הפיזיולוגיה מוכיחה: גירושים מקורם באָנוֹכִיּוּת ואילו זוגיות מאריכת ימים יסודה בזוּלָתָנוּת

sense9

Member
מנהל
ישנן סיבות רבות מדוע מערכות יחסים לא מצליחות. אך אם מחפשים את המניע, לעתים קרובות הוא היעדר טוב לב.

להמשך קריאה:
 

uzi2

Active member
לא יודע אם אני מסכים אם המילה אנוכיות, (או זולתנות).
ג'ון גוטמן שמוזכר בכתבה, הוא אולי החוקר הכי מפורסם בנושא, ומחקרים שהוא ביצע ידועים לי. הסמן הראשוני המובהק ביותר לכך שנישואין לא יצליחו, על פי גוטמן (John Gottman) הוא בוז. גם התנשאות.
אדם יכול להרעיף אהבה על הצד השני, לחשוב רק על איך לשמח, אבל לא לספור את הדעה של הצד השני, ולחשוב שהוא יודע מה טוב לצד השני יותר מהצד השני. במקרה כזה למרות הרעפת האהבה ואפילו דאגה לצד השני (אם כי על פי דרכו) לא יעזרו בד"כ. גם אם צד אחד מתגונן, זה סמן ליחסים לא בריאים שלא יחזיקו יותר מדי.
מה שמיוחד במחקרים האלו, זה שהסמנים האלו לפעמים מופיעים בשלבים מאוד מוקדמים של היחסים, עוד כשהזוג הצעיר רק בשלבים הראשונים של ההתמסדות.
 

sense9

Member
מנהל
מעבר למה שכתבת, חשוב לזכור שיש מקרים שדווקא זוגיות ארוכה מקורה באנוכיות. לא חסרים בני/בנות זוג שנשארים בקשר רק בשביל האינטרסים הכלכליים, או כדי לא לפגוע לעצמם בתדמית וכד'.
 

uzi2

Active member
הרבה מערכות יחסים רעועות לא מלוות בגירושין (בגלל סטיגמה חברתית בתרבויות מסוימות, או בגלל האמונה שזה יפגע בילדים, או הידיעה שזה יאלץ את שני הצדדים לכבס את הכביסה המלוכלכת ברבים, או בגלל סיבות כלכליות וכדומה). אני בספק אם נכון לקרוא לזה זוגיות.
וכיום יש הרבה מקרים של יחסים נהדרים של זוגיות ארוכת שנים, ללא נישואין או מיסוד פורמלי אחר.

הערה: גירושין אמנם מסבכים את החיים לילדים, אבל גם יחסים רעועים בין הורים שגרים ביחד, עלולים לפגוע בילדים.
 
למעלה