הצצה ראשונה: האפליקציה שתהיה בנוסף לרב קו

arseny92

Well-known member
מנהל
אם אתה טוען באמצעותו רב-קו - זה לא שונה כלל מרב-קו אונליין

זה לא מעביר פשוט את הנתונים לרב קו שאותו הפקח יכול לבדוק?
אם אתה טוען באמצעותו רב-קו - זה לא שונה כלל מרב-קו אונליין
אבל, אם אתה משלם נסיעה בודדת ללא הנחה עם סריקת QR, אמורים להציג את אישור הנסיעה על המסך
 

N641

New member
אגב, אני רואה שהשירות הזה פעיל כבר 5 שנים

אם אתה טוען באמצעותו רב-קו - זה לא שונה כלל מרב-קו אונליין
אבל, אם אתה משלם נסיעה בודדת ללא הנחה עם סריקת QR, אמורים להציג את אישור הנסיעה על המסך
אגב, אני רואה שהשירות הזה פעיל כבר 5 שנים
כתבה מתאריך 10.01.2015

https://www.calcalist.co.il/internet/articles/0,7340,L-3649528,00.html

אז מה לקח כל כך הזמן כדי ליישם את זה לכלל החברות? רק התכנון של מערכת שתעשה חישוב של מה הכי משתלם חודש אחורה?

לפי מה שנראה בכתבה הזאת, זה יפעל בדיוק אותו דבר ב- אפריל/יוני 2020 כמו שזה פעל ב- בינואר 2015 רק בחברת דן (למעט החישוב הרטרואקטיבי).
 

arseny92

Well-known member
מנהל
זה שיתוף ישיר של הופ-און לבין דן ולא נגע את שער החברות..

אגב, אני רואה שהשירות הזה פעיל כבר 5 שנים
כתבה מתאריך 10.01.2015

https://www.calcalist.co.il/internet/articles/0,7340,L-3649528,00.html

אז מה לקח כל כך הזמן כדי ליישם את זה לכלל החברות? רק התכנון של מערכת שתעשה חישוב של מה הכי משתלם חודש אחורה?

לפי מה שנראה בכתבה הזאת, זה יפעל בדיוק אותו דבר ב- אפריל/יוני 2020 כמו שזה פעל ב- בינואר 2015 רק בחברת דן (למעט החישוב הרטרואקטיבי).
זה שיתוף ישיר של הופ-און לבין דן ולא נגע את שער החברות..
 

N641

New member
ברור לי. ומכאן הפליאה שלי. מציגים לנו את זה עכשיו ב-2020

זה שיתוף ישיר של הופ-און לבין דן ולא נגע את שער החברות..
ברור לי. ומכאן הפליאה שלי. מציגים לנו את זה עכשיו ב-2020
כאילו זה משהו חדשני, כשזה למעשה כבר קיים 5 שנים. הרי אם היו מקדישים לפני 5 שנים את אותה מחשבה ועושים את אותם צעדים כמו שסמוטריץ עושה עכשיו ומקדם את זה, אז זה כבר מזמן היה. כל כך פשוט.

אז נכון, זה היה ללא ה"חישוב של התעריף הזול ביותר החודשי" אבל זה לפחות היה כבר נפוץ ויתכן שאם זה אכן היה קורה, רבים מהאנשים לא היו מוציאים את הכרטיס רב-קו מעולם ומנהלים את כל הנסיעות שלהם מהסלולארי בלבד.
 

Bus Nerd

Active member
זה לא סמוטריץ' עשה, התחילו לעבוד על זה הרבה לפניו

ברור לי. ומכאן הפליאה שלי. מציגים לנו את זה עכשיו ב-2020
כאילו זה משהו חדשני, כשזה למעשה כבר קיים 5 שנים. הרי אם היו מקדישים לפני 5 שנים את אותה מחשבה ועושים את אותם צעדים כמו שסמוטריץ עושה עכשיו ומקדם את זה, אז זה כבר מזמן היה. כל כך פשוט.

אז נכון, זה היה ללא ה"חישוב של התעריף הזול ביותר החודשי" אבל זה לפחות היה כבר נפוץ ויתכן שאם זה אכן היה קורה, רבים מהאנשים לא היו מוציאים את הכרטיס רב-קו מעולם ומנהלים את כל הנסיעות שלהם מהסלולארי בלבד.
זה לא סמוטריץ' עשה, התחילו לעבוד על זה הרבה לפניו
כמה בקלות הוא לוקח קרדיט על דברים שהוא לא זה שהחליט עליהם בכלל. מדברים על המהלך הזה כבר לפחות שנה שלמה
 

N641

New member
אגב, מה זה הפתרון של האולטרסאונד שמוזכר שם?

