הפטנט הישראלי שקרס: פחות אוטובוסים, יותר צפיפות, יותר סיכון | תיעוד המחדל

כשלוגי

Active member
בזמן שבעולם תגברו את שירותי התחבורה הציבורית במקביל לצעדי סגר, בישראל נאלצים רבים להידחס בצפיפות בניגוד להנחיות: "אם יש חולה אחד - הלך על כולם". בחברות ההסעה הפרטיות הציעו סיוע אך לא נענו, והנוסעים זועמים: "גרועים ממדינת עולם שלישי". תמונת מצב חוצת ישראל

 

Ccyclist

Well-known member
בזמן שבעולם תגברו את שירותי התחבורה הציבורית במקביל לצעדי סגר, בישראל נאלצים רבים להידחס בצפיפות בניגוד להנחיות: "אם יש חולה אחד - הלך על כולם". בחברות ההסעה הפרטיות הציעו סיוע אך לא נענו, והנוסעים זועמים: "גרועים ממדינת עולם שלישי". תמונת מצב חוצת ישראל


ככה זה כשהיחס לתח"צ הוא כאל טובה שעושים לציבור. בניגוד לסגר הראשון אי אפשר לטעון שהשלכות הצימצום לא היו ידועות מראש.
 

נתנאל531

Well-known member
שרת תחבורה מהכושלות שנראו פה, חושבת משום מה שאנשים משתמשים בתחבורה ציבורית לטיולים וכיף, ולא מבינה שאנשים צריכים להגיע גם לבתי מרקחת, מרפאות, בתי חולים, שירותים חיוניים, ואפילו רחמנא לצלן לעבודה. מעין סוג של מותרות שאפשר לוותר עליהם. כדאי לנתניהו לפטר אותה בזריזות, או את עצמו, כי בבחירות הבאות יכול להיות שיזכרו לו את זה חזק.

לדוגמא מצב נוכחי בדרום הגולן: בוטלו קווי אוטובוס בין-עירוניים לירושלים דרך צמח ובקעת הירדן (966), וקו לעפולה דרך רכבת בית שאן (151). נוסע שנדרש להגיע ליעדים מחוץ לגולן (למעט טבריה), צריך להחליף קו בנקודת מעבר (צומת צמח או טבריה). כלומר צריך יותר נסיעות כדי להמנע מלהתקע לאורך זמן בנקודת מעבר בין נסיעות, אבל כמובן שהמצב הפוך לגמרי והנסיעות מדוללות, וכך הופכים את התחבורה הציבורית לדבר שאי אפשר להסתמך עליו.

ליעדים יותר קרובים, יש 3 נסיעות ביום בין דרום הגולן לטבריה וחזור, בהפרשים של בערך 4 שעות בין נסיעה לנסיעה, 7 נסיעות בתוך דרום הגולן, ו־4 נסיעות בין דרום הגולן לקצרין, חזרנו לימים היסטוריים בהם לא הייתה תחבורה ציבורית בגולן וטמרפים היו דרך ההתנהלות השגרתית...
 
החל ממחר קווי התח"צ יתוגברו.
קווים שלא היו פעילים החל מיום שלישי אמנם לא יחזרו לפעילות, אבל רוב הקווים שכן פעילים יתוגברו אף מעבר לתדירות הרגילה שלהם.
לדוגמת קווי אגד:
באילת קווים 5 ו6 ישובו לתדירותם הרגילה.
בק"ש קו 500 ישוב לתדירותו הרגילה.
בנשר קו 79 יופעל כל 12 דקות.
בכרמיאל יופעלו קווים 6 ו7 כל 10 דקות.
בקריות קווים 12, 13, 26 לתדירות כמעט רגילה, בעוד קו 23 יופעל אחת ל10 דקות.
גם המטרונית מתגברת את קווים 1 ו3: קו 1 יופעל כל 8 דקות (במקום כל 12) וקו 3 כל רבע שעה (במקום כל 20 דקות).

סביר להניח שאחרי חוה"מ יהיה תגבור נוסף.
 
למעלה