הצעת מסלול לא סבירה ברכבת

מצב
הנושא נעול.

h0m3r

New member
הצעת מסלול לא סבירה ברכבת

הצעת מסלול לא סבירה ברכבת
אני רוצה לנסוע ממודיעין לקיסרייה -
ההצעה האוטומטית של הרכבת:
סע לתל אביב - אוניברסיטה (6 תחנות) והחלף לרכבת הפרברית לבנימינה, רד בתחנת קיסרייה - פרדס חנה מקץ 6 תחנות נוספות. זמן נסיעה כולל 1.27 ש'.
אפשרות הגיונית שאינה מוצעת - סע לבנמינה (7 תחנות), המתן 7 דקות, סע 4 ד' (תחנה 1) עד לתחנת קיסרייה. זמן נסיעה כולל 1.15 ש'.

מעבר לחיסכון של 12 ד', חווית הנסיעה הרציפה עדיפה אלפי מונים על נסיעה מרובת עצירות. יתרה מכך, נסיעה מרובת עצירת מבלבלת יותר נוסע מזדמן שצריך כל הזמן לבדוק היכן הוא נמצא בדיוק ועוד כמה זמן נותר עד שיגיע לתחנת היעד.
 

levikon

New member
המערכת כנראה לא מסוגלת לחשב אחורה

הצעת מסלול לא סבירה ברכבת
אני רוצה לנסוע ממודיעין לקיסרייה -
ההצעה האוטומטית של הרכבת:
סע לתל אביב - אוניברסיטה (6 תחנות) והחלף לרכבת הפרברית לבנימינה, רד בתחנת קיסרייה - פרדס חנה מקץ 6 תחנות נוספות. זמן נסיעה כולל 1.27 ש'.
אפשרות הגיונית שאינה מוצעת - סע לבנמינה (7 תחנות), המתן 7 דקות, סע 4 ד' (תחנה 1) עד לתחנת קיסרייה. זמן נסיעה כולל 1.15 ש'.

מעבר לחיסכון של 12 ד', חווית הנסיעה הרציפה עדיפה אלפי מונים על נסיעה מרובת עצירות. יתרה מכך, נסיעה מרובת עצירת מבלבלת יותר נוסע מזדמן שצריך כל הזמן לבדוק היכן הוא נמצא בדיוק ועוד כמה זמן נותר עד שיגיע לתחנת היעד.
המערכת כנראה לא מסוגלת לחשב אחורה
זה בעיה של תכנות - לא חשבו על אופציה כזאת. מצד שני, במקרה כזה יש יותר סיכוי שיהיה פספוס עקב איחור ברכבת הראשונה...
 
זו לא בעיה של תכנות. יש על כך תשובה בשרשור אחר מהיום

המערכת כנראה לא מסוגלת לחשב אחורה
זה בעיה של תכנות - לא חשבו על אופציה כזאת. מצד שני, במקרה כזה יש יותר סיכוי שיהיה פספוס עקב איחור ברכבת הראשונה...
זו לא בעיה של תכנות. יש על כך תשובה בשרשור אחר מהיום
מבחינת הרכבת אסור לנסוע בין חיפה להרצליה דרך תל אביב, כי הנסיעה בקטע בין הרצליה לתל אביב נחשבת לנסיעה ללא כרטיס תקף.
 

aryeri

Member
אז זו טיפשות

זו לא בעיה של תכנות. יש על כך תשובה בשרשור אחר מהיום
מבחינת הרכבת אסור לנסוע בין חיפה להרצליה דרך תל אביב, כי הנסיעה בקטע בין הרצליה לתל אביב נחשבת לנסיעה ללא כרטיס תקף.
אז זו טיפשות
אם הנסיעה הכי מהירה היא דרך בנימינה, אז למה הרכבת לא מאפשרת את זה? זו ממש טיפשות.
 

h0m3r

New member
עומס ברכבות - עדיף להחליף בבנימינה.

