :) = את הגישה קשה לשנות, את המניע. דרך אגב, אולי מישהו יודע מי היה שר התחבורה שאישר את תוכניות כביש 6 מלכתחילה? ומי הגורם שיזם את את העניין?
 

chataka

New member
ועוד משהו מעניין שמצאתי

דרך אחד הלינקים כאן בפורום בהקשר למרכזי מחקר שעוסקים בעתידנות או תכנון עתידי (לרוב אני מכירה אופי מחקר כזה כאוטופי- כלומר, מתכוון להציע גישות אפשריות על בסיס מלוא הפוטנציאל הפתוח ולאו דווקא בהתאם לתנאי מציאות מגבילים. מה שנקרא- לפתוח את הראש) אחד הגורמים המפעילים את "המרכז הישראלי לפיתוח מרכזי עתיד אזוריים" , שעוסקים בתכנון עתידי בשיתוף תושבים ובמלוא הכוונות הטובות i am sure, גם עובד עם... נו , עם מי הם עובדים? חברת דרך ארץ. הנה כאן מה זה אומר? לא יודעת. אין לי מושג איזה סוג יעוץ ועבודה נעשתה עם דרך ארץ, בעיני זה רק מעיד על המורכבות הפוליטית ותמונת המציאות ובמידה מסוימת גם על הכיוון שבו יכול להתרחש שינוי מהותי. חברה כמו של עדנה פשר, למרות שאיני מכירה אותה כלל, אני מתרשמת (כתוצאה מהצהרת הכוונות) שהיא פועלת בהתאם לקוד אתי מסוים ופעילות נוספת של החברה מעידה גם על אג'נדה פוליטית די מובהקת. כולי תקווה ששינוי מהותי יכול לבוא דרך שיתוף פעולה ולא רק דרך מאבק והתנגדות, כולי תקווה שאכן היה לפחות נסיון כזה. בימי ראשון אני אופטימית ;) שבוע טוב לכולם
 

שי רגב

New member
"מה זה אומר?" זה אומר ש...

עם אידיאולוגיה קשה לקנות לחם במכולת (ובמקרה שלה, זה כנראה ווילה בנאות-אפקה...). וכמו שאומרים ביידיש: s'est la vie !!
 

שי רגב

New member
../images/Emo45.gif סוף סוף גישה כלבבי...

מה שמזכיר לי: לפני הבחירות האחרונות (לכנסת) נכחתי בכנס עם ד"ר עוזי לנדאו (כן, כן, או עוזי לנדאו מהליכוד/הממשלה), שהנו דוקטור לתחבורה (ולעבר מרצה בטכניון) והיה ידוע עד אז בהתנגדותו העזה לכביש 6 (הכנס אורגן ע"י פעילים נגד הכביש, אם זה ממש חשוב לכם). אוקצור, לפני הכנס "גונב לאזני" פרט מסויים שלדעתי (ולדעת אנשי מקצוע) יכול היה להוות כלי-נשק אדיר-כח כנגד הכביש והחברה המפעילה אותו. בכשהעלתי זאת בפני לנדאו (וכן בפני "פעילים ירוקים" אחרים) - הוא שלל לחלוטין את השימוש במידע זה, בטענה ש- "אין בהעלאת הטענה הזו התנגדות לסלילת הכביש, והיא עלולה להתפרש כהסכמה לסלילתו...". אם הוא צדק, או אני - לא נדע אף פעם, כנראה, אבל בטוח שגישה "טהורה ונקייה" משמיטה מראש את השימוש בכלי-נשק נוספים, שעשויים לתרום בהכרעת המערכה. לטעמי - יש לבחון ב- "מבחן התוצאה" (לא חשובה הדרך, אלא התוצאה).
 

שי רגב

New member
ועוד באותו עניין

אחת הטענות של מצדדי הכביש (לפחות בשלבים שהם היו זקוקים עדיין לתמיכה ציבורית...) היתה שהכביש הוא "כביש חברתי", שיצמצם את הפערים בין הגלעין הכלכלי-פיננסי העשיר במדינה, לבין הפריפריה הענייה.
בולשיט גמור
- יש הרבה ניתוחים שיוכיחו זאת (את השקר והדמגוגיה הגסה שבדברים אלו). המייל הזה שקיבלתי (בדבר מדיניות התמחור של הנסיעה והקנסות בכביש) רק מהווה אבן-דרך נוספת ברשמת ההוכחות הארוכה הזו...
 

שי רגב

New member
בוודאי!../images/Emo39.gif

אבל חובה מגפיים (וציוד צלילה, אם ברצונך לחצות את נחל דליה...
)
 
דווקא רציתי לבקר בחוות כינרת

היית שם? שנה שעברה הייתי בשמורת פורה ועליתי על תל נגילה
 
למעלה