המשך לנושא שהעליתי פה קודם

shteren

New member
המשך לנושא שהעליתי פה קודם

מי שזוכר לפני בערך חודש דיברתי פה על ריבוי מימדים, ולא נראה לי שאנשים הבינו את הכוונה שלי, אז הנה עוד פעם נקודת מבט שונה. הזכרתי אז את העובדה שאם יש גיאומטריה ב3 מימדים שהיא פיתוח של 2 מימדים אין סיבה באותה צורה מתימטית אלגוריה פשוטה לעבור ל4 מימדים, ולכן נראה לי הגיוני שיש מימד גיאומטרי 4, שהוא בניגוד להרבה דעות לא הזמן, הרבה אנשים לוקחים את הזמן בתור מימד 4, הזמן הוא מימד, אבל לא מימד גיאומטרי שאפשר לנוע בו, לפחות ככה אני חושב. קיצר הנקודה שלי באה מתוך ספר נחמד שכדאי לקרוא שנקרא שטוחלנדיה. תארו לכם עולם שהוא כולו קו ישר אחד, כל יצור בעולם הזה הוא קו, וכל מה שהוא רואה זה נקודה (הקו שהוא חי עליו מנקודת מבט בתוך הקו) עכשיו דמינו לכם יצור שהוא ריבוע, כשהיצור הזה נכנס לתוך העולם של הקו -> קוולנדיה היצור בקוולנדיה רואה רק את החלק של הריבוע שנמצא על היקום שלו, הרי הוא הקו, וחושב את הריבוע לקו למרות שבעצם יש לו המשך מחוץ לקוולנדיה, תנסו להסביר את זה ליצור שחי בתוך קולנדיה והוא לא יאמין, הרי הוא יודע שאפשר ללכת רק ימינה ושמאלה, מה פתאום מישהו בא מכיוון אחר ויש לו יותר ממיד אחד?! עכשיו קחו את הריבוע שלנו בעולם שלו שמורכב משני מימדים, כל מה שהוא רואה כשהוא מסתכל קדימה זה קו ארוך, בניגוד לנקודה שרא היצור בקוולנדיה. עכשיו תארו לכם קוביה שנכנסת לתוך העולם של הריבוע -> שטוחלנדיה, הריבוע יראה רק את החלק של הקוביה שנמצא על המישור שלו ויחשוב את הקוביה לריבוע כמוהו, לך תסביר לו שהקוביה באה מעל לריבוע, ממקום שהוא לא יכול לראות או לדמיין, ממקום עם 3 מימדים. עכשיו באותה דרך בדיוק דמיינו לכם את העולם שלנו, אם פתאום תופיע קוביה מולכם, ותגיד לכם בעצם שהיא היפר קוביה, בעלת 8 קוביות תלת מימדיות שהם ההיקף שלה ו16 פינות אבל אתם רואים את 3 מימדים שלה תאמינו לה? ובדיוק באותה מידה שכספת נגיד ב2 מימדים חסום למי שחי בעולם של שני מימדים אבל מי שחי בעולם של 3 מימדים יכול לבוא מעל הכספת ולהוציא כל מה שבא כאוות נפשו, יכול גם יצור 4 מימדי לנוע לתוך ומחוץ לדברים תלת מימדיים להעלם ולהופיע בעולם שלנו בלי שנוכל להבין את זה אפילו? בעצם במחשבה שניה זה יכול להיות זמן, הרי יצור שחי בכל הזמנים ואין לו זמן מוגדר יכול לנוע אחרוה בזמן ואז לא נראה אותו בזמן הספציפי שלנו. וכשכן נראה אותו בזמן הספציפי שלנו נראה רק את החלק שלו שמופיע בזמן שלנו בעוד שבעצם הוא נמצא גם בזמנים אחרים בו זמנית, איזה יופי, זה מסתדר נהדר עם הזמן בתור מימד רביעי. בכל מקרה, זה לא חייב להיות זמן, זה יכול להיות כל דבר שמאפשר לך לשבור את כל החוקים של 3 המימדים שלנו. תחשבו על זה.
 

ironman2win

New member
בין הזמנים

אתה אומר שזמן יכול להיות המימד הרביעי.. אבל יש לנו בעיה . אם באמת ישנם מימדים - מי הגדיר אותם ? המוח שלך ? כי בגלל שתי העניים שקוראות את הטקסט עכשיו אתה מסוגל לראיית עומק . . אולי צריך פשוט לעצום עניים think about it
 

neko

New member
מימדים הם לא "כיוונים בהם יש תנועה"

אלא יותר "כיוונים בהם יש קיום". אתה מתקיים לאורך 4 מימדים שהזמן ביניהם, ולכן הגיוני להתייחס לזמן כמימד. בראייה אתה תופס 2 מימדים בצורה מלאה, 3 בצורה חלקית. בחישה אתה תופס 3 מימדים, ו-4 בצורה חלקית.
 

בדנתמ

New member
ברור שזמן הוא מימד זה כבר הוכח מזמן

אממ זמן הוא כן מימד רביעי... *אהמ אהמ* פיזיקה *אהמ אהמ* אם אני לא טועה לפי תיאורית הממברנות יש 11 מימדים. תחפשו על זה באינטרנט ובטח תקבלו הסברים לא רעים אני פשוט לא ממש מכיר את התיאוריה הזאת. אבל זמן הוא בהחלט מימד- זה מוכח ואין על זה ויכוח.
 

shteren

New member
הממ

בקיצור, זמן הוא מימד, זה אומר שיש לנו צורה כלשהי שהיא כוללת בתוכה את הזמן שלנו, יש לנו סוג של עומק, או כל יחידה אחרת שלא תהיי בזמן. מה שבעצם מביא לנקודה שאנחנו קיימים בתור יצור כזה שהוא לא רק החיתוך הספציפי שלנו עכישו עם הזמן הנוכחי אלה כל הקיומים שלנו בכל הזמנים שבהם אנחנו חיים, מהלידה עד המוות, מה שגם אומר שזה בעצם קבוע, אנחנו גוש כזה של יצור שכל הגודל שלו כולל הזמן כשמסתכלים ממימד 5 לא משתנה. זה מסתדר נחמד עם השאלה של מה יקרה אם תחזור אחורה בזמן ותפגוש את עצמך? ובכן זה לא יכול לקרות כי ברגע שאתה זז אחורה בזמן כולך זז אחורה בזמן כולל העבר שלך, בכל זמן נתון יכול להיות לך רק נקודת חיתוך אחת עם הזמן...
 
למעלה