הריח של חיריה מגיע לשכונת הארגזים ועזרא

dw2322

New member
הריח של חיריה מגיע לשכונת הארגזים ועזרא

בשנים האחרונות היה נראה שהפסיק הריח מחיריה לסביבה אבל נראה שלאחרונה הוא חוזר.
בתוכנית תחקירים יגאל גואטה חושד שהמקור לריח מגיע ממפעל ה RDF בחיריה, ושזה קורה בגלל שלא מבצעים הפרדה טובה במקור.

https://www.youtube.com/watch?v=fdQ8akuS3TI

אז אם אכפת לכם קצת מתושבי שכונת הארגזים, כולל הבניינים החדשים שהקימו שם, שרואים גם בכתבה בסוף, אז תשתדלו להפריד את האשפה, ואז המיחזור אולי יעבוד יותר טוב?

חוץ מזה אולי הבן של תשובה יסכים להוריד חזרה את המחירים של הדירות במגדלים החדשים שהוא בנה בשכונת הארגזים (ושהתושבים שרואים בכתבה כנראה קנו דירה חדשה בהם). בהתחלה שיווקו 3 חדרים ב 1.3 מיליון שקל, שגם זה לא זול, אבל כיום מבקשים 50% יותר, כ 1.9 מיליון, ולא כ"כ ברור למה.
דירה ליד מתקן אשפה של גוש דן צריכה לעלות בזול, לא ביוקר, ובמחירים שהם מוכרים שם אפשר לקנות בחולון, בלי טובות, ובלי ריח מסריח.

זה גם קצת לא נעים שהזבל שלנו בגוש דן מזהם בעצם את בקעת הירדן (בעיקר כי זה רחוק ולא מעניין אף אחד) אז תשתדלו בבקשה לצמצם את הצריכה שלכם ולייצר פחות זבל.
 

dw2322

New member
בעולם מצמצמים את היקף השימוש בקשים לשתייה למשל

זו דוגמה לפסולת פלסטיק בהיקף לא מבוטל.

אזהרה. הסרטון בכתבה של הצב וקשית השתייה שמוציאים מ-אפו איננו נעים לצפיה.
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001294773

חישבו עליו בפעם הבאה שמציעים לכם קשית במסעדת המזון המהיר. אפשר לשתות גם בלעדיה.
 

simo341

New member
מי שותה עם קשית ? רק ילדים קטנים

ו-אתר חירייה נסגר כבר לפני 20 שנה
 

dw2322

New member
תסתכל שוב, בסניף מקדונלד'ס

ובאולמות הקולנוע.
כל מי שקונה כוס שתייה מקבל איתה קשית. אתה פשוט לא שם לב.

כמו כן רצוי להרגיל גם ילדים לשתות היישר מהכוס במקום מהקשית, ולמה הורים מעדיפים שישתו מהקשית? כי יש פחות סיכוי שישפך וילכלך את הילד.

מה שנסגר בחיריה היתה פונקציית ההטמנה. זהו. כבר לא מגדילים את ההר.
עשו את זה בגלל בן גוריון, כי כאשר יש הר אשפה הולך וגדל יש גם ציפורים ומאחר וזה בדיוק מסלול הנחיתה המרכזי של מדינת ישראל אי אפשר לקחת סיכונים.
אם לא היו מטוסים אז היו ממשיכים להטמין בחיריה, כי זה נורא נוח.

מבחינת התושבים הסמוכים (דרום ת"א וחולון) זה שיפור כי עדיף טיפה רעש מטוסים, שמתרגלים אליו, ע"פ ריח מסריח בבתים. כאמור כנראה שהריח מתחיל לחזור (יכול להיות שטיפה מגזימים עם התלונות, כאמור אני הייתי בסיור במתקן ה RDF עצמו ולא הרחנו סירחון מיוחד).