אז זו טיפשות
אם הנסיעה הכי מהירה היא דרך בנימינה, אז למה הרכבת לא מאפשרת את זה? זו ממש טיפשות.
עומס ברכבות - עדיף להחליף בבנימינה.
הרכבת הישירה לבנימינה עמוסה פחות מזו המאספת, שזו עוד סיבה לתעדף החלפה בבנימינה.
!למרות! שלנוסע מזדמן שאינו בקיא, זה עלול להיראות מעקף מיותר.
&nbsp
&nbsp
 

down und

New member
על נסיעה מהיכן להיכן אתה מדבר כשאתה אומר שכדאי יותר

עומס ברכבות - עדיף להחליף בבנימינה.
הרכבת הישירה לבנימינה עמוסה פחות מזו המאספת, שזו עוד סיבה לתעדף החלפה בבנימינה.
!למרות! שלנוסע מזדמן שאינו בקיא, זה עלול להיראות מעקף מיותר.
&nbsp
&nbsp
על נסיעה מהיכן להיכן אתה מדבר כשאתה אומר שכדאי יותר
להחליף בבנימינה?
 

down und

New member
אנא, אשמח אם תבהיר את תשובתך (ראה שאלה שלי מאתמול)

עומס ברכבות - עדיף להחליף בבנימינה.
הרכבת הישירה לבנימינה עמוסה פחות מזו המאספת, שזו עוד סיבה לתעדף החלפה בבנימינה.
!למרות! שלנוסע מזדמן שאינו בקיא, זה עלול להיראות מעקף מיותר.
&nbsp
&nbsp
אנא, אשמח אם תבהיר את תשובתך (ראה שאלה שלי מאתמול)
תודה
 

down und

New member
משהו לא ברור לי.

הקו הפרברי לבנימינה דרך כל תחנות הביניים.
משהו לא ברור לי.
ממילא מתחנות הביניים בין ת"א לבנימינה אינך יכול לעלות על המהירה.
רק בכל אחת מ-4 תחנות ת"א בדרכך צפונה אתה יכול לעלות על המהירה לבנימינה.

ולקחת מהירה לבנימינה בכדי לחזור לנתניה, או לנתניה ספיר ובטח שאם זה לבית
יהושע זה לא משתלם בזמן.
לפרדס חנה קיסריה מת"א ואולי אולי גם לחדרה אלו הן שתי התחנות היחידות שיתכן
וזה משתלם מבחינת זמן נסיעה, בתנאי שאין איחורים והמהירה מת"א לצפון מגיעה
לבנימינה טרם יציאת המאספת מבנימינה לת"א....


אנא, תן דוגמא לשתי ערים שנסיעה מ-א' ל-ב' עם החלפה בבנימינה יוצא משתלם יותר. תודה.
 
יש את הדוגמה מההודעה הראשונה בשרשור

משהו לא ברור לי.
ממילא מתחנות הביניים בין ת"א לבנימינה אינך יכול לעלות על המהירה.
רק בכל אחת מ-4 תחנות ת"א בדרכך צפונה אתה יכול לעלות על המהירה לבנימינה.

ולקחת מהירה לבנימינה בכדי לחזור לנתניה, או לנתניה ספיר ובטח שאם זה לבית
יהושע זה לא משתלם בזמן.
לפרדס חנה קיסריה מת"א ואולי אולי גם לחדרה אלו הן שתי התחנות היחידות שיתכן
וזה משתלם מבחינת זמן נסיעה, בתנאי שאין איחורים והמהירה מת"א לצפון מגיעה
לבנימינה טרם יציאת המאספת מבנימינה לת"א....


אנא, תן דוגמא לשתי ערים שנסיעה מ-א' ל-ב' עם החלפה בבנימינה יוצא משתלם יותר. תודה.
יש את הדוגמה מההודעה הראשונה בשרשור
ממודיעין לקיסריה - פרדס חנה.
מכיוון שהרכבת ממודיעין לא עוצרת בתחנות בין תל אביב לבנימינה (לא כולל), עדיף לנסוע עד בנימינה ולחזור מבנימינה לקיסריה - פרדס חנה, מאשר להחליף בתל אביב לרכבת הפרברית.
וזה נכון גם לתחנת נתב"ג.
מתל אביב עצמה כנראה כבר יותר ישתלם לנסוע בפרברית לכל אחת מהתחנות שבין תל אביב לבנימינה.

אבל לפי הרכבת זו נסיעה לא חוקית לנסוע מכיוון דרום לקיסריה - פרדס חנה דרך בנימינה, בדיוק כמו המקרה של נסיעה מחיפה להרצליה דרך תל אביב.
 

down und

New member
קיסריה (פרדס חנה) היא המקבילה של הרצליה

יש את הדוגמה מההודעה הראשונה בשרשור
ממודיעין לקיסריה - פרדס חנה.
מכיוון שהרכבת ממודיעין לא עוצרת בתחנות בין תל אביב לבנימינה (לא כולל), עדיף לנסוע עד בנימינה ולחזור מבנימינה לקיסריה - פרדס חנה, מאשר להחליף בתל אביב לרכבת הפרברית.
וזה נכון גם לתחנת נתב"ג.
מתל אביב עצמה כנראה כבר יותר ישתלם לנסוע בפרברית לכל אחת מהתחנות שבין תל אביב לבנימינה.

אבל לפי הרכבת זו נסיעה לא חוקית לנסוע מכיוון דרום לקיסריה - פרדס חנה דרך בנימינה, בדיוק כמו המקרה של נסיעה מחיפה להרצליה דרך תל אביב.
קיסריה (פרדס חנה) היא המקבילה של הרצליה
תחנה ראשונה בכוון ההפוך של המהירות או ה"חצי" מהירות.
לכן מצפון המדינה ברכבת עדיף רכבת מהירה לת"א ולהחליף להרצליה ואילו
ממרכז/דרום/מזרח המדינה עדיף רכבת מהירה לבנימינה והחלפה לקיסריה פרדס חנה.

שאר התחנות כבר לא משתלם בזמן גם אם היה מותר.

אולי אולי אולי ממודיעין / באר שבע (מהרכבות שמבאר שבע ממשיכות כמהירות לחיפה) שווה גם לחדרה לנסוע עד בנימינה ואז להפוך כוון, אם כי כבר לא בטוח.
בוודאות שלנתניה ולבית יהושע לא משתלם.
 
לא מכל תחנה במרכז / דרום המדינה עדיפה החלפה בבנימינה

קיסריה (פרדס חנה) היא המקבילה של הרצליה
תחנה ראשונה בכוון ההפוך של המהירות או ה"חצי" מהירות.
לכן מצפון המדינה ברכבת עדיף רכבת מהירה לת"א ולהחליף להרצליה ואילו
ממרכז/דרום/מזרח המדינה עדיף רכבת מהירה לבנימינה והחלפה לקיסריה פרדס חנה.

שאר התחנות כבר לא משתלם בזמן גם אם היה מותר.

אולי אולי אולי ממודיעין / באר שבע (מהרכבות שמבאר שבע ממשיכות כמהירות לחיפה) שווה גם לחדרה לנסוע עד בנימינה ואז להפוך כוון, אם כי כבר לא בטוח.
בוודאות שלנתניה ולבית יהושע לא משתלם.
לא מכל תחנה במרכז / דרום המדינה עדיפה החלפה בבנימינה
זה תלוי במסלול של הרכבות. למשל מרחובות לקיסריה - פרדס חנה עדיף לנסוע ברכבת הפרברית ללא החלפה מאשר להחליף פעמיים - בתל אביב לרכבת המהירה לבנימינה ובבנימינה לרכבת פרברית חזרה לכיוון דרום.
צריך לקחת בחשבון לא רק את זמן הנסיעה של הרכבת אלא גם את מספר ההחלפות ומשכי ההחלפות.

המקרה של מודיעין ושל נתב"ג (שמהן יש לבנימינה רכבת מהירה) לא בהכרח תקף לתחנות אחרות מדרום או ממזרח לתל אביב.

ואגב, בימי חול אין רכבות מבאר שבע שעוצרות בבנימינה. חלק מהרכבות מבאר שבע אחר הצהריים דווקא עוצרות בחדרה (ולא בבנימינה), מה שהופך את כדאיות הנסיעה לחדרה דרך בנימינה לדי תיאורטית, כאשר בשעות השיא יש רכבות ישירות מתל אביב לחדרה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה