הפרדוקס של זמננו - נקודת ראות אחרת על החיים

הפרדוקס של זמננו - נקודת ראות אחרת על החיים

"הפרדוקס של זמננו, בתקופה זו של ההיסטוריה, היא שהבניינים שלנו גבוהים אבל רוחנו קצרה , שהדרכים רחבות אבל נקודת הראות שלנו צרה. אנו מבזבזים יותר אבל יש לנו פחות. אנו קונים יותר אך נהנים פחות. יש לנו בתים גדולים יותר אך משפחות קטנות יותר, יותר נוחות אך פחות זמן. יש לנו יותר תארים אך פחות שכל, יותר ידע אך שיפוט לקוי, יותר מומחים ועם זאת יותר בעיות. יותר תרופות אך פחות חוסן בריאותי.
.....הכפלנו את רכושנו, אך הפחתנו את ערכינו. אנו מדברים יותר מדי, אוהבים לעיתים רחוקות ושונאים לעיתים קרובות מדי.....ניקינו את האוויר אך הכתמנו את הנשמה. פיצחנו את האטום אך לא את הדעות הקדומות שלנו. אנו כותבים יותר אך לומדים פחות. אנו מתכננים יותר אך מבצעים פחות. למדנו לרוץ אך לא לחכות. בנינו יותר מחשבים לאגור יותר ידע ולהפיץ אותו אך אנו מתקשרים פחות ופחות."
(ג'ורג' קרלין – קומיקאי משנות ה-70' וה-80')
 

Bragi Boddason

New member
כן, כי המצב לפני 50 שנה היה כ''כ יותר טוב.

בשנות ה30-60 העולם היה כ''כ נאור, מקבל, לא גזעני, הרפואה כידוע הייתה מפגרת לעומת היום, לא הייתה סכנת הרס גרעיני, לא הייתה שואה, לא היה רעב יזום בבריה''מ, לא הייתה מלחמת וייטנאם וכהנה וכהנה.

אני ממליץ לכל מי שלוקח את הפסקה הזאת ברצינות לזכור שגם היטלר, סטאלין, צ'אוצ'סקו, חברי הKKK, מוסוליני, נאסר, וכיו''ב אנשים שלעולם טוב בהרבה בלעדיהם וחיו בתקופות אלו, ראו את עצמם כ"ערכיים" וכך גם ראתה אותם רוב סביבתם.
 
למעלה