הנקה ושינה

yaeli55

New member
הנקה ושינה

בתי בת שלולשה וחצי שבועות, וכפי שכבר סיפרתי לכן חלק מההנקות עורכות שעהוחצי, ןכמובן שזה מאוד מתיש. לאחר מפגש עם יועצת הנקה שהמליצה לשאוב מדי פעם כדי לאפשר לי לנוח התחלתי לשאוב עם משאבה מושאלת מיד שרה (אני לא יודעת את שמה). אני מסתדרת עם השאיבות למרות שאני לא מצליחה להכין יותר מ-130CC ליום (כמות שמספיקה לקצת יותר מארוחה אחת). ועכשו לשאלות: 1) האם ניתן להניק מיד אחרי שאיבה, או שכמות החלב יורדת ויכולה לגרום אולי לתיסכול לקטנה שלי? 2) האם ניתן להגביר את כמות החלב-שאני אצליח יותר לשאוב (ידוע לי שכדאי לשאוב בבוקר ואחרי מקלחות). 3)אני מאוד מאוד מאוד אודה אם משהי תוכל לעזור לי בטיפים איך להרגיל את התינוקת להסכים לישון בעריסה. כרגע היא לא מוכנה לישון לא בעריסה/מיטה/עגלה עם ובלי נידנודים/סל קל, וישנה רק על הידים ובהרגל המגונה שאנחנו מתחילים לסגל לעצמנו בלית ברירה-שינה איתנו במיטה. כל הצעה וטיפ יתקבלו בברכה!
 

ממסין

New member
מעין בדיוק באותו גיל.

אני אשמח גם לקבל תשובות לאותן שאלות. כל היום הוא הסכים לישון רק על הידיים. וכל פעם שהוא התעורר הוא גם רצה לאכול. יצא שהוא בקושי ישן.אני מותשת.
 
היי

שלום לך ומזל טוב. הם בגיל שהם צריכים אוכל ואוכל.... בטח תינוק שיונק, תני לו כל פעם שהוא רוצה לאכול, הוא יגדל ויתחזק ולקראת גיל חודש וחצי ( לערך ) תעשי לו מרווחים באוכל של כל 3 שעות לערך. זה קשה עכשיוו אבל בסוך ההנקה פשוט תענוג צרוף.... סיפורון קטן - אני חוזרת עוד מעט לעבודה, שאבתי חלב והבאתי בקבוק לבעלי כדי שיתן לה , כדי להרגיל אותה לבקבוק. היא אכלה הכל ללא כל קושי ואפילו עשתה גרעפס, פתאום תפסתי את עצמי בוכה - מה ככה בלי בעיות היא ויתרה על הציצי... למרות שאחרי זה היא חזרה כמובן לינוק ואני הפולניה המאושרת שוב הרגשתי יעילה....
 
תיקון טעות

גם בגיל חודש וחצי לא כדאי לעשות "משטר הנקה" ולנסות לרווח באופן יזום את ההנקות. גם בגיל הזה (מישהי מהמקצועיות יכולה לכתוב עד איזה גיל פחות או יותר?) יש להיניק לפי דרישה ולא לפי השעון.
 
אנסה לענות../images/Emo24.gif

א. מזל טוב ותגדל בבריאות. ב. ניתן להניק אחרי שאיבה, הגוף מייצר לפי דרישה חלב. ככל שהתינוק/משאבה דורשים יותר חלב כך הגוף מייצר יותר חלב, אבל אם קשה לה לינוק אחרי השאיבה, תשאבי מה שנשאר אחרי ההנקה, כך היא לא תהיה מתוסכלת. גם רומי שלי רואה שאני שואבת והיא קצת מתעצבנת שאני כאילו " לוקחת " לה מהציצי אבל התחלתי לשאוב אחרי ההנקה וזה ממש בסדר מבחינתה . ב. תשאבי בבקרים, הזרימה יותר טובה מאחר והגוף רגוע יותר, מקלחת חמה, אמבטיה, תעסי את השד, תערבלי אותו, תנענעי את הציצי ממש כמו שני שקים זה עוזר. ועוד פעם הגוף צריך להתרגל לזה , ככל שתשאבי יותר יהיה יותר ויעשה קל יותר. ג. לגבי שינה אין לי טיפ. רומי נרדמת לי על הציצי ואני באופן אישי נהנית מזה, פשוט כיף לי. בעלי לעומת זאת מצליח להרדים אותה במיטה שלה ללא כל בעיות דבר שלי לא הולך. הוא מתיישב ליד המיטה שלה, שר לה, מלטף אותה ( הוא יותר סבלני ממני ) והיא אט אט נרדמת... תנסי להנות מזה שהיא נרדמת עליך, תאהבי את זה, היא גם צריכה את זה. אבל לדעתי היא צריכה להבין שבסופו של דבר המיטה היא שלכם ויש לה מיטה/ עריסה משלה, וזה רק שלה ואם היא מתעוררת בלילה אז באים אליה לשם, זה קשה בטח עכשיו כשהיא אוכלת הרבה ולפני קפיצת גדילה אבל זה שווה ... בהצלחה.
 

אביטלתל

New member
הרגל מגונה בעיני המתבונן ../images/Emo140.gif

אנחנו ישנים עם איילה (אוטוטו 5 חודשים) איתנו במיטה אני מניקה בשכיבה וזה מאוד מאוד נוח לכולנו אף אחד מאיתנו לא צריך לקום מהמיטה, איילה לא בוכה כשהיא רעבה היא עושה קולות ותנועות של רעב, אני מתעוררת קלות ומחברת אותה לציצי וזהו אני מנמנמת תוך כדי יניקה, היא חוזרת מייד לישון אני יודעת שזה פיתרון שלא מתאים לכולם
לגבי העריסה, נסי את הטיפ הבא - כשאת מרדימה אותה על הידיים תעטפי אותה בשמיכה קלה, ואחרי שהיא נרדמה ממש שימי אותה בעריסה עם השמיכה כדי לוודא שהיא באמת נרדמה, נסי להרים את אחת מהידיים שלה, אם היא נופלת, סביר להניח שהיא נרדמה עמוק ויש סיכוי להעביר אותה בכל מקרה, הרגלי השינה שלה ישתנו הרבה בשנה הקרובה כדאי פשוט לנשום עמוק לדעתי כדאי לזרום איתה ולשים לב לצרכים שלה
 

Shellylove

New member
את יודעת מה מדהים?

(ואני רואה את זה עכשיו כשאלה בת 5 שבועות), שכבר כשהם כל-כך פצפונים יש להם העדפות ו"דיעות". הם כאלה גורים וכבר כל אחד יש לו את ההעדפה שלו. אין לי טיפים להרגלים, כי אני לא בעד "חינוך להרגלים" בגיל כזה. פשוט מנסים כל מיני דרכים ורואים מה עובד ואח"כ זה גם משתנה.
 
למעלה