הרכבת הקלה בזבוז נייר וכסף

מצב
הנושא נעול.
הרכבת הקלה בזבוז נייר וכסף

הרכבת הקלה בזבוז נייר וכסף
בנוסף מצאו ברכבת הקלה דרך טפשית במיוחד לבזבז עוד כספים. פתחו בקמפיין שאומר לאנשים שקודם יתנו לצאת מהקרונות ורק אז יכנסו. שמו שלטים על הרכבת וברציפים. עד כאן הגיוני. מה שלא ברור הוא לשם מה העסקת עובדים שיעמדו ברציף עם חולצות מודפסות עם הסיסמא הזו ויחלקו פתקאות נייר לנוסעים עם הססמא על לצאת לפני להכנס. מה בדיוק האנשים אמורים לעשות עם הפתקאות?
אגב כשמדובר בזכויות הנוסעים הרכבת חוסכמת בנייר ולא מוציאה אישור על הנסיעה לבעלי רב קו. אבל פתקאות מטופשות לזה יש תקציב.
 

מיכי 10

Member
אם כבר לקטר, אז גם לי יש תוספת:

הרכבת הקלה בזבוז נייר וכסף
בנוסף מצאו ברכבת הקלה דרך טפשית במיוחד לבזבז עוד כספים. פתחו בקמפיין שאומר לאנשים שקודם יתנו לצאת מהקרונות ורק אז יכנסו. שמו שלטים על הרכבת וברציפים. עד כאן הגיוני. מה שלא ברור הוא לשם מה העסקת עובדים שיעמדו ברציף עם חולצות מודפסות עם הסיסמא הזו ויחלקו פתקאות נייר לנוסעים עם הססמא על לצאת לפני להכנס. מה בדיוק האנשים אמורים לעשות עם הפתקאות?
אגב כשמדובר בזכויות הנוסעים הרכבת חוסכמת בנייר ולא מוציאה אישור על הנסיעה לבעלי רב קו. אבל פתקאות מטופשות לזה יש תקציב.
אם כבר לקטר, אז גם לי יש תוספת:
ברכבת הקלה לא מכבדים הנחות מסויימות, אלא בתנאים מסויימים, שלא כל אחד שמגיע לו, עומד בהם.
כך ששם לא מקפידים על אמת בפרסום.

ואם כבר יש עובדים ברציפים, אולי היה אפשר לדאוג שלא יידחסו המוני אנשים עד אפס מקום. תנועת הרכבת הקלה תדירה מאד, לא?

נסעתי ברכבת הזאת רק כשלוש פעמים, ולא יכולה לומר שנהניתי, למרות שאני מבינה שיש לה יתרונות, כמובן.
 

amit1270

New member
את יכולה לפרט בעניין ההנחות?

אם כבר לקטר, אז גם לי יש תוספת:
ברכבת הקלה לא מכבדים הנחות מסויימות, אלא בתנאים מסויימים, שלא כל אחד שמגיע לו, עומד בהם.
כך ששם לא מקפידים על אמת בפרסום.

ואם כבר יש עובדים ברציפים, אולי היה אפשר לדאוג שלא יידחסו המוני אנשים עד אפס מקום. תנועת הרכבת הקלה תדירה מאד, לא?

נסעתי ברכבת הזאת רק כשלוש פעמים, ולא יכולה לומר שנהניתי, למרות שאני מבינה שיש לה יתרונות, כמובן.
את יכולה לפרט בעניין ההנחות?
לגבי דחיסת אנשים - פעמים רבות רכבת מסוימת מתעכבת ואז יש הצטברות של נוסעים בתחנה. אם הנוסעים היו יודעים שבעוד שתי דקות תגיע רכבת ריקה (מה שקורה לא פעם) הם לא היו נדחסים. אלא שבסיטיפס לא חשבו עדיין על הרעיון המהפכני להציג גם את זמן הגעת הרכבת הבאה...
 

מיכי 10

Member
לא כל כך בא לי

את יכולה לפרט בעניין ההנחות?
לגבי דחיסת אנשים - פעמים רבות רכבת מסוימת מתעכבת ואז יש הצטברות של נוסעים בתחנה. אם הנוסעים היו יודעים שבעוד שתי דקות תגיע רכבת ריקה (מה שקורה לא פעם) הם לא היו נדחסים. אלא שבסיטיפס לא חשבו עדיין על הרעיון המהפכני להציג גם את זמן הגעת הרכבת הבאה...
לא כל כך בא לי
לפרט בעניין ההנחות, אבל התוצאה שהזכות להנחה לא מכובדת, וצריך לשלם מחיר מלא. מה שכן טוב בירושלים (לפחות), שיש אפשרות (אני לא לגמרי מתמצאת בה) להמשיך עם אותו כרטיס לנסוע עוד, אפילו באוטובוסים, תוך שעה וחצי, כמדומתני.

ולגבי מה שכתבת על הרכבת הריקה הבאה, גם אני חושבת שזה כך, שמגיעה די מהר רכבת אחרת. לכן חבל להידחס.
יחד עם זה, אנחנו (הנוסעים) תמיד גם ממהרים, וגם חוששים שניפול מהפח אל הפחת, והרכבת הבאה תהיה אפילו עוד יותר מלאה...
 
על איזה הנחות מדובר?

אם כבר לקטר, אז גם לי יש תוספת:
ברכבת הקלה לא מכבדים הנחות מסויימות, אלא בתנאים מסויימים, שלא כל אחד שמגיע לו, עומד בהם.
כך ששם לא מקפידים על אמת בפרסום.

ואם כבר יש עובדים ברציפים, אולי היה אפשר לדאוג שלא יידחסו המוני אנשים עד אפס מקום. תנועת הרכבת הקלה תדירה מאד, לא?

נסעתי ברכבת הזאת רק כשלוש פעמים, ולא יכולה לומר שנהניתי, למרות שאני מבינה שיש לה יתרונות, כמובן.
על איזה הנחות מדובר?
כל ההנחות קבועות בחוק/תקנות
וניתנות בהתאם לפרופיל הרב קו.
ככה שבלתי אפשרי שבחברה עם מערכת כרטוס בלי מגע נהג, לא ינתנו ההנחות.
 

מיכי 10

Member
נדמה לי שכדי לקבל

על איזה הנחות מדובר?
כל ההנחות קבועות בחוק/תקנות
וניתנות בהתאם לפרופיל הרב קו.
ככה שבלתי אפשרי שבחברה עם מערכת כרטוס בלי מגע נהג, לא ינתנו ההנחות.
נדמה לי שכדי לקבל
חלק מהן בעמדות הכרטוס, צריך כרטיס רב-קו. בלי זה יש איזו בעיה טכנית במכשירים.
וניסו את זה כבר כמה אנשים שמתמצאים בשימוש בעמדות אלה.

לא חשוב. הפסקתי להשתמש ברכבת הקלה, בינתיים. :)
 
לא רק נדמה, כל ההנחות הן רק באמצעות רב קן

נדמה לי שכדי לקבל
חלק מהן בעמדות הכרטוס, צריך כרטיס רב-קו. בלי זה יש איזו בעיה טכנית במכשירים.
וניסו את זה כבר כמה אנשים שמתמצאים בשימוש בעמדות אלה.

לא חשוב. הפסקתי להשתמש ברכבת הקלה, בינתיים. :)
לא רק נדמה, כל ההנחות הן רק באמצעות רב קן
 

מיכי 10

Member
אבל אין לי רב קו.


לא רק נדמה, כל ההנחות הן רק באמצעות רב קן
אבל אין לי רב קו.

אז שיודיעו שההנחות טינן ניתנות לנוסעים מזדמנים, וידגישו שחייבים לרכוש רב קו.
אבל לא ראינו מודעה כזאת, וסתם עכבנו את התור, כשחשבנו שזה בטעות. לכן החלטתי לוותר, ולשלם מחיר מלא, כדי לא לעכב.
 

מיכי 10

Member
*טינן > אינן.

אבל אין לי רב קו.

אז שיודיעו שההנחות טינן ניתנות לנוסעים מזדמנים, וידגישו שחייבים לרכוש רב קו.
אבל לא ראינו מודעה כזאת, וסתם עכבנו את התור, כשחשבנו שזה בטעות. לכן החלטתי לוותר, ולשלם מחיר מלא, כדי לא לעכב.
*טינן > אינן.
 
ומה הבעיה לעשות רב קו?

אבל אין לי רב קו.

אז שיודיעו שההנחות טינן ניתנות לנוסעים מזדמנים, וידגישו שחייבים לרכוש רב קו.
אבל לא ראינו מודעה כזאת, וסתם עכבנו את התור, כשחשבנו שזה בטעות. לכן החלטתי לוותר, ולשלם מחיר מלא, כדי לא לעכב.
ומה הבעיה לעשות רב קו?
גם יתן לך את כל ההנחות הדרושות.
וגם תוכלי לבצע החלפות (ולוותר על נסיעה רק באוטובוס אחד) באותו המחיר בגוש דן.
 

מיכי 10

Member
לא מכירה את זה.

ומה הבעיה לעשות רב קו?
גם יתן לך את כל ההנחות הדרושות.
וגם תוכלי לבצע החלפות (ולוותר על נסיעה רק באוטובוס אחד) באותו המחיר בגוש דן.
לא מכירה את זה.
רק לאחרונה התחלתי להשתמש מעט בתחבורה ציבורית, כשראיתי שזה לא כל כך נורא, ולפעמים אולי אפילו קצת נחמד.

אבל האם רב קו אינו שווה רק למי שנוסעים הרבה בתח"צ?
והאם אין לכל חברת אוטובוסים/רכבות כרטיס רב קו משלה?
אם אני כבר נוסעת, אז עולה על מה שיש באותו מקום ובאותו זמן.

תודה לך על העצות וההסברים.
 

olli3

New member
מנהל
קצת ארוך, אבל תמצאי הרבה דברים בנושא כאן

לא מכירה את זה.
רק לאחרונה התחלתי להשתמש מעט בתחבורה ציבורית, כשראיתי שזה לא כל כך נורא, ולפעמים אולי אפילו קצת נחמד.

אבל האם רב קו אינו שווה רק למי שנוסעים הרבה בתח"צ?
והאם אין לכל חברת אוטובוסים/רכבות כרטיס רב קו משלה?
אם אני כבר נוסעת, אז עולה על מה שיש באותו מקום ובאותו זמן.

תודה לך על העצות וההסברים.
קצת ארוך, אבל תמצאי הרבה דברים בנושא כאן
http://israelbikebus.blogspot.co.il/p/blog-page_21.html

לשאלות שהצגת:

1. רב קו שווה לכולם, במיוחד למי שזכאי להנחות.
2. הרב קו הינו כרטיס ארצי לכל אמצעי התח"צ בישראל (כולל רכבות). אין זה משנה אם הוצאת את הרב קו בחברת אפיקים (המשרת את איזור אריאל והשומרון) והינך טוענת אותו בכרטיסיה לנסיעות בירושלים או בחופשי חודשי בנהריה.
 

מיכי 10

Member
תודה אוֹלִּי, אין עליך.


קצת ארוך, אבל תמצאי הרבה דברים בנושא כאן
http://israelbikebus.blogspot.co.il/p/blog-page_21.html

לשאלות שהצגת:

1. רב קו שווה לכולם, במיוחד למי שזכאי להנחות.
2. הרב קו הינו כרטיס ארצי לכל אמצעי התח"צ בישראל (כולל רכבות). אין זה משנה אם הוצאת את הרב קו בחברת אפיקים (המשרת את איזור אריאל והשומרון) והינך טוענת אותו בכרטיסיה לנסיעות בירושלים או בחופשי חודשי בנהריה.
תודה אוֹלִּי, אין עליך.

הצצתי וכמובן שעכשיו, לפני שבת, לא אקרא את הרשימה הארוכה הזאת, אבל אקרא אחרי שבת.
תודה על הקישר ועל התשובות

רק אל דבר אחד לא התייחסת, ולא חיפשתי בקישור: האם רב קו שווה גם לנוסעים מזדמנים, שנוסעים בתח"צ לעיתים ממש לא קרובות?
 

olli3

New member
מנהל
רשמתי לך שכן. במיוחד בגוש דן,השרון ובירושלים.

תודה אוֹלִּי, אין עליך.

הצצתי וכמובן שעכשיו, לפני שבת, לא אקרא את הרשימה הארוכה הזאת, אבל אקרא אחרי שבת.
תודה על הקישר ועל התשובות

רק אל דבר אחד לא התייחסת, ולא חיפשתי בקישור: האם רב קו שווה גם לנוסעים מזדמנים, שנוסעים בתח"צ לעיתים ממש לא קרובות?
רשמתי לך שכן. במיוחד בגוש דן,השרון ובירושלים.
 

מיכי 10

Member
לא ראיתי שרשמת שהוא שווה

רשמתי לך שכן. במיוחד בגוש דן,השרון ובירושלים.
לא ראיתי שרשמת שהוא שווה
גם לנסיעות מזדמנות, אבל תודה!
(באמת הכי מעניין אותי גוש דן וירושלים!).

שבת שלום.
 
הנחות וצפיפות

לא ראיתי שרשמת שהוא שווה
גם לנסיעות מזדמנות, אבל תודה!
(באמת הכי מעניין אותי גוש דן וירושלים!).

שבת שלום.
הנחות וצפיפות
מאחר והתחלתי אז אמשיך
הבעייה לא בנסיון החינוך אלא בחלוקת הפתקאות המיותרת. שלטים על הרכבת והרציף מספיקים. הנייר סתם פגיעה בעצים ולכלוך.
שיפור? מתי נסעת? מי שעלה בימים האחרונים כשיש ארועים בירושלים מצא עצמו נדחק נוראות. ומאחר וחלופות אוטובוס אין - כאמור כדי להכריח אנשים להשתמש ברכבת הקלה אז אין ברירה. חוץ מללכת ברגל או מוניות ספיישל (אין שרות בירושלים)
הנחות - רק דרך הרב קו. הקוד ייחודי לרכבת. קוד נסיעה רגיל באוטובוס לא בירושלים לא ישמש אותך. גם קוד נסיעה בירושלים באוטובוס לא מתאים לנסיעה בחיפה למשל למרות שאותו מחיר.
 

darkshadow1

New member
נייר לא באמת "פוגע בעצים".

הנחות וצפיפות
מאחר והתחלתי אז אמשיך
הבעייה לא בנסיון החינוך אלא בחלוקת הפתקאות המיותרת. שלטים על הרכבת והרציף מספיקים. הנייר סתם פגיעה בעצים ולכלוך.
שיפור? מתי נסעת? מי שעלה בימים האחרונים כשיש ארועים בירושלים מצא עצמו נדחק נוראות. ומאחר וחלופות אוטובוס אין - כאמור כדי להכריח אנשים להשתמש ברכבת הקלה אז אין ברירה. חוץ מללכת ברגל או מוניות ספיישל (אין שרות בירושלים)
הנחות - רק דרך הרב קו. הקוד ייחודי לרכבת. קוד נסיעה רגיל באוטובוס לא בירושלים לא ישמש אותך. גם קוד נסיעה בירושלים באוטובוס לא מתאים לנסיעה בחיפה למשל למרות שאותו מחיר.
נייר לא באמת "פוגע בעצים".
90% מהחומר שמשמש ליצור נייר מגיע מעצים שננטעו במיוחד למטרה הזאת ולא מיערות טבעיים. בכל מקרה, הנזק האמיתי ליערות בעולם נגרם מבירוא בשביל לפנות שטחים לחקלאות ולא מכריתת עצים למטרות תעשייה.
 

מיכי 10

Member
אתה בטוח במה שסיפרת כאן

נייר לא באמת "פוגע בעצים".
90% מהחומר שמשמש ליצור נייר מגיע מעצים שננטעו במיוחד למטרה הזאת ולא מיערות טבעיים. בכל מקרה, הנזק האמיתי ליערות בעולם נגרם מבירוא בשביל לפנות שטחים לחקלאות ולא מכריתת עצים למטרות תעשייה.
אתה בטוח במה שסיפרת כאן
לגבי ייצור הנייר? מתכוון לעצי הפאולוניה? אני חוששת שלא בכל מקום בארץ הם הגשימו את התקוות שתלו בהם. אבל מניחה שבאזורים אחרים בעולם הם כן צמחו בַּמהירות ולַממדים הדרושים.

בכל אופן, הרופא שלי משחק לי על המצפון (את רוצה להרוס את יערות הגשם?). ולכן וויתרתי לו על כמה טפסים נוחים יותר למרשמי תרופות, ובמקומם, הוא נתן לי הכל על דף אחד לא ברור לשלושה חודשים ביחד. אפשר לצטט לו אותך
 

cwen

New member
אכן, שווה גם לנסיעות מזדמנות

לא ראיתי שרשמת שהוא שווה
גם לנסיעות מזדמנות, אבל תודה!
(באמת הכי מעניין אותי גוש דן וירושלים!).

שבת שלום.
אכן, שווה גם לנסיעות מזדמנות
אפשר להטעין 30 ש"ח ערך צבור ולקבל על זה 20% הנחה. ואם יש הנחות מוקנות על הפרופיל אז בכלל זה שווה מאוד.
אולי לא משתלם אם נוסעים פעם בשנה, אבל אפילו בתדירות של פעם בשבועיים זה שווה. גם חוסך את ההתעסקות התדירה עם כסף מזומן. מעבירים את הכרטיס וזהו, וגם ניתן לנסוע בנסיעות המשך במשך שעה וחצי. ערך צבור של גוש דן תקף לאגד, דן, קווים ומטרופולין (כולל החלפות). גם כרטיסיה.
בירושלים אין ערך צבור, אבל אפשר לטעון כרטיסית עשר נסיעות שתקפה גם לאגד וגם לרכבת הקלה. כמו כן, ניתן לטעון כרטיסיה לנסיעה בין תל אביב לירושלים, וגם פה מקבלים הנחה. וגם יש ביטוח על הכרטיס.
אז בהחלט שווה.

חוץ מזה הכרטיס האישי ניתן בחינם. הוא לא עולה לך כסף בכלל.
 
אפשר גם לטעון 20 נסיעות בירושלים

אכן, שווה גם לנסיעות מזדמנות
אפשר להטעין 30 ש"ח ערך צבור ולקבל על זה 20% הנחה. ואם יש הנחות מוקנות על הפרופיל אז בכלל זה שווה מאוד.
אולי לא משתלם אם נוסעים פעם בשנה, אבל אפילו בתדירות של פעם בשבועיים זה שווה. גם חוסך את ההתעסקות התדירה עם כסף מזומן. מעבירים את הכרטיס וזהו, וגם ניתן לנסוע בנסיעות המשך במשך שעה וחצי. ערך צבור של גוש דן תקף לאגד, דן, קווים ומטרופולין (כולל החלפות). גם כרטיסיה.
בירושלים אין ערך צבור, אבל אפשר לטעון כרטיסית עשר נסיעות שתקפה גם לאגד וגם לרכבת הקלה. כמו כן, ניתן לטעון כרטיסיה לנסיעה בין תל אביב לירושלים, וגם פה מקבלים הנחה. וגם יש ביטוח על הכרטיס.
אז בהחלט שווה.

חוץ מזה הכרטיס האישי ניתן בחינם. הוא לא עולה לך כסף בכלל.
אפשר גם לטעון 20 נסיעות בירושלים
חוסך המון תור באוטובוס\ במכונות התשלום של הרקל
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה