הנה דף הלינקים הרצוי.

הנה דף הלינקים הרצוי.

א.לגבי מעמד הר סיני-אפשר להסתכל באבן עזרא -שמות כ´ פסוק א´ (שהוא מראה למעשה שמעמד הר סיני לא נמסר מדור לדור.) ---- ב.לגבי הרשימה במסכת בבא-בתרא המציינת מי כתב את איזה ספר: מוכח מכאן (לשיטת ביקורת המקרא) שהציונים שם הינם ציונים הנאמרים מתוך אמונה ולא מתוך ידיעה ודאית, אני מפנה לקונטרס המטפל בשאלה הזו של כתבי הקודש,איך החליטו מהו נחשב כתב קודש ומה לא,מהם הפרמטרים ואיך הגיעו לכל דבר: לינק1 ---- ג.עוד לינק המטפל באמינותם של חז"ל-מה אמרו מתוך מערכת אמונית ומה אמרו מתוך שיקולים עצמאיים אחרים: דוגמא:ישנה מחלוקת האם חזון העצמות היבשות של יחזקאל היה קיים?. דבר שהוא מיסודו צריך להעלות תמיהות ושאלות רבות. לינק2 ---- עוד חומר בקרוב.
 

עגנון

New member
צער

חשבתי שאתם אקדמאיים, אנשים שמכירים את ביקורת המקרא, וכאן בפורום יעשה דיון על הביקורת העליונה, התחתונה וכו´. לצערי, לאחר שראיתי את הקישורים שצירפתם רואה אני כי אינכם אלא כמסיונרים בשליחות "דעת-אמת", ולא אנשים הבאים מתוך רצון למחקר רציני, וחבל.
 
מסיונרים?...

א.לידיעתך איננו משתייכים לאף גורם זה או אחר,אנחנו קבוצה של אנשים שמאוד מתעניינים בתחומים הנ"ל ואנו רואים בארגון דעת אמת כחלוצים בתחום הביקורת המקראי, אין לי אישית מושג איך תקרא לארגון שכל כולו ביקורת וחקירה עמוקה בכתובים. ב.אתה צריך להבין שהפורום עוד בחיתוליו ולכן אנחנו כרגע אוספים חומר, אם אתה רוצה להכות אותנו על חטאנו שעלינו לאויר קצת פחות מאורגנים-בבקשה. אך התאזר בסבלנות ותראה שיצמח כאן משהו יפה. אני אישית (אחד ממנהלי הפורום) רוצה לנתב את החקר לרמה האקדמאית שלו. תודה על הבנתך.
 

עגנון

New member
זה בדיוק הצער שלי

אתם רואים בדעת אמת חלוצים בתחום בקורת המקרא, כאילו שאין מחקר באוניברסיטאות בארץ שאתם הולכים אל האטד שמטרתו אינה לחקור אלא מגמתית (או במילים אחרות ידען הוא לא גרשון שלום, ישעיה תשבי ואפילו לא יאירה אמית). הערתו של "כופר עם שטריימל" אינה ראויה לתגובה.
 

דדיחתם

New member
ידען הוא לא גרשום שלום?

אמרת גרשום שלום, אמרת ידען. אז מי כן ידען? איזה רב שכונתי של ש"ס?
 

grinberg

New member
מה אתה רוצה ?

אולי חשבת שהפורום נועד דוקא לאקדמאיים, אולי אתה צודק שסגנון הלימוד של דעת אמת היא סוג ביקורת מזווית אחרת שיותר מתאים לדתיים הרגילים ללימוד גמרא ומפרשיה בסגנון דתי, זה עדיין לא שולל ביקורת כזו מהפורום, אפשר לכתוב כאן כל סוג ביקורת או תשובות על ביקורות.
 

יואב2

New member
מה בקשר לבריתות בעמים אחרים

הטקס בין העמים של המזרח הקדום לבין מלך חדש שם היו נשבעים נשים וטף לקיים את חוקותיו, ברכות קללות למי שמקיים ומי שלא. יש אזה דמיון לטקסט העברי לא? יש לכם רפרנס מידע נוסף אשמח. בהצלחה בפורום , נושא מרתק.
 
בקרוב נעלה כתבה שלימה בנושא.

שתיתן השוואות בין כתובים של תרבויות שונות,של מנהגים וציוויים. הכתבה עשויה לעניין הרבה אנשים שמתעניינים בתחום התרבות העתיקה. בברכה. צוות.
 
למעלה