הפרשים גדולים בין אחים

dinary

New member
הפרשים גדולים בין אחים

אני מתה לעוד ילד. ההפרש שיהיה בין שני הילדים יהיה גדול. מה דעתכם? תוכלו לספר מניסיונכם על הפרשים גדולים בין שני אחים? דינרי
 
../images/Emo118.gifהפרשים גדולים בין אחים

9 שנים (פחות שבוע.. אבל מי סופר) זה הפרש השנים בין ילדי . בגיל צעיר היחסים ביניהם לא היו בדיוק של אחים "שווים" הגדול התייחס לקטן כצעצוע והקטן בעצם התייחס לגדול כמו להורה נוסף, קיבל ממנו הוראות והעריץ אותו מאד... כיום הקטן מאד מחובר לגדול, הולך אליו לחדר, לפעמים יוצאים יחד לאכול משהו, משחקים במשחקי מחשב וצועקים במשחקי כדורגל/סל בטלויזיה... וכן- הגדול לפעמים הואיל בטובו להיות ביביסיטר ככה בערך כשהיה בן 16 והוא היה בן 7 להגיד- שזה אידאלי, אני מניחה שעדיף אחים בהבדלים קטנים יותר... אבל לא תמיד הדבר נתון לבחירתנו.
 

dinary

New member
../images/Emo140.gif

אצלי גם כן יהיה הפרש דומה, וזה מפחיד. כל הזמן התלבטתי וחשבתי שאחרתי כבר את הרכבת, אבל בעקבות הסיפורים בפורום הזה הבנתי כמה דברים. שהורים מבוגרים אנחנו ממילא, כבר עכשיו (אצלי בכלאופן) אז עדיף כבר שלילד יהיו אחים, שלא יהיה לבד בעולם. וגם שיתחלקו בנטל הטיפול בנו
מחשבה יכנאית, אבל מאוד מאוד מציאותית. וגם איך שלא יהיה עדיף שיהיה לך אח בחיים, מאשר להיות בן יחיד. מה אני אגיד לך, ממש לא בא לי עכשיו לא טיפולי פוריות, ולא להתחיל שוב עם פיפי קקי וכו' אבל אני חייבת את זה לבכורה שלי.
 

dinary

New member
עוד מישהו../images/Emo35.gif

עם תובנות? סיפור מנסיון אישי? משהו?
 

dinary

New member
איזה כיף זה נשמע

אני זוכרת שבגיל 16 הייתי מתה שיוולד לי אח קטן. האח שלך לא היה תחליף לאח/אחות קרובים בגיל שיכולים גם לחלק חוויות על רצף זמן דומה, אבל אח זה אח זה אח. ואצלנו זה לא יהיה 17 שנים אלא הרבה פחות. היחסים שלכם היום נשמעים מקסימים, ודוד צעיר זה בכלל כיף גדול. תודה ששיתפת.
 
יש לי גם אח שקטן ממני בשנה ../images/Emo13.gif

אין להשוות בכלל את הקשרים עם השניים. הגדול הוא אח שלי בגלל שאנחנו קרובי משפחה, בגלל שגדלנו יחד ויש לנו המון זכרונות ילדות משותפים. הקטן הוא אח שלי וחבר יקר ואהוב שלי בגלל שאנחנו כל כך דומים וקרובים בלב ובנפש.
 

אפרת37

New member
הפרשים

בדרך כלל זה לא מבחירה, צריך יותר מילד אחד זה גם יוטר טוב לכולם גם יותר שמח וגם יותר נעים. ההפרש לא קובע אלה הקשר בין האחים. בהצלחה ולא כדאי לותר.
 

pf26

New member
נסיון כאמא וכאחות

יש לי אח אחד שצעיר ממני בעשר שנים. אני גידלתי אותו והיו תקופות שקרא לי אמא (?!). היום יש בינינו קשר די קלוש. הוא רק עכשיו נישא ואין לו ילדים. אני יודעת שאני חשובה לו ולהיפך, אבל אין הרבה נושאי שיחה משותפים. כאמא - יש לי 3 ילדים גדולים קרובים מאד בגיל ואחד אפרוח קטן ממש. הם מאד אוהבים את הקטנצ'יק, והוא מאד כרוך אחריהם. אבל מטבע הדברים יש להם הרבה דברים משותפים עליהם הם יכולים לדבר בינם לבין עצמם והוא לא בעסק. הרבה פעמים הם "מנפנפים" אותו מהחדר, כי לא מתאים להם, אבל בסה"כ יש שם אהבה גדולה.
 
אחותי הקטנה צעירה ממני ב10 שנים

חסר שבוע 12 וחצי שנים בינה לבין אחותי הגדולה היא גדלה די לבד אבל מצד שני יש בין כולנו הבנות קשר חזק ומיוחד בפרט שלכולנו מלבד אחותי הגדולה יש ילדים קטנים אצל אחותי הגדולה יש כבר שני חיילים בבית (חייל וחיילת)
 
אנחנו 4

הגדולה גדולה ממני בשנתיים וחצי הקטנה קטנה ממני בשנתיים וחצי התינוקת קטנה ממני ב10 שנים הילדים של אחותי הגדולה הם בני 20 18 15 9 הילדים של אחותי הקטנה הם בני 12 9.5 8 5.5 הבת של התינוקת בת 2.5 שלי בני 5.5 ו1.10
 
הניסיון שלי מגוון מאוד ../images/Emo13.gif

בבית הוריי - אנחנו חמישה אחים עם הפרשים שונים בגיל. אחותי הגדולה עם הפרש של ארבע שנים ביני לבינה - יחסים אמביוולנטים. אחי הכמעט תאום, צעיר ממני בשנה וחצי - יחסים חמים מאוד (גר בחו"ל
). אח ואחות שצעירים ממני בעשר שנים (כאשר ביניהם יש הפרש של שנה וחצי) - אין כמעט יחסים, אבל יש קשר משפחתי טוב. בבית שלי היום - הבן הבכור בן 21, הבת 19.5, הצעיר 13 וזיו בן 4! היחסים חמים ונפלאים, זיו הוא מקור להרבה אהבה ואיחוד משפחתי (אנחנו משפחה מורכבת). הצעיר וזיו קשורים מאוד האחד לשני ומבלים המון יחד. הבת מתייחסת אל זיו כאילו והוא שלה, דואגת לחינוך שלו, מקריאה לו סיפורים ומפנה לו זמן איכות בסדר היום העמוס שלה כאשר היא מגיעה הביתה מהצבא (אפילו מתקשרת בבקרים לאחל לו יום טוב). הבן הגדול, מביע עניין וחיבה בזיו בדרך המיוחדת שלו (הוא טיפוס). מסקנה: אין מסקנה. מערכת יחסים במשפחה נגזרת מאופי הילדים התנהלות הבית וכו ולא רק מהפרשי גיל.
 

dinary

New member
איזה יופי גאיה

משום מה הודעתך גרמה לי לדמוע
. נשמע מקסים וכל כך מגוון. אני ואחותי עם הפרש של 5 שנים, ואין לי נסיון עם הפרש גדול יותר. עכשיו אני רואה שיש בזה כל כך הרבה עניין ורגש דווקא.
 
בכל דבר יש יופי עניין ורגש ../images/Emo13.gif

מעניין שלמרות היחסים המורכבים שלי עם הגדולים, איכשהו הצלחנו להפריד בין היחסים שלי אתם לבין היחסים שלהם עם זיו. אני רואה בזה הצלחה גדולה!
 

noyuve

New member
אצלינו יש הפרש גדול,

בן הצעיר לקטנה ההפרש הוא של 10 שנים ויש עוד ילדים יותר גדולים. לקטנה מאד כיף היות והם מאד קשורים אליה ומשחקים איתה. מה יהיה לאחר שיעזבו את הבית וכאשר היא תתבגר אין לי דרך לדעת, אבל לא נראה לי שההפרש בגיל הוא הקובע את היחסים בין הילדים (כבוגרים).
 
למעלה