זה שיתוף ישיר של הופ-און לבין דן ולא נגע את שער החברות..
אגב, מה זה הפתרון של האולטרסאונד שמוזכר שם?
מתוך הכתבה בהודעה הקודמת.
&nbsp
"השימוש בקוד QR הוא לפי הבנתי זמני ובהמשך יתבסס השימוש על משואת אולטרסאונד שתותקן בכלי הרכב. השימוש באולטרסאונד במקום ב-NFC הוא למעשה פתרון מצויין מפני שהוא מאפשר להצפין את התקשורת באופן הרבה יותר מאובטח מאשר בגלי רדיו כמו בטכנולוגיות בלוטות' או NFC. הסיכוי שפרטיכם האישיים ידלפו כמעט אינו קיים."
&nbsp
פעם ראשונה שאני שומע על אולטרסאונד בהקשר של סלולאר. ידוע לך מה הכוונה של זה?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
זיהוי האוטובוס על ידי הקלטת תדר במיקרופון של הטלפון

אגב, מה זה הפתרון של האולטרסאונד שמוזכר שם?
מתוך הכתבה בהודעה הקודמת.
&nbsp
"השימוש בקוד QR הוא לפי הבנתי זמני ובהמשך יתבסס השימוש על משואת אולטרסאונד שתותקן בכלי הרכב. השימוש באולטרסאונד במקום ב-NFC הוא למעשה פתרון מצויין מפני שהוא מאפשר להצפין את התקשורת באופן הרבה יותר מאובטח מאשר בגלי רדיו כמו בטכנולוגיות בלוטות' או NFC. הסיכוי שפרטיכם האישיים ידלפו כמעט אינו קיים."
&nbsp
פעם ראשונה שאני שומע על אולטרסאונד בהקשר של סלולאר. ידוע לך מה הכוונה של זה?
זיהוי האוטובוס על ידי הקלטת תדר במיקרופון של הטלפון
תתקין את האפליקציה ותראה
את הבעייתיות של זה ציינתי בהודעה האחרונה ברשימת האזכורים לשרשורים קודמים למעלה
שום הצפנה, רמת עיתונות ירודה, בזה כל אחד יכול להשמיע לך תדר קו (אשר הקליט קודם לכן בקו אחר על ידי אפליקציית הקלטה אחרת) שלא תשמע (אך האפליקציה תקליט) אשר לאחר פיענוח זה יתורגם לנסיעה חדשה בקו אחר, ויכולה לחייב אותך בלי סוף כי התשלום לנסיעה בודדת במחיר מלא ללא הנחה וללא החלפה, ואחר כך נסה להוכיח שאכן לא נסעת בקו בקצה השני של תל אביב.
 

N641

New member


זיהוי האוטובוס על ידי הקלטת תדר במיקרופון של הטלפון
תתקין את האפליקציה ותראה
את הבעייתיות של זה ציינתי בהודעה האחרונה ברשימת האזכורים לשרשורים קודמים למעלה
שום הצפנה, רמת עיתונות ירודה, בזה כל אחד יכול להשמיע לך תדר קו (אשר הקליט קודם לכן בקו אחר על ידי אפליקציית הקלטה אחרת) שלא תשמע (אך האפליקציה תקליט) אשר לאחר פיענוח זה יתורגם לנסיעה חדשה בקו אחר, ויכולה לחייב אותך בלי סוף כי התשלום לנסיעה בודדת במחיר מלא ללא הנחה וללא החלפה, ואחר כך נסה להוכיח שאכן לא נסעת בקו בקצה השני של תל אביב.
 

