העולם לא מחכה לאגאסי

מצב
הנושא נעול.

KobeRider

New member
העולם לא מחכה לאגאסי

העולם לא מחכה לאגאסי
לפי כתבה היום ב-WSJ, הונדה מתכננת למכור מכונית חשמלית לגמרי בשנים הקרובות. יחד עם זאת, החברה מודה שהטכנולוגיה הקשורה למכונית חשמלית טהורה כמו בטריה ושאר נקודות מפתח עדיין לא בשלה והם לא צופים כרגע עתיד למכונית חשמלית מהסוג הזה. בינתיים גם ניסאן וגם טויוטה ממשיכות עם הרכבים החשמליים שלהם, וביחד עם הונדה, כולם אומרים שלמעשה רכבים שהם היבריד בין חשמל לדלק הם הדבר המבטיח ביותר. אלו רכבים שנעים על בטריה וחשמל רוב הזמן, ונטענים באמצעות שקע חשמלי. מנוע הבנזין מתחיל לפעול כאשר הסוללה חלשה מספיק. רכבים מהסוג הזה כבר קיימים על פסי הייצור היום, וטויוטה מתכוונת לשווק אחד כזה כבר בסוף השנה בארה"ב. כאן יש הוראות כיצד לקרוא את הכתבה מהוול-סטריט ג'ורנל בחינם: http://bit.ly/4fTfvU
 
עם אגסי או בלי - חייבים לפתור את בעיית הנפט

העולם לא מחכה לאגאסי
לפי כתבה היום ב-WSJ, הונדה מתכננת למכור מכונית חשמלית לגמרי בשנים הקרובות. יחד עם זאת, החברה מודה שהטכנולוגיה הקשורה למכונית חשמלית טהורה כמו בטריה ושאר נקודות מפתח עדיין לא בשלה והם לא צופים כרגע עתיד למכונית חשמלית מהסוג הזה. בינתיים גם ניסאן וגם טויוטה ממשיכות עם הרכבים החשמליים שלהם, וביחד עם הונדה, כולם אומרים שלמעשה רכבים שהם היבריד בין חשמל לדלק הם הדבר המבטיח ביותר. אלו רכבים שנעים על בטריה וחשמל רוב הזמן, ונטענים באמצעות שקע חשמלי. מנוע הבנזין מתחיל לפעול כאשר הסוללה חלשה מספיק. רכבים מהסוג הזה כבר קיימים על פסי הייצור היום, וטויוטה מתכוונת לשווק אחד כזה כבר בסוף השנה בארה"ב. כאן יש הוראות כיצד לקרוא את הכתבה מהוול-סטריט ג'ורנל בחינם: http://bit.ly/4fTfvU
עם אגסי או בלי - חייבים לפתור את בעיית הנפט
גם אם בשלב הראשון יהיה מדובר בטווח נסיעה של 100 ק"מ לפני הפעלת מנוע בנזין - הצריכה של נפט תרד באופן דראסטי. אני מתרשם שפעילותו של אגסי היא יותר שיווק הרעיון. זה נחמד, אבל בינתיים חייבים להתקדם. תראו כמה רכבי פריוס כבר רואים על הכביש.
 

KobeRider

New member
רכבים פרטיים זה לא ממש בעיית הנפט

עם אגסי או בלי - חייבים לפתור את בעיית הנפט
גם אם בשלב הראשון יהיה מדובר בטווח נסיעה של 100 ק"מ לפני הפעלת מנוע בנזין - הצריכה של נפט תרד באופן דראסטי. אני מתרשם שפעילותו של אגסי היא יותר שיווק הרעיון. זה נחמד, אבל בינתיים חייבים להתקדם. תראו כמה רכבי פריוס כבר רואים על הכביש.
רכבים פרטיים זה לא ממש בעיית הנפט
רק 20% מהנפט משמש לתחבורה, ומתוך ה-20% הזה רק חלק מסויים הוא מכוניות פרטיות. משאיות ומטוסים לא יעברו לחשמל בזמן הקרוב. את רוב האנרגיה צורכות תעשיות כבדות, פסי ייצור, חקלאות, וכו'
 
אתה יכול לתת סימוכין לזה?

