הפרדה בין אחים שרבים.

YugiBoy

New member
הפרדה בין אחים שרבים.

אחים רבים כל הזמן, וידוע שאסור לקחת שום צד ופשוט להפריד. אבל מה עושים כאשר הצדדים לא מוכנים להרגע? כאשר לוקחים ילד אחד לחדר השני כדי שירגע - מה עונים לו כשהוא שואל למה דווקא הוא נלקח, אם גם השני הרביץ? מה עונים לילד שאומר שזה לא פייר ש"האחר התחיל" וגם הוא צריך לשאת בנטל האשמה, כשרק הגן על עצמו? תודה=)
 
מה זה "נטל האשמה"?

אם מפרידים אותם זה אומר שהוא אשם? זה עונש? נראה לי שהכל תלוי בשדר של ההורים. אם ההפרדה היא לשם השגת רגיעה, ואף אחד לא אשם, ולא נענש - לא נראה לי שצריכה להיות תלונה כלשהי מצד הילדים.
 

ovdat30

New member
אהבה מביאה חיבור בין שונאים..

כמו שציינת, עלינו רק להפריד, וגם במעשה זה עלינו לשדר אי העדפת האחד על אחיו.. , כי כל הספור הוא קנאה. המחשבה העולה בלב הילד "המתלונן", היא למה לשני את סולחת, אולי את אוהבת אותו יותר..? משפט מתאים להפרדה "עכשו כל אחד הולך לחדר אחר". ככל שפחות נתערב בריבים, הילדים יגיעו בעצמם לעמק השווה, ואנו לא נאלץ ליפול בפח שהם טומנים לנו בבואנו להפריד - סיום הריב המחייב אותנו להצדיק את האחד על אחיו , מצב הגורם לילד ה"מובס" לאושש את ההנחה שאחיו הוא המועדף והאהוב.
 

YugiBoy

New member
אבל בחדר הם שוב יריבו...

ובגלל שאתה יכול להדוף רק אחד מהם בכל פעם, זה קצת בעייתי
 

פלגיה

New member
לדעתי לא להיכנס למקומות האלה

הילד מנסה בכוח לגרור למקום השיפוטי - שיוכיח כמובן כמה הוא צודק וכמה אתם בעדו. אני ממליצה לא להיגרר לשה, לא לענות לטענות, להיות האו"ם, ולא השופטים ולא השוטרים. לוקחים אחד, כי אי אפשר לקחת שניים, והכי טוב - לקחת לחדר השני לפי תור קבוע, ולא לפי מי שנראה הכי מתקיף.
 

מלמלה

New member
הצעה מאוד לא חינוכית

לאחרונה הודעתי שמי שתצעק ותתנהג תשלם לי שקל בכל פעם. או יותר נכון שתשים בכוס השקלים על השלט שנופל
 
למעלה