הפסקה מתוקה בבית הספר שלנו

הפסקה מתוקה בבית הספר שלנו../images/Emo122.gif

מעניין אותי לדעת את דעתכם, מה הייתם עושים במקרה הבא: בבית הספר של הבנות שלי נהוג מדי יום שישי לערוך "הפסקה מתוקה" שזה אומר שועד ההורים מארגן דוכנים עם חטיפים, ממתקים, ארטיקים ושקיות שתייה (מיץ, שוקו), בכל יום שישי בהפסקה הגדולה. הילדים מביאים כסף וקונים. הכסף הולך לקופת ההנהגה הבית ספרית שמשתמשת בכספים למטרות שונות בבית הספר ולאירועים בבית הספר. הרעיון לכשעצמו נחמד, הילדים נהנים ממתקים וחטיפים זולים (עלות הפריט היקר ביותר היא 2 שקלים) ואילו בית הספר מרוויח ציוד, הפעלות ואירועים שונים. למשל, בשנה האחרונה מהכספים שהצטברו רכשו לבית הספר קולרים חדשים. מה שמפריע לי הרעיון שהמכירה מתבצעת במסגרת יום הלימודים, כל יום שישי, שבוע אחרי שבוע. כשיורד גשם הדוכנים עוברים למבואות בתוך המבנים במקום בחצר. עד כמה שידוע לי מי שאחראי על הסידור לפני המכירה והמכירה עצמה הם מורים מצוות בית הספר. ממה שיצא לי לראות לא קיים נציג ההנהגה הבית ספרית מטעם ההורים ביום המכירה ובשנה שעברה, כשעוד למדו בבית הספר תלמידי כיתות ח' - זה היה הפרוייקט שלהם לאורך כל השנה - למכור ולסדר בדוכנים הללו. השנה בית הספר הוא 6 שנתי וכנראה שהשנה יהיו הורים מההנהגה אחראים לכל. לדעתי לא מתאים לערוך מכירה שבועית שכזאת במסגרת לימודית. היה יותר מתאים אם יעבירו את המכירה לאירועים קהילתיים כמו מסיבות כלליות כמו בחגים ואז יהיו דוכנים לממכר ממתקים וחטיפים. כך היה נהוג בבית הספר הקודם שבנותיי למדו בו. בעיה נוספת היא, שכאשר קיים אירוע מכירות כל שבוע, יש מצב של ילדים שיש להם את ה-3 שקלים בכל שבוע בעיקר מאחר והם ילדים יחידים או מקסימום שניים בבית ואילו אחרים, שיש להם יותר אחים או מצב כלכלי לא טוב בבית מרגישים נבוכים ומתוסכלים לאור העובדה שלהורים אין אפשרות לתת לכל ילד בכל שבוע 3 שקלים. בכל בוקר יום שישי הבנות שלי בוכות ומתחננות לקבל לפחות שני שקלים כי "כולם קונים, כולם מביאים כסף, ורק לי אין, רק אני עומדת בצד ומסתכלת על כולם אוכלים ממתקים". הגיע למצב שהן לא רוצות ללכת ביום שישי לבית הספר. אני מתכוונת השנה להעלות את הנושא בפני הנהלת בית הספר כי לדעת זה עובר כל גבול שבתקופה כל כך קשה ממשיכים לנקר לילדים את העיניים בצורה ראוותנית וחסרת התחשבות שכזאת. אבל זאת רק דעתי, דעת יחיד. מה אתם חושבים? מה אתם הייתם עושים במצב כזה?
 
בטח יגידו לך שאת מגזימה.

אבל נראה לי שזה באמת קצת מוזר. מה פתאום בית הספר צריך למכור ממתקים?
 
זה נעשה כאילו בשם ועד ההורים

אבל רק כאילו. למרות שהכספים אכן מועברים לועד בית הספר, מי שלמעשה מסדר ומוכר זה המורים והתלמידים ואני לא ראיתי נוכחות הורים.
 
קודם אני רוצה להשמיע קולי בועד

הבית ספרי שידעו שיש הורים שלא אוהבים את הרעיון ואף מתנגדים לו ולראות כמה מההורים באמת בעד זה. יש לי רעיון לשינוי המתכונת כאשר הבסיס נשאר - מכירת ממתקים לתלמידי בית הספר ואיסוף הכספים לקופת ועד בית הספר. אבל לא ביום שישי בזמן הלימודים אלא באירועים שונים שועד ההורים יזום.
 
בקשר לילדות:

אולי תעשי אתן הסכם שפעם בשבועיים הן מקבלות 3 שקלים? ככה יהיו מרוצות פחות או יותר, ואת תצאי בנזק קטן יחסית, 18 ש"ח בחודש.
 
ניסיתי את זה וזה לא הצליח.

אז בפעמיים בחודש הן הולכות מאושרות לבית הספר כאילו היום הן רוטשילד ובפעמיים שבלי הן חמוצות כמו לימון. אני עובדת איתן על המשפט "להגיד תודה על מה שיש ולא להתלונן על מה שאין". הן כל הזמן רוצות עוד ועוד למרות שהן יודעות שקשה לנו. היום אחרי המון שבועות שלא קניתי קולה הן קיבלו כל אחת כוס קולה והתנגנו על כל "שלוק". אחת מהן אמרה "איזה כיף, התגעגעתי לקולה". אני לא יודעת לגבי אחרים אבל הילדות שלי מפונקות יותר ממה שאני הייתי בגילן ואני מאוד משתדלת שלא לפנק אותן. זה דור אחר לגמרי.
 
אני לא מתלהבת מדברים כאלו

בכלל תרבות ה"לקנות" שוברת שיאים פה בארץ. לאן שהולכים צריך לקנות ולקנות ולקנות. כל הזמן חפצים.... בבית הספר של בנותי יש "קיוסק" בחודש אדר, ואותו מםעילות הבנות מהכיתות הגבוהות (כתות ח'). חודש אחד שגם ככה די מבולגן נראה לי סביר. אני הייתי מציעה משהו דומה לוועד ההורים. כל שבוע נראה לי ממש מוגזם, גם כלכלית וגם חינוכית.
 
למעלה