הנהלות בתי אבות

כוכה

New member
הנהלות בתי אבות

האם בתי אבות מוכרים ע"י הרשויות (משרד הבריאות, הרווחה וכו') ואשר אינם פרטיים מחוייבים בקיום הנהלה? מה קורה כשמנהל המקום מרגיש עצמו לא מחוייב לשום רשות ומטיס כל תלונה חיש קל, כך שמשפחות המטופלים מרגישות שאין למי לפנות?
 
אם תסתכלי

פה, תחת "תחומי אחריות" בסעיף "פיקוח ובקרה" כתוב: "האגף, באמצעות מפקחיו המחוזיים אחראי לפקח על ביצוע מדיניותו בשטח ולבקר אותה. האחריות להפעלת שירותי הרווחה המוניציפאליים מוטלת על מנהלי המחוזות מטעם המשרד. אלה אחראים לביצוע המקצועי, הארגוני והמנהלי של המדיניות, לתקצוב הפעולות וכ"א, לתיאום והסברה לפיתוח ולשינוי". כלומר, צריך לברר מיהו מנהל המחוז בו נמצא בית האבות, ואליו להפנות את התלונה שיש לך.
 

כוכה

New member
תודה לתשובתך - המשך:

האם ידוע למי מן הגולשים כאן: האם מנהל בית אבות חייב בתעודה/ רשיון - מה התנאים הבסיסיים אשר עליו למלא על מנת להיות מאושר במסגרת משרד הרווחה ו/או משרד הבריאות?
 
פיקוח (טייק טו)

מעונות לזקנים עצמאיים ותשושים פועלים ברשיון משרד העבודה והרווחה ונתונים לפיקוחו, בהתאם לתקנות חוק הפיקוח על המעונות, תשכ"ה - 1965. על פי חוק זה "לא ינהל אדם מעון שיש בו יותר משני חוסים, אלא אם קיבל רשיון לכך ממשרד העבודה והרווחה, ולא יפתח אדם מעון כל עוד לא ניתן הרשיון". לשם ביצוע החוק הותקנו תקנות המתייחסות לתקופת רשיונות ותנאיהם, לתנאי המגורים במעונות, לתנאי החוסים לאמצעי בטיחות של מתקנים ושירותים במעונות, לתקן העובדים ולהכשרתם, לתנאי הכשירות של מנהלי מעונות ולפיקוח עליהם. במסגרת חוק הפיקוח על המעונות ממנה שר העבודה והרווחה מפקחים שתפקידם לוודא שהמעון מספק לדייריו את כל השירותים הנדרשים. המפקחים מבקרים במעונות מספר פעמים בשנה, בשעות שונות של היממה, בביקורים מתוכננים מראש ובביקורי פתע. הערכת המפקחים מתבססת גם על מפגש עם מנהל המעון והצוות, ועם הדיירים. מוסדות סיעודיים לזקנים פועלים ברשיון משרד הבריאות ונתונים לפיקוחו, בהתאם לקובץ הנוהלים שפרסם משרד הבריאות. תהליך הנפקת הרשיון כמו גם הפיקוח אמורים להבטיח שהמעונות והמוסדות הסיעודיים ימלאו אחר התקנות והנהלים שנקבעו לרווחת הזקנים, ומבטיחים את איכות הטיפול בהם. כשיש תלונה, צריך לפנות. אין ברירה.
 

כוכה

New member
תודה. מי יודע מה קורה בקיבוצים

בהם המנהלים אינם בעלי רשיון, אך המקום מורשה על ידי משרדי הרווחה והבריאות?
 
בחוק עצמו כתוב

ניהולם של מעונות אלה פטור מרשיון; 1. מעון שהוא מוסד רפואי; 2. בית מלון, פנסיון או בית מרגוע. ב. השר רשאי לפטור מרשיון ניהול מעונות שנוסדו ומתנהלים על ידי מוסדות ציבור וארגונים ציבוריים שהוכרו לצורך זה על ידי הממשלה, הכל כפי שייקבע בתקנות. ג. המנהל של מעון, הפטור מרשיון לפי סעיף זה, יודיע על פתיחתו ועל שינוי שייעשה בו לשר. קרוב לודאי בקיבוצים יש ועדה מנהלת או משו כזה. את צריכה לברר יותר באופן ספציפי לגבי המקום שאת מדברת עליו.
 

כוכה

New member
זו בדיוק הבעיה - הניהול הוא יחידי

ללא לב, ללא התחשבות, תוך אפליית חברי הקיבוץ לעומת המשלמים. המנהל אינו מסכים להנהלה או לשיתוף ועדת בריאות וועדת קשישים ואפילו מזכירות הקיבוץ לא מצליחה לנהל דיום ולאכוף סמכויותיה. כלומר, מוסדות הישוב אינם רוצים "להתעסק" עם המנהל ולא לעשות גלים ולכן - נתקלנו בקיר אטום.
 
שתי אופציות

לחפש מקום אחר להתלונן היכן שצריך ואפשר אופציה שלישית הכוללת את השתים הנ"ל.
 

כוכה

New member
מאחר ואימי חברת המקום ואחד מבעליו

כמו אותו המנהל בדיוק, הרי שהאופציה של מקום אחר לא קיימת בשלב זה, אלא צריך להילחם על שיפור ושינוי והשאלה היא מי הגורם שיגיב ומי הרשות שמעל הקיבוץ.
 

אנפה2

New member
כוכה הרבה אין לך מה לעשות.

גם אמא שלי בבית אבות , שילמה עשרות אלפי דולרים לרכוש חדר בדיור המוגן, כאשר אחרי 3 שנים כבר לא מקבלים כלום בחזרה, משלמת כל חודש 6 אלף ש"ח, ועכשיו שהיא חולה , היא זרוקה , שוכבת בחדר כמו כלב עזוב, לא מרשים להביא מטפלת לכל היממה, לא עולה אחות לעשות לה זריקה, אף אחד לא בא לבקר אותה חוץ מילדיה שזה אנחנו.
 
כוכה -

מה לא ברור במה שכתבתי עד כה? פונים למפקח המחוזי של משרד העבודה באזור בו ממוקם בית האבות. ספרי לו מה קורה ותשאלי מה צריך לעשות כדי לשפר.
 

כוכה

New member
תודה לכן ובאמת התקדמתי קצת

א. למדתי שהגורם הראשוני האחראי מחוץ למקום הוא מחלקת הרווחה במועצה האזורית. מחשש שפיטות מסויימת - ביקשתי התערבות הגורם שמעליהם. ב. בתנועה הקיבוצית ישנן עדיין ועדות וועדת הקשישים הבטיחה לי להכנס לעבי הקורה. לא יעזור, נלך הלאה. אך אסור לפחד!!!
 
למעלה