הרכבות הקלות שירדו מן המסילה

סרטון של RM Transit מנתח (באנגלית) את ההיסטוריה של הרכבות הקלות עוד מהימים שהיו טראם, ואת הפופולריות שהן זכו בשנים האחרונות בכל רחבי העולם, ומנתח כמה מקרים שבהן הן מהוות את הפתרון הלא אופטימלי לצרכים של העיר. אחת מהן היא ת"א והרק"ל-התת-קרקעית-עם-שלוחות-על-קרקעיות.

 

מיקלוש77

Well-known member
סרטון של RM Transit מנתח (באנגלית) את ההיסטוריה של הרכבות הקלות עוד מהימים שהיו טראם, ואת הפופולריות שהן זכו בשנים האחרונות בכל רחבי העולם, ומנתח כמה מקרים שבהן הן מהוות את הפתרון הלא אופטימלי לצרכים של העיר. אחת מהן היא ת"א והרק"ל-התת-קרקעית-עם-שלוחות-על-קרקעיות.

תודה! אחלה סרטון. לא הייתי מודע לשלושת המגבלות של הרק"ל בת"א (פחות מקומות עמידה בגלל הבוגי'ס, היעדר דלתות בקצות המערכים, ופחות דלתות ממטרו רגיל).

למגבלה של התדירות במנהרה כן הייתי מודע, אבל לפחות היתרון שהיא מספקת היא מהירות גבוהה יותר בין התחנות והיעדר מפגשי כביש מסילה לאורכה של המנהרה.

מקווה שבניית המטרו תחל במהרה ושהרכבות הקלות יהוו את האמצעי המשלים ולא האמצעי העיקרי.
 

Ccyclist

Well-known member
סרטון של RM Transit מנתח (באנגלית) את ההיסטוריה של הרכבות הקלות עוד מהימים שהיו טראם, ואת הפופולריות שהן זכו בשנים האחרונות בכל רחבי העולם, ומנתח כמה מקרים שבהן הן מהוות את הפתרון הלא אופטימלי לצרכים של העיר. אחת מהן היא ת"א והרק"ל-התת-קרקעית-עם-שלוחות-על-קרקעיות.


בגדול אני מסכים, כי הרביעיות הופכות את השימוש במרבית המעבר ברק"ל לבעייתית לעומת תצורה של מטרו. אני חושב שהוא לא מביא בחשבון את רק"לות R1 שמסתיימות באליפלט ומנתח את הקו לפי היעדר שלוחה דרומית שניה מבלי להכיר את דפוסי ההפעלה.

הסרטון של ג'ייגו שמסביר את יתרונות הישיבה לאורך הקיר:

 
למעלה