התפקיד של חיריה כיום הוא להיות אתר טיפול האשפה של גוש דן (ויש המון המון אשפה, 1500 טון ליום כיום, ועם כל הפינוי בינוי והשכונות החדשות שמקימים יהיו יותר אנשים ויותר אשפה בעתיד). כל יום מגיעות מאות משאיות אשפה לאתר ופורקות סחורה. חלק מהאשפה כאמור הופך ל RDF, שזה סוג של פחם שאח"כ משונע למפעל נשר בלוד, שמייצר לך בטון כדי להרים בניינים חדשים ברחבי המדינה (כל שנה 50 אלף דירות חדשות, לא צחוק, זה מה שקורה כאשר אנחנו מתרבים כמו שפנים), חלק משונע להטמנה בדרום (נגב, שזה אזור פריפריה דליל ושומם שפחות אכפת לך ממנו) וחלק לקומפוסט.
לפי הכתבה כנראה שהקומפוסט הוא סוג של ישראבלוף וגם זה הטמנה. הפעם בבקעת הירדן, שגם היא פריפריה דלילה שלא אכפת לך ממנה.
אין מה לעשות. אין לך דונמים ספייר בערי גוש דן כדי להטמין בהם אשפה.
אתה מכיר שטח פנוי בבת ים שאפשר להטמין בו? אתה יודע כמה טונות אשפה 200 אלף בת ימים מייצרים כל יום? מי אתה חושב מפנה מבת ים את הזבל שלה? הפיה הטובה? הזבל לא נעלם. הוא מועבר לחיריה ומשם לנגב.
אתה מכיר מטר אחד פנוי בבני ברק? (מלבד מתחם ההאנגרים ליד רמי לוי)
יש לך מושג כמה טונות זבל הם מייצרים שם מדי יום? (הרבה תינוקות אומר הרבה טיטולים עם קקי, אלה לא נשארים בבני ברק אלא משונעים לחיריה)
כל מסעדה ובית מלון בת"א מייצרים המון אשפה וגם היא מגיעה במשאית אשפה לחיריה.

אפשר לצמצם טיפה את כמויות האשפה אם נשתדל למחזר.
במקום לזרוק רהיט לפח אפשר להציע אותו במתנה לשכנים. רצוי להקפיד על השלכת פסולת אלקטרונית (כולל נורות וסוללות) לפחים ייעודיים וכיו"ב.
 

simo341

New member
אתה בא אליי בטענות כאילו שאני יושב בין מקבלי ההחלטות

אני דווקא חושב שאתה צודק 100 אחוז.
רק שזה לא מובן לי איך אחרי 20 שנה שזה מוכרז בתור
" אתר סגור " האתר הזה עדיין עובד.

יש היום גם " רכבות " שהם משנעות את הזבל ולא רק משאיות.
אם יש כבר רכבת אל " בית שאן " אז שיעשו עוד טיפה מרחק
עבור אזור תעשייה חדיש ואתר פסולת מודרני.
 

dw2322

New member
חלילה טענות, רק מעלה מודעות

אני מאמין שעכשיו כבר כן יותר תשים לב לאנשים שמשתמשים בקשיות שתייה.

לגבי אתר חיריה הוא אכן סגור. להטמנה.
עד לפני 20 שנה משאיות הביאו לשם עוד ועוד אשפה, והיא נשארה שם. היום כבר לא. היא מגיעה לכמה שעות, ומפונית הלאה.
הסיבה העיקרית כאמור היא המטוסים לבן גוריון. סיבה משנית שעם קצב ההתרבות המוגזם שלנו גם חיריה היתה נגמרת מתישהו.

חיריה זה מעין מרלו"ג, מרכז לוגיסטי, אליו מגיעות משאיות אשפה קטנות (משאית אשפה עירונית הנדרשת להתנייד ברחובות העיר) עם "סחורה" (אשפה) מצד אחד ויוצאות משאיות אשפה גדולות (סמי טריילרים לשינוע סחורה בכבישים בין עירוניים) מצד שני עם פחות סחורה בסה"כ (כי חלק הפך ל RDF, וזה משונע לנשר לוד).