Bus Nerd

Active member
מה גם שצריך לתת הרשאת מיקרופון לאפליקציות

זיהוי האוטובוס על ידי הקלטת תדר במיקרופון של הטלפון
תתקין את האפליקציה ותראה
את הבעייתיות של זה ציינתי בהודעה האחרונה ברשימת האזכורים לשרשורים קודמים למעלה
שום הצפנה, רמת עיתונות ירודה, בזה כל אחד יכול להשמיע לך תדר קו (אשר הקליט קודם לכן בקו אחר על ידי אפליקציית הקלטה אחרת) שלא תשמע (אך האפליקציה תקליט) אשר לאחר פיענוח זה יתורגם לנסיעה חדשה בקו אחר, ויכולה לחייב אותך בלי סוף כי התשלום לנסיעה בודדת במחיר מלא ללא הנחה וללא החלפה, ואחר כך נסה להוכיח שאכן לא נסעת בקו בקצה השני של תל אביב.
מה גם שצריך לתת הרשאת מיקרופון לאפליקציות
לא מספיק יש להם את המיקום שלי, היסטוריית הנסיעות שלי, שם וכתובת מלאים, כרטיס אשראי, וכו' - גם לתת להם הרשאה להקליט קול בסתר? מי יכול להבטיח שלא ייעשה בזה שימוש לרעה? (בין אם יאחסנו הקלטות במאגר מרכזי ואז הוא ייפרץ, ובין אם "סתם" התאמה של מילות מפתח בהקלטות לפרסום ממוקד יותר)
 

david80

Active member
יתרון אחד משמעותי ייצא מהאפליקציה הזה:

הצצה ראשונה: האפליקציה שתהיה בנוסף לרב קו
https://www.mako.co.il/news-channel...cmid=9ea78ad8262ff610VgnVCM200000650a10acRCRD

לא להתייחס לכך שכתוב "תחליף" - הרב-קו לא הולך לשום מקום בפועל

אם הוידאו לא נפתח, יש לנסות דפדפן אחר (IE פותח את הוידאו)
יתרון אחד משמעותי ייצא מהאפליקציה הזה:
נסיעה בכיוון אחד עם החלפות בכל הארץ, בניגוד לחופשי יומי של ימינו שמשתלם בעיקר למי שנוסע הלוך ושוב באותו היום!
 

N641

New member
תסביר...

יתרון אחד משמעותי ייצא מהאפליקציה הזה:
נסיעה בכיוון אחד עם החלפות בכל הארץ, בניגוד לחופשי יומי של ימינו שמשתלם בעיקר למי שנוסע הלוך ושוב באותו היום!
תסביר...
 

david80

Active member
בבקשה:

בבקשה:
אם אתה גר במרכז ורוצה לנסוע לרמת הגולן ולחזור באותו היום אתה צריך חופשי יומי ארצי במחיר 62.5 ש"ח, אבל אם תרצה לחזור ביום אחר באותם תנאים אז זה יעלה לך כפול. אני יוצא מתוך הנחה שמחיר נסיעה במסלול זה באפליקציה יעלה "קצת" פחות מ-62.5 ש"ח לכיוון אחד!
 

N641

New member
בדוגמה הזו אני לא רואה איפה החיסכון באפליקציה

בבקשה:
אם אתה גר במרכז ורוצה לנסוע לרמת הגולן ולחזור באותו היום אתה צריך חופשי יומי ארצי במחיר 62.5 ש"ח, אבל אם תרצה לחזור ביום אחר באותם תנאים אז זה יעלה לך כפול. אני יוצא מתוך הנחה שמחיר נסיעה במסלול זה באפליקציה יעלה "קצת" פחות מ-62.5 ש"ח לכיוון אחד!
בדוגמה הזו אני לא רואה איפה החיסכון באפליקציה
נעשה סדר:
&nbsp
ניקח לדוגמה את הנסיעה מתל אביב (מרכז) ולקצרין (רמת הגולן).
&nbsp
מחיר כרטיס כיוון אחד - כיום: 42.5₪ (ת"א-קצרין)
מחיר הלוך חזור באותו יום - כיום: 60₪ (יומי חופשי ארצי)
מחיר נסיעה ביום אחד וחזרה ביום אחר - כיום: 42.5 כפול 2 = 85₪.
&nbsp
איך בעזרת האפליקציה בעתיד המחיר יוזל?
&nbsp
&nbsp
 

arseny92

Well-known member
מנהל
ולא חישבת את הנחת הפרופיל על הנסיעה הבודדת

בדוגמה הזו אני לא רואה איפה החיסכון באפליקציה
נעשה סדר:
&nbsp
ניקח לדוגמה את הנסיעה מתל אביב (מרכז) ולקצרין (רמת הגולן).
&nbsp
מחיר כרטיס כיוון אחד - כיום: 42.5₪ (ת"א-קצרין)
מחיר הלוך חזור באותו יום - כיום: 60₪ (יומי חופשי ארצי)
מחיר נסיעה ביום אחד וחזרה ביום אחר - כיום: 42.5 כפול 2 = 85₪.
&nbsp
איך בעזרת האפליקציה בעתיד המחיר יוזל?
&nbsp
&nbsp
ולא חישבת את הנחת הפרופיל על הנסיעה הבודדת
כי 85 ערך צבור רגיל הם ₪68 (או ₪56.95 לזכאי/סטודנט רגיל, או ₪42.5 לנוער/סטודנט מורחב/אזרח ותיק)
 

david80

Active member
כיום כרטיס לכיוון אחד אינו מאפשר החלפה ללא הגבלה אם בכלל

בדוגמה הזו אני לא רואה איפה החיסכון באפליקציה
נעשה סדר:
&nbsp
ניקח לדוגמה את הנסיעה מתל אביב (מרכז) ולקצרין (רמת הגולן).
&nbsp
מחיר כרטיס כיוון אחד - כיום: 42.5₪ (ת"א-קצרין)
מחיר הלוך חזור באותו יום - כיום: 60₪ (יומי חופשי ארצי)
מחיר נסיעה ביום אחד וחזרה ביום אחר - כיום: 42.5 כפול 2 = 85₪.
&nbsp
איך בעזרת האפליקציה בעתיד המחיר יוזל?
&nbsp
&nbsp
כיום כרטיס לכיוון אחד אינו מאפשר החלפה ללא הגבלה אם בכלל
אולי פה ושם מעבר בין שני קווים מקושרים.
&nbsp
למיטב הבנתי האפליקציה תאפשר נסיעה בכיוון אחד במחיר נסיעה של כיוון אחד (אם לא פחות) אבל תאפשר החלפות ללא הגבלה (כולל שימוש ברכבת) בדומה לחופשי היומי כיום!
 

N641

New member
מה זה ללא הגבלה? תסביר בדוגמה. קשה להבין ככה.

כיום כרטיס לכיוון אחד אינו מאפשר החלפה ללא הגבלה אם בכלל
אולי פה ושם מעבר בין שני קווים מקושרים.
&nbsp
למיטב הבנתי האפליקציה תאפשר נסיעה בכיוון אחד במחיר נסיעה של כיוון אחד (אם לא פחות) אבל תאפשר החלפות ללא הגבלה (כולל שימוש ברכבת) בדומה לחופשי היומי כיום!
מה זה ללא הגבלה? תסביר בדוגמה. קשה להבין ככה.
 

david80

Active member
כשכתבתי "אינו מאפשר מעבר ללא הגבלה"

מה זה ללא הגבלה? תסביר בדוגמה. קשה להבין ככה.
כשכתבתי "אינו מאפשר מעבר ללא הגבלה"
התכוונתי למה שנקרא "כרטיס מעבר" המאפשר החלפה אחת, וזה רק בנסיעות בינעירוניות ספציפיות כמו מרעננה לקריית שמונה המאפשר החלפה אחת בעפולה.
&nbsp
בקיצור, ברוב הארץ כרטיס לנסיעה בודדת תקף רק לאוטובוס שבו רכשת את הכרטיס,
ברגע כשאתה יורד מהאוטובוס, תם תוקפו של הכרטיס.
 

N641

New member
שוב, אתה לא עונה לשאלה. רק נותן משפטים כלליים.

כשכתבתי "אינו מאפשר מעבר ללא הגבלה"
התכוונתי למה שנקרא "כרטיס מעבר" המאפשר החלפה אחת, וזה רק בנסיעות בינעירוניות ספציפיות כמו מרעננה לקריית שמונה המאפשר החלפה אחת בעפולה.
&nbsp
בקיצור, ברוב הארץ כרטיס לנסיעה בודדת תקף רק לאוטובוס שבו רכשת את הכרטיס,
ברגע כשאתה יורד מהאוטובוס, תם תוקפו של הכרטיס.
שוב, אתה לא עונה לשאלה. רק נותן משפטים כלליים.
 

N641

New member
למשל שתתן דוגמה לתרחיש שבו שימוש באפליקציה

אם תפרט מה אתה מבין ומה לא, יהיה לי יותר קל לענות
למשל שתתן דוגמה לתרחיש שבו שימוש באפליקציה
ייצא זול יותר בהשוואה להיום, זה הכל.

התרחיש יהיה בסגנון הדוגמה שנתתי כאן
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/184658797/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
 
למעלה