הצורך בביקורת מול צינעת הפרט.

La Folia

New member
הצורך בביקורת מול צינעת הפרט.

הצורך בעמידה בביקורת הביאה את מערכת המשפט למצב בו היא מעמידה לכל מי שמעוניין את הפרוטוקולים של הכרעות-דין, פסקי-דין, צוים והחלטות. מצמרר לראות כי הפרוטוקול יכול לעיתים להכיל מידע רפואי המוגדר "סודי רפואי" וזאת בתוספת פרטים מזהים של הצד התובע או צד הניתבע. פרוטוקולים של ערערים המוגשים לבית דין לעבודה מתפרסמים באופן גורף באתר האינטרנט של בתי המשפט. פרוטוקולים אלה כוללים ערערים שהוגשו ע"י מבוטחים של המוסד לביטוח לאומי בנוגע להחלטות של ועדות רפואיות. פרוטוקול כזה כולל תיאור מדוייק של כל ההסטוריה הרפואית הרלוונטית לנושא הטביעה - כולל חוות דעת רפואיות אשר הוזמנו ע"י בית המשפט. (לעיתים פרוטוקולים אלה כוללים חוות דעת של רופאים פסיכיאטרים המתארים באופן מפורט את המחלות הפסיכיאטריות מהן סובל התובע) האם אין שום ערך לחיסיון מידע רפואי? האם לא ניתן לחייב את בתי המשפט לפרסם את הפרוטוקולים ללא סימנים מזהים כפי שנהוג במשפטים של תקיפה מינית נגד קטינים? האם בכלל הציבור מודע לכך שבעובדה שהוא ניגש לבית משפט הוא מוותר מראש על נושא החסיון של המידע הרפואי?
 
חמור מאד ויש דרך לשנות ../images/Emo26.gif

מה שתיארת הוא חמור מאד, אבל יש לזה פתרון מעשי (ופשוט יחסית): במהלך ההליך המשפטי אפשר לדרוש מבית המשפט שפסק הדין לא יפורסם, או לחלופין שהוא יפורסם ללא שמות (יש כותרת "פלוני" במקום שם התובע). בדרך כלל שופטים יסכימו לזה, במיוחד במקרים כגון אלו שתיארת כאשר פסק הדין מכיל מידע רגיש ופרטי. התופעה שתיארת אירעה מפני שהצדדים להליך לא בקשו במפורש שפסק הדין או שמם לא יפורסם.
 

La Folia

New member
למרות האמור...

לא ניראה לי שהאזרח הפשוט מודע לאפשרות זו. כמו כן לא ניראה לי בכלל שהוא מודע לעובדה שפרטיו חשופים לכל באתר מערכת המשפט בישראל. מה שגרוע מזה - לא ניראה לי שעורכי הדין עושים די על מנת להזהיר את הלקוחות שלהם מפני אפשרות כזו ומכאן שהם לא ממהרים להמליץ על הליך בקשה של אי פרסום פסק הדין. לדעתי יש לחייב את בתי המשפט לפרסם את פסקי-הדין הרגישים ללא אפשרות לזהות את הצדדים המעורבים וזאת במסגרת פעולה אוטומתית שלא תחייב את התובע או הניתבע לבקש זאת במפורש. לדעתי יש לראות בעין יפה יוזמה שתביא לידיעת האוכלוסיה את נושא רגיש זה וכהתחלה יהווה הפורום הנ"ל במה ראשונית. יש מי שמרים את הכפפה?
 
בקרוב.... ../images/Emo127.gif

בעקבות הרעיון שהעלית אני מבטיחה להעלות מאמר קצר בנושא זה בפורום, לידיעת כולם. תודה לך- זו היתה תרומה חשובה. להשתמע, כרמית.
 

La Folia

New member
אשמח לעיין במאמר - בהצלחה ../images/Emo13.gif ../images/Emo45.gif

 
פומביות ההליך המשפטי

היא לחם חוקו של המשפט אבל באמת מרבית הציבור לא מודע לכך. אכן יש להגביר את המודעות לצורך לבקש הסתרת הפרטים המזהים בתביעות על נושאים רפואיים. (נכון שזה יעשה לעורכי הדין את החיים הרבה יותר קשים. תחשבי לצטט עשרה פס"דים שכולם "פלוני/ת נגד המל"ל" במקום "אברהמי נ. המל"ל" ו "בדיחי נ. המל"ל".. מייאש.) אבל תקלות קורות ולצערי נתקלתי בפס"ד שפורסם בפדאו"ר בו ניתנה החלטה על אי פרסום שמו של האדם, ואכן בכותרת פסה"ד נכתב "פלוני", אבל בגוף פסק הדין, בעיקר בציטוטי חוות הדעת הרפואיות, צויין שמו במפורש. כתבתי להוצאהל אור וביקשתי מהם לתקן, אבל את התקליטורים שכבר הופצו לכל הלקוחות כבר לא ניתן לתקן. לדעי, אם אותו אדם יעלה על זה הוא יכול לסדר לעצמו יופי את הפנסיה עם תביעה שמנה נגד ההוצאה לאור של לשכת עורכי הדין..
 
פומביות היא ערך חשוב../images/Emo127.gif

אכן, מסכימה עמך שפומביות היא ערך חשוב, אולם גם צנעת הפרט היא ערך חשוב. כל החוכמה היא למצא את נקודת האיזון נאות בין הזכויות המתנגשות (כב' השופט ברק , נשיא בית המשפט העליון כתב על כך מסות ארוכות). הרי אף אחד לא היה רוצה שמערכת המשפט תתנהל בסתר, בחשיכה, כי פומביות היא שם המשחק במערכת המשפט. מאידך, חשיפת פרטים אישיים היא לעתים מיותרת. להשתמע- כרמית.
 

איתיץ

New member
חיסיון?!

אז אני מבין שאתה מעדיף רוצחים שיסתובבו חופשי בלי שתדע למה... הממ
 
למעלה