הסתפקות במועט...

הלה מורז

New member
איזה הוא עשיר ? השמח בחלקו ויהא חלקו אשר יהא .
תורות המזרח -שמח בעונייך .
הבדל מהותי בין שני אלה
 
איזה הבדל מהותי? בין המשנה מפרקי רבות לתורות המזרח?
לפי דעתי ההבדל הוא לא מהותי.
 

הלה מורז

New member
כן בטח שאפשר
אם אתה שייך לקטועים אתה תמיד יכול לקטוע עוד איבר ,
ואם אתה שייך לקבצנים אתה יכול להתקדם לעשות קופה יותר גדולה .
סליחה על הציניות , העניין הוא
עצם ההגבלה של האדם מלהיות את אשר רוצה ויכול להיות וראוי להיותו =עוני רוחני ,אבל אל דאגה
כול העושר(?) הרוחני בהודו למשל מחפה על כך
 
נערך לאחרונה ב:
אז אתה רוצה לייאש את כל המסכנים?
אפשר להפיח בהם עידוד ואופטימיות.
 

הלה מורז

New member
אז אתה רוצה לייאש את כל המסכנים?
אפשר להפיח בהם עידוד ואופטימיות.
שבוע טוב
אני את ולא אתה ,נעים מאוד.
אתה צודק
הנני מפיחה עידוד :
תתחלפו בקסטות ,חהחהחחהה
כמובן שכול מה שצריך זה שאדם ידרוש לו את הזכות הבסיסית שלו כאדם .
 
אם את "את" ולא "אתה" -
אז את בוודאי רואה את כל העניין הזה מנקודת מבט של עליונות נשית.
איך את טוענת שאין מעמדות???
 
ומכיוון שבפורום לפילוסופיה עסקינן:
בואו וניזכר ב"משל ילדי האדמה" מ"המדינה לאפלטון". (לקראת סוף ספר ג').
לאחר שבני האדם נוצרו מן האדמה - הוסיף להם האל "נופך" של זהב או כסף או ברזל וכו' - לפי יוקרתם ומעמדם החברתי.
וכך התפלגו המעמדות בארץ. אנשי עבודה ומסחר, מסייעים ושומרים, שליטים מלכים.

(פתאום נזכרתי בהתפלגות הארץ משלושת בני נח. - ונראה שבני שֵׁם "מיוחסים" יותר).
 

הלה מורז

New member
זוהי חלוקה טבעית של כלל בני האדם בגדול ואינה שרירותית ,ובתוך כול אחד מאלה אפשרויות בלתי מוגבלות ,
לגבי שם יפת חם זה פשוט מאוד
שם-בריאה (יעקוב) אוהלה של תורה ויושב באוהלים כולם -דעת רחבה
יפת- יצירה (עשיו)
חם-יצר(ישמעאל)

בכול אדם 3 אלה מצויים זהו סדר טבעי של דברים
כול העניין הוא שעל היצר לשרת את היצירה שהיא לשרות הבריאה לשרותו של מלך מלכי המלכים .
וכך : מובנים דברי נוח לבניו ,לכול מקום במקומו .
 
את מתארת את נפש האדם כמחולקת לשלושה חלקים.
הבנתי אותך נכון?
חלק נחות יותר, היצר, הבהמי
וחלק נעלה יותר
 
נערך לאחרונה ב:

הלה מורז

New member
בעיניי היצר אינו נחות אדרבא הוא חשוב ביותר ,אלמלא היצר אין חיים גשמיים ,

מרמת הבריאה מטה בגדול כן נשמה נפש גוף
יש עוד 2 מעל .מה שבפנים בחוץ כמשתקף ביהדות נצרות איסלם -ישראל עשו ישמעאל .
ואף משתקף במערת המכפלה -האבות הקבורים שם ,ראשו של עשו הקבור שם ,והמוסלמי המתפלל שם .
 
נכון. מעניין. גם האבות היו שלושה.
ואם יעקב הוא "בחיר האבות" - אז הוא מקביל לרמה הכי עליונה???
ואיפה משה בכל זה?
 

הלה מורז

New member
נכון. מעניין. גם האבות היו שלושה.
ואם יעקב הוא "בחיר האבות" - אז הוא מקביל לרמה הכי עליונה???
ואיפה משה בכל זה?
משה הוא הרגל הרביעית של סוכת דוד
בכך הסוכה אינה נופלת והינה סוכת דוד שלמה
ד' של מעלה
ו
ד' של מטה
זה וזה
 
אפשר לעשות כיסא עם 3 רגליים. כלומר יש יציבות עם ה 3.
ולא סתם ביום השלישי נאמר פעמיים כי טוב.
וכמו שבני ישראל בנו סוכות מעצי שיטים במדבר (במדבר? עצים?)
והשתמשו בעצי שיטים לבניית המשכן, ובדי הארון.
והמשכן הוא הוא "סוכה של מטה", או "סוכת משה" עליו שכנו ענני הכבוד.
 
נערך לאחרונה ב:

הלה מורז

New member
999 שלום
ממקומי: ביום שלישי נאמר פעמיים טוב שזה פעם אחת ליום שני שנאמר עליו טוב ופעם ליום שלישי
שהרי כול אשר ברא ברא טוב ,ולא נאמר ביום שני אלא בדיעבד מכיון שיום שני מרמז לנו גם על העולם הדואלי
שהינו טוב ורע ולכן לא נאמר טוב שזה נשאר לחופש הבחירה של האדם , אולם הבריאה עצמה של יום שני היא טוב.
ונכון שאפשר כסא עם 3 רגליים אולם לסוכה 4 ,
סוכת דוד אינה שלמה ללא משה שזה דעת טוב
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
כן בטח שאפשר
אם אתה שייך לקטועים אתה תמיד יכול לקטוע עוד איבר ,
ואם אתה שייך לקבצנים אתה יכול להתקדם לעשות קופה יותר גדולה .
סליחה על הציניות , העניין הוא
עצם ההגבלה של האדם מלהיות את אשר רוצה ויכול להיות וראוי להיותו =עוני רוחני ,אבל אל דאגה
כול העושר(?) הרוחני בהודו למשל מחפה על כך
את חושבת שהמנהיגים ואנשי ההון הגדול ישנים טוב?
תמיד מפחדים מה-"חברים" שלהם שמא יגנבו מהם הכל...
 
למעלה