הקו לירושלים

מצב
הנושא נעול.

fireman

New member
תשמע אני לא אתחיל לתכנן לך את החיים

ואני מדבר איתך...
על חמש דקות נסיעה גג עד התחנה מרכזית.
תשמע אני לא אתחיל לתכנן לך את החיים
אבל אני הייתי יורד לתחנה ב7 בבוקר בשביל להגיע לרכבת של 7:44. מספיק שתפספס אוטובוס שעובר ב7:24 ואתה צריך לחכות עד 7:34 תוסיף את זמן הנסיעה ואתה מגיע למצב שאתה מתכוון להגיע לתחנה בזמן מאוד מאוד גבולי.
 
לא נכון...

תשמע אני לא אתחיל לתכנן לך את החיים
אבל אני הייתי יורד לתחנה ב7 בבוקר בשביל להגיע לרכבת של 7:44. מספיק שתפספס אוטובוס שעובר ב7:24 ואתה צריך לחכות עד 7:34 תוסיף את זמן הנסיעה ואתה מגיע למצב שאתה מתכוון להגיע לתחנה בזמן מאוד מאוד גבולי.
לא נכון...
7:34 זה זמן טוב מאוד, כמנו שאמרתי הנסיעה באוטובוס היא מקסימום חמש דקות. אבל לפני דקה אמרת שעובר בממוצע אוטובוס בארבע דקות, פתאום זה הכופל ב - 2.5
שמע גם אם האוטובוס יגיע ב - 7:38 אני אעלה עליו, כבר עליתי על כאלו והספקתי. אז על 7:34 אין מה לדבר בכלל. והאמת היא שיצא כבר שכל האוטובוסים הגיעו ביחד ופספסתי את כולם
, אבל לא משנה. תחשוב על מה שאתה אומר - אתה אומר שקו 3 מגיע כל עשר דקות, כלומר אם פספתי את האוטובוס של 7:25, מבחינתי אין בעיה, אם אני אעלה על האוטובוס של 7:35, זה מצויין, אבל זה לא קורה
, לפעמים השעות האלו כבר עוברות, ורק אז אני לוקח מונית.
 

fireman

New member
זה לא מצויין בכלל במיוחד בגלל

לא נכון...
7:34 זה זמן טוב מאוד, כמנו שאמרתי הנסיעה באוטובוס היא מקסימום חמש דקות. אבל לפני דקה אמרת שעובר בממוצע אוטובוס בארבע דקות, פתאום זה הכופל ב - 2.5
שמע גם אם האוטובוס יגיע ב - 7:38 אני אעלה עליו, כבר עליתי על כאלו והספקתי. אז על 7:34 אין מה לדבר בכלל. והאמת היא שיצא כבר שכל האוטובוסים הגיעו ביחד ופספסתי את כולם
, אבל לא משנה. תחשוב על מה שאתה אומר - אתה אומר שקו 3 מגיע כל עשר דקות, כלומר אם פספתי את האוטובוס של 7:25, מבחינתי אין בעיה, אם אני אעלה על האוטובוס של 7:35, זה מצויין, אבל זה לא קורה
, לפעמים השעות האלו כבר עוברות, ורק אז אני לוקח מונית.
זה לא מצויין בכלל במיוחד בגלל
שמדובר בכביש.... אני נתקלתי לא פעם ולא פעמיים במקרה של 3 אוטובוסים של קו 9 שמגיעים ביחד אחד דבוק לתחת של השני אחרי שהמתנתי בתחנה במשך 25 דקות....למה? בגלל חפץ חשוד במסלול של הקו....זה קורה. זה עדיין כביש, אוטובוס בלי נוסעים יכול לעשות את המסלול ברבע שעה ויכול לעשות אותו בחצי שעה...השאלה איך הוא "נופל" עם הרמזורים....יכול להיות שהוא יחצה 10 רמזורים בירוק ויכול להיות שהוא יצטרך לעצור את כל העשרה...זה כביש, אין מה לעשות. בגלל זה צריך לקחת פרק זמן יותר ארוך ולא לבנות על להגיע 7-8 דקות לפני שהרכבת יוצאת.... אני אף פעם לא הגעתי למצב שאני מפספס רכבת בגלל אוטובוסים ובטח שבטח לא הגעתי למצב שאני צריך לשלם למונית במקום לאוטובוס, לא יקום ולא יהיה.... זמן שווה כסף, רק חבל שאתה מחפש איך להוציא אותו במקום לחשוב איך לחסוך אותו.
 
זמן שווה כסף...

