המצאת מקום עבודה

המצאת מקום עבודה

בסוף השנה הזו אני מסיים את לימודיי בטיפול באמצעות בעלי חיים, ומטבע הדברים מתחיל לחשוב על מציאת עבודה. אני מודע לכך שזה יכול להיות מאוד לא פשוט. במקביל, אני עובד כשכיר בחברה שמספקת שירותי חוגים לילדים, בלי קשר לבעלי חיים- במשחקי חשיבה/מדעים. מדובר בהרבה מסגרות- בתי ספר, מתנ"סים ועוד. התחלתי לתהות לעצמי אם אוכל בצורה כלשהי לשלב את תחום הטיפול עם בע"ח בחברה שאני עובד בה. אני מאמין שהם יהיו פתוחים לשמוע לאפשרות, אם זה יהיה רווחי, כמובן. השאלה האם זה כדאי ומעשי. אני ממש לא מתכוון לחוגים לימודיים עם בעלי חיים, כי אם מדובר בחוגים- אני כבר מעדיף לעבוד עם דומם. מסכנות החיות.. מה דעתכם?
 
התחלה - ע"ע דליק

כשהייתי ילד, הייתה תכנית לילדים בטלביזיה [שחור לבן בערוץ הבודד] עם דליק ווליניץ. האיש פשוט לקח איתו את הכלב מהבית לעבודה, והכלב עשה לתכנית עבודה מצויינת בעיקר בזה שהיה שם. בווריאציה על הרעיון, כשחנכתי בזמנו ילד שהיה קצת קשה להגיע אליו, בין יתר הדרכים, היה לטייל עם הכלב שלי. אתה יכול להשתמש בבעל חיים שרגיל ואוהב להתנייד אתך ונהנה מחברת בני אדם - הכי פשוט והכי טוב- כלב, כדי לפרוץ סגירות אתה יכול גם לתת לילדים לחוות דעה איך הוא ישתמש בחושים או ימצא פתרון לבעיות ואז לבנות איזה משחק שבו הכלב צריך להגיע לצ'ופר כלשהו למשל. אפשר ללמד כך על חושים, אפשר ללמד על כיוון הרוח, אפשר בהחלט לייצר משחקי חשיבה שבהם הילדים לומדים על חשיבה או הסקת מסקנות אצל בע"ח בדרך שתגרום לבעל החיים הנאה. בהצלחה
 
תודה רבה על ההצעה! אבל-

אין לי חיית מחמד שכזו, ואני לא מתכוון להחזיק אחת בעתיד הקרוב.. שנית, המימד הטיפולי כאן נעדר, ואם זה המקרה- אני כבר מעדיף את החוגים הנוכחיים והמאורגנים, בלי להמציא את הגלגל מחדש. מה גם שהיתרון הגדול שאני אישית רואה בבעלי חיים הוא טיפולי, ולא חינוכי.
 
למעלה