רכבים פרטיים זה לא ממש בעיית הנפט
רק 20% מהנפט משמש לתחבורה, ומתוך ה-20% הזה רק חלק מסויים הוא מכוניות פרטיות. משאיות ומטוסים לא יעברו לחשמל בזמן הקרוב. את רוב האנרגיה צורכות תעשיות כבדות, פסי ייצור, חקלאות, וכו'
אתה יכול לתת סימוכין לזה?
אני תחת הרושם שתחבורה היא הרוב המוחלט של הצריכה (בוודאי בארה"ב, כמה שאני זוכר 85-90% וצפונה). כמובן שתחבורה כבדה נכנסת תחת תחבורה כללית אבל עד כמה שאני זוכר מדובר ב 20% מקסימום מתוך כל התחבורה והרוב הגדול זה רכבים פרטיים ומשאיות קלות (סטטיסטיקה מארה"ב, הם חולים על זה).
 
הנה

אתה יכול לתת סימוכין לזה?
אני תחת הרושם שתחבורה היא הרוב המוחלט של הצריכה (בוודאי בארה"ב, כמה שאני זוכר 85-90% וצפונה). כמובן שתחבורה כבדה נכנסת תחת תחבורה כללית אבל עד כמה שאני זוכר מדובר ב 20% מקסימום מתוך כל התחבורה והרוב הגדול זה רכבים פרטיים ומשאיות קלות (סטטיסטיקה מארה"ב, הם חולים על זה).
הנה
http://www.eia.doe.gov/emeu/aer/pecss_diagram.html http://www.eia.doe.gov/emeu/aer/pdf/pages/sec5_34.pdf
 

KobeRider

New member
כאן

אתה יכול לתת סימוכין לזה?
אני תחת הרושם שתחבורה היא הרוב המוחלט של הצריכה (בוודאי בארה"ב, כמה שאני זוכר 85-90% וצפונה). כמובן שתחבורה כבדה נכנסת תחת תחבורה כללית אבל עד כמה שאני זוכר מדובר ב 20% מקסימום מתוך כל התחבורה והרוב הגדול זה רכבים פרטיים ומשאיות קלות (סטטיסטיקה מארה"ב, הם חולים על זה).
כאן
http://www.eia.doe.gov/oiaf/ieo/index.html חלקים 6 ו-7
 
מה שכן

או קי, הבנתי את הפער
ההבדל בין אחוז מתוך הפטרולום לבין כלל האנרגיה. פייר אנף, הנקודה שלך נכונה.
מה שכן
זה לא כ"כ משנה מה השימוש של הנפט, יותר משנה ההיקף. זה לא שאם יכולת ההפקה של הנפט תרד אז אנשים פשוט יסעו פחות, אלא שהמחיר עבור כל השימושים של כל מקור אנרגיה יעלה... ככה שהדיון שלנו די סמנטי
 

פנחסל

New member
ירידה של 10% בצריכת הנפט

רכבים פרטיים זה לא ממש בעיית הנפט
רק 20% מהנפט משמש לתחבורה, ומתוך ה-20% הזה רק חלק מסויים הוא מכוניות פרטיות. משאיות ומטוסים לא יעברו לחשמל בזמן הקרוב. את רוב האנרגיה צורכות תעשיות כבדות, פסי ייצור, חקלאות, וכו'
ירידה של 10% בצריכת הנפט
תוריד את מחירו בעשרות אחוזים. שפרושו הרבה פחות כסף למדינות כמו סעודיה אירן וונצואלה ועוד אוהבי ישראל
 

שיר ורד

New member
הבעיות והפתרון

העולם לא מחכה לאגאסי
לפי כתבה היום ב-WSJ, הונדה מתכננת למכור מכונית חשמלית לגמרי בשנים הקרובות. יחד עם זאת, החברה מודה שהטכנולוגיה הקשורה למכונית חשמלית טהורה כמו בטריה ושאר נקודות מפתח עדיין לא בשלה והם לא צופים כרגע עתיד למכונית חשמלית מהסוג הזה. בינתיים גם ניסאן וגם טויוטה ממשיכות עם הרכבים החשמליים שלהם, וביחד עם הונדה, כולם אומרים שלמעשה רכבים שהם היבריד בין חשמל לדלק הם הדבר המבטיח ביותר. אלו רכבים שנעים על בטריה וחשמל רוב הזמן, ונטענים באמצעות שקע חשמלי. מנוע הבנזין מתחיל לפעול כאשר הסוללה חלשה מספיק. רכבים מהסוג הזה כבר קיימים על פסי הייצור היום, וטויוטה מתכוונת לשווק אחד כזה כבר בסוף השנה בארה"ב. כאן יש הוראות כיצד לקרוא את הכתבה מהוול-סטריט ג'ורנל בחינם: http://bit.ly/4fTfvU
הבעיות והפתרון
שתי בעיות מונעות כיום את השימוש ברכב פרטי המונע בחשמל בלבד. 1. מרחק הנסיעה לאחר טעינה מלאה.(קרוב ל 200 ק"מ) 2. משך הטעינה. אגסי מנסה לפתור את הבעיות באמצעות פיזור רחב של תחנות טעינה בכל הארץ (או מדינות אחרות בעלות צפיפות אוכלוסיה דומה) והחלפה מהירה של סוללה טעונה במקום לטעון. ברגע שימצאו טכנולוגיה שתאפשר נסיעה של 500 ק"מ לאחר טעינה (במגבלות מחיר ומקום של המצברים) נפתרת הבעיה הראשונה וגם הבעיה השניה הופכת שולית למי שטווח הנסיעה היומי שלו הוא 200 ק"מ לכל כוון ויש לו אפשרויות טעינה בבית ו/או בעבודה. עדיין יהיה צורך בפתרון מיוחד לטיולים ארוכים וכדומה. הפתרון הדואלי (שילוב של בנזין וחשמל) הוא גם יקר מאוד (מנוע ומערכת תמסורת יקרים של בנזין ומצבר יקר ) וגם תופס יותר מקום ברכב ולכן אף שהפתרון הזה הוא הנפוץ כרגע בעולם הוא פתרון גרוע. האם הפתרון של אגסי יעבוד טכנית? איך יקבל אותו הציבור? האם ההונאות של תחנות התדלוק (יתקינו מצבר חצי ריק ויגבו מחיר מלא וכו) לא יהרגו את הפתרון הזה? ימים יגידו.
 

קרלטון

New member
את/ה בכלל לא בכיוון

הבעיות והפתרון
שתי בעיות מונעות כיום את השימוש ברכב פרטי המונע בחשמל בלבד. 1. מרחק הנסיעה לאחר טעינה מלאה.(קרוב ל 200 ק"מ) 2. משך הטעינה. אגסי מנסה לפתור את הבעיות באמצעות פיזור רחב של תחנות טעינה בכל הארץ (או מדינות אחרות בעלות צפיפות אוכלוסיה דומה) והחלפה מהירה של סוללה טעונה במקום לטעון. ברגע שימצאו טכנולוגיה שתאפשר נסיעה של 500 ק"מ לאחר טעינה (במגבלות מחיר ומקום של המצברים) נפתרת הבעיה הראשונה וגם הבעיה השניה הופכת שולית למי שטווח הנסיעה היומי שלו הוא 200 ק"מ לכל כוון ויש לו אפשרויות טעינה בבית ו/או בעבודה. עדיין יהיה צורך בפתרון מיוחד לטיולים ארוכים וכדומה. הפתרון הדואלי (שילוב של בנזין וחשמל) הוא גם יקר מאוד (מנוע ומערכת תמסורת יקרים של בנזין ומצבר יקר ) וגם תופס יותר מקום ברכב ולכן אף שהפתרון הזה הוא הנפוץ כרגע בעולם הוא פתרון גרוע. האם הפתרון של אגסי יעבוד טכנית? איך יקבל אותו הציבור? האם ההונאות של תחנות התדלוק (יתקינו מצבר חצי ריק ויגבו מחיר מלא וכו) לא יהרגו את הפתרון הזה? ימים יגידו.
את/ה בכלל לא בכיוון
איזה 200 ק"מ??? כששי אגסי וקפלינסקי רוצים להלהיב אותנו, הם מספרים לנו שבשנת 2011, עם הרבה אופטימיות לגבי תוצאות פיתוח שעוד לא הסתיים, תהיה לבסוף סוללה שמספיקה ל-160 ק"מ, ואני מציע לקחת את ההבטחות האלה בעירבון מאוד מוגבל, הבטוחת קודמות לגבי מה יהיה פה בשנת 2009 כבר לא תתקיימנה גם לגבי שנת 2010, ומי יודע מתי כן, אם בכלל. כמו שכתבתי פה בעבר, מסעות שיווק גרנדיוזיים, קשרים חובקי עולם עם טייקונים ופוליטיקאים וכריזמה סוחפת עדיין לא מצליחים לבוא במקום בשלות טכנולוגית כשהיא באמת נחוצה. כיום, הטווח הריאלי של מכונית כזאת הוא משהו כמו חצי מזה, מה שאומר שהטווח המעשי הוא בתוך הערים, בדיוק במקום בו למדינה יש אינטרס להיפטר ממכוניות ולדחוף יותר את התחבורה הציבורית. אבל כנראה שלתת הטבות, סיוע ומס שפתיים לפרוייקטים גרנדיוזיים כאלה זה יותר סקסי מאשר להתחיל לחפור את הרכבת התחתית / קלה בגוש דן.
 

קרלטון

New member
בוא נראה מה אומרים על הפרוייקט

את/ה בכלל לא בכיוון
איזה 200 ק"מ??? כששי אגסי וקפלינסקי רוצים להלהיב אותנו, הם מספרים לנו שבשנת 2011, עם הרבה אופטימיות לגבי תוצאות פיתוח שעוד לא הסתיים, תהיה לבסוף סוללה שמספיקה ל-160 ק"מ, ואני מציע לקחת את ההבטחות האלה בעירבון מאוד מוגבל, הבטוחת קודמות לגבי מה יהיה פה בשנת 2009 כבר לא תתקיימנה גם לגבי שנת 2010, ומי יודע מתי כן, אם בכלל. כמו שכתבתי פה בעבר, מסעות שיווק גרנדיוזיים, קשרים חובקי עולם עם טייקונים ופוליטיקאים וכריזמה סוחפת עדיין לא מצליחים לבוא במקום בשלות טכנולוגית כשהיא באמת נחוצה. כיום, הטווח הריאלי של מכונית כזאת הוא משהו כמו חצי מזה, מה שאומר שהטווח המעשי הוא בתוך הערים, בדיוק במקום בו למדינה יש אינטרס להיפטר ממכוניות ולדחוף יותר את התחבורה הציבורית. אבל כנראה שלתת הטבות, סיוע ומס שפתיים לפרוייקטים גרנדיוזיים כאלה זה יותר סקסי מאשר להתחיל לחפור את הרכבת התחתית / קלה בגוש דן.
בוא נראה מה אומרים על הפרוייקט
לא חס וחלילה כל מיני מבקרים למיניהם, אלא חברת רנו, שאמורה לספק את הרכב: טווח נסיעה של עד 100 ק"מ לרכב שנוסע עם מזגן מהירות *מקסימלית* של 100 קמ"ש זה אומר שלנסיעות בינעירוניות זה זבל. למה לי לנסוע נגיד בכביש חוצה ישראל, ברכב שעושה במקרה הכי טוב 100 קמ"ש, נאמר שבמקרה הסביר 90 קמ"ש? הרי מותר לי לנסוע שם לפי החוק 20 קמ"ש יותר! בכביש רבים - כביש 1, כביש 4 ואחרים, מותר לי לנסוע 100 קמ"ש, גם לזה אני בקושי אגיע, ולמה לזחול בעליות לירושלים או בנסיעות בהרי הגליל? אז מה יש לי נגד רכב שטוב לנסיעה בעיקר בתוך העיר? יכול להיות שיהיה לזה שוק מסוים, לא? אז אלף, נכון, זה יכול להיות רכב אחד מתוך שניים שמשתמשים בו בעיקר בעיר, אבל אני לא רואה את זה בתור פתרון נכון, ובית - אם ככה, אז מה הטעם להשקיע הון תועפות בפריסת נקודות טעינה בכל רחבי הארץ? תנו חיבור מותאם לשטקר סטנדרטי עם 220 וולט וסגרתם עניין, אבל זה לא יהיה המצב, כי חברת בטר פלייס רוצה להרוויח גם על החשמל. לסיכום - מדובר בפיל לבן. הרבה רעש, המון מאמץ, בלי ערך.
 

KobeRider

New member
זו הייתה הנקודה שלי בכתבה שציינתי

בוא נראה מה אומרים על הפרוייקט
לא חס וחלילה כל מיני מבקרים למיניהם, אלא חברת רנו, שאמורה לספק את הרכב: טווח נסיעה של עד 100 ק"מ לרכב שנוסע עם מזגן מהירות *מקסימלית* של 100 קמ"ש זה אומר שלנסיעות בינעירוניות זה זבל. למה לי לנסוע נגיד בכביש חוצה ישראל, ברכב שעושה במקרה הכי טוב 100 קמ"ש, נאמר שבמקרה הסביר 90 קמ"ש? הרי מותר לי לנסוע שם לפי החוק 20 קמ"ש יותר! בכביש רבים - כביש 1, כביש 4 ואחרים, מותר לי לנסוע 100 קמ"ש, גם לזה אני בקושי אגיע, ולמה לזחול בעליות לירושלים או בנסיעות בהרי הגליל? אז מה יש לי נגד רכב שטוב לנסיעה בעיקר בתוך העיר? יכול להיות שיהיה לזה שוק מסוים, לא? אז אלף, נכון, זה יכול להיות רכב אחד מתוך שניים שמשתמשים בו בעיקר בעיר, אבל אני לא רואה את זה בתור פתרון נכון, ובית - אם ככה, אז מה הטעם להשקיע הון תועפות בפריסת נקודות טעינה בכל רחבי הארץ? תנו חיבור מותאם לשטקר סטנדרטי עם 220 וולט וסגרתם עניין, אבל זה לא יהיה המצב, כי חברת בטר פלייס רוצה להרוויח גם על החשמל. לסיכום - מדובר בפיל לבן. הרבה רעש, המון מאמץ, בלי ערך.
זו הייתה הנקודה שלי בכתבה שציינתי
הונדה נותנת לפחות כמה שנים לפיתוח מכונית כזו, ואומרת בבירור שהטכנלוגיה הדרושה עדיין לא בשלה.
 

קרלטון

New member
בדיוק

זו הייתה הנקודה שלי בכתבה שציינתי
הונדה נותנת לפחות כמה שנים לפיתוח מכונית כזו, ואומרת בבירור שהטכנלוגיה הדרושה עדיין לא בשלה.
בדיוק
מה שמסקרן אותי הוא כמה זמן יקח לאגסי ושות' לרדת מהעץ הגבוה עליו טיפסו.
 
מסכים עם התגובה האחרונה

בוא נראה מה אומרים על הפרוייקט
לא חס וחלילה כל מיני מבקרים למיניהם, אלא חברת רנו, שאמורה לספק את הרכב: טווח נסיעה של עד 100 ק"מ לרכב שנוסע עם מזגן מהירות *מקסימלית* של 100 קמ"ש זה אומר שלנסיעות בינעירוניות זה זבל. למה לי לנסוע נגיד בכביש חוצה ישראל, ברכב שעושה במקרה הכי טוב 100 קמ"ש, נאמר שבמקרה הסביר 90 קמ"ש? הרי מותר לי לנסוע שם לפי החוק 20 קמ"ש יותר! בכביש רבים - כביש 1, כביש 4 ואחרים, מותר לי לנסוע 100 קמ"ש, גם לזה אני בקושי אגיע, ולמה לזחול בעליות לירושלים או בנסיעות בהרי הגליל? אז מה יש לי נגד רכב שטוב לנסיעה בעיקר בתוך העיר? יכול להיות שיהיה לזה שוק מסוים, לא? אז אלף, נכון, זה יכול להיות רכב אחד מתוך שניים שמשתמשים בו בעיקר בעיר, אבל אני לא רואה את זה בתור פתרון נכון, ובית - אם ככה, אז מה הטעם להשקיע הון תועפות בפריסת נקודות טעינה בכל רחבי הארץ? תנו חיבור מותאם לשטקר סטנדרטי עם 220 וולט וסגרתם עניין, אבל זה לא יהיה המצב, כי חברת בטר פלייס רוצה להרוויח גם על החשמל. לסיכום - מדובר בפיל לבן. הרבה רעש, המון מאמץ, בלי ערך.
מסכים עם התגובה האחרונה
תנו לאלה הגרים בצמודי קרקע ובעלי 2 מכוניות אפשרות לטעון מן השטקר את האוטו השני וכבר התקדמנו צעד חשוב. גם אם זה יחסוך אחוז קטן מצריכת הנפט - עשינו צעד בכיוון הנכון. ובינתיים שהגדולים ימשיכו
 

tomi32

New member
בהסתכלות ירוקה, התגובה שלך מאד משעשעת

מסכים עם התגובה האחרונה
תנו לאלה הגרים בצמודי קרקע ובעלי 2 מכוניות אפשרות לטעון מן השטקר את האוטו השני וכבר התקדמנו צעד חשוב. גם אם זה יחסוך אחוז קטן מצריכת הנפט - עשינו צעד בכיוון הנכון. ובינתיים שהגדולים ימשיכו
בהסתכלות ירוקה, התגובה שלך מאד משעשעת
האסון אליו צועד כדור הארץ נובע ברובו מכך שבמדינות המערב אנשים רבים מדי גרים בבתי צמודי קרקע ומחזיקים שתי מכוניות, על כל המשתמע מכך לעניין התשתיות הנדרשות. הצעד הנכון, שכנראה לי ייעשה לעולם, הוא הפיכת סגנון החיים עליו כתבת לכל כך יקר שרק מעטים מאד מתושבי הכדור יוכלו להרשות אותו לעצמם.
 

קרלטון

New member
ברור שהפתרון האמיתי הוא הפחתת צריכה מיותרת

בהסתכלות ירוקה, התגובה שלך מאד משעשעת
האסון אליו צועד כדור הארץ נובע ברובו מכך שבמדינות המערב אנשים רבים מדי גרים בבתי צמודי קרקע ומחזיקים שתי מכוניות, על כל המשתמע מכך לעניין התשתיות הנדרשות. הצעד הנכון, שכנראה לי ייעשה לעולם, הוא הפיכת סגנון החיים עליו כתבת לכל כך יקר שרק מעטים מאד מתושבי הכדור יוכלו להרשות אותו לעצמם.
ברור שהפתרון האמיתי הוא הפחתת צריכה מיותרת
ועוד יותר ברור שאין מצב שבכלל יסתכלו לכיוון הזה במערב, אלא אם המצב באמת יעשה בלתי נסבל.
 

tomi32

New member
המצב עצוב עוד יותר

ברור שהפתרון האמיתי הוא הפחתת צריכה מיותרת
ועוד יותר ברור שאין מצב שבכלל יסתכלו לכיוון הזה במערב, אלא אם המצב באמת יעשה בלתי נסבל.
המצב עצוב עוד יותר
המצב הגרוע לא יגיע לכולם באותו המועד, כי כידוע עדיף להיות צעיר, עשיר ובריא מאשר ההיפך. כיום, הבנלדשים והאתיופים מתים בגלל סגנון החיים של ההולנדים והגרמנים (עוד פעם הם?). עד שהמשבר יגרום לממשלות המערב לעשות משהו, ימותו הרבה מאד אנשים, רובם בעולם השלישי (יש הערכות שמדברות על מיליארדים) ורבים עוד יותר יסבלו מאד כתוצאה ממעשי התושבים של אותן המדינות.
 

KobeRider

New member
זה כמו דימוי המילקשייק מ-There Will Be Blood

המצב עצוב עוד יותר
המצב הגרוע לא יגיע לכולם באותו המועד, כי כידוע עדיף להיות צעיר, עשיר ובריא מאשר ההיפך. כיום, הבנלדשים והאתיופים מתים בגלל סגנון החיים של ההולנדים והגרמנים (עוד פעם הם?). עד שהמשבר יגרום לממשלות המערב לעשות משהו, ימותו הרבה מאד אנשים, רובם בעולם השלישי (יש הערכות שמדברות על מיליארדים) ורבים עוד יותר יסבלו מאד כתוצאה ממעשי התושבים של אותן המדינות.
זה כמו דימוי המילקשייק מ-There Will Be Blood
איל הנפט הוא מסביר לכומר שהוא לא צריך את האדמה שלו עם הנפט, כי הוא קנה את האדמות מסביב, ושתה את כל הנפט. I'm so sorry. Here, if you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. There it is, that's a straw, you see? You watching?. And my straw reaches acroooooooss the room, and starts to drink your milkshake... I... drink... your... milkshake! I drink it up! זו סצנת הסיום, אבל עם ספוילר רציני, אז ההמלצה שלי היא לראות את הסרט: http://www.youtube.com/watch?v=B35rYEkYgvs
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה