הפקעת מחירים. מה עושים?

מצב
הנושא נעול.

benda2109

New member
הפקעת מחירים. מה עושים?
שלום, אני סטודנט שנוסע כל שבוע מב"ש לאשדוד. לאחרונה נדהמתי לשמוע שסטודנטים שנוסעים מב"ש לת"א משלמים רק 12 ש"ח לכיוון (בלי לקנות איזה חופשי חודשי או חופשי סמסטראלי) ואני משלם בלי בושה כמעט פי שתיים- 20 ש"ח לכיוון. לת"א נוסעים באגד-מטרופולין (לא ברור איך אבל הם יצרו שותפות על הקו) ולאשדוד עם מטרופולין עם מי לדעתכם ניתן ליצור קשר ולהביע את האכזבה/זעם? סופ"ש נעים ורגוע לכולנו
 

micam

New member
הפקעת מחירים. מה עושים?
שלום, אני סטודנט שנוסע כל שבוע מב"ש לאשדוד. לאחרונה נדהמתי לשמוע שסטודנטים שנוסעים מב"ש לת"א משלמים רק 12 ש"ח לכיוון (בלי לקנות איזה חופשי חודשי או חופשי סמסטראלי) ואני משלם בלי בושה כמעט פי שתיים- 20 ש"ח לכיוון. לת"א נוסעים באגד-מטרופולין (לא ברור איך אבל הם יצרו שותפות על הקו) ולאשדוד עם מטרופולין עם מי לדעתכם ניתן ליצור קשר ולהביע את האכזבה/זעם? סופ"ש נעים ורגוע לכולנו
מאשקלון לת"א עולה 21.5 או 25 (תלוי באיזה קו)
ככה שיכול היה להיות יותר גרוע.
 

benda2109

New member
מאשקלון לת"א עולה 21.5 או 25 (תלוי באיזה קו)
ככה שיכול היה להיות יותר גרוע.
זה עדיין לא מצדיק
רק בגלל שבארץ יש מונופול לכל חברה על איזור מסוים לא אומר שהיא יכולה להפקיע מחירים כמו שהיא רוצה.
 

benda2109

New member
אבל משרד התחבורה קובע את המחירים
קשה לי להאמין
עובדה- שבאשדוד ירדו המחירים בנסיעה לת"א בחצי אחרי כניסת קונקס במקום אגד בנסיעה מאשדוד-ת"א. בכל מקרה למי כדאי להפנות את הבעיה, נניח במשרד התחבורה?
 

amit1270

New member
ע"פ דרישות המפעילים...
הרי משרד התחבורה יכול גם לומר שבשקל תיסע נראה לך שאיזה מפעיל יסכים לזה ועוד בכשל שוק שקיים כיום... נ.ב הרגשתם רעידת אדמה או שזה רק אני?
עכשיו? לא הרגשתי.
אבל ביום רביעי הרגשתי ולא ייחסתי לזה כל חשיבות... פשוט שכחתי שיש דבר כזה מאז שחזרתי מקליפורניה...
 
עכשיו? לא הרגשתי.
אבל ביום רביעי הרגשתי ולא ייחסתי לזה כל חשיבות... פשוט שכחתי שיש דבר כזה מאז שחזרתי מקליפורניה...
אני ממש הרגשתי את זה יותר חזקה מהרעידה
הקודמת הנה עכשיו גם כותבים על זה בווינט וכל האתרים ...
 
ע"פ דרישות המפעילים...
הרי משרד התחבורה יכול גם לומר שבשקל תיסע נראה לך שאיזה מפעיל יסכים לזה ועוד בכשל שוק שקיים כיום... נ.ב הרגשתם רעידת אדמה או שזה רק אני?
לא נכון. משרד התחבורה קבע את המחירים כחלק
מתנאי המכרז. זאת, למעט המכרזים הראשונים ובכללם ת"א-ב"ש, טבריה עירוני ות"א-אשדוד, שם התחרות הייתה על התעריף הנמוך ביותר ומכאן שגם ההוזלות המשמעותיות ביותר היו באשכולות אלו. כל שאר ההוזלות היו מינוריות יחסית והן נקבעו אך ורק ע"י משרד התחבורה, עוד בטרם נבחר המפעיל.
 
הפקעת מחירים. מה עושים?
שלום, אני סטודנט שנוסע כל שבוע מב"ש לאשדוד. לאחרונה נדהמתי לשמוע שסטודנטים שנוסעים מב"ש לת"א משלמים רק 12 ש"ח לכיוון (בלי לקנות איזה חופשי חודשי או חופשי סמסטראלי) ואני משלם בלי בושה כמעט פי שתיים- 20 ש"ח לכיוון. לת"א נוסעים באגד-מטרופולין (לא ברור איך אבל הם יצרו שותפות על הקו) ולאשדוד עם מטרופולין עם מי לדעתכם ניתן ליצור קשר ולהביע את האכזבה/זעם? סופ"ש נעים ורגוע לכולנו
תבדוק אולי בכרטיסיה זה יותר זול...
 
הפקעת מחירים. מה עושים?
שלום, אני סטודנט שנוסע כל שבוע מב"ש לאשדוד. לאחרונה נדהמתי לשמוע שסטודנטים שנוסעים מב"ש לת"א משלמים רק 12 ש"ח לכיוון (בלי לקנות איזה חופשי חודשי או חופשי סמסטראלי) ואני משלם בלי בושה כמעט פי שתיים- 20 ש"ח לכיוון. לת"א נוסעים באגד-מטרופולין (לא ברור איך אבל הם יצרו שותפות על הקו) ולאשדוד עם מטרופולין עם מי לדעתכם ניתן ליצור קשר ולהביע את האכזבה/זעם? סופ"ש נעים ורגוע לכולנו
אבל אבל...
אתה לא משלם 20 ש"ח לכיון אלא 17.80 אם תקנה כרטיסיה זה ייצא לך יותר זול. את התעריפים עצמם קובע משרד התחבורה אם יש לך תלונות תפנה אליו.
 

EGGM

New member
הפקעת מחירים. מה עושים?
שלום, אני סטודנט שנוסע כל שבוע מב"ש לאשדוד. לאחרונה נדהמתי לשמוע שסטודנטים שנוסעים מב"ש לת"א משלמים רק 12 ש"ח לכיוון (בלי לקנות איזה חופשי חודשי או חופשי סמסטראלי) ואני משלם בלי בושה כמעט פי שתיים- 20 ש"ח לכיוון. לת"א נוסעים באגד-מטרופולין (לא ברור איך אבל הם יצרו שותפות על הקו) ולאשדוד עם מטרופולין עם מי לדעתכם ניתן ליצור קשר ולהביע את האכזבה/זעם? סופ"ש נעים ורגוע לכולנו
זה דווקה די מקובל ונפוץ
קו ב"ש-ת"א הוא מאוד ריווחי, אחד הריווחיים בארץ, ואפשר להוריד את המחיר עוד יותר ועדיין להרוויח בקו הזה, שתמיד מתמלא. קווים אחרים כנראה לא כ"כ מרוויחים וכן לא בטוחים אם ישרדו במידע ויורידו את המחירים. כך גם למשל, נסיעה מפ"ת לב"ש בקו 995 (הוא בוטל לפני כמה שנים) עלה 34 ש"ח עם כי הנסיעה דרך ת"א (פ"ת-ת"א-ב"ש) עלתה כ-28 ש"ח אז (ועכשיו ירדה לכ-20 ש"ח). חוץ מזה קו ב"ש-ת"א מתחרה גם עם קו הרכבת שלעיתים יותר מהיר ונוח (ומגיע לכמה תחנות עיקריות בת"א), והתחרות תתגבר כשיפרידו מפלסים (זמן הנסיעה ברכבת יקוצר) ויכפילו את המסילה. לכן היתרון הגדול של האוטובוס יישאר רק המחיר. אולי כשייבנו את קו הרכבת אשקלון-ב"ש... נקווה שזה יהיה לא אחרי 2012 בכל מקרה, למרות שכנראה זה יידחה בכמה שנים.
 

benda2109

New member
זה דווקה די מקובל ונפוץ
קו ב"ש-ת"א הוא מאוד ריווחי, אחד הריווחיים בארץ, ואפשר להוריד את המחיר עוד יותר ועדיין להרוויח בקו הזה, שתמיד מתמלא. קווים אחרים כנראה לא כ"כ מרוויחים וכן לא בטוחים אם ישרדו במידע ויורידו את המחירים. כך גם למשל, נסיעה מפ"ת לב"ש בקו 995 (הוא בוטל לפני כמה שנים) עלה 34 ש"ח עם כי הנסיעה דרך ת"א (פ"ת-ת"א-ב"ש) עלתה כ-28 ש"ח אז (ועכשיו ירדה לכ-20 ש"ח). חוץ מזה קו ב"ש-ת"א מתחרה גם עם קו הרכבת שלעיתים יותר מהיר ונוח (ומגיע לכמה תחנות עיקריות בת"א), והתחרות תתגבר כשיפרידו מפלסים (זמן הנסיעה ברכבת יקוצר) ויכפילו את המסילה. לכן היתרון הגדול של האוטובוס יישאר רק המחיר. אולי כשייבנו את קו הרכבת אשקלון-ב"ש... נקווה שזה יהיה לא אחרי 2012 בכל מקרה, למרות שכנראה זה יידחה בכמה שנים.
אתה רק מחזק את דברי
שבגלל מונופול ניתן להפקיע מחיר. חייב להיות מישהו שיפקח על זה...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה