הפרעה ביכולת העיבוד החזותי

לליל1

New member
הפרעה ביכולת העיבוד החזותי

זו אחת האבחנות מהאבחון הדידקטי, אשנח לשמוע על זה קצת, איך זה בא לידי ביטוי בחיי היום יום, ואיך בית הספר היסודי יכול לעזור?
 

שירהד1

Member
מנהל
אין מספיק פרטים, ולכן השאלה לא מובנת-

על מי את שואלת? פרטי יותר, כדי שאוכל להבין.
והכי חשוב- השאלות ששאלת הן נכונות, והאבחון הדידקטי היה אמור לענות עליהן, או לפחות המאבחנת, בשיחה בעל פה. ואם האבחון והמאבחנת לא נתנו את התשובות- אז זה מראה משהו על המקצועיות, או יותר נכון- חוסר המקצועיות.

וזו אחת הבעיות הכי גדולות של האבחונים שאני נתקלת בהם- יש המון פירוט, אבל כלום לא נוגע לתכלס, לתפקוד. אין אינטגרציה בין הכתוב והממצאים לבין ההשפעה על התפקוד בחיי היום יום, בלמידה (או למבוגרים- בעבודה) ובחברה. וחבל.
אני, כמרפאה בעיסוק, תמיד מתסכלת על השילוב בין השניים- כיצד הקשיים משפיעים על התפקוד בכל אחד ואחד מתחומי התפקוד של האדם.
רוב המאבחנים והמאבחנות (פסיכולוגים או מומחים בלקויות למידה) לא עושים את ההיקש, ומאוד חבל לי על כך.
ממליצה לך בראש ובראשונה לחזור לאותה מאבחנת ולברר איתה ולשאול אותה את כל שאלותייך. מקווה שיהיו לה תשובות מקצועיות שיכוונו אותך לפעולה.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 
למעלה