הצילו, העוגה לא נאפית לי מבפנים....

p i n o k y o

New member
הצילו, העוגה לא נאפית לי מבפנים....

אני מנסה לאפות עוגת שוקולד לפי המתכון של עוגה בחושה שוקולדית של קרין גורן ששלפתי מאיפשהוא כאן בפורום כתוב לאפות 40 דקות, הזמן עבר, העוגה גבהה, נראית אפויה מבחוץ אבל בפנים היא רוטטת לגמרי ונוזלית מה עושים? להמשיך באפייה עוד ועוד עד שגם הבפנים ייאפה? מבחוץ היא לא תתייבש לגמרי? יש לציין שאני אופה על 160 מעלות.
 

שיחרזדה

New member
הכל תלוי בתנור לבחושה לפעמים

צריך גם שעה.תניחי נייר אלומיניום בצורה רופפת על העוגה שלא תשרף ותמשיכי לאפות. כל 10 דקות תבדקי עם קיסם מה המצב. קחי בחשבון שעוגת שוקולד בחושה צריכה להיות עסיסית אז לא ליבש אותה לגמרי מבפנים. בהצלחה
 

Noaal

New member
בסביבות ה-40 דקות זה בטמפ' של 180

וגם אז, מאוד תלוי בתנור. ב-160 זה יהיה כמעט שעה. אם העוגה מקבלת מעט צבע ועדיין לא אפויה, שימי נייר פרגמנט מעל.
 

p i n o k y o

New member
צפירת הרגעה, כנראה

טוב, קודם כל תודה למנסות לעזור
לקח לעוגה בערך עוד רבע שעה להיאפות גם מבפנים ולהיעשות יציבה. כבר נבהלתי, היה לי ניסיון רע בעבר עם עוגות כבדות בסגנון בראוניז שמכילות הרבה חמאה, כמו עוגה זו, שפשוט לא הצלחתי לאפות אותן. התייבשו נורא מבחוץ ובפנים לא היו אפויות, או נוזליות ואני שונאת את הסגנון הזה. התנור שלי (רוזייר) מאוד חזק, לכן מנסיוני התחלתי לאפות בחושות במאה ושישים מעלות בלבד. 180 מעלות פשוט שורף את העוגה לפני שהיא מספיקה להיאפות כמו שצריך בפנים. לפי הרושם שלי והצבע של העוגה - היא לא נשרפה מבחוץ והאפייה הארוכה התאפשרה בלי לשים עוד נייר אפייה/אלומיניום להגנה מלמעלה. מחר בבוקר נחנוך אותה ואז אדע אם הצליח לי... זו עוגת יומולדת שלי, אז כדאי שזה יהיה כך
 

flutter girl

New member
שאלה לגבי משהו שאמרת

הקטע עם הבראוניז - זה קרה לך הרבה והצלחת לפתור את זה? יש לי בדיוק אותה בעיה עם בראוניז, המון זמן בתנור והם לא נאפים מבפנים. עם עוגות אחרות אין את הבעיה.
 

p i n o k y o

New member
בואי ונגיד ש....

עוד לא ניסיתי לעשות שוב בראוניז, אבל הורדת הטמפרטורה פתרה לי את רוב האפיות של הבחושות. אז אני מניחה שזה יפתור גם את בעיית הבראוניז. בינתיים הגעתי למסקנה שאני לא אוהבת עוגות דחוסות וכבדות מידי או בסגנון שיש נוזלי בפנים, ההרגשה היא כאילו זה לא אפוי. גם החצי לא אוהב את זה, אז ירדתי מהבראוניז בינתיים. אולי קיימות גרסאות פחות כבדות... ניסיתי את העוגה שאפיתי היום ולצערי אנחנו לא אהבנו אותה גם. יצאה מאוד דחוסה וכבדה... ממש כמו בראוניז. הייתי צריכה לנחש שזה מה שייצא עם כמות כזו גדולה של חמאה בפנים... בכל אופן אני אחפש מתכון אחר לעוגת שוקולד יותר אוורירית ועסיסית (לא על בסיס שוקולית, ולא עם אבקת סודה לשתיה - אני מרגישה חזק את הטעם של זה בעוגות)
 

flutter girl

New member
תסתכלי על המתכון הזה

זו עוגה שאמא של החצי מכינה, אני מאוד אוהבת אותה. כן, אני גם מאוד אוהבת עוגות דחוסות ובראוניז יאמ יאמ, אבל העוגה הזאת זכורה לי כעוגה פחות כבדה ודחוסה. בכ"א עדיין תעיפי מבט על המתכון, ייתכן שזכרוני מטעני, הדיאטה הזאת יוצרת אצלי הדחקה והכחשה ככל שזה נוגע לכמויות גדולות של שוקולד
. עוגת שוקולד של ציפי
לעוגה מצרכים: 200 גר' חמאה ½1 כוסות סוכר 3 כפות קקאו חבילת שוקולד מריר 5 ביצים (טמפ' החדר) 1 כוס קמח תופח הכנה: 1. לחמם תנור ל-180 מעלות. 2. על אש נמוכה להמיס חמאה, ½ כוס סוכר, 3 כפות קקאו. לשים קצת מים כדי שלא יישרף. 3. לכבות את האש, להוסיף 1 חבילה שוקולד מריר. לצנן. 4. לתוך תערובת השוקולד לערבב 5 חלמונים. לערבב בעדינות 1 כוס קמח תופח. 5. להקציף 5 חלבונים עם 1 כוס סוכר. 6. לתוך תערובת השוקולד להוסיף בתנועות עטיפה את הקצף. 7. להכניס לתנור ל40 דק' – שעה. לבדוק כאשר העוגה מתייצבת אך לא מתייבשת! לציפוי מצרכים: 125 מ"ל שמנת מתוקה ½1 חבילות שוקולד מריר הכנה: 1. לחמם שמנת מתוקה בסיר. 2. להוסיף שוקולד מריר ולערבב עד התאחדות.
 

p i n o k y o

New member
וואי, לא חשבתי שיהיה לי עם מי לדבר בשעה כזו

גם במתכון שלך יש הרבה חמאה. אבל להבדיל יש גם הרבה יותר ביצים, וחלבונים מוקצפים אז אולי זה מה שעושה אותה פחות דחוסה. עכשיו אני באמת פורשת לישון. מחר יש השכמה מהקטנצ'יק בשעה הקבועה שלו, אין הנחות ליום שבת.
 

flutter girl

New member
../images/Emo45.gifאם תחליטי

לנסות אותה, אשמח אם תעדכני. זו עוגה ממש מוצלחת לדעתי והיא לא כבדה.
 

Noaal

New member
איזה מתכון הכנת ואיך הכנת אותו?

יתכן שהבעיה של ה"דחיסות" קשורה לצורת ההקצפה/קיפול שלך ולא למתכון.
 
למעלה