הפוליטיקאית בייניש

אז בשביל מה אתה מגיב כמו דביל?

נחקר לא אמור למנות את החוקר כי זה לא סביר בעליל. אני אמנה את אבא שלי לחקור אותי, מה לדעתך תהיה התוצאה? כאשר הנחקר ממנה את החוקר מדובר בניגוד עניינים ברור שנכון לעכשיו גם חוקקו חוק שאוסר זאת. זאת הסיבה, דרך אגב, שבג"ץ פסל את הנגבי מלכהן כשר לבטחון פנים (כי הייתה חקירה כנגדו...). זה שאינך מבין את העקרונות הבסיסים של המשפט המודרני לא אומר שאתה צריך להראות את הברות שלך ברבים. המקומות היחידים בהם הנחקרים מינו את החוקרים הם מדינות דיקטטוריות כאשר השליט מינה את השופטים, את החוקרים ואת שאר בעלי התפקידים.
 

ערב רב

New member
אני דווקא עם גביזון והוועדה נגד בייניש וגלאון

אני מאוד מקווה שגם יעברו שבועיים מפרסום הדו"ח והפרוטוקולים לא יפורסמו, ושבייניש תקפוץ. לו אני גביזון, הייתי מפרסם הודעה לעיתונות לפיה "פרוטוקולי הוועדה יפורסמו מיד לאחר שיפורסמו פרוטוקולי הדיונים בבג"ץ בעניין פרסום פרוטוקולי הוועדה", הייתי רוצה לראות אז את פרצופה של בייניש.
 
שים לב שלא בדיוק הבעתי דעה כללית בנושא

אבל בייניש לא טענה את מה שאתה אומר... זאת בדיוק הבעיה. לו הייתה דוחה, מלכתחילה, את העתירה בטענה שאין בסמכות בג"ץ להתערב בכזה נושא, זה היה 100%, הבעיה שהיא לא קיבלה את טענת חוסר הסמכות. היא לא רצתה ליצור תקדים שכזה אז היא פעלת כפי שהיא פעלה. שים לב שהיא למעשה קיבלה את העתירה וחייבה את הועדה לפרסם את הפרוטוקולים בזמן קצוב. דרך אגב, אני לא לגמרי בטוח שאתה צודק. כאשר הם היו בדיון בבג"ץ על השאלה אם להקים וועדת בדיקה או חקירה, נתנו הצהרה לבג"ץ, מיוזמתם החופשית, כי הוועדה תהיה שקולה לחלוטין לועדת החקירה. בחוק נקבע כי דיוני ועדת החקירה גלויים, מכאן, הועדה למעשה כפתה על עצמה את הפומביות. אני לא חושב שהיא יכולה לסגת מכך, יש כאן סוג של טענת הסתמכות של שופטי בג"ץ, קרי הם פסקו כפי שפסקו עקב ההתחייבות שניתנה בפניהם. ולגבי הצעתך, אכן, הצעה ראויה. אפשר אפילו לשפרה אם הייתה מוגשת במקביל גם עתירה לבג"ץ כנגד הועדה למינוי שופטים בדרישה לפרסם את הפרוטוקולים שלהם תוך שמבקשים מהשופטים לחכות לפסיקה בנושא פרסום פרוטוקולי ועדת וינוגרד
 
למעלה