מצטער, אבל כל הסיפור הזוי לגמרי
אגסי הולך לעשות טונות של כסף בארץ
לדעתי בטר פלייס יהיה בשביל חברה לישראל מה שהגז הטבעי לתשובה (גלגל הצלה...). או בפשטות - בוננזה.
מצטער, אבל כל הסיפור הזוי לגמרי
הסיבה היחידה שלוקחים את זה ברצינות זה הרזומה של אגסי והקשרים שלו. על מה אנחנו מדברים פה? על טכנולוגיה שלא הוכחה ונמצאת בסימן שאלה, ואפילו אם נשים את זה בצד, אז מדובר על רכב שכדי להשתמש בו, צריך להקים סביבו תשתית שלמה, ממש במיוחד בשבילו. לשם השוואה, תחנת דלק סטנדרטית משרתת סוגי רכב רבים - החל מטוסטוסים של 50 סמ"'ק ועד למשאיות כבדות. רכבים שמונעים על סולר, או בנזין, ברמות שונות. רכבים שיוצרו לפני 30 שנים, או רכבים דנדשים לגמרי. מי שבא ברוך הבא. אבל תחנות ההחלפה של בטר פלייס ישרתו רק את הרכבים שלהם. תארו לכם שמישהו יקים רשת תחנות דלק שמסוגלות לתדלק רק דגם אחד, של יצרן רכב אחד. עד כמה זה מטורף. איך אפשר להצדיק דבר כזה כלכלית? אבל זה לא הכל. הדבר הזה הרי צפוי לעלות את צריכת החשמל בארץ, וכידוע, חברת חשמל מתקשה לספק גם את הדרישה הקיימת. אז מה מספרים לנו? שהולכים כביכול לייצר את החשמל הדרוש מטורבינות רוח ופנלים סולריים... אבל זה הרבה יותר יקר לייצר חשמל בשיטות אלה, שלא לדבר על השטח הנדל"ני שצריך בשביל זה. בקיצור, מי שקונה רכב כזה, צריך לכסות לא רק את עלות הפיתוח והייצור שלו, אלא גם את הקמת ותחזוקת התשתיות לטעינה והחלפה של סוללות, ובנוסף גם את ההקמה והתחזוקה של תשתית ייצור חשמל בשיטות יקרות מעבר למה שקיים היום! זאת אינטגרציה אנכית מטורפת, בשביל למכור כמה רכבים בשנה בדיוק? באיזה מחיר? אבל הקטע הכי דבילי, ומה שנוגע לכולנו, הוא שהמדינה הולכת לממן את כל הטירוף הזה, במקום לקדם פתרונות זולים ויעילים יותר. אין מצב שדבר כזה יכול להחזיק את עצמו, בשוק חופשי עם תחליפים הגיוניים הרבה יותר. האפשרות היחידה, שלצערי הולכת להתגשם, היא שהכסף פשוט יזרום ממדינת ישראל לחברת בטר פלייס, זה יהפוך להיות פרוייקט מפסיד במימון ממשלתי. ויש לנו כבר מספיק כאלה.