הפרק האחרון- כמה הערות

אסל

New member
הפרק האחרון- כמה הערות

אני מתנצל מראש על כך שההערות יהיו ביקורתיות, בלי השתפכות של נוסטלגיה. אהבתי מאוד מאוד את הסדרה (זה הפורום היחיד שמוקדש לסדרה ספציפית שאני מבקר בו), אבל בפרק האחרון היו כמה פאקים מעצבנים: א. אין טובי! בהתחשב בטיפול בנושא החנינה, ממש התבקש שיחתכו איזה דיאלוג סאנטוס-הלן לטובת ביקור של הנשיא היוצא אצל טובי, והאמת שהניחוש שלי היה שזה יהיה הדבר הראשון שהוא יעשה אחרי הטקס. מזל וטוב מאוד שהייתה השיחה המרגשת בין טובי לסי.ג'יי בפרק הקודם, אחרת זה היה ממש צורם. בעיניי, טובי הוא אחת הדמויות- ואולי *ה* דמות (אם צריך לבחור) שסימלה את גדולת התוכנית. ב. זה שברטלט נתן את החנינה לטובי- זה היה מוזר ולא סביר; ברטלט, לדעתי, הוא לא הטיפוס שיעשה כזה דבר. ג. סאנטוס והלן- אפשר היה לטעמי לקצץ קצת מהם; בואו נאמר שהכריזמה שנושבת מהם לא בדיוק דומה לכריזמה של הזוג בארטלט. בערך כמו שהמראה של מיסיס לאנדינגהאם לא דומה למראה של איימי גארדנר. ד. דווקא בפרק האחרון הם עשו כזאת טעות בסיסית בהיסטוריה אמריקאית??? אבי שואלת למה האבות המייסדים קבעו את תאריך ההשבעה לעשרים בינואר. אבל הם לא. התאריך היה במרץ (נדמה לי שהעשרים במרץ). רק במאה העשרים קיצרו את משך התקופה בין הבחירות להשבעה לחודשיים. ומה קרה בסוף בין קייט וויל? טוב, זה לא ממש מעניין...
 
אכן פרק מאכזב וסיום מאכזב

אני חושבת שהמוות של ג'ון ספנסר והנכון של הרשת והתוכנית לעשות פשרות מהותיות בתכנים קשורים גם בפרק הסיום הזה. כל ההתייחסות לסיפור של טובי הייתה בעייתית, החל מעצם הסיפור (שיש רבים שחשבו שלא תואם את הדמות) וכלה בכל העיסוק סביבו. וכמובן- החנינה. זה נשמע לי יותר כמו נסיון לסדר סוף טוב לדמות אהובה, ממש כמו לשאר הדמויות בסדרה, הרבה יותר מאשר הגיון פנימי. בדיוק כמו הרומן בין ג'וש ודונה, דני ו-CJ או קייט ו-ויל. מה, אם כל הדמויות לא מסיימות את הסיפור עם בנזוג אז זה לא טוב ? בדיוק כמו לתת לויניק את תפקיד שר החוץ, או לשלוח את וויל לרוץ לקונגרס. בקיצור, אותם מפיקים וכותבים שחשבו שאם ספנסר מת אז לא נוכל להתמודד עם נצחון רפובליקני וכתבו פיצוץ גרעיני בשבילו - הם אותם מפיקים וכותבים שסיימו את הסדרה הטובה ביותר שראיתי (ולמעשה היחידה שטרחתי לראות מההתחלה ועד הסוף, או להשתתף בפורום עליה) בצורה כל כך מאכזבת.
 

ESPN

New member
מחשבות על הפרק האחרון +שאלות

דווקא לדעתי הוא היה די בסדר, אם כי הפרקים שהובילו אליו היו יותר טובים. אני התאכזבתי שלא הראו מה ברטלט כתב לסנטוס במכתב שהוא השאיר לו, אבל אולי אם היו עושים את זה, זה היה יוצא נורא נדוש... לא יודעת... לגבי המפית של "ברטלט פור אמריקה", משום מה היה נדמה לי שליאו כבר נתן לנשיא את המפית בעבר והיא כבר הייתה אמורה להיות אצלו. האם אני טועה? מישהו אולי יכול להבין מה מקור הבלבול שלי? ועוד שאלה קטנה, העונה ששודרה ב"טלעד", זאת הייתה עונה חמש?
 
לגבי המפית...

באחד הפרקים בעונות המוקדמות (Bartlet for America?), ליאו נותן לנשיא, אז מושל ניו-אינגלנד, את המפית כסקיצה של רעיון שמעסיק אותו. בסוף אותו הפרק הנשיא מחזיר לליאו את המפית, הפעם ממוסגרת, כמזכרת וכאות תודה (ומתנה לחג המולד). ולכן אך סמלי שמלורי מחזירה לנשיא את המפית הממוסגרת, כעדות לחבר שהאמין בו כל כך ואיפשר לו לעשות כל כך הרבה.
 

ESPN

New member
אה.... אוקי, עכשיו מסתדר לי

אז היא אכן החליפה כבר ידיים, אך בכיוון ההפוך מזה שזכרתי.
 

אסל

New member
שאלה- אהרון סורקין

קראתי שהוא השתתף בפרק האחרון בתפקיד ניצב. טרחתי להסתכל בגוגל ולראות איך הוא נראה, ואז הסתכלתי בשידור החוזר של הפרק האחרון באדיקות, בעיקר בטקס ההשבעה שחשבתי שיותר הגיוני שיהיה שם, אך אבוי- לא זיהיתי אותו. מישהו יודע איפה הוא היה?
 

Popeye78

New member
בטקס ההשבעה

מתחיל קטע גיטרה, אחריו רואים את דונה וג'וש, אנאבת' ואז דמות לא מוכרת עם משקפיים
 

buffgirl

New member
רק עכשיו יצא לי לראות את הפרק.

הוא היה מאוד עצוב בשבילי ובכל זאת בנוי לא בצורה טובה. משהו בו צרם, משהו בו לא השתלב טוב וחבל לי, כי זו אחת הסדרות הטובות בטלוויזיה ואני חושבת שהיא ראויה לסיום טוב יותר. מצד שני, מניסיון, אני לא חושבת שיצא לי לראות אף פעם סיום של סידרה שממש תאם את הגדולה שלה או לפחות את הרוח הכללית. כולם מצפים הפרק האחרון להיות בומבסטי או משהו מיוחד ולכן הפרק לעולם לא יכול לעמוד בציפיות, זה פשוט פרדוקס כזה. אני לא מאמינה שזה נגמר. רי-ראנים ב-DVD - Here I come!
 
למעלה