הנה לכם סיפור.

אנפה2

New member
הנה לכם סיפור.

מה זאת אהבה . היה זה בוקר עמוס מאד במרפאה המקומית , בשעה 0830 לערך . איש זקן , בשנות השמונים לחייו , נכנס למרפאה על מנת להוציא את התפרים מפצע בבוהן ידו שחבשו יום קודם לכן . האיש אמר לפקידת הקבלה כי הוא ממהר מאד מאחר ויש לו פגישה דחופה בשעה 0900. התפעלתי מהחיוניות של האיש הזקן ואמרתי לו שישב וימתין , מאחר וידעתי כי הרופא המטפל בו עסוק מאד ותעבור לפחות שעה עד שהרופא שלו יתפנה . ראיתי כי האיש מסתכל כל הזמן בשעונו והחלטתי לטפל בו , מאחר והתפניתי מהטיפול בחולים שהמתינו לי . הורדתי את התחבושת ובחנתי את הפצע וראיתי כי הוא מתרפא יפה . הוצאתי את התפרים וחבשתי לו מחדש את הפצע . תוך כדי הטיפול בו שאלתי אותו , " לאן הוא ממהר , האם יש לו פגישה חשובה מאד עם איזה רופא "? האיש ענה לי לא , איני הולך לפגוש רופא . אני צריך ללכת לסעוד את אשתי הנמצאת במחלקה סעודית בבית החולים ולאכול איתה ארוחת בוקר . שאלתי את האיש מה מחלת אשתו ? והוא ענה " כי היא מאושפזת בבית החולים כבר מספר שנים מאחר והיא חולה במחלת " האלצהיימר ". בתום הטיפול שאלתי את האיש , האם אשתו תדאג מאד אם הוא יאחר קצת ? והוא ענה לי " לא , היא לא תדאג , היא אינה יודעת מה קורה אתה, היא אינה מזהה איש וגם לא אותי , זה כחמש שנים ". התפלאתי מאד ושאלתי אותו , ואתה הולך אליה כל בוקר למרות שאינה יודעת מה קורה אתה ואינה יודעת מי אתה ? האיש חייך , הניח ידו על ידי ואמר "היא אינה יודעת מי אני , אבל אני יודע מי היא ומה היא הייתה " . והוא יצא מהמרפאה לדרכו . בשמעי את דבריו , התאפקתי שלא לפרוץ בבכי וכל גופי רעד . אמרתי לעצמי , " זו היא אהבה שאני רוצה בחיי ". אהבת אמת , לא פיסית, לא רומנטית. אהבת אמת היא לקבל את השני בכל , במה שהיה , במה שהוא כיום ובמה שיהיה בעתיד . יחד עם כל דואר הזבל שאנחנו מקבלים מדי יום , מגיע לעיתים גם סיפור טוב ויפה . סיפור זה הנו אחד מהסיפורים היפים והטובים . ודרך אגב , אושרם של אנשים אינו בהכרח בדברים הטובים שיש להם מכל דבר , אלא בלעשות את הטוב בכל דבר המגיע אליהם .
 
סיפור נפלא..

אגב ברוכה הבאה לפורום...
גדול.. מהי ההגדרה שלך לאהבה?.. נושא נפלא לדיון אנשימים מה זאת אהבה? ולמה היא טובה? אור ואהבה
 

אנפה2

New member
בוקר טוב, הנה חזרנו לשיגרה.

ובכן מה היא אהבה. אהבה היא חברות, כבוד הדדי, מסירות. אלו 3 כללים שחובה לקיים באהבה זו דעתי, אשמח לשמוע את דעתכם בנדון. אני מטפלת אלטרנטיבית, לא מצליחה להמריא למקומות בהם הייתי רוצה להיות. יש רצון, יש התמדה,אך אין כל כך תוצאות..
 
האם זה אהבה?

האם אהבה חייבת שיהיה בה את הערכים הללו? האם ניתן לאהוב אדם שאני לא חבר שלו? אפשר לאהוב אדם באשר הוא אדם ללא קשר לחברות ביננו.. כבוד הדדי.. האם אני יכול לאהוב אדם מבלי שיהיה כבוד הדדי?.. האם התנסית או ראית אדם שאוהב אדם אחר מבלי שההוא יכבד אותו?... ומה זו מסירות לדעתך.. בעיני מסירות זה לדבוק ברעיון.. זה להיות מוכן לשלם מחירים עבור הרעיון שלי.. אולי יש לך הגדרה אחרת למסירות.. אשמח לשמוע.. בכל מקרה האם הערכים הללו מחוייבי מציאות.. או שמא אנו רק "רוצים" שהם יהיו באהבה ? אור ואהבה
 

אנפה2

New member
ואולי זו אהבה ?

זה סיפור על נערה עיוורת ששנאה את עצמה, שנאה את הסביבה בגלל היותה עיוורת . שנאה את כולם מלבד אהובה היקר שתמיד היה שם לצידה . בבוא הימים נמצאו לה זוג עיניים בריאות ורואות, היא נותחה והחלה רואה .. ניגש אליה אהובה ובהתרגשות רבה שאל אם תתחתן עימו, השיבה הבחורה שלא, מפני שהסתבר לה שהוא עיוור . אהובה העצוב הבין כי אין ביכולתו לעשות דבר, לקח את דבריו והחליט לעזוב . בעזיבתו השאיר לה את המכתב הבא : " בקשתי היחידה אלייך היא שתשמרי על עייני, נתתי לך אותן ועכשיו הן שלך, אוהב אותך ." לפני שתאמר משהו פוגע, חשוב על אלו שאין ביכולתם לדבר. לפני שאתה מתלונן על טעמו הרע של האוכל, חשוב על אלו שאין להם מה לאכול. לפני שתתלונן על הדברים הקטנים שמפריעים לך בבת זוגתך, חשוב על הלבבות הבודדים שמעולם לא חוו אהבה. לפני שתתלונן על כמה ילדיך שובבים, חשוב על אלו שלא יכולים להביא ילדים והיו עושים הכול למען ילד. לפני שתתלונן כמה קשה עבודתך, חשוב על מילוני המובטלים שהיו רוצים להיות במקומך. לפני שתפנה אצבע מאשימה כלפי מישהו זכור שכולנו עושים טעויות, ועדיין נמשיך לעשות.
 
קטע שכתבתי מזמן על אהבה

מהי אהבה? ישבתי וחשבתי על השאלה הזו הרבה. בתור אדם שעוסק ביחסים בין אנשים אני שומע ומשמיע את המילה אהבה הרבה פעמים ביום ותמיד ידעתי שאני לא באמת יודע מהי אהבה. קיבלתי הרבה תשובות מהרבה אנשים בדיוק כפי שקיבלתי כאן. לפני כמה חודשים יצא לי לעבוד מאוחר בלילה ותיקשרתי מידע חלקי על אהבה אשמח לשמוע מה אתם חושבים. אז מהי אהבה? האם היא רגש כפי שהרבה אומרים? נבדוק... שמתי לב שאני לא יכול להרגיש שני רגשות בבת אחת, לדוגמא שמחה וכאב, אולי ההפרש בינהם היה מליונית השנייה וזה רץ מאחד לשני אך תמיד היה רגש אחד בלבד נוכח. לעומת זאת אהבה, גם כשאהבתי יכולתי להרגיש רגשות שונים, יכולתי לאהוב ולכאוב, לאהוב ולכעוס. אז אהבה ניתן לחוש ביחד עם רגשות, אז היא לא רגש. אז מהי? האם היא ערך? ערכים מאופיינים בכך שהם מופשטים ואינם ניתנים למימוש. מה שאנו ממשים הם סמלים פיזיים שאנו בוחרים, כמו חברות, לאדם מסויים צריכה להיות שיחות טלפון לפחות פעם ביום על מנת שיחשוב שיש לו חבר ולאדם שני מספיק שיחה פעם בשבוע. כל סמל הוא בסדר ונכון כיוון שהוא אישי. דרך אגב פה נתקעים הרבה מערכות יחסים כיוון שהסמלים לא זהים אצל שני האנשים ולכן הם לא מבינים שהאדם ממול מפגין את הסמל שלו לערך המשותף לשניהם. ואהבה? האם קרה לכם ששמעתם מישהו אומר או חשתם בעצמכם אהבה לאדם בלי שום סמל פיזי, סתם כך? לי כן אז אהבה קיימת לא בצורה של סמל פיזי אלא בדרך אחרת. שימו לב גם למתי אתם חשים באהבה. אם תיהיו כנים עם עצמכם ועירניים תראו שאתם מתחילים לחוש אהבה רק אחרי שאמרת לאדם או לעצמכם "אני אוהב אותך.." כלומר אהבה נוצרת ברגע שאנו אומרים שאנו אוהבים. מכיוון שאנו בוראים את המציאות שלנו אין בכך הרבה חידוש , אך לי זה היה מפתיע. אז אהבה היא לא רגש ולא ערך, אז מהי? בגדול אומר שאהבה היא האנרגיה של היקום. היקום הזה נברא מאהבה ומתקיים בזכות אהבה, כאשר אני אוהב, וזה לא משנה את מי או מה אני בורא אנרגיה ולכן אנחנו חשים אנרגטיים ובהיי. הארגיה היא הדלק שמניע אותנו אם תשפכו לתוך המנוע שלכם הרבה אנרגיה הוא יעבוד יותר טוב, וזו הצמיחה. לכן לסיכום אנרגיה היא הגורם לשינוי. שימו לב שכל הרגשות נובעות מתוך אהבה. ההפך מאהבה היא לא שנאה שהיא רגש אלא אדישות. אם אני שונא מישהו אני משקיע בו אנרגיה בדיוק כפי שאני אוהב אותו רק הכיוון שלה הפוך. ומכיוון שאני חש אהבה רק כשאני אוהב מישהו או משהו אחר אז מסקנה היא שכדי לחוות אהבה אני צריך לתת אותה למישהו אחר. ולכן אהבו אחד את השני את השכן ממול את האדם שחתך אתכם בכביש את ההוא שקילל אתכם, כי גם הוא הביע אהבה, אהבה ללא תנאי והיא תחזור אליכם ותצמיח אתכם ותאיר את ללבכם ועולמכם הרבה אהבה
 
למעלה