העצמה " עשה זאת בעצמך" ובעזרת שירית

העצמה " עשה זאת בעצמך" ובעזרת שירית

בחיוך וברצון אני שמחה להצטרף לפורום הזה, הוא מתאים לי, כמו כפפה ליד. אני בתהליך העצמה, שהתחיל מסוכות שעבר בעזרת שירית. היא נתנה לי ל"מלא טפסים", לאחר כניסה עכשיו האם יש קשר בין הטפסים לקלפים? כי אני מבינה ע"י תהליך של קשיים/מצוקה או תקיעות אתה מתחיל לחשוב, איך אתה יוצא ממנה. שואל חוקר מבקש עזרה .... מקבל טפסים עונה עליהם.... רואה היכן הקושי מנסה להתגבר עליו ועל עוד מאה... מקבל עזרה / הארה קבלת משפט מנסה בעזרתו לקבל חיזוק , מתאמץ עונה על עוד " טופס" " מחשבה" "קושי" " מחפש" "כותב" " "מתעצם", ועולה עוד שלב.... רואה עוד אור בקצה מנהרה " וכו' כן זו דרכי המעשית, בבניה האישית לחיפוש. אציין ששירית היתה הראשונה " שניקתה לי את האבק ", תודה. זה לא נגמר אני מבקשת " טפסים" " כרטיסיות " , ראשית קצה חוט לעבודה במסגרת " עשה זאת בעצמך" ל" חלומות" ו" מקצוע" ו" זוגיות" ומה עוד חסר לי? אה " הורות", אציין שיש לי בנות תאומות זהות, בנות 6.8 שעולות לכיתה א' כן תאומות זהות, כל הזמן אני עסוקה/מתעסקת לייחד אחת את משניה .... כשאני עצמי איבדתי את אימי בגיל זה... חשבתן איזה פרוייקט זה? להנחיל להן יכולת "העצמה" בגיל 7, זה לא קל. אתן לכן דומגא: שפירית 2 מטפסת על הגדר גן החובה.... כן כן אני מאפרת לה לעלות, אם היא רוצה ולא פוחדת" נשמע לכן מוכר" אני לא מעבירה לה את הפחדים שלי.... שפירית 1 מתה מפחד... אבל רוצה להתחרות בשפירית 2, היא מתאמצת נורא, מטפסת על למעלה, אבל בסוף לא מצליחה לעבור לצד השני, מחזקת אותה בקול (1) אני משבחת את שפירית 2 בקולי קולות ומיחצנת אותה. אבל איך אני מיחצנת גם את שפירית1 שהצליחה גם אבל לא הגיעה למטרה, איזה מטרה, איך אני מסבירה לה שהמטרה של שפירית 2 הוא אולי אחר משל שפירית 1? ואיך אני מייחצנת אותה בזכות עצמה בלבד ומלמדת אותה שתסתכל על עצמה, מבלי / עם להסתכל על אחותה?? נחמד יהיה לקבל מכן עצות... אבל מטרתי להציג לכן פן, להעצמת ילדות לא רק את עצמנו....???? ולהמשיך בדיונים ....
 
השמים הם הגבול../images/Emo62.gif../images/Emo23.gif

אני בה-ל-ם מעוצמת המודעות שלך ומעומקיה. מצד שני, האם ייתכן שאת חושבת ומנתחת יותר מידי לפעמים? נשמע שאת אימא נהדרת, במיוחד נוכח ידיעה שקראתי לפנישניה, בדבר החלת מחוייבות לתשלום עבור בדיקת ילדים במצבי סיכון על ... ההורים המסכנים. עוד איוולת במדינת חלם שלנו. האם מעניין אותך לעסוק בהעצמת הורים? נשמע לי שאת בתהליך כזה עם עצמך. האם את כותבת ושומרת הגיגים, מסוג הפנינים ששלחת אלינו ביומן/מחברת? מעין 'יומן מסע' של אם מעצימה... אם לא, ממליצה שתתחילי, החומר מצויין. הדרך לתקשורת מעצימה עם בנות צעירות זהה לדעתי לדרך התקשורת עם נשים בוגרות. שיחה בגובה העיניים, על קו התפר בין רגש לשכל, בין רצון ליכולת, בין מטרות מתוך עצמן לבין מטרות מתוך תחרות מוטל השניה, הכל לגיטימי. חיזוק החוזקות שלהן בקול רם באמצעות מחמאות ועידוד. התייחסות לעשייה וגם להצלחות. פיתוח נחישות, אי- הצלחה זמנית איננה כישלון כללי, זה רק קרב אחד לא המערכה כולה. נשמע שאת כאם מקיימת את חזון ותפישת פורום הדרכה לגבי מהות החינוך-
- להכניס אור
לחיי המודרכך/ת עם וממקום של אהבה
כנה שולחת לך ולפורום כתבה שהתפרסמה בגליון קוסמופוליטן של אפריל 2005, בה העזתי בפעם הראשונה לספר על ההתחלה, שלא היתה זוהרת כמו המציאות העכשווית. לחיי הצלחת המסע שלך
 
בטח שמעוניינת

כ"כ הרבה תשובות, אני רוצה לכתוב לך כן אני עושה יותר מידי. וטוב שאת אומרת לי את זה, כמו שאמרת השמים הן הגבול, כי לדעתי יש מערבות רגשית. מגיל שהן הצליחו לדבר, יש לי מחברות, לכל ילדה מחברת, שזה עתה התחלתי חדשות, איזה צרוף מקרים ובה אני רושמת את כל הגייהן. ועכשיו ממשיך מחברות גם של עשייה. של דברים שהן עושות ומצליחות.... מהדבר הקטן שאני אומרת לבין העשיה הגדולה שנכתבת... עודדתי אותן, לצייר את החלומות שלהן) כדי שנבדוק אח"כ בגיל 18. מה הן רוצות להיות שהן תהיינה גדולות. פתאום אני חושבת על כך, שאני אכתוב יומן מסע של אמא בתהליך? עוד לא קראתי מה שלחת לי, בכל זאת אני בעבודה...
 
הי רונית ../images/Emo62.gif../images/Emo23.gif

בשביל ספר מסע של אם ובנותיה צריך קונספט, מבנה, ראשי פרקים, נושאים. כל פרק יכול להיות סיפור גדילה/ תגלית/ חווייה אחר. את יכולה לבחור נושא, למשל העצמה, או שוויון, או להיות מושלמת ולבדוק את עצמך לאורך כל הקטעים דרך העדשה של אותו נושא.
למקומות, קדימה, צא...............
 
יומן מסע

קראתי את אשר כתבת על עצמך. כל מילה היתה פגז, כל מילה דיברה אלי והשתקפה כמראה. כל מילה היתה בעוצמתה , העצמה , לכל דבר בעצם. אין ספק שעברתי את אותו תהליך. אין ספק שהתהליך לא נגמר ואני בעצם בתחילת החיפוש לדרכי שמה שמעסיק אותי ממש עכשיו זה המקצוע. בכל התכתותינו אני מבינה שיש לערוך תוכנית, עם מבנה , נושאים . בעצם הכל מתחיל משם, כאילו לצאת מאי הסדר אל הסדר מובנה חדש, נכון ועיקבי. אני כ"כ מזדהה עם הדברים.
 
למעלה