זה לא מצויין בכלל במיוחד בגלל
שמדובר בכביש.... אני נתקלתי לא פעם ולא פעמיים במקרה של 3 אוטובוסים של קו 9 שמגיעים ביחד אחד דבוק לתחת של השני אחרי שהמתנתי בתחנה במשך 25 דקות....למה? בגלל חפץ חשוד במסלול של הקו....זה קורה. זה עדיין כביש, אוטובוס בלי נוסעים יכול לעשות את המסלול ברבע שעה ויכול לעשות אותו בחצי שעה...השאלה איך הוא "נופל" עם הרמזורים....יכול להיות שהוא יחצה 10 רמזורים בירוק ויכול להיות שהוא יצטרך לעצור את כל העשרה...זה כביש, אין מה לעשות. בגלל זה צריך לקחת פרק זמן יותר ארוך ולא לבנות על להגיע 7-8 דקות לפני שהרכבת יוצאת.... אני אף פעם לא הגעתי למצב שאני מפספס רכבת בגלל אוטובוסים ובטח שבטח לא הגעתי למצב שאני צריך לשלם למונית במקום לאוטובוס, לא יקום ולא יהיה.... זמן שווה כסף, רק חבל שאתה מחפש איך להוציא אותו במקום לחשוב איך לחסוך אותו.
זמן שווה כסף...
מה שאומר שאו שאני יוצא ב - 7:00 בשביל רכבת של 7:44, או שאני יוצא ב - 7:20 והולך לתח"מ ברגל. אתה מבין
זה בזבוז של 20 דקות. ואם אני אפספס רכבת אחת או שתיים בחודש, זה לא נורא, אבל זה קורה המון. זה לא ארבע דקות וזה גם לא מתקרב לזה. מדובר על ארבע קווים, ואם נהיה ריאלים שלושה, כי גם ככה קו 18 עושה סיבוב בעיר לפני, שהסיכוי שלא יגיע אוטובוס ב פחות מרבע שעה הוא אפשרי, אבל נדיר יחסית (אם אתה אומר רבע שעה, 12 דקות, ועשר דקות התדירויות). כלומר בשביל שזה יקרה, צריך להיות משהו איפלו קטן בשלושת הקווים. פקקים אין וגם אם יש התדירות לא משתנה, אז פקקים לא משנים את התדירות. לא מסתדר לי, לא נשמע לי הגיוני, לא רלוונטי. לפי מה שאתה אומר, גם אם כשהגעתי ב - 7:23 לתחנה ופספסתי את שלושת האוטובוסים, אני בטוח אספיק את הרכבת אלא אם קרה משהו לשלושת הקוים ביחד. נשמע הגיוני
לא לי
 
ואל תשכח...

זמן שווה כסף...
מה שאומר שאו שאני יוצא ב - 7:00 בשביל רכבת של 7:44, או שאני יוצא ב - 7:20 והולך לתח"מ ברגל. אתה מבין
זה בזבוז של 20 דקות. ואם אני אפספס רכבת אחת או שתיים בחודש, זה לא נורא, אבל זה קורה המון. זה לא ארבע דקות וזה גם לא מתקרב לזה. מדובר על ארבע קווים, ואם נהיה ריאלים שלושה, כי גם ככה קו 18 עושה סיבוב בעיר לפני, שהסיכוי שלא יגיע אוטובוס ב פחות מרבע שעה הוא אפשרי, אבל נדיר יחסית (אם אתה אומר רבע שעה, 12 דקות, ועשר דקות התדירויות). כלומר בשביל שזה יקרה, צריך להיות משהו איפלו קטן בשלושת הקווים. פקקים אין וגם אם יש התדירות לא משתנה, אז פקקים לא משנים את התדירות. לא מסתדר לי, לא נשמע לי הגיוני, לא רלוונטי. לפי מה שאתה אומר, גם אם כשהגעתי ב - 7:23 לתחנה ופספסתי את שלושת האוטובוסים, אני בטוח אספיק את הרכבת אלא אם קרה משהו לשלושת הקוים ביחד. נשמע הגיוני
לא לי
ואל תשכח...
לא בודקים בתחנת רכבת, ואני גםן לא קונה כרטיס כי יש לי כרטיסיה.
 
שמע...

