המרכז הבינתחומי בעד ונגד....

ynana1

New member
המרכז הבינתחומי בעד ונגד....

שלום לכם, נרשמתי למרכז הבינתחומי בהרצליה (משפטים ומנהל עסקים) וגם התקבלתי, מעוניין לדעת מה דעתכם על המקום? האם זה מקום טוב ללמוד בו (לפחות ממה ששמעתם)? הסיבה לשאלתי היא שלאחרונה קיבלתי תגובות בסגנון של "מה אתה עושה! לך שפר בגרויות ופסיכומטרי, היום בשוק העבודה לא מסתכלים על בוגרים ממכללות ובמיוחד במשפטים" , "בחיים לא הייתי מתקרב לשם, מקום של פלצנות" ואין ספק שהתגובות הללו מלחיצות אותי.... אשמח לדעתכם בנושא :)
 

B L I M P

New member
לפחות בנוגע לאיך מסתכלים על זה אחכ

דווקא אני שמעתי שלמכללה למנהל ולבינחומי יש שם ממש טוב כשזה נוגע למשפטים, אפילו יותר טוב משל כמה אוניברסיטאות... אבל דוגרי, מה שבאמת קובע זה האישיות שלך והציונים שלך..
 
מסתכלים ועוד איך מסתכלים על בוגרי המכללות

מצד שני, תלוי איזה מכללה. אם היית אומר לי שאתה מתכנן ללמוד בקריית אונו הייתי מציעה לך לשקול זאת פעם נוספת. הבינתחומי הוא אחלה מקום. אפילו אישרו להם כבר להעניק תזה בתואר2.
 
אני מאד בעד הבינתחומי

אני סטודנטית במרכז הבינתחומי ולומדת משפטים וממשל. סטודנטים למשפטים של הבינתחומי מתקבלים לכל משרות ההתמחות הנחשקות: בית המשפט העליון וכל המשרדים המובילים במגזר העסקי. לסטודנטים של הבינתחומי יתרון על סטודנטים אחרים אשר מגיעים עם תואר במשפטים בלבד, הרי בבינתחומי אתה משלב את התואר במשפטים עם מנהל עסקים או ממשל. המרצים למשפטים הינה מהשורה הראשונה, לאחרונה הצטרף לבית הספר פרופ' אהרון ברק! הבינתחומי רק מתפתח בשנים האחרונות- שנה שעברה נפתח בית ספר מדהים לתקשורת ושנה הבאה יפתח בית ספר לפסיכולוגיה. בקיצור- בית הספר למשפטים של הבינתחומי עומד בשורה אחת עם אונברסיטת ת"א וירושלים ואפילו ברמה גבוהה יותר משאר האונברסיטאות.
 

Avalanch

New member
מצטרפת לדברי חברתי

לא מכירה אותה, אבל גם אני לומדת משפטים וממשל בבינתחומי, וזו אכן המכללה הכי נחשבת בארץ, והפקולטה למשפטים לא נופלת ברמתה מתל אביב וירושלים. המרכז הולך ומשתכלל משנה לשנה (פתיחת תואר שני, תזה), ויש לנו הרבה נציגים במשרדים הנחשבים וגם באוניברסיטאות כמו הארוורד וייל. צוות המרצים מופיע כל הזמן בתקשורת כי אלה פשוט אנשים מובילים בתחומם. יחד עם אוירה אינטימית ויחס יחסית אישי, זה באמת מקום נהדר.
 

joemanor

New member
דעה קצת מורכבת

בתור סטודנט שנה שנייה בבינתחומי, אני יכול לומר כמה דברים שאולי יעזרו לך: 1. בקשר להערכה ולשם של המרכז- אני לא נתקלתי בבעיות בתחום, למשל בראיונות לסטאז' המראיינים הפגינו גישה חיובית מאוד. זה נכון שעושים איזושהי הפרדה בין אוניברסיטאות למכללות אבל הבינתחומי והמכללה למנהל נמצאות מבחינת יוקרה בשורה אחת או כמעט בשורה אחת עם האוניברסיטאות. 2. בנושא האקדמי- אף על פי שהחומר דומה מאוד והמרצים גם הם עובדים רובם במקומות אחרים במקביל, אני בתחושה שהרמה האקדמית היא מעט פחות טובה. הדרישות מעט יותר נמוכות ובעיקר ההתכווננות של הסטודנטים בהכללה היא פחות ללמוד ולהתאמץ אלא יותר לשרוד ולקבל ציון סביר במאמץ מוגבל. אני אדגיש שזה לא רמה נמוכה בכלל ויש הרבה סטודנטים שבאמת באים ללמוד, אבל האווירה הכללית להערכתי מעט פחות לימודית מבאוניברסיטאות לפי מה שאני שמעתי.ההתחשבות בפרמטר הזה היא תלויה בהעדפה האישית שלך- אם מאוד חשובה לך הרמה האקדמית, את ממש מהאנשים שמתעמקים ואוהבים לנהל דיונים על החומר וכו'- אולי כדאי לשקול גם מקומות אחרים. זה יכול להיות שיקול נגד הבינתחומי לדעתי אבל לבדו הוא לא אמור להכריע את הכף. 3. מבחינת פלצנות- כמו בכל מקום, יש ויש. לא מאמין שבאוניברסיטת ת"א תמצאי אנשים שונים בהרבה, זה יותר תדמית מאשר מציאות. יש אחוז מסוים שאכן אליו מתכוונים כשאומרים שזה מוסד פלצני ומתנשא אבל בכל מקום יש אחוז כזה ויש מספיק אנשים אחרים טובים ונחמדים. זהו עד כה,רואים שאני כותב באריכות מיותרת, סימן שאני מתחיל ילהכנס למקצוע...
 
למעלה