הפייסבוק ואני (+ הרהורים ליום האפשרי של אחרי-
?)

debby12

New member
מנהל
הפייסבוק ואני (+ הרהורים ליום האפשרי של אחרי-
?)

אני מניחה שרוב הכותבות פה (להבדיל מהקוראות שאינן כותבות בדרך כלל) לא משתגעות על פייסבוק, אחרת הן לא היו פה.

מודה שבאופן אישי אני לא מצליחה "להתחבר" לפייסבוק, ובטח ובטח שלא להעלות לשם בהתנדבות תמונות שלי או של הילדות שלי כמו שמקובל מאוד [ואם הייתי ילדה שאמא שלה היתה מעלה תמונות שלה לרשת, לא הייתי אוהבת את זה]


יש לי פרופיל אישי ובו המייל שלי כדי שכל מיני נודניקים מתקופה התיכון שרוצים למצוא אותי (ולא היו חברים שלי אי פעם בעצם) יכולים למצוא אותי, ולשלוח לי בקשות חברות. בד"כ אני מתעלמת מהבקשות, גם אם אני מקבלת זה לא ממש משנה כי אני לא פעילה... דווקא בחיי הרגילים אני לא אנטיפטית לדעתי. אבל על פי מבחן הפייסבוק אני סוציומטית לגמרי.

מה אצלכן?

ולמה כל זה עלה לי בראש היום? כי היתה פריצה של איזה האקר לקומונה האחרונה לדעתי שהיתה עוד פעילה בתפוז. הפורץ הדביל דרש כופר. ובתגובה הקומונה עברה כולה קומפלט לקבוצה סגורה בפייסבוק. תפוז לא הצליחו לתקן את הפריצה
. בקבוצה הסגורה, לפחות חצי מהכותבים ממשיכים לכתוב בניק-בדוי שהוא וריאציה על השם התפוזי שלהם. הפלטפורמה עצמה קצת מבאסת כי השרשורים סגורים, קשה לחפש בהם, וקשה לכתוב הודעות ארוכות ומובנות

אין לי מושג אם רחוק או קרוב היום שדבר דומה יקרה גם לפורומים. אז למקרה שיורידו את השאלטר... אציין שנעמתן לי מאוד ואשמח לשלוח במסר את המייל הייעודי החדש שלי שפתחתי לצורך העניין.

בינתיים הלכתי לתיבת המסרים שלי ומחקתי 14 שנים של מסרים. חת'כת חיים.
 

Ani15

New member
עכשיו באים?


כמו שראית, אני משתמשת בשם אמיתי אבל לא השם הנפוץ שלי (אלה שני השמות השניים שלי, שהרוב המכריע של מכירי לא יזהו בכלל), אבל לא מוצאת את עצמי שם. מצד שני, זה כבר הפעם השניה שאין לי ברירה ואין לי אפשרות אחרת להיות בקשר עם חבורה מסויימת, אז כנראה שאי אפשר לברוח מפייסבוק לנצח.
מצד שלישי, נדמה לי שאני לא מנצלת את הפלטפורמה הזו מספיק טוב. אולי אני זקנה מדי..
 
מוזר. החלפתי שם משתמש,

ועדיין אני לא מצליחה לשלוח לך מסר אישי.
רציתי לשאול אותך כמה שאלות על קבוצת הפייסבוק, שכנראה תתחיל להיות שוב רלוונטית לי בעוד כמה זמן.
יכולה לשלוח לי מסר? אולי יאפשרו לי לענות למסר שנשלח אלי.
 

debby12

New member
מנהל
הה? לא הבנתי

שני השמות השניים שלך הם "Ani" ו- "15"?


גם אני לא מנצלת את הפלטפורמה של פייסבוק היטב. השרשורים מקופלים, קשה למצוא אותם, קשה לראות מי הגיב למי. האייקונים דפוקים ומחרפנים. זוועה


אם זה מה שצופן לנו העתיד - חבל שלא נשארתי בשנת 2002....

וכדי להוסיף על הייאוש, כל הזמן קופצות פרסומות בצד ימין למטה שמשתלטות על כל המסך.
 
אין לי פייסבוק

הפעמים היחידות שאני נזקקת לפייס הם לצורך קבלת מידע מאוד ספציפי מקבוצה שמפרסמת רק שם.
אני נכנסת עם הניק של האיש שלי רואה והולכת......
מי שמחפש אותי ברשת לא בטוח שימצא.....
 

debby12

New member
מנהל
אלופה. אחת בדור

באמת. אני מעריצה שלך...

אני הרגשתי צורך לפתוח בגלל לחץ אינסופי ממכרים, כולל מקצועיים.

לגבי את את קיימת בחיפוש שלך ברשת - זה קל לבדוק: גגלי את שמך ותראי....
 

איילה א

New member
אני קיימת ברשת

רק במדריך הטלפונים של 144...
גם לי אין פייסבוק.
יש לי לינקדאין, שפתחתי לפני שנתיים וחצי בלחץ של בעלי - וזו גם בערך הפעם האחרונה שנכנסתי לשם. אני באמת צריכה ללכת למחוק את הפרופיל. אין בו שום ערך אם אני מתעלמת מקיומו ולא מתחזקת אותו.
אני מאוד אוהבת את תפוז. קוראת בפורומים שלו כבר מעל עשור. הייתי בפורום הזה עוד לפני שתכננתי להיות אחרי לידה
אבל קסמו של המקום במשתתפות, ואני מסכימה איתך שזה הולך ודועך.
לצערי מסכימה גם שככל הנראה הפלטפורמה הזו פחות רווחית היום, אבל אם יורידו את השאלטר אני לא אפתח פייסבוק בשביל צל חיוור של מה שהיה כאן בימי התהילה. אני אתבאס, אבלה הרבה פחות זמן ברשת, ואזכור בחיבה את הימים הטובים. זה הפורום האחרון בתפוז שאני באמת פעילה בו.
 

Rossay

New member
יוצאת לרגע

בד"כ קוראת סמויה, נהנית מהחברה בצל
הצטרפתי לתפוז לפני כ-7 שנים, לפני שנתיים עוד לא ראיתי את עצמי בפייסבוק ולא רציתי גם וגם הייתי בטוחה שלא אהיה, לפני כשנה וקצת בשל שיקולים ענייניים יותר או פחות נאלצתי לפתוח חשבון, אז קצת חבל וגם אני נודדת, למרות שפה הרבה יותר נעים, בד"כ השיח יותר נעים (לפחות בקבוצות שאני קוראת), יש חריגות פה ושם, אבל אני פה כבר יחסית הרבה זמן וכבר מכירה אותן

ואם אפשר שאלה להבהרה , למה מחקת את המסרים שלך ? בגלל הפריצה?
 

debby12

New member
מנהל
נעים להכיר


לא הבנתי לגבי ה"נודדת" - את נודדת מהפורום הזה בתפוז? או שאת גם שם וגם פה? ואיפה בדיוק זה "שם"?

אני מזמינה אותך בחום לכתוב פה ולא להיות רק סמויה. כמו שאת רואה, הפורום לא מאוד פעיל, והיותו מקום מהנה מעניין ונעים תלוי בזה שיהיו בו כותבות פעילות. עצם הניק הבדוי לגמרי - עושה אותך מוגנת וסמויה - אז אין מה לחשוש.... וכתיבה מחזקת את האצבעות


כן - מחקתי את המסרים בגלל הפריצה שהיתה לקומונה [ולהדגיש - הפריצה שאני מכירה נוגעת לקומונה שהיתה "ישראלים בארה"ב" - לא ידוע לי שהיתה שום פריצה לפורומים]. מכיון שזו היתה קומונה שכתבתי בה מדי פעם, ואמרו שהפורץ יכול להיכנס לתיבת המסרים וכו'.

אחרי שכבר נכנסתי, ראיתי בעצם ש95% מהמסרים היו עם כותבות שכבר שנים לא פה - אז הרגיש לי משחרר ומנקה להעיף את הכל... זה היה כמו דרישת שלום מהעבר.
 

Rossay

New member
תודה

אני נודדת לכל מיני מקומות אחרים, גם פייסבוק,
לא כותבת הרבה, מעדיפה לקרוא, בעיקר כי לא מרגישה שיש לי צורך לשתף אבל תמיד מעניין אותי לשמוע קולות אחרים
פשוט באותו דיון אז לפני כשנתיים או פחות נראה לי כששוב הספידו את תפוז, כתבתי שאין לי פייסבוק, והנה דברים משתנים
דרך אגב גם פייסבוק מחפש להמציא את עצמו , הצעירים (מתחת ל-20) כבר לא שם, אנשים נודדים, המבוגרים בד"כ נשארים במקום שהם מרגישים נח והצעירים מחפשים את מה שיותר מתאים
 

debby12

New member
מנהל


בעיני בדיון לפני שנתיים בערך לא הספידו את הפורום אלא "סגרו" אותו, והזמינו את כל הכותבות דאז לעבור לפורום המקביל בפייסבוק. דא עקא שב"פורום המקביל" שם דרשו מאלה שלא כותבות לעוף.
 

danakama10

New member
פייסבוק לא יכול להחליף את תפוז

אני אפילו לא מתייחסת לממשק הכל כך שונה, וכמה קשה לעקוב בפייסבוק אחר דיונים.

מה שיפה בפורומים הוא שהם פתוחים לכולם וכך אפשר לשמוע מגוון דיעות. יש אנשים שכותבים מעט, ואח"כ מפסיקים לכתוב בכלל או לתקופה, ואחרים באים במקומם. זה שומר על חיות הפורומים ועל עניין אצל הקבועים. בקבוצה סגורה ישתתפו בהתחלה הרבה, ולאט לאט בתהליך טבעי ינשרו עוד ועוד. ההבדל הוא שאף אחד לא יבוא במקומם והקבוצה תגווע מוות איטי או תשמש מעט מאוד חברים.

לא ברור לי הדחף להספיד את תפוז פעם ב. תפוז קיים לדעתי לפחות 15 שנה, ואם יקרוס, אני חושבת שיהיו חברות שישמחו לקנות את הפלטפורמה מהם (בדיוק כפי שתפוז קנו את הפורומים של IOL ז"ל).
 

debby12

New member
מנהל
מסכימה עם הרוב. ולהבהיר: לא מספידה, ולא עוזבת

הממשק של פייסבוק הוא דרעק לדיונים מורכבים. ונעים לי יותר פה.

לא מסכימה, לצערי, לגבי החיות של הפורומים בתפוז. מנסה לחשוב מתי בפעם האחרונה ראיתי פה הודעה ממישהי חדשה. לדעתי כבר 3-4 שנים שלא.... אם יש לכן חברות שרוצות להצטרף - בכיף.... אם יש פה סמויות שגם הפעם קוראות את השרשור אבל לא מגיבות - חבל...

אני מאוד מקווה שתפוז לא יקרוס. ראיתי לנכון לפתוח את ההודעה הזאת למקרה ו"היה ו...יורידו את השאלטר" לאור העובדה שבשבוע האחרון הקומונה שלדעתי היתה הכי פעילה בתפוז עברה כולה לפייסבוק בגלל הבעיה של פריצה לקומונה. זה מקור "הדחף" - מרגע שזה קרה הפורץ השתלט למנהל שם על הסיסמא ולמעשה לא איפשר לא להמשיך לנהל את הפורום. אז רציתי לכתוב הודעה בנושא ל"מקרה ש..." זה יקרה גם פה.

אני לא בטוחה שבעידן הפייסבוק השולט בכל יש מספיק רווחיות לפלטפורמות אחרות. הלוואי.
 
איך קוראים לקבוצה? אשמח לתשובה במסר


תהיתי מה קרה לקומונה!
&nbsp
אני מאוד פעילה בפייסבוק- כותבת סטטוסים, מעלה תמונות של הקטנה לפעמים ופעילה מאוד בקבוצות השונות אבל עדיין יש משהו בתפוז שגורם לי לחזור אליו (ולא רק העובדה שאני מנהלת פה פורומים
) פשוט אוהבת את האינטימיות שלפחות פעם הייתה פה. אני חושבת שפעם נוצרו המון חברויות תודות למפגשים ופעילויות שהפורומים יצרו. יש את זה עכשיו גם דרך הפייסבוק אבל קצת שונה.
 

עדיקים

Active member
אין לי פייסבוק, אני במיעוט אני יודעת

גם לאיש שלי אין ולכן אין לי דרך לראות שם כלום. לא מתחברת לפלטפורמה הזו ולכן לא מצטרפת אליה. נראה לי גם חשוף מידי ולא ממש מעוניינת שאנשים מהעבר יחפשו אותי. אנשים מההווה שאני רוצה להיות איתם בקשר אני בקשר איתם גם בלי הפייסבוק.
אני דווקא חושבת שיתכן ויום אחד לא יהיה תפוז. זה קרה ל-YNET ולכן מאמינה שזה אפשרי. ביום שאחרי אני באמת לא יודעת מה יהיה אולי אז לא תהיה לי ברירה ואפתח פייסבוק.
 

debby12

New member
מנהל
סגרו את הפורומים של YNET?

ואללה - לא ידעתי. קצת מפתיע אותי כי אני מניחה שזה הכניס להם הכנסות נוספות מפרסומות. את יודעת מדוע סגרו?

את במיעוט מכובד בעניין הפייסבוק - אין מה להתנצל
. אבל אולי כשהילדים שלך יתחילו עם זה תרצי קצת לנטר מה קורה איתם....
 

עדיקים

Active member
את הסגירה גיליתי במקרה

כבר לא ממש גלשתי שם אבל הייתי מוציאה מתכונים מפורום אוכל ופתאום גיליתי שאין ואחרי גיגול קראתי שהם נסגרו. לא יודעת מה הסיבה.
לגבי המיעוט אני יודעת ולא מתנצלת בכלל. ברור לי שאם וכאשר לילדים יהיה לי גם יהיה שאוכל לעקוב ולבדוק מה קורה שם אבל עד אז יש לי עוד קצת זמן, תלוי בילדה וכמה תתחבר לשם כי כרגע לווטסאפ למשל לא מתחברת בכלל ולא משתתפת בכל החפירות שיש בקבוצות הכיתתיות.
 

נחמנית

New member
בתור מישהי שהיתה גולשת קבועה ב- YNET

בפורום של האוכל הכשר. שניה לפני שכיבו אורות, פורום אוכל כשר של YNET עבר כולו כעסקת חבילה על כל גולשיו וכותביו לתפוז. לקח להם הרבה זמן לאכול את הלוקש, לקבל את זה שההודעות כאן קופצות ולא נשארות במקום, שבכותרת אין מספיק מקום לכתוב, שמעלים תמונות כך ולא אחרת או קבצים. הפורום יחסית פעיל. וביחסית אני מתכוונת יחסית לפורומים אחרים בתפוז. יש שם בשלניות מדהימות ונעימות ושיח נעים. בנוסף, אם למישהו חסר משהו מימי YNET כמעט תמיד מישהו אחר מצליח למצוא את האבדה.

התחזוקה שם נעשתה בעייתית. הרבה פורומים נחלשו וגולשים נעלמו. גם פורום אוכל שפעם היה שם שוקק חיים, כבר לא ממש היה כך לקראת הסוף. אני חושבת שהכל ינדוד בסוף לפייסבוק. מבאס, אבל לדעתי זה המצב.
 
למעלה