העולם לא מחכה לאגאסי

מצב
הנושא נעול.

mci nbc

New member
שאלה אליך ולכולם

גז פחממני מעובה ככה זה נקרא
ובהשקעה של 8000 ש"ח גם הרכב שלך יהיה כזה.
שאלה אליך ולכולם
תודה רבה על התגובה Orange Beast
מדוע לא כולם עוברים לרכבים שעובדים על גז פחממני מעובה ? מה הסיכוי שגז פחממני מעובה תהיה אנרגיה חלופית מבוקשת יותר מאשר אנרגיה סולארית וחשמלית לסקטור הרכב בעולם ?
 
רגע אחד, קצת סדר במושגים :

שאלה אליך ולכולם
תודה רבה על התגובה Orange Beast
מדוע לא כולם עוברים לרכבים שעובדים על גז פחממני מעובה ? מה הסיכוי שגז פחממני מעובה תהיה אנרגיה חלופית מבוקשת יותר מאשר אנרגיה סולארית וחשמלית לסקטור הרכב בעולם ?
רגע אחד, קצת סדר במושגים :
הגז הטבעי הוא גז מתאן . בצורתו הנוזלית נקרא LNG ובצורתו הדחוסה - CNG . בארץ כמעט ואין שימוש בו לצרכי תחבורה, אבל יש ארצות, בהן השימוש בו הוא נרחב ביותר: ברזיל, ארגנטינה, הודו , פקיסטן וגם ... ארה"ב. לעומת זאת גפ"מ = גז פחממני מעובה = LPG הוא גז שונה ומתקבל הן בסינון של הגז הטבעי והן בזיקוק נפט. וזה הגז שבשימוש בארץ. וגם בקוריאה, טורקיה, פולין, איטליה, הולנד וגם בארה"ב. לכל אחד מסוגי הגז יש יתרונות וחסרונות - אבל כמובן הגז הטבעי מזהם הרבה פחות מגפ"מ. אבל עדיין חשיבותו של גפ"מ רבה כי בארץ הוא מזוקק מנפט המיובא ממילא, כלומר רכב המונע על גפ"מ חוסך ייבוא של עוד ועוד נפט.
 

blueshark09

New member
גפ"ם הוא לא אנרגיה חליפית

שאלה אליך ולכולם
תודה רבה על התגובה Orange Beast
מדוע לא כולם עוברים לרכבים שעובדים על גז פחממני מעובה ? מה הסיכוי שגז פחממני מעובה תהיה אנרגיה חלופית מבוקשת יותר מאשר אנרגיה סולארית וחשמלית לסקטור הרכב בעולם ?
גפ"ם הוא לא אנרגיה חליפית
גפ"ם הינו דלק מעובן, פחמימני והוא פולט פחמן דו -חמצני ומזהמים בשריפה. אם כי הרבה פחות מזהם מבנזין.
 

blueshark09

New member
יש בישראל תקן למכוניות על גפ"ם

מכונית על גז טבעי
מבין יצרני הרכב המפתחים מכוניות היברידיות, יש רעיונות לייצר מכונית שפועלת על גז טבעי ? יש כיוון כזה ?
יש בישראל תקן למכוניות על גפ"ם
גפ"ם לצורך העניין מקביל לגז טבעי (מופק מגז טבעי או נפט). כל מכונית בנזין ניתן להתאים לגפ"ם (עדיין אפשר לסוע גם על בנזין), ויש בארץ פריסת תחנות תדלוק מתאימות, אומנם בצורה לא רחבה. אני יודע יש אחת בבאר שבע למשל, ואחת בין קרית מוצקין לעכו, ועוד עשרות נקודות.
 

back again

New member
אגסי הולך לעשות טונות של כסף בארץ

העולם לא מחכה לאגאסי
לפי כתבה היום ב-WSJ, הונדה מתכננת למכור מכונית חשמלית לגמרי בשנים הקרובות. יחד עם זאת, החברה מודה שהטכנולוגיה הקשורה למכונית חשמלית טהורה כמו בטריה ושאר נקודות מפתח עדיין לא בשלה והם לא צופים כרגע עתיד למכונית חשמלית מהסוג הזה. בינתיים גם ניסאן וגם טויוטה ממשיכות עם הרכבים החשמליים שלהם, וביחד עם הונדה, כולם אומרים שלמעשה רכבים שהם היבריד בין חשמל לדלק הם הדבר המבטיח ביותר. אלו רכבים שנעים על בטריה וחשמל רוב הזמן, ונטענים באמצעות שקע חשמלי. מנוע הבנזין מתחיל לפעול כאשר הסוללה חלשה מספיק. רכבים מהסוג הזה כבר קיימים על פסי הייצור היום, וטויוטה מתכוונת לשווק אחד כזה כבר בסוף השנה בארה"ב. כאן יש הוראות כיצד לקרוא את הכתבה מהוול-סטריט ג'ורנל בחינם: http://bit.ly/4fTfvU
אגסי הולך לעשות טונות של כסף בארץ
לדעתי בטר פלייס יהיה בשביל חברה לישראל מה שהגז הטבעי לתשובה (גלגל הצלה...). או בפשטות - בוננזה.
 
יש סיכוי כזה

אגסי הולך לעשות טונות של כסף בארץ
לדעתי בטר פלייס יהיה בשביל חברה לישראל מה שהגז הטבעי לתשובה (גלגל הצלה...). או בפשטות - בוננזה.
יש סיכוי כזה
אבל לא מטעמים כלכליים אלא מטעמים פוליטיים. מדינה קטנטנה ודי עניה כמו ישראל לא אמורה לעשות את המעבר ראשונה.
 

NS101

New member
אגאסי הולך לשרוף

אגסי הולך לעשות טונות של כסף בארץ
לדעתי בטר פלייס יהיה בשביל חברה לישראל מה שהגז הטבעי לתשובה (גלגל הצלה...). או בפשטות - בוננזה.
אגאסי הולך לשרוף
כמה מאות מיליוני דולרים על השטות הזו.
 

NS101

New member
ובכן,

איך אתה כ"כ בטוח?
ובכן,
אני לא כל כך בטוח, אבל זה נשמע לי מאוד חלומי. בסוג הדברים האלה, צריך לבוא בנקודת ההנחה כי מדובר בבור של מזומן. מדוע? כי תחת כל הנחה אחרת אנשים מתחילים להשקיע בהתבסס על ה-wish bone שלהם.
 
לא הבנתי כלום ממה שכתבת...

ובכן,
אני לא כל כך בטוח, אבל זה נשמע לי מאוד חלומי. בסוג הדברים האלה, צריך לבוא בנקודת ההנחה כי מדובר בבור של מזומן. מדוע? כי תחת כל הנחה אחרת אנשים מתחילים להשקיע בהתבסס על ה-wish bone שלהם.
לא הבנתי כלום ממה שכתבת...
בכל אופן, לא צריך לזלזל בפוליטיקה של הנושא... לא סתם הוא נפגש עם פרס יותר ממה שהוא נפגש עם אשתו. וראית עד כמה זה קל לעשות מניפולציות על השוק עם מיסים במדינה הזאת. אין שום דיון ציבורי הרי, נניח על המס החדש שהטילו על הרכבים, שנכנס במשוואה בנוסף לכל מיני מזהמים גם CO2. למה? בקיצור, יכול להיות שהפוליטיקה תעשה לו עסק טוב שלא מוצדק כלכלית.
 

KobeRider

New member
אין סתירה בין מה שאתם אומרים

לא הבנתי כלום ממה שכתבת...
בכל אופן, לא צריך לזלזל בפוליטיקה של הנושא... לא סתם הוא נפגש עם פרס יותר ממה שהוא נפגש עם אשתו. וראית עד כמה זה קל לעשות מניפולציות על השוק עם מיסים במדינה הזאת. אין שום דיון ציבורי הרי, נניח על המס החדש שהטילו על הרכבים, שנכנס במשוואה בנוסף לכל מיני מזהמים גם CO2. למה? בקיצור, יכול להיות שהפוליטיקה תעשה לו עסק טוב שלא מוצדק כלכלית.
אין סתירה בין מה שאתם אומרים
למעט של מי יהיה שייך הכסף שיישרף, ומי כמובן יקבל משכורות על הדרך. קשה לראות סיטואציה שבה ממש צומח הון מהדבר הזה.
 

back again

New member
אגסי לא עושה את זה בשביל משכורת חודשית

אין סתירה בין מה שאתם אומרים
למעט של מי יהיה שייך הכסף שיישרף, ומי כמובן יקבל משכורות על הדרך. קשה לראות סיטואציה שבה ממש צומח הון מהדבר הזה.
אגסי לא עושה את זה בשביל משכורת חודשית
הוא יכול לקבל כמעט כל משרת שכיר שהוא רוצה ואני גם דיי בטוח שהוא יכול לאפשר לעצמו לא לעבוד עוד יום אחד בחייו ולחיות ברמת חיים מטורפת עם כל הכסף שהוא עשה עד היום. הבנאדם מוכשר בטירוף ומוערך בטירוף. לדעתי הוא עושה את זה גם מטעמים אידאליסטיים וגם מכיוון שהוא רואה הזדמנות עסקית נדירה (בלי אפשרות לעשיית כסף הוא אלא היה יכול לגייס הון רב).
 
אי אפשר לגייס הון סתם?

אגסי לא עושה את זה בשביל משכורת חודשית
הוא יכול לקבל כמעט כל משרת שכיר שהוא רוצה ואני גם דיי בטוח שהוא יכול לאפשר לעצמו לא לעבוד עוד יום אחד בחייו ולחיות ברמת חיים מטורפת עם כל הכסף שהוא עשה עד היום. הבנאדם מוכשר בטירוף ומוערך בטירוף. לדעתי הוא עושה את זה גם מטעמים אידאליסטיים וגם מכיוון שהוא רואה הזדמנות עסקית נדירה (בלי אפשרות לעשיית כסף הוא אלא היה יכול לגייס הון רב).
אי אפשר לגייס הון סתם?
אני מבין שלא היית באזור מאז שנת 2000... וגם בשנות ה 90 כשחושבים על זה
 

KobeRider

New member
שמע, אני לא מזלזל לרגע באדם או בפועלו

אגסי לא עושה את זה בשביל משכורת חודשית
הוא יכול לקבל כמעט כל משרת שכיר שהוא רוצה ואני גם דיי בטוח שהוא יכול לאפשר לעצמו לא לעבוד עוד יום אחד בחייו ולחיות ברמת חיים מטורפת עם כל הכסף שהוא עשה עד היום. הבנאדם מוכשר בטירוף ומוערך בטירוף. לדעתי הוא עושה את זה גם מטעמים אידאליסטיים וגם מכיוון שהוא רואה הזדמנות עסקית נדירה (בלי אפשרות לעשיית כסף הוא אלא היה יכול לגייס הון רב).
שמע, אני לא מזלזל לרגע באדם או בפועלו
אבל שיהיה לך ברור שמיזמים כאלה שאפתניים ובעייתים, שהטכנולוגיה לא בשלה עדיין, מצליחים 1 למיליון. יכול להיות בהחלט שהוא יגייס הון אבל שים לב שאמרתי צמיחת הון, ולא יצירת הון.
 

blueshark09

New member
אני גם חושב ככה

אגאסי הולך לשרוף
כמה מאות מיליוני דולרים על השטות הזו.
אני גם חושב ככה
הוא לא יוכל להתחרות מול חשמליות מלאות שיצאו לשוק בעוד שנה-שנתיים חוץ מזה הוא ממש behind schedule התשתית וודאי תירכש על ידי איזו חברה והוא יקבל מזה כמה ג'ובות, מזה כל העניין
 

קרלטון

New member
מצטער, אבל כל הסיפור הזוי לגמרי

אגסי הולך לעשות טונות של כסף בארץ
לדעתי בטר פלייס יהיה בשביל חברה לישראל מה שהגז הטבעי לתשובה (גלגל הצלה...). או בפשטות - בוננזה.
מצטער, אבל כל הסיפור הזוי לגמרי
הסיבה היחידה שלוקחים את זה ברצינות זה הרזומה של אגסי והקשרים שלו. על מה אנחנו מדברים פה? על טכנולוגיה שלא הוכחה ונמצאת בסימן שאלה, ואפילו אם נשים את זה בצד, אז מדובר על רכב שכדי להשתמש בו, צריך להקים סביבו תשתית שלמה, ממש במיוחד בשבילו. לשם השוואה, תחנת דלק סטנדרטית משרתת סוגי רכב רבים - החל מטוסטוסים של 50 סמ"'ק ועד למשאיות כבדות. רכבים שמונעים על סולר, או בנזין, ברמות שונות. רכבים שיוצרו לפני 30 שנים, או רכבים דנדשים לגמרי. מי שבא ברוך הבא. אבל תחנות ההחלפה של בטר פלייס ישרתו רק את הרכבים שלהם. תארו לכם שמישהו יקים רשת תחנות דלק שמסוגלות לתדלק רק דגם אחד, של יצרן רכב אחד. עד כמה זה מטורף. איך אפשר להצדיק דבר כזה כלכלית? אבל זה לא הכל. הדבר הזה הרי צפוי לעלות את צריכת החשמל בארץ, וכידוע, חברת חשמל מתקשה לספק גם את הדרישה הקיימת. אז מה מספרים לנו? שהולכים כביכול לייצר את החשמל הדרוש מטורבינות רוח ופנלים סולריים... אבל זה הרבה יותר יקר לייצר חשמל בשיטות אלה, שלא לדבר על השטח הנדל"ני שצריך בשביל זה. בקיצור, מי שקונה רכב כזה, צריך לכסות לא רק את עלות הפיתוח והייצור שלו, אלא גם את הקמת ותחזוקת התשתיות לטעינה והחלפה של סוללות, ובנוסף גם את ההקמה והתחזוקה של תשתית ייצור חשמל בשיטות יקרות מעבר למה שקיים היום! זאת אינטגרציה אנכית מטורפת, בשביל למכור כמה רכבים בשנה בדיוק? באיזה מחיר? אבל הקטע הכי דבילי, ומה שנוגע לכולנו, הוא שהמדינה הולכת לממן את כל הטירוף הזה, במקום לקדם פתרונות זולים ויעילים יותר. אין מצב שדבר כזה יכול להחזיק את עצמו, בשוק חופשי עם תחליפים הגיוניים הרבה יותר. האפשרות היחידה, שלצערי הולכת להתגשם, היא שהכסף פשוט יזרום ממדינת ישראל לחברת בטר פלייס, זה יהפוך להיות פרוייקט מפסיד במימון ממשלתי. ויש לנו כבר מספיק כאלה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה