הממשלה אשרה חוק חדש

מוחמד5

New member
הממשלה אשרה חוק חדש

הקמת מנהלת לשירות אזרחי (התנדבותי) לערבים הפלשתינים בישראל . http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/624/341.html في مسعى للتغلب على قضية رفض الخدمة الاجبارية في الجيش الاسرائيلي وانخفاض نسبة المتجندين، صادقت الحكومة، صباح اليوم، على انشاء دائرة تهدف الى تشجيع التجند للخدمة المدنية في اوساط اليهود المتدينين والشبان العرب، وتامل وزارة الامن من تنفيذ هذه الخطوة الى تجنيد الالاف من الشبان العرب الى صفوف الخدمة. الدائرة المذكورة ستكون بمثابة استمرارية لتقرير "لجنة عيفري" والتي ستتيح الفرصة لاستيعاب المتجندين في نطاق الشبان لفترة عام او عامين خلال هذه الفترة سيتم توظيفهم في اعمال اجتماعية مختلفة. .http://www.alarab.co.il/view.php?sel=00021924 האם המדינה למשל תסכים שהערבים הישראלים ישרתו גם במחסומי צה"ל בשטחי הרשות(במסגרת השירות האזרחי) ,ובכך יפחת הסבל של העם הפלשתיני בשטחי הרשות
 

עגייב

New member
אני רק רוצה להזכיר לקוראים

שבמדינה הזאת שמאשרת צעדים כאלה עומד לו ערועור לעליון על פסיקת בית במשפט המחוזי שהחלטת הנהלת המעונות באונ' חיפה שהמעונות ניתנות עם עדיפות ראשונה למשוחררי צה''ל אינה חוקית ומפלה...רוב הסיכויים מצביעים על כך שהערעור נדחה..אבל המחשבה עצמה שמרשים ערעור על החלטות צודקות ושוויוניות אמורה להדליק את המנורה האדמה בקרב המיעוט הערבי במדינה..
 

מוחמד5

New member
נדחה או שסביר להניח שידחה !!

אתה צודק בהחלט,שוויון אמור להיות מובן מאליו ,לא צריך לפנות לבתי משפט בכדי לדרוש שוויון (על אף שגם בבתי המשפט לא קיים שוויון בין יהודי למי שלא). ראשי ממשלה,שרים (גם ימניים וקיצוניים) מודים שהאפליה קיימת אך העשיה למען צמצומה לא מורגשת על אף נסיונות של בודדים להביא לשוויון בתחום שלהם. גם אם בית המשפט יתיר למי שלא שירת בצבא לקבל מעונות,הם ידאגו למצוא סיבות חדשות למה לא להתיר. אסור להרים ידיים.
 

עגייב

New member
סביר להניח שידחה

אבל מה שרציתי להגיד שבמדינה דימוקרטית עם מיעוט ילידי פטור מצבא לאור ההיסטוריה המוכרת של מיעוט זה והעובדה שהמדינה נכפתה עליו אסור לחייב אותו בשירות כלשהו במסגרת לאום שלו הוא לא שייך..יש מאמר גדול ומעניין של אילן סבן בעניין אני מקווה שאם יתפנה לי לחפש אוכל להביא אותו לכאן ויהיה אחד ממקורות הקריאה בפורום, לענייננו הקמת ההנהלה הזו והסיכוי שהיא תתקבל בקרב המיעוט תעניק לשירות כזה לגיטימיות וסוג של קבלה בכך שהמסגרת הזו של השירות לאומי רצויה ומהווה הודאה בשירות הצבאי כשירות בעל ערך עליון...במתן לגיטימיות כזו אנחנו עלולים לפתוח דלתות לגופים רבים במדינה היהודית שיגבילו גישות וקבלה אליהם בשירות לאומי, אם לא צבאי אז ניתנת אפשרות לשירות אזרחי...ובכך יהפוך לשירות חובה בצורה עקיפה והמדינה תתגבר על הפטור וזה יוצר מצב שהחברה הישראלית לא תתנגד בתוקף להחלטות כמו של מעונות חיפה להגביל מתן מעונות בשירות צבאי....
 
נשמע מעניין עג'יי אחי

אם כי אני חייב לציין שמיום שהפכת לעורך דין התחלת לדבר בעורך דינית וממש קשה לי להבין את סבך המונחים המקצועיים
יש לך גישה מענינת, אתה חושב כמה צעדים קדימה ולא רוצה ליצור מצב תיאורטי שבו התפתחות של מוסד השירות הלאומי יביא להתניית קבלת שירותים ממלכתיים בשירות הזה. האמת היא, וזאת דעתי האישית, שאני לא מבין את הדחף של שני הצדדים, לא של המדינה, ולא של הפלסטינים אזרחי ישראל המתנגדים לשירות לאומי. מן הצד הראשון לא ברור לי מה כל כך בוער למדינה שהתושבים שלה יתנדבו? האם היא מנסה לסתום דרכם חורים בכוח אדם במוסדות ממלכתיים כמו בתי חולים וכו' שנובעים בגלל הקיצוצים הבלתי פוסקים? כי אם כן זה פסול. האם היא מנסה לגרום לשוויון חובות בין האזרחים? אבל האם זו לא אחריותה לגרום לכך שקודם כל יהיה שוויון בזכויות שאזרחיה נהנים מהם? ומצד שני, אני גם לא מבין מה כל-כך שלילי אם צעירים/ות פלסטינים אזרחי ישראל, שהם אכן מיעוט ילידי יבצעו שירות לאומי. כמו שכתבת עג'י אולי יש טעם לפגם אם לשירות הזה היה גוון לאומי שסותר את הלאום הפלסטיני, אבל אם צעירים יתנדבו בבתי חולים, או בעמותות חברתיות שונות, זה לא מתנגש לפי ראייתי האישית בזהותם הלאומית הפלסטינית. אלא אם כן הזהות הזו מתבססת כולה על מאבק כללי ולא ממוקד במדינת ישראל. שזה כמובן לגיטימי, אבל המאבק לא נראה לי כחלק מהזהות, אלא כאמצעי שנועד לאפשר לאותה זהות יותר חופש קיום. אמנם אני לא פלסטיני, אבל אני כותב את מה שנראה לי בראש הגיוני. מה דעתך?
 

מוחמד5

New member
אתה מעלה טיעונים מעניינים עמית

אני אוסיף עוד טיעון, האם החיפזון בחקיקת החוק נובע גם מאחוז המשתמטים ההולך וגדל בצבא !!(רעיון טוב שערבים פלשתינים יאיישו חלק מהמחסומים בשטחי הרשות). אישור החוק כרוך כמובן בעלויות כספיות,האם המדינה ערוכה לכך !האם זה יתבטא בעתיד במלגות ובמענקים הניתנים ע"י הממשלה!! במידה והשירות יעשה בתחומי הישובים הערביים ,אני מניח שהדבר רק יעצים את תחושת השיכות הלאומית של המשרתים,הם יראו מקרוב את הבעיות ואת הקשיים האמיתיים ,היומיומיים שעליהם רק שמעו . נניח והם סיימו את השירות,ולאחר מכן הם לא זכו לראות את ההטבות להן זוכים עמיתהם מהמגזר היהודי, האם המדינה לא מטפחת כאן אוכלוסיה מתוסכלת הרבה ממה שהיא כיום ! הרבה שאלות עולות בראש.
 

עגייב

New member
אני לא עורך דין!!../images/Emo46.gif

תשמע עמית..ברור שאין פסול בכך שצעירים ערבים ישרתו את החברה שהם חיים בה, ולא רק במוסדות ערביים, אני בעד שיום אחד תמצא גם מתנדב ערבי בבית חולים או בית אבות יהודי ולתרום בכל פעולה אנושית כלשהי, הבעיה היא כמובן כמו שכבר שמעת עם המסגרת שבה ניתן השירות הזה..המסגרת הלאומית..ואני לא צריך להרחיב בסיבות למה אל לנו לשרת במסגרת לאום זה, רוב הערבים שאני מכיר וכן עשו שירות לאומי היו להם מטרות ואינטרסים אישיים ולאו דווקא מטעמי עזרה לזולת, וזה אכן עזר להם בחיים, במיוחד אנשים שבאו ממשפחות עויינות מבחינת שב''כ, אז השירות הלאומי זה כדי לכפר ולהקל עליהם את הדרך לסלילת העתיד, כמו למשל לחסוך שעתיים עיקוב והשפלה בנמל תעופה כשהם טסים ללמוד בחו''ל או כשחוזרים מחו''ל ( הם עדיין מושפלים ומעוקבים, אבל הגישה משתנה "קצת" כשמדובר במתנדב לאומי ) זה רק משל אחד..יש עוד מקומות שהם חסכו לעצמם שאין ברצוני להרחיב בהם ...אבל את העקרון הבנת?! מה שנוצר בגדול שבקום שהמדינה תכפר על 60 שנה של קיפוח ותנהג בהעדפה מתקנת, אנחנו נאלצים לתקן על העבר הזה... אין כאן שום מאבק למרות שהוא לגיטימי במדינה, אלא הבהרת עמדה ברורה והסתייגות למעמדנו בתור אוכלסייה במדינה, בחברה דימוקרטית תקינה היו מעניקים לאותו מיעוט שוויון קולקטיבי ואטונומיה וזכות לשמר אותה אוטונומיה ולהשפיע באמת על החלטות שנלקחות ולתת להם להשפיע על עתידם ..השירות הלאומי בהנחה שנעשה לכוונות טובות ושילוב של הערבים בחברה הישראלית בא על חשבון הענקת אותה אוטונומיה וזכויות קולקטיביות בעיצוב המדינה בתור מיעוט שמהווה 20% מהמדינה..את המציאות של המיעוט מי כמוך יודע עמית, ומבחינתי כל נסיון של המדינה להטמיע בקרב אותו מיעוט ערכים ורציונאלים שהולמים רק את הרוב הוא פסול..ושירות במסגרת לאומית בסופו של דבר בא לשרת את הרוב הלאומי ולתת למיעוט תחושה שזה המינמום שנדרש מכם לעשות על מנת לשרת אתה מדינה שאתם חיים בה, אותה מדינה שאחראית על קיפוח והפקעה ודחייה של המיעוט במהלך 60 שנות קיומה.
 

מוחמד5

New member
מבחינתי הוא התתקבל לעדאלה

צריך להפסיק עם נוסחאות בין אזרחים למדינה. יתנו יקבלו,יעשו יזכו. זה לא עובד במערכת יחסים מסועפת ומורכבת. חובת הרוב להוכיח את נכונתו לקבל את המיעט,חובתו של הרוב לגייס את משאביו בכדי לקדם את המיעוט. צריך להפסיק את השימוש במונחים רק מי ששרת יזכה. האם יש רק דרך אחת לשרת את המדינה !! האם המדינה לא אמורה לשרת את אזריחה! למי תמיד חובת בבוכחה היא על המיעוט ולא על הרוב !
 
../images/Emo45.gif

ולכן אמרתי שגם אם הרעיון לא פסול כל-כך בעיני, אני לא אוהב את זה שמעלים אותו כל הזמן. צריך להזכיר כל הזמן, שזכויות האזרחים קודמות לחובותיהם, ולא להפך.
 
למעלה