עוד אחת מהבדיחות שלך?
אל התחנה באוניברסיטה מגיעים קווים 4, 5, 16.....אם לזה אתה קורא בקושי תח"צ אני לא יודע מה להגיד.
שמע...
לא הייתה פה כוונה להשמיץ, מיקום התחנה נקבע לפני המון זמן, וזה לא רלוונטי, המקום אינו מקום מרכזי, ואני לא חושב שהוא מתעתד להיות כזה (לפחות עד היום), ובגלל זה הקימו את באר שבע מרכז. אתה יכול להמשיך להתווכח איתי וזה לא יגמר, אבל אני לא רואה פה סיבה להתווכח. מה שבאתי להוכיח פה, זה שאם בונים תחנה כמו בדימונה (או ראשל"צ), בונים אותה באיזור מרכזי. יש הרבה מקומות שיהפכו למרכזיים בבאר שבע בעתיד בגלל השכונות החדשות, ותחנת הרכבת צפון לא. לא הייתה סיבה להפוך אותה עד היום. אולי עכשיו בגלל האוניברסיטה והסטודנטים וכל הבולשיט. מרכזי זה דוגמת התחנות בת"א, כל תחנה ממקומת במקום שעוברים בו המון אנשים, ויש לשם תח"צ מפותח ביחס לשאר חלקי העיר.
 

ונפלון

New member
אני לא דימונאי אבל...

נחכה ונראה אי אפשר לדעת
יכול להיות שבעקבות הקו האיזור של התחנה בדימונה יהפוך מרכזי יותר
אני לא דימונאי אבל...
מהכירותי עם דימונה (שזה אומר לעצור לקנות סנדוויץ' בדרך לאילת) תחנת האוטובוס המרכזית של העיר אכן יושבת במרכז העיר פיזית, אבל מסביבה יש רק אזורי מגורים, התחנה נבנתה לפני הרבה מאוד שנים באזור הזה כי דימונה הייתה קטנה וכל העיר הייתה במרכז הליכה מהתחנה המרכזית, היום שדימונה מונה מעל 40 אלף איש זה לא ריאלי, והתחנה המרכזית יושבת בלב אזור מגורים (מי אמר ת"א?) שלמרות שיושב ב"מרכז העיר" הוא אינו מהווה את מרכז העיר. התחנת רכבת לעומת זאת יושבת בשולי העיר, אבל צמוד לשוק העירוני של דימונה, צמוד לכניסה לעיר ואם אני לא טועה גם הקניון נמצא שם. אז התחנת רכבת כן יושבת באזור המסחרי הראשי של העיר למרות שהיא גיגוגרפית בקצה של העיר. אגב, דימונה לא לבד, גם בבאר שבע המרכז של העיר לא נמצא גיאוגרפית בלב העיר: תחנת רכבת ב"ש מרכז, התחנה המרכזית וקניון הנגב יושבים כולם בקצה הדרומי של ב"ש כשכל העיר בנויה מצפון למרכז.
 
אני חושב שהיה פה בלבול במונחים...

אני לא דימונאי אבל...
מהכירותי עם דימונה (שזה אומר לעצור לקנות סנדוויץ' בדרך לאילת) תחנת האוטובוס המרכזית של העיר אכן יושבת במרכז העיר פיזית, אבל מסביבה יש רק אזורי מגורים, התחנה נבנתה לפני הרבה מאוד שנים באזור הזה כי דימונה הייתה קטנה וכל העיר הייתה במרכז הליכה מהתחנה המרכזית, היום שדימונה מונה מעל 40 אלף איש זה לא ריאלי, והתחנה המרכזית יושבת בלב אזור מגורים (מי אמר ת"א?) שלמרות שיושב ב"מרכז העיר" הוא אינו מהווה את מרכז העיר. התחנת רכבת לעומת זאת יושבת בשולי העיר, אבל צמוד לשוק העירוני של דימונה, צמוד לכניסה לעיר ואם אני לא טועה גם הקניון נמצא שם. אז התחנת רכבת כן יושבת באזור המסחרי הראשי של העיר למרות שהיא גיגוגרפית בקצה של העיר. אגב, דימונה לא לבד, גם בבאר שבע המרכז של העיר לא נמצא גיאוגרפית בלב העיר: תחנת רכבת ב"ש מרכז, התחנה המרכזית וקניון הנגב יושבים כולם בקצה הדרומי של ב"ש כשכל העיר בנויה מצפון למרכז.
אני חושב שהיה פה בלבול במונחים...
בוא נגדיר את זה כך, כל תחנות הרכבת בת"א יושבות במיקום מרכזי, האם תחנת דימונה יושבת במיקום מרכזי
 

fireman

New member
אני לא מבין איך אתה עורך השוואה

אני חושב שהיה פה בלבול במונחים...
בוא נגדיר את זה כך, כל תחנות הרכבת בת"א יושבות במיקום מרכזי, האם תחנת דימונה יושבת במיקום מרכזי
אני לא מבין איך אתה עורך השוואה
בין תל אביב שכל תחנות הרכבת שלה עוברות בתוואי האיילון מכורח המציאות שהוא גם ה"לב" של כל גוש דן לבין דימונה? התחנות בתל אביב הוקמו היכן שהוקמו בגלל התוואי של המסילה תוך כדי התחשבות בסמיכות למוקדי קהל, תחנה מרכזית, קניון עזריאלי, רכבת מרכז היא בעצם הבורסה בר"ג ותחנה באוניברסיטה... תחנת באר שבע מרכז בעצם מחליפה את ההגנה והשלום התל אביביות מאחר והקניון המרכזי בבאר שבע והתחנה המרכזית צמודות אחת לשניה ותחנת האוניברסיטה החדשה בהתאמה לאוניברסיטה בתל אביב... מעבר לזה אני לא מוצא צורך או הגיון להוסיף תחנות נוספות, אולי בעתיד הרחוק בסמוך לאתר ביג וB7 תחנת דימונה יושבת על עורק התחבורה הראשי של אילת ובאזור שיש בו פעילות מסחרית ענפה (קניון, שוק וכו....) אך גאוגרפית איננה ממוקמת במרכז העיר.... מרכזי זה עניין יחסי....כאן הבעיה היא הנגישות, לא ה"מרכזיות".
 

mucool2

New member
דווקא נתיבי איילון לא נמצאים במרכז

אני לא מבין איך אתה עורך השוואה
בין תל אביב שכל תחנות הרכבת שלה עוברות בתוואי האיילון מכורח המציאות שהוא גם ה"לב" של כל גוש דן לבין דימונה? התחנות בתל אביב הוקמו היכן שהוקמו בגלל התוואי של המסילה תוך כדי התחשבות בסמיכות למוקדי קהל, תחנה מרכזית, קניון עזריאלי, רכבת מרכז היא בעצם הבורסה בר"ג ותחנה באוניברסיטה... תחנת באר שבע מרכז בעצם מחליפה את ההגנה והשלום התל אביביות מאחר והקניון המרכזי בבאר שבע והתחנה המרכזית צמודות אחת לשניה ותחנת האוניברסיטה החדשה בהתאמה לאוניברסיטה בתל אביב... מעבר לזה אני לא מוצא צורך או הגיון להוסיף תחנות נוספות, אולי בעתיד הרחוק בסמוך לאתר ביג וB7 תחנת דימונה יושבת על עורק התחבורה הראשי של אילת ובאזור שיש בו פעילות מסחרית ענפה (קניון, שוק וכו....) אך גאוגרפית איננה ממוקמת במרכז העיר.... מרכזי זה עניין יחסי....כאן הבעיה היא הנגישות, לא ה"מרכזיות".
דווקא נתיבי איילון לא נמצאים במרכז
ההיסטורי של ת"א. האזור הפך למרכז העסקים בעקבות נתיבי איילון, לא להפך.
 

fireman

New member
זה בדיוק מה שהתכוונתי להביע

דווקא נתיבי איילון לא נמצאים במרכז
ההיסטורי של ת"א. האזור הפך למרכז העסקים בעקבות נתיבי איילון, לא להפך.
זה בדיוק מה שהתכוונתי להביע
בהודעתי בנוסף לעובדה שמרכז העיר באר שבע אינו נמצא פיזית (גאוגרפית) במרכז העיר. נתיבי איילון הם אלו שמשכו אליהם את מוקדי הקהל והרכבת עוברת שם כהכרח....אתה מעלה בדעתך תוואי אפשרי אחר לרכבת בלב גוש דן? אני לא, ראה כמה בלאגן צריך בשביל להעביר רכבת קלה בתל אביב.
 

mucool2

New member
כן. התגובה היתה מיועדת לאוהד אסטון

זה בדיוק מה שהתכוונתי להביע
בהודעתי בנוסף לעובדה שמרכז העיר באר שבע אינו נמצא פיזית (גאוגרפית) במרכז העיר. נתיבי איילון הם אלו שמשכו אליהם את מוקדי הקהל והרכבת עוברת שם כהכרח....אתה מעלה בדעתך תוואי אפשרי אחר לרכבת בלב גוש דן? אני לא, ראה כמה בלאגן צריך בשביל להעביר רכבת קלה בתל אביב.
כן. התגובה היתה מיועדת לאוהד אסטון
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה