הפרדת צבע - לא יהודי, כך טען האב

קסנדרה*

New member
הפרדת צבע - לא יהודי, כך טען האב

מצורפת פה הכתבה שעוררה הרבה תהיות, לגבי הסקטור הדתי ולא כדאי שנכנה אותו עדתי. אתה מוזמנים להביע דעתכם. קסנדרה
 

Jen74

New member
קשה להתייחס לכתבה הזאת בצורה חד משמעית

לפי מה שהבנתי לגבי עולים מאתיופיה, יש להם בעיה מבחינה לימודית מאחר והם מגיעים מאזור לא מפותח מבחינת חינוך ולכן ילדים עולים מאתיופיה לא עומדים בקצב הלמידה של צברים. אני לא יודעת איך זה ביחס לעולים ממדינות אחרות. אני רואה את התופעה אצלנו בשכונת המגורים, בה גרים גם עולים ותיקים וגם חדשים לצד צברים. העולים כאן הם גם מחבר העמים, גם מאתיופיה וגם ממדינות אחרות. אני רואה בכיתה של הבת הקטנה שלי, כיתה ב' את התלמידים האתיופים שהם יותר מתקשים ברוב המקצועות. תלמידים שהתחילו ללמוד בגן חובה בארץ מצליחים יותר מתלמידים שהגיעו מאתיופיה ישר לכיתה א' או לכיתות גבוהות יותר. אצל הילדים העולים מחבר העמים, גם אם יש להם קושי ללמוד מקצועות בתחום השפה העברית, מקצועות כמו מתמטיקה, מדעים וכדומה, הם ברמה הממוצעת של הכיתה ומעלה. ייתכן וההפרדה המדוברת באותה כתבה מוכרת ומתוקשרת נבעה באמת אך ורק מקושי לימודי ובלי קשר לצבע העור וארץ המוצא. לדעתי, גם אם כך הדבר, זו לא דרך יעילה לשלב את אותן תלמידות בלימודים, בבית הספר ובחברה הבית ספרית. אם באמת היה מדובר על הפרדה ברמה הלימודית לא היו מפרידים אותן בהסעות ובהפסקות. זה באמת לא ברור באופן חד משמעי מה נעשה שם ולמה.
 

קסנדרה*

New member
ג'ן אני לא מסכימה להפרדה הזו

גם כאשר מדובר בפערים אקדמיים (לימודיים) יש בכל בית ספר במדינת ישראל, כיתות מקדמות, לכיתות אלו יוצאים תלמידים מכיתת האם כדי לקדם אותם בתחומים בהם קיים פער, התלמידים יוצאים למספר שעות שבועיות, ובהתאם לתכנית אישית המותאמת לכל ילד בנפרד. אבל !!!! איני חושבת שזו הבעייה במקרה זה, ואסביר מדוע לא. מפני שהילדים בהם מדובר, הם ילדים שנולדו בישראל ולא הגיעו עם פער כלשהו מארץ מוצאם. וגם אם, ההורים בבית לא יכולים לסייע בשיעורי הבית, או שאין מספיק עידוד וטיפוח בתחום האקדמי, כמו חוגים, ספרייה, קריאה וכיו', גם אז, אנחנו, החברה הקולטת את העולים אמונה ואחראית לטפל בפער הזה. וכפי שציינתי יש כיתות מקדמות, יש גם מתנס"ים ועוד. אבל הנה דוגמא, שתאולי תהייה מייצגת, אבל גם לא תופעה נדירה במקמותינו. חברתי היא מורה/מחנכת בבית ספר יסודי, בכיתת א-ג, ואספר פה מה היא אמרה לי על ילדים שהגיעו מעיר שנחשבת פחות יוקרתית (עכו)? חברתי מחנכת/מלמדת בקריית ביאליק, באזור טוב, בו האוכלוסייה מטפחת ומרבית הילדים ברמה אקדמית טובה, ובכן היא אמרה לי כך "אני במקום ההורים הייתי מפגינה או מרימה קול מחאה ומבקשת שיפרידו בין התלמידים, שיפתחו להם כיתה נפרדת, הם יורידו (בלשון עתידית) את הרמה. והיא אמרה זאת, מפני שהייתה תנופת בנייה, והגיעה כמות גדולה של ילדים לבית הספר, ושילבו אותם בשתי הכיתות שהיו, והיא לא אהבה את זה בלשון המעטה, ואני יודעת שאמנם זה יצא מגרונה, אבל היא הביעה דעתם של חלק מסגל המחנכים באותו בית הספר וגם של חלק מההורים (ואלו לא היו ילדים אתיופים, אבל כן מרביתם ממוצא צפון-אפריקאי וספרדים) אז אם למורה/מחנכת בישראל יש סטיגמה לגבי שכונות ו/או ערים מסוימות בארץ, מה נלין לגבי היחס ו/או יצירת הסטיגמה לילדים ממוצא אתני זה או אחר. קסנדרה
 

Jen74

New member
לא ציינתי את זה בהודעה הקודמת שלי

אבל גם אני לא חושבת שזה נכון לקחת תלמידים נחשלים ולשים אותם בכיתה נפרדת. אני בעד שילובם בכיתות רגילות ולקדם אותם בתוך הכיתה הרגילה וכן, כפי שציינת לקחת אותם מספר שעות שבועיות לקדם אותם פרטנית. אני התייחסתי לעובדה שאולי אנשים מתערמים על הסיבה הלא נכונה של ההפרדה. אנשים חושבים שההפרדה נעשתה בגלל מוצאן של הילדות ולמיטב הבנתי מהכתבה ההפרדה הייתה על רקע לימודי. כאמור, כך או אחרת לדעתי לא היה מקום להפריד את התלמידות הצעירות מהשאר.
 

קסנדרה*

New member
ג'ן אנחנו מסכימות על הדרך, אבל...

אני לא מאמינה לפרסומים והתירוצים, כי אני מבטיחה שארבע התלמידות ממוצא אתיופי, הן לא התלמידות היחידות בבית הספר שהם חלשות וזקוקות לחיזוק (אם בכלל). גם אם זו הסיבה, לא ידוע לנו על וועדה שישיבה וקבעה את העובדה הזו, ולא ידוע לנו ו/או להורי התלמידות, שהן נשלחו לאבחון (מבחן ווכסלר או אחר). אם כן מי קבע ?? המנהל וצוות המורים ? הם אינם מוסמכים לבדם לקביעה הזו. אני מניחה שאת הבנת נכון את הכתבה, השאלה היא, מה נכון, ומה סולף (לא מפרסמי הכתבה, אלא הסגל החינוכי שנתפס בקלקלתו). שבוע טוב קסנדרה
 

ביפו

New member
גועלי ומרגיז - שעיריה וראשי הציברור בה כך-

וכוונתי לכל המעורבים בכך. ממש "חכמים בלילה" שחשבו ש 4 משפחות של יהודים בעלי צבע עור כהה - ישבו בשקט ולא יספרו מה קורה אצלם בבית, ובלב של כל אחד ואחת מהילדים והילדות שלהם. כי במשפחות אלו שהן דתיות - אין רק ילד/ה אחד/ת. אלו 4 משפחות ברוכות-ילדים, והגועל נפש הוא שבחרו רק ב 4 בנו מתוך כל הילדים הללו - כדי להפרידן ולטרטר את הוריהן. ברפש הייתי מניח לרבוץ כל לילה, לחכמים בליל אלו ממנהל בית הספר הדתי שבהן הופרדו - ודרך מערך הבקרה והפיקוח על החינוך בערית פתח תוה, וגם מנהל חינוך העירוני בפ"ת. ראש העיר חייב להתנצל בפני יהדות חבש כולה, ובני כל משפחה ומשפחה שדוכאה ולהתחייב לתקן ולסייע בעו"ס, במורים פרטיים וכל העזרים להחזרת הילדות להשתלבות ברמת הלימודים של הנורמלי לכיתתם. לדעתי - על המדינה - לעצור את התקציבים לבית הספר שבו למדו- לפחות עד לסוף שנת לימודיםזו - ולקנוס את האחראים לביזיון - מכיסם הפרטי. כל זה- צריך להיעשות לאור יום ובגלוי, ללא כחל-ושרק. הדתיים הם שהעלו את הפתגם "יהודי לא מגרש יהודי" אבל זה שהם עשו זאת לילדות יהודיות - זה בושה ואטימות לב. אין שום תירוץ שיכול להסביר את הטירוף השה של הדתיים שחושבים שאין אלוהים שרואה הכל ויודע לשלם ... אסור שניתן יד או נעלים עין ממה שעושים כעת בעירית פתח- תקוה להכניס את האמת "מתחת לשטיח". ואיני חוב שלעיריית פתח תקוה יש זכות לחלק "ציונים למורים ובתי ספר". בעירם. אסור שדבר דומה יקרה יותר- בארצנו.
 

אנטוליו

New member
../images/Emo132.gifתקראו לי גזען, אך,

לדעתי, מלכתחילה נעשתה כאן טעות בהבאת אנשים מהעולם השלישי, ועוד מהיבשת הכי מפגרת. חסר לנו פרימיטיבים משלנו?
 

קסנדרה*

New member
אתה בטוח שאתה יודע מה זה פרימיטיבים ?

איני חושבת שקיים עם ללא תרבות, לכל עם תרבות משלו, גם לאתיופים. אם כן, אין אצלנו פרימיטיבים, גם לא האתיופים, ואם יש לך סיבות אחרות נגד, אתה מוזמן לנמק אותם. יש מקומות יותר מפגרים, או מקומות נחשלים בעולם. "צא ולמד..." אמר לבן הארמי (בהגדה). קסנדרה
 

אנטוליו

New member
כמובן שלכל עם יש תרבות משלו, אך

יש עמים מתקדמים יותר ויש שפחות. את דרגת ההתפתחות אפשר לקבוע לפי התנאים בהם חי כל עם. יש עמים, במערב בעיקר, שחיים ברמת חיים נאותה, ויש עמים, כמו אלה של העולם השלישי, שחיים בעוני, מחלות, לכלוך, אלימות, שחיתות... אני מתאר לעצמי שעבור יוצא תרבות גבוהה יותר יוצאי תרבות מהארצות הנחשלות חייבים להראות פרימיטיבים. כשנוצר מצב שיוצאי תרבויות שונות נאלצות לחיות בצוותא, כמו בישראל, נוצר בהחלט קונפליקט בין העדות השונות ואני לא יודע למה זה טוב להביא לכאן אנשים מכל העולם רק לפי הסמנמן הדתי או האתני, בלי לקחת בחשבון את השכלתו, כישוריו, מצב בריאותו והעדר עבר הפלילי של כל מועמד לעליה, כמו שמקובל בכל ארץ הגירה נורמלית. הדבר מזמין רק צרות ויכול להתפתח למהומות על רקע אתני, כמו שקרה השנה בצרפת, למשל.
 

מיסיס G

New member
אתה מכיר הרבה מדינות

שהחוק הראשון שלהן אומר שכל מי שיש לו שיוך אתני זה או אחר , ללא קשר למדינת הולדתו - רשאי להיות אזרח בה ? תפסיק לדבר בססמאות ותתחיל להבין שמדינת ישראל לא יכולה להיות כשאר הארצות . אני מבינה שזה מפתה לענוד משקפיים ורודים ולחשוב שזה בדיוק מה שישראל צריכה כדי שיהיה לה טוב - אנשים עם עבר אקדמאי ויכולת נמוכה של צריכת אלכוהול - אבל מה לעשות והנתונים האלה לא עומדים במבחני ההגדרה של מיהו יהודי ? יהודים באים בכל הצבעים , גם שחור . אני מאוד מצטערת שזה לא מתאים לך שנותנים ליהודים ממדינות אפריקה להיות אזרחי מדינת ישראל - אבל בתור בת לעם שהמילה סלקציה עושה לה רע בנשמה - לא אכפת לי מה הצבע של אנשים , מה רמת ההשכלה שלהם ומה הבעיות שלהם . אם הם יהודים - יש להם מקום בישראל , בשביל זה היא יוסדה . התפקיד של המדינה היא לדאוג לאזרחיה , ואתה בתור אזרח ותיק - אתה חלק מהמדינה . אז במקום לתמוך בכל מיני החלטות סופר חשוכות וגזעניות , אולי תעצור רגע ותחשוב למשל מה היה קורה אם לא היו מעלים לישראל את יוצאי צפון אפריקה למשל . גם הם היו שחורים בזמנם , הלא כך ? זה מדהים שכל מני אנשים קופצים לאמץ מיני חוקים של מדינות מערביות אך את החוק הכי חשוב שאומר ש"כל בני האדם שווים" , את הסובלנות והבנה לשונה , את הרעיון שכולם בני אדם ואת ההבנה שחברה נמדדת על פי היחס שלה לחלש - את זה כולם שוכחים במדינת ישראל . לי אישית הכי מוזר שבתיאור שלך את אותן מדינות עולם שלישית תיארת את מדינת ישראל , מבלי להיות בכלל מודע לעניין . ישראל היא מדינה נחשלת על פי אותו קנה מידה אותו אתה מנסה לאמץ - נסה לבד להבין מה הסיבות .
 

אנטוליו

New member
../images/Emo4.gifאיפה מצאת חוק שכל בני אדם שווים?

לא קיים חוק כזה לא בטבע ולא בחברה האנושית. קיים חוק האבולוציה וברירה טבעית, כך שרק המתאימים וראויים ביותר יישרדו והחלשים ובלתי מתאימים ייעלמו על מנת לא להפריע לתהליך האבולוציוני. אלה חוקי הטבע, או אלוהים, אם תרצי. לצערי, בני אדם התרחקו מהטבע וחיים במין בועה או חממה מלאכותית, ולכן יש בינינו כ"כ בעלי דפקטים שלא היו שורדים בשום דרך אחרת. אינני מבין, למה זה טוב ולמה לעצום עיניים לעובדה שבני אדם אינם שווים בהתפתחותם: יש מתקדמים יותר ויש נחשלים ופרימיטיבים יותר. כשאת אומרת שלא אכפת לך מרמתם של האזרחים במדינה והעיקר זה שהם יהודים, את גולשת במדרון גזעני מסוכן ואל לך להלין אחר כך שהמדינה נראית כמו שהיא נראית: אלימה, מושחתת, ובהחלט לא מקום נעים לחיות בה. אם את יודעת אנגלית ומעוניינת להתעמק יותר בנושא, ההני ממליץ על המאמר הזה:
 
מה מדהים?

ובכן. שניכם גזענים. האחת - שבשם אי הגזענות כביכול, בשם אי העדפה על פי צבע רמת השכלה וכד שוכחת שאת מפלה על פי מוצא יהודי - לא יהודי. חוק השבות מפלה ואינו מאפשר עליה והתאזרחות של מי שאינו יהודי. בארץ חיים למעלה ממליון ערבים והנה בתגובתך כאילו אינם. אז את לא עושה סלקציה? ואתה אנטולי. טוען נגדה שהיא גזענית אבל אתה מבקש להפלות על פי "רמה". נכון. מסכים שבני אדם אינם שווים. האם זה נובע מגנטיקה או מחינוך - לא בטוח שהוכח וזה לא חשוב. מה שכן חשוב זו הגישה ההומניסטית - לשיטתי ולשיטת המדינות המתקדמות (לא רק מערביות) הבדלים אלה שאתה מדבר עליהם לא יכולים לשמש בסיס להפליה. ואילו את שיטתך כבר ניסו הנאצים - להשמיד כל מי שגזעית שונה מהם ו"נחות" מבחינה גנטית, לדעתם (יהודים וצוענים בשלב א, סלבים בשלב ב), וכמובן חולי נפש, מפגרים והומסקסואלים. אם אתה רוצה בהשבחת הגזע על ידי התערבות מלאכותית אז אתה גזען מהסוג הגרוע ביותר. אני מעדיף חברה בה חיים אנשים שאינם שווים, שבה דואגים לחלש, משום שזו חברה הטרוגנית, ואילו חברה הומוגנית כשלך בסופו של דבר תתנוון.
 

מיסיס G

New member
הלו , הלו .

מדינת ישראל מוגדרת כמדינת היהודים - גזעני או לא , אלה העובדות ודעתי לא משנה פה . המטרה היתה להוות בית לכל העם היהודי . אלה העובדות . אז איך הוצאת אותי גזענית בכך אמרתי שאזרחות ישראלית צריכה להנתן לכל יהודי - בלא שום קשר למוצאו או רמת ההשכלה שלו ? ואיך קשורים לזה ערביי א"י ומאיין אתה מסיק מה דעתי הפוליטית בסוגיה , או מה אני חושבת שראוי שיהיה הפתרון - על סמך החוק הראשון שמדינת ישראל חוקקה לעצמה ?
 

מיסיס G

New member
We hold these truths

to be self-evident, that all men are created equal, that they are endowed by their Creator with certain unalienable Rights, that among these are Life, Liberty, and the Pursuit of Happiness. במסגרת הרדיפה שלך אחרי ציטטות ומאמרים של שועי עולם - טרם שמעת על הדקלריישן של ארה"ב - או שההצהרה הכי גדולה ופותחת דרך לעובדה הבלתי ניתנת לערעור שכל בני האדם שווים - גם אם מה לעשות , הם מפגרים - ההצהרה הזאת הצליחה להתחמק תחת הרדאר הסלקטיבי שלך ? אתה כמובן לקחת את זה לאינם שווים בהתפתחותם , אבל זאת כנראה הדרך שלך לתמוך באג'נדה הגזענית שלך . שב , השכל וקרא את אחד המסמכים האנושיים הכי מרתקים שנוצרו - מסמך , אגב , שנוצר כתוצאה ישירה מהיות אבות האומה האמריקאית אנשים עם ידע וחינוך דתי שהרקע שלו - שומו שמיים , הוא התורה של העם היהודי שנכתבה השפה העברית - השפה הפרמיטיבית השייכת לעם המזרח תיכוני אותו אתה רוצה לתקן .
 

אנטוליו

New member
דקלרציות של הפוליטיקאים לא עושים עלי רושם.

אולי תסבירי לי איך האמריקאים ביצעו רצח עם באינדיאנים שלהם במאה ה-19, שדדו את אדמותיהם והנהיגו עבדות של השחורים בהסתמך לדקלרציה הזאת? עד כדי כך את תמימה להאמין בדקלרציות של בני אדם, היצור השקרי והמזויף ביותר עלי אדמות? במצב הנוכחי בני אדם אינם שווים בהתפתחותם: יש מתקדמים יותר שתורמים לחברה, ויש מפגרים, אלימים ומרושעים שמזיקים לחברה ונופלים לעול עליה. למען השם תסבירי לי למה צריך לעודד את התרבותם? למה לא להנהיג רשיון להוליד?
 

קסנדרה*

New member
נו באמת ??

אז נעבור לסלקציה אנושית ? יש אנשים שווים פחות ויש ששווים יותר ? אגב מה שמאפיין מדינות עולם שלישי זה לא רק הנחשלות, יש עוד כמה מאפיינים, ובוא לא ניכנס לזה בדיון הזה. קונפליקט לא צריך להיווצר אצלנו, היות וכולנו יהודים ואין לנו על מי ועל מה להלין, כי אנחנו מדינה קולטת עלייה. ההשוואה לצרפת אינה טובה ואינה נכונה, שם הקונפליקט נוצר בין תושבי המדינה, בין הצרפתים לבין העמים הזרים (ערבים בעיר) כמו גם בגרמניה, היו עימותים בין חבורות רחוב (לא רק גלוחי הראש) לבין הרבה מאד יוצאי תורכיה שהגיעו כדי למצוא פרנסה והשתקעו. אבל אצלנו, על מה נלין ? עם מי ניצור את העימות ? עם אחינו, לא משנה מה ארץ מוצאם. גם העלייה עם קום המדינה, לא בדיוק הביאה אנשים עם השכלה, כסף ומעמד חברתי וכיו', הגיעו אנשים או נכון יותר שברי אדם - פליטי שואה, הגיע אנשים מכפרים נידחים שלךא זרמו בהם מים, שחזירים, תרנגולות ואווזים התגוררו באותו הצריף עם בני המשפחה, הן מאירופה והן מארצות איסלם שונות - והנה ראה זה "פלא", הם בנו, סללו וחצבו, נטעו ושתלו, נלחמו ונהרגו והקימו מדינה לתפארת. לצערנו, היום יש פגימה צורמת בתפארת, אבל שוב, זה כבר דיון נפרד.
 

אנטוליו

New member
../images/Emo201.gifכן, לצערי, יש אנשים ששווים יותר ויש

שפחות, ואל לך לטמון את הראש בחול, אלא להביט על המציאות באומץ וזה לא קל. אם את מבינה אנגלית, יש לי הרבה חומר בנושא, כמו, למשל, המאמר הבא או אפילו קובץ מאמרים מעניינים בנושא.
 
למעלה