אתה מכיר שטח אחר של 8000 דונם בגוש דן שיכול לבצע את הפונקציה הזו?
אין. הכל בנוי, או יהיה בנוי.
זה מה יש כאשר אנחנו מתרבים כמו שפנים. אין מטר אחד ספייר בגוש דן. הכל מתוכנן.
השטח הפנוי הגדול היחיד שאני עוד מכיר בגוש דן זה שטח בדרום מערב ראשל"צ, וגם הוא לא באמת פנוי אלא משמש את איגודן, כדי לטפל בביוב של גוש דן. הריח שם פחות נחמד מזה של חיריה ומבחינה לוגיסטית הוא פחות מוצלח מחיריה, שנמצאת הרבה יותר קרוב ליצרני הזבל (ת"א, ר"ג, גבעתיים, פ"ת, חולון, בת ים)
אתה לא יכול לאמר לכל משאיות האשפה של כל גוש דן לנסוע עד דרום ראשל"צ כי אז יהיו חסרות לך משאיות בת"א ור"ג, וזה עוד לפני שכל שנה נוספים לך עוד ועוד בניינים שמשליכים אשפה. זמן הנסיעה הזה עד ראשל"צ הוא זמן מבוזבז, והוא גם מייקר את פינוי האשפה. מי יממן?
קל וחומר לשלוח את משאית האשפה מהרחוב שלך עד לנגב או בית שאן. אחרי השכונה שלך יש לה על הראש לטפל בשכונה הסמוכה. אין ספיירים. היא חייבת אתר לוגיסטי קרוב יחסית כי אתה רוצה שרוב הזמן היא תתעסק עם פינוי אשפה מהבניינים ולא עם שינוע למרחק של מאות ק"מ (בשביל זה יש את הסמי-טריילרים שיוצאים מחיריה).

אי אפשר לשנע את הזבל ברכבת כי תשתית הרכבת שלך כבר עכשיו מנוצלת במלואה. אם במקרה מצאת רכבת ספייר אז מאות נוסעים ישמחו לעלות עליה (זוכר את מחאת נוסעי עכו/נהריה/קריות בשנה שעברה שכעסו על כך שלקחת להם רכבת לקו ת"א/י-ם ולכן הם מצטופפים כמו סרדינים? )
צוואר הבקבוק של רכבת ישראל זה ציר האיילון, וזה קורה כי הרכבות מהצפון (נגיד חיפה או בית שאן) לדרום (נגיד ב"ש או אשדוד) עוברות כולן בת"א, לכן אי אפשר להעביר עוד רכבות. מתישהו, בעוד הרבה שנים, אמורה להיות מסילה מזרחית (אזור ראש העין וכו). פתרון ביניים זה עוד מסילה, והיא תנוצל כדי לשנע עוד נוסעים, שזה יותר חשוב מאשפה.
בנוסף אף נוסע לא ירצה לנסוע לצד טונות אשפה ריחנית (גם אם האשפה נסעה לפני שעה, הריח עדיין יהיה שם)

אתר ההטמנה הסופי הוא אכן בפריפריה. יש שם הרבה קרקע פנויה ששווה 0 ואף אחד כמעט לא גר שם (כיום, בעוד כמה דורות כן תתחיל להיות לך בעיה, אם תמשיך להתרבות בקצב המוגזם של היום) ולכן לא מוטרד מהררי האשפה.
 

simo341

New member
חירייה יושבת בתוך בקעת אונו שזאת אדמה משובחת שנהרסה

חירייה,
יושבת על אדמה חקלאית משובחת של שטחי הצפה בחורף
שהיא נהרסה וזוהמה במשך שנים רבות.
אבל כנראה בתקופה ש-הכל התחיל לא חשבו לתכנן
אתר פסולת מרוחק יותר
 

dw2322

New member
נכון, צריך לחשוב בראש של ישראל בשנות ה 50

אנחנו מדינה ענייה. אנשים פה חיים במשטר צנע, חלקם עדיין בצריפים. יש שטח ספר לא רחוק מת"א שבו אפשר להשליך זבל באופן פשוט וזול.
זה לא ישראל העשירה של 2019 עם דאגה לאיכות הסביבה.

גם היום, ב 2019, יש עדיין מדינות עניות בעולם שאפשר לשנע אליהן אשפה של העולם המערבי העשיר (בעיקר ארה"ב ואירופה) ולזרוק אותה אצלם. תמורת כסף.
 
למעלה