הסיפור שלי בהמשכים..

doreen2

New member
הסיפור שלי בהמשכים..

פשוט יש יותר מדי תווים בכל הסיפור, אז לג'ניפר היתה ההברקה לשים את זה פה בכמה חלקים.. וככה זה הולך: הספירות העליונות היא הלכה ברחוב. סתם חצתה את הכביש בערך באמצע שינקין, מול "המנטרה של שרה". סתם הלכה, לא עשתה כלום לאף אחד, ופתאום נפלה לידה מעלית. לרגע היא לא ידעה מה לעשות. היא הסתכלה למעלה, כאילו ציפתה למצוא שם עכשיו בניין שלם שעומד לנחות על ראשה. אבל שניה אחר כך היא כבר התחילה לצחקק, ושתי שניות אחרי זה היא כבר נשכבה על הכביש אחוזת עוויתות צחוק. היא הרי תמיד ידעה. תמיד היא אמרה לאנשים, אבל אף אחד לא האמין לה. כולם אמרו שהשטויות האלה, הרוחניות הזאת שהיא תפסה בהודו, "כל זה עלה לה לראש, אולי קצת גבוה מדי" וחייכו מאחורי גבה. עכשיו אף אחד כבר לא יזכור שהיא הראשונה שאמרה שאפשר לחזור מגן עדן. אפילו היא לא ידעה למה, אבל זה פשוט נורא הצחיק אותה. הדלתות נפתחו והוא עמד שם, עם מבט קצת דבילי, אבל גם קצת מתנשא בעיניים, ובהה בכל האנשים ברחוב שהחזירו לו מבט תמוה. הוא עשה את הצעד הראשון, הוא חזר. הכול נראה בדיוק כמו שהוא זכר- כל המשוגעים האלה שמסתובבים בשינקין, עם הפירסינג והקטורת ולוכדי החלומות. HOME SWEET HOME, הוא חשב לעצמו, ויצא מהמעלית. ברגע שהוא נעמד, קצת בלי שיווי משקל, על הכביש ההרוס והסדוק שמסביב למעלית, התחיל זמזום כזה. מלמול בהתחלה, אחר כך קולות של דיבור. לאט לאט זה התגבר, נשמעה אפילו צעקה קטנה, במין קול גבוה וחנוק, חצי מטר מאחוריו. הוא לא שם לב, לא עברה אפילו דקה, אבל מסביבו כבר התאסף קהל קטן, קרוב אפילו למאה איש. כולם דיברו. על מה הם מדברים, הוא חשב לעצמו… מה כבר אפשר להגיד? הרי זה ברור- הוא האיש הראשון שחזר מגן עדן. איש אחד התקרב אליו. הוא לא היה צעיר, אבל גם בהחלט לא מבוגר מאוד. היו לו עיניים כחולות, ושיער חום כהה עם קצת לבן ליד הרקות. הוא נראה לו קצת מוכר, אבל זה לא נראה לו אפשרי. אישה הופיעה עכשיו מאחוריו, מחזיקה תינוק שנראה לו בן לא יותר מחודשיים. השיער שלה שחור, הפנים חיוורות כמו סיד. מזה הוא כבר לא היה יכול להתעלם- הרי זאת אשתו, מיכל! מה היא עושה פה?! הרי היא אמורה לשבת עליו שבעה! ומה היא עוד עושה בשינקין עם תינוק בן חודשיים? ועוד עם רמי, השותף שלו?! משהו פה לא הסתדר. משהו פה נראה לו לגמרי לא בסדר. לגמרי לא… "מיכלוש? תראי, חזרתי!" הוא אמר. היתה שמחה בקול שלו, גם קמצוץ של גאווה, אבל בעיקר היה בו חוסר ביטחון, אפילו נימה דקה של התנצלות. "מה?!" היא ענתה, בהרבה יותר התנצלות ממנו. "מאיפה? איך?" ואחרי שנייה או שתיים של היסוס היא הוסיפה "הרי אתה מת!", והפעם הוא שמע ממש בושה מתחבאת שם. "אהמ, מיכלינקוש, את בטוחה שזה הוא?" שאל רמי, מנסה בבירור, כמו תמיד, להישמע מלא ביטחון עצמי, להישמע כאילו הכול תחת שליטה, שקול ומחושב. "כן, זה הוא!" היא השיבה בכעס. "אתה לא רואה?!" הפנים החווירו עוד יותר, אבל עכשיו כבר בער כתם אדום ברור על כל אחת מלחייה. "איך חזרת, לעזאזל! ולמה? למה?!" הוא עמד שם, בהלם. מה?! הוא ויתר בשבילה על גן עדן והיא לא מבינה למה הוא חזר?! זה כנראה חלום רע… אולי הפקיד שם למעלה שלח אותו בטעות לגיהינום. אולי הוא התבלבל במעלית. אולי זה רק שלב בדרך חזרה, הוא אמר לעצמו, יודע בוודאות שמשהו השתבש במקום כלשהו בדרך. שהוא לא במקום הנכון. הרי בשבילה הוא חזר… זה לא הגיוני. ומה רמי עושה מחוץ למשרד? מחר הוא הרי אמור לסגור את העסקה הגדולה שלהם, עם היפנים! הוא הולך לחטוף על הראש ברגע שהוא יברר מה בדיוק קורה פה. ושל מי התינוק הזה, לעזאזל? היו לו הרבה שאלות. המון אפילו, אבל הוא שתק. האמת היא שהשאלה שהכי העסיקה אותו באותו זמן היתה למה רמי קרא לה מיכלינקוש. הוא הראשון. הראשון שחזר. הוא עוד זכר את ההבעה, מין הבעה שבין רחמים ללעג, על פני הפקיד, כשהוא נכנס למעלית.
 

doreen2

New member
החלק השני

הוא נזכר איך הגיע אחרי תאונת הדרכים שבה דרס אותו נהג שיכור, כשניסה למצוא בית מרקחת באמצע שינקין. חיפש אקמול למיכל. איזו שטות. הרי כל מה שיש שם זה השטויות של "הרוחניים" האלה שהלכו לחפש את עצמם בהודו, ובסוף איבדו את הראש. הפקיד עוד נראה משועמם אז. הוא הסביר לו מה הנוהל במין נימה אדישה כזאת, כאילו הוא שחקן שחוזר על השורות ששינן. "אני אקח אותך אחר כך לסיור פה בסביבה, טוב? אה, ודרך אגב, אתה נמצא כרגע בתחנת מעבר. עוד שבוע תעבור לגן עדן." או שתחזור למטה, הוא חשב, אבל הוא לא ראה שום טעם להגיד את זה. הוא כמעט התעלף אז, אבל לפקיד זה בכלל לא הזיז. "הרוגי תאונות דרכים זה קומה חמש, קח את המעלית הימנית ביותר. אל תתבלבל עם השמאלית, לזאת באמת לא כדאי לך להיכנס. וגם לא לזו שלידה, היא תחזיר אותך למטה. אף אחד עוד לא חזר לשם. ואף אחד גם כנראה לא יחזור." הוא הוסיף, באותו טון, בנימה המשעממת והחדגונית שלו. הפקיד היה שמן, עם שיער בלונדיני ועיניים כחולות. החדר בו ישב היה מכוסה בטיח שפריץ, והזכיר לו משרד של פקיד במס ההכנסה. כל מה שהיה חסר זה הצמח המטפס בפינה וכיסא משרדי מעור מזויף. כל מה שהוא חשב באותו רגע היה מאיפה יגאל שילון יכול להיכנס עכשיו ולהגיד לו להסתכל ישר למצלמה ולחייך, כי כל העולם ואשתו רואה אותו עכשיו בטלוויזיה, עושה מעצמו צחוק. אבל אף אחד לא נכנס, ורק הוא והפקיד ישבו עכשיו בחדר הקטן והמשעמם. לקח לו קצת זמן להבין שהפקיד בוהה בו בציפייה לתגובה כבר חמש דקות, ובניסיון להישמע שקול וקר הוא שאל: "מה אמרת קודם על לחזור?" וישר התחרט. משם זה התגלגל בקלות. הפקיד המשועשע הסביר לו שלמעלית השניה משמאל יש כבל שרוף, וברגע שישחררו אותה היא תיפול ישר למקום בו הוא מת, והוא בתוכה. בשלב הזה הפקיד עוד לא האמין שמישהו יחזור, גם לא האמין שהאדם שיושב מולו יכול להיות כל כך דביל. "אתה פשוט חוזר לחיים שלך. לא גלגולים ולא כלום." הוא הסביר. "אבל יש משהו שאתה חייב לדעת- אתה כבר לא תמות יותר. אין לך סיכוי לחזור הנה שוב, ככה שעדיף שתחשוב טוב טוב לפני שאתה עושה את השטות הזאת" הוא הוסיף, שוב בנימה מבודחת, כאילו זה בלתי אפשרי. כאילו הוא מחכה ליגאל שילון של גן עדן, שייכנס ויגיד לו להסתכל ישר למצלמה. אבל אף אחד לא נכנס. הוא כבר החליט שהוא חוזר. הרי החיים שלו מושלמים מדי, הוא לא יכול פשוט לקום וללכת. וחוץ מזה, הוא ניסה לשכנע את עצמו, אין סיכוי שרמי יצליח לסגור את העסקה לבד. ומיכלי כל כך רצתה ילד. והוא כל כך רוצה לחיות. הוא הרי אוהב את החיים. ובכלל, גן עדן זה סתם משעמם. כן, הוא יחזור. ראשון או לא ראשון, הוא יחזור הביתה. שבוע אחר כך הוא כבר נכנס למעלית. חצי דקה אחר כך והוא נפל בשינקין, חי ונושם.
 

doreen2

New member
החלק השלישי

עכשיו הוא הסתכל על מיכל. לרגע היא החזירה לו מבט, אבל לא יכלה לעמוד בזה הרבה זמן. היא הפנתה את הראש. הוא הסתכל לאותה נקודה, רק כי עניין אותו לדעת לאן היא מסתכלת. מה יותר מעניין אותה מבעלה שחזר כרגע במעלית מגן עדן. היה שם רק שלט צהוב גדול- "הבארבי בת"א מזמין אתכם למסיבת סילבסטר מטורפת! בואו לפתוח אתנו את שנת 2010!" 2010? 2010?!? הוא חייך. מישהו הדפיס את השלט לא נכון. בשבוע הבא הרי מתחילה שנת 2003… זה לא נראה לו הגיוני. הפקיד הרי אמר לו הכול, אבל בשום אופן לא הזכיר משהו כזה. יום אחד בגן עדן הוא שנה פה?! ופתאום זה נראה לו הכי הגיוני בעולם. כל החלקים נפלו למקום הנכון. פתאום הוא הבין שאולי בשביל כולם פה הוא מת כבר שבע שנים. שאולי מיכל בכלל התחתנה עם רמי. ואולי נולד להם ילד. הוא ניסה להיות הכי פסימי שאפשר, בשביל שאחר כך הכול ייראה לו זניח. הוא אפילו לא דמיין שזה נכון. אבל זה היה. מיכל ורמי לקחו אותו הביתה. הוא ישב במושב האחורי והיא נהגה. שלושתם שתקו. הוא הסתכל על התינוק ששכב לידו בכיסא בטיחות, וחשב כמה הוא דומה לרמי. ממש אותו אף. כשהם הגיעו הוא יצא מהמכונית והסתכל סביבו. אותו בית, אותה חצר עם קצת דשא והמון שיחים של ורדים ננסיים, הזן שמיכלי הכי אוהבת ושהוא בעצם שונא. קהל קטן התאסף שם. עברה שעה, ואיכשהו כבר הגיעו לשם חמישה עיתונאים. "אדוני, זה נכון?" צעק לו כתב צעיר עם משקפיים ועט כחול ביד. "מה נכון?" הוא הטיח בו חזרה. "שאתה, אה, חזרת מ… גן עדן…?" הכתב נשמע מהוסס, כאילו רק עכשיו הבין איזו שטות אמר. הוא החזיר לו מבט מלגלג וענה: "כן." כל הכתבים הגיעו פתאום בריצה מקצה החצר. "מי החליט על זה?" צעקה כתבת בלונדינית מימין. "אפשר לדבר אתו?" צרח כתב נלהב בחליפה זולה. "בטח" הוא ענה בחיוך. "איפה הוא?!" צרח עכשיו הכתב הראשון, דוחף את הרשמקול שלו קדימה. "בשמיים" הוא ענה, והלך לכיוון הבית, שהיה בעצם שלו. הוא הביט רק לשברירי שניה בשלט מתחת לחור ההצצה בדלת- "כאן גרים בכיף רמי, מיכל ודניאל כהן" ופתח את הדלת, שכרגיל היתה לא נעולה. "סליחה." מיכל נכנסה שניה אחריו ואמרה, מנסה נואשות לחייך. "לא ידענו שתנחת פתאום בתוך מעלית, אתה יודע…" לא היה ברור אם זאת היתה סתם התנצלות או ניסיון מהוסס להומור, אבל אף אחד לא צחק. "לא, לא. אין על מה. אני מצטער." הוא אמר קצת בגסות. "תביני, זה לא שרציתי להרוס את החיים שלך עם רמי, בכלל לא", הוא המשיך, קולו גובר בהדרגה. הוא ידע שהיא פוחדת. הוא גם ידע שהיא כנראה באמת מצטערת, אבל הוא רצה לריב. הוא רצה לריב אתה כמעט כמו שהוא רצה להכניס איזה אגרוף חזק ויציב למישהו, ואם כבר אז עדיף שזה יהיה רמי. הם רבו. יותר נכון, הוא רב והיא בכתה בלי קול, רק עם דמעות. הוא ישב על האינטרנט, בעוד היא ישבה על הספה, צופה בכל הדיווחים עליו. הוא לא הבין איך לא נמאס לה לשמוע אותו חוזר על אותו משפט חמש פעמים בדקה, בכל תחנה אפשרית. רמי ננעל בחדר שלהם, והתינוק שכב לידה בעריסה. בלשכת המפכ"ל בשייח ג'ראח התרוצצו חמש מזכירות סביב אדם אחד, פתחו וסגרו מגירות, הוציאו והכניסו תיקים, תלו והורידו תמונות מלוח השעם שהוחרם לטובת מבצע "חוזר חלילה". עוזי התחיל להרגיש חשוב. הוא תהה אם גם האנשים סביבו מרגישים בהילה של כוח שאופפת אותו. שני שוטרים נכנסו לחדר בלי לדפוק, עם הרשימה האחרונה של הצוות הצרפתי. "המפכ"ל מסיקה" אמר אחד מהם, "הצרפתים הוסיפו עוד שניים, וגם עוד אישה". מתמטיקה אף פעם לא היתה הצד החזק שלו, אבל הוא בכל זאת ניסה לעשות חישוב מהיר של מספר האנשים שיגיעו אליו למשרד מחר. הצוות האמריקאי מנה שלושים גברים ועשרים וחמש נשים, הצרפתי מנה, נכון לאותו רגע, עשרים ושבעה גברים ושלושים ושתיים נשים, הבריטי מנה עשרים ותשעה גברים ושמונה עשרה נשים, והישראלי, הקטן ביותר, מנה שלושים וארבעה גברים ואישה אחת. אפילו הוא הגיע למסקנה שהוא חייב להכניס עוד כמה נשים. אולי הוא יביא את המזכירה שלו. "טוב, צאו עכשיו." הוא אמר. "ותגידו לרינה להביא לי עוד נס, חלש עם שתיים סוכר." הוא נהנה מהרגשת הכוח. ולא היה אדם שהוא אהב יותר מאשר את המטומטם שהחליט לחזור. ישראלי, שהמפכ"ל עוזי מסיקה מצא אותו אחראי לעובדה שלפחות 197 אנשי משטרה עומדים להגיע מחר לפסגה של השנה, אצלו, בארץ. יציאה מרעננת משגרה של פיגועים ולקיחת שוחד.
 

doreen2

New member
החלק הרביעי:

יומיים אחר כך והתקשורת עוד לא הניחה לו. שלוש תחנות שידור התמקמו במדרכה ממול, ולרמי כבר היתה הזדמנות להוציא את התסכול שלו על כתב שרמס שיח ורדים ננסי, ממש במרכז המדשאה הקטנטנה. מיכל לא עזבה את הטלוויזיה, העבירה ערוצים 24 שעות ביממה, מחסלת קנקן קפה כל שעה. הוא לא הבין למה, הרי המקור יושב שני מטר ממנה, והיא מסתמכת על כתב מטומטם בערוץ שתיים, שכבר הספיק להודיע ש"מעבורת חלל היא שהביאה כנראה בחזרה לכדור הארץ, את האיש הראשון שחזר מגן עדן." עם רמי הוא בקושי דיבר. פעם הוא היה החבר הכי טוב שלו... עכשיו רמי אמר לו "שאולי כדאי שהוא פשוט ייקח קצת כסף וילך." אי אפשר להגיד שהוא לא חשב על זה, אבל איך מישהו ציפה ממנו לצאת מהבית עם כל כך הרבה כתבים, שיתנפלו עליו ברגע שרק יוציא אצבע? מסיקה בקושי הצליח לזוז בין כל האנשים שעמדו סביבו. הצרפתים לא הצליחו לבטא את השם שלו; ראש המשלחת האמריקאית היה צמחוני, אבל אף אחד לא אמר את זה לטבח, שהכין ארוחה שכולה בשר כבש; לחצי מהמשלחת הבריטית לא היו כיסאות. ולמרות זאת, מסיקה היה האיש הכי מאושר בעולם ברגע בו קם וביקש מכולם להיות בשקט, או לפחות ניסה. באנגלית קלוקלת הוא הצליח להושיב את כולם, ולהביא לכך שכולם יזמינו קפה מאחת המזכירות שלו. הוא הציע שכל אחד מהצוותים ייתן לנציג אחד לשטוח את טענותיו בכל פעם ולהסביר איך לדעתו צריך לנהל את החקירה. הצוות הישראלי יהיה האחרון. הנציג האמריקאי נעמד ראשון והודיע שלדעתו ולדעת הממונים עליו צריך לחקור את האיש בישראל, ולמרות זאת לאפשר לצוות האמריקאי גישה בלתי-מוגבלת לחומר החקירה, רק משום שארה"ב היא המעצמה היחידה בעולם… אלא בת בריתה של ישראל. מסיקה כבר לא הקשיב. זה היה פשוט מפגן כוח של האמריקאים, מלווה כמובן בלחישות בריטיות מימין, רטינות צרפתיות משמאל ואדישות ישראלית כללית מלפנים. הנציג הצרפתי, בעל שם ארוך שמסיקה אפילו לא ניסה לזכור, אמר משהו דומה, והוסיף הערה על הכוח שהאמריקאים עלולים להפעיל במקרה שאף אחד לא יהיה שם להשגיח עליהם. הבריטים חזרו על הכול ולא חידשו כלום לאף אחד. הנציג הישראלי פשוט הודיע שהוא מסכים עם כולם וחזר לשבת. לכולם היה ברור שכל חברי המשלחות ימשיכו בעבודה ההכרחית שהם עושים בארץ, ואף אחד לא יחשוב על לעבור למלון זול יותר. לא נשמע אפילו קול אמיץ אחד שחשב על להקטין את הצוותים ולאחד אותם לצוות אחד. מסיקה חשב על הרעיון הזה בשלב מסוים, אבל הצעה כזו תחייב קיצוץ משמעותי ורצוני באגו של כל הנוכחים בחדר, ומסיקה הבין במהירות שזה לא יקרה. מיכל כמעט חטפה התקף לב כשהכתב ברשת CNN הכריז על מבזק מיוחד. מה כבר יכול להיות יותר מיוחד מזה שמישהו חזר מגן עדן? הכתב, שלכל הבית כבר נמאס מלשמוע את הקול שלו, הודיע בפנים מזועזעות כתמיד על מציאת ראש טיל גרעיני בדרום עיראק. הגנרל ריימונד פיליפ מקדיר עלה לשידור. המפכ"ל מסיקה ליווה את כולם למטוסים הפרטיים שלהם, וקילל בלב את האמריקאים, שהחליטו למצוא ראש חץ גרעיני שבע שנים אחרי שנכנסו לעיראק, בדיוק כשעוזי הגיע לפסגת הקריירה שלו. אבל למי היה זמן להתפלש ברחמים עצמיים? זאת היתה התכנית של רמי. הוא קבע אתו בבית קפה, חצי שעה מהבית. זה היה הכתב הראשון שדרס שיח ורדים ננסי, ורמי בזבז חצי שעה על להבטיח לו בלעדיות. הוא היה הכתב האחרון שעוד נשאר על המדשאה, אחרי שכולם קבלו את הדיווחים על הרצח. התכנית היתה שהוא יתגנב ישר למרפאה קטנה לניתוחים פלסטיים, בעוד רמי מקשקש על ההלם שבלראות את החבר הכי טוב שלך, שבע שנים אחרי שהוא מת. שלושה ימים אח"כ הוא שינה את השם, ויצא לחיים חדשים. עוד מהבית הוא התקשר לפרופ' בן חיים, מנתח הלב שעשה לו את הצנתור הראשון מבין שניים, והודיע לו שהוא מאוד רוצה לפגוש אותו. הוא סיפר לו הכול, מהתחלה ועד הסוף, ואחרי שסיפר לו על שינוי הזהות והמראה, הימם אותו עם הידיעה שהוא פשוט לא יכול למות. כל מה שהוא רוצה זה קצת דיסקרטיות, והוא יתרום את גופו ולבו למדע. ניתוח מעקפים בלי הרדמה והשתלות לב בלי שום סיכון. ניתוחי לב פתוח לא יכולים לעשות לו כלום. הפרופ' מצא דירה נחמדה בשינקין, ממש מול "המנטרה של שרה", והציע לו משכורת מאוד נדיבה. אולי יום אחד הוא ייכנס לפוליטיקה, אולי לא. אולי פסיכולוגיה, אולי היסטוריה. אולי הוא יכתוב משהו יום אחד. בינתיים הוא פשוט יתמקד בלהתחיל את היום הראשון של שארית החיים שלו.
 
טוב...

קודם כל היו לי כמה תיקונים קטנים לדוגמא שכתבת שהדלת הייתה לא נעולה, ו"לא הייתה נעולה" ישמע יותר טוב, או כשרמי אמר שיתנו לו קצת כסף והוא יעזוב לא צריך להיות עם גרשיים, ועוד כמה דברים שאני לא זוכרת. הכתיבה עצמה מאוד זורמת. לא התעייפתי באמצע או כלום. ההתחלה הזו יכולה לשמש חומר לספר שלם. הבעיה העיקרית היא שבאמת יש המון דברים לא מובנים. את, בתור כותבת, יוצאת מנקודת ההנחה שהקוראים יודעים על הסיפור מה שאת, והם לא. את הפיסקא הראשונה בכלל לא הבנתי. ראיתי שהפכת את הסדר של הסיפור, וזה נראה לי מיותר... יהיה יותר מובן אם לא יהיה הפוך. החלק עם המפלגות או משלחות או מה שזה לא יהיה בכלל לא מובן, ומנותק מהסיפור. אין לי מושג על מה דיברת שם... לא הבנתי את הקטע עם הודו, או האקמול. לדעתי זה מה שאת צריכה לעשות: להתחיל את הסיפור מזה שהוא מגיע לגן עדן (כלומר חלק 2). אהבתי איך שהוא דואג למשפחה והכל. אז לעשות שהוא חוזר, הקטע הזה היה טוב. להוריד את המשלחות. אז לילה אחד או משהו הוא יצא למרפסת ויצעק לה' "למה?" בלה בלה... ויתפלל, יפרד מאישתו ורמי והכל, ויגיד להם שהם יפגשו כבר למעלה, ויחזור לגן עדן. אבל זו רק הצעה...
 

doreen2

New member
טוב2...

טוב. בקשר לסדר, פשוט לא רציתי שזה יהיה בנאלי לחלוטין.. אני אחשוב על זה.. המשלחות של השוטרים נועדו רק לרצות את ליאור, שההתעלמות הכללית מהאיש הראשון שחזר מגן עדן" לא כ"כ מצאה חן בעיניו.. לכן היה גם כל הקטע של התקשורת.. באיזשהו מקום אני לא רוצה לכתוב את כל הפרטים.. את מבינה? אני רוצה שלאנשים תהיה אפשרות להבין לבד, כי אני שונאת שנותנים לי את כל הפרטים.. מה את אומרת בקשר לשם שלו? נראה לך שזה בסדר שאין לו שם כל הסיפור? בקשר לזה שהוא יחזור, אז לא נראה לי שאני רוצה שתהיה לו אפשרות לחזור לגן עדן.. אחרת כבר היו הרבה אנשים שהיו חוזרים ואז עולים חזרה לגן עדן, לא? ובקשר להודו והאקמול, זה פשוט שאריות של הסוף הקודם שלא לגמרי הספקתי למחוק.. בסוף הקודם הוא פוגש שוב את האישה שנפלה עליה המעלית.. אבל זה היה קיטשי מידי לטעמי, אז מחקתי ועשיתי משהו חדש.. אני יודעת שהמשלחות לא ברורות, אבל אני לא יודעת איך להבהיר אותן מבלי למחוק את כל הקטע הזה, כי אני חייבת להשאיר איזושהי התערבות של השלטונות.. חשבתי אולי להחליף את זה במשלחות משפטיות שפשוט יגיעו למסקנה שאי אפשר להעמיד אותו לדין והוא לא עבר על שום חוק, או משהו כזה.. בסה"כ דוקא הוחמאתי מהביקורת שלך.. והעריכה עוד לא גמורה, ואת לגמרי צודקת בקשר לדלת הנעולה.. :)
 
טוב3...

אבל התקשורת לא מתעלמת... כי הם כל הזמן מסביב לבית שלו והכל... המשלחות מיותרות לדעתי... אני לא אומרת שתכתבי את כל הפרטים, אבל יש כמה דברים לא מובנים, שצריך לשפר... לא נראה לי שזה משנה אם יש או אין לו שם... אני חושבת שצריך לתת לו לחזור בשביל סוף טוב, בתור דבר חד פעמי. או אפילו שהוא לבד ימצא דרך חזרה... ואז הם יכולים להחליט שהם לא נותנים יותר לאנשים שמתו לחזור מגן עדן או משהו...
בהצלחה!
 

doreen2

New member
טוב4...

המשלחות הן, ד"א, של אנשי משטרה מכל העולם... ואני ממש לא רוצה סוף טוב.. כולם כותבים סיפורים עם סוף טוב (קחי למשל את המיני "ציפורים מתות בסתר" של אביב) ואני רוצה לכתוב סיפור שבעצם אין לו סוף.. (וזה אומר גם ציון לא רע בכתיבה יוצרת וגם לעבוד על ליאור!!) תודה ו
גם לך!
 
רגע...

שום סוף זה מאכזב... אני לא חושבת שלסיפור של אביב יהיה סוף טוב
...
 

doreen2

New member
תתפלאי..

זאת פשוט סאגה מתמשכת, משהו שבאמת מזכיר את ציפורים מתות בסתר (איכסה פיכסה), ועד כמה שהבנתי אמנם חצי מהמשפחה תגיע עד סוף הסיפור לבית הקברות הקרוב לביתה, אבל כל השאר יתחתנו עם כל מיני אנשים שהופיעו שם מתחילת הסיפור, ובעצם אחראים לתעסוקה של חברה קדישא באותן שנים... כלומר, לא משנה.. פשוט תנסי לקרוא את זה, אולי תביני..
 

Dragon Warlord

New member
../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif

חחח דורין את פה? אני לא קראתי כי אין לי כח :)
 
למעלה