הרכבת הקלה ברמת השרון

מצב
הנושא נעול.
הרכבת הקלה ברמת השרון

הרכבת הקלה ברמת השרון
לקוח ממעריב: הרכבת הקלה תעבור ברחוב הראשי של רמת השרון הרכבת הקלה תעבור על פי התוכנית ברחוב הראשי של רמת השרון, מה שיביא לעומסי תנועה עבור הנהגים ענת שיחור-אהרונסון 3/8/2005 8:24 סוקולוב, הרחוב הראשי של רמת השרון הידוע בזכות החנויות שבו, צפוי לשנות את פניו לחלוטין. על-פי התוכנית שמתגבשת כעת, תעבור ברחוב זה הרכבת הקלה. מדובר בבשורה טובה למשתמשים בתחבורה ציבורית, אך טובה פחות לבעלי המכוניות שייאלצו להתמודד עם עומס תנועה שייווצר בשל עבודות הבנייה, בנוסף לפקקים הקיימים. ראש העיר, יצחק רוכברגר, נפגש ביום שני עם מנכ"ל נ.ת.ע, ישי דותן, והשניים סיכמו על האצת קצב הפרויקט, שיתחיל בעוד ‭7-5‬ שנים. הקו יחבר את העיר לעורק הראשי של הרכבת ברמת-גן. בנייתו אמורה להסתיים בעוד 10 שנים. תחזית הנוסעים בקו לשנת 2010 היא 50 מיליון נוסעים.
 

mucool2

New member
איך יסעו 50 מיליון נוסעים ב-2010

הרכבת הקלה ברמת השרון
לקוח ממעריב: הרכבת הקלה תעבור ברחוב הראשי של רמת השרון הרכבת הקלה תעבור על פי התוכנית ברחוב הראשי של רמת השרון, מה שיביא לעומסי תנועה עבור הנהגים ענת שיחור-אהרונסון 3/8/2005 8:24 סוקולוב, הרחוב הראשי של רמת השרון הידוע בזכות החנויות שבו, צפוי לשנות את פניו לחלוטין. על-פי התוכנית שמתגבשת כעת, תעבור ברחוב זה הרכבת הקלה. מדובר בבשורה טובה למשתמשים בתחבורה ציבורית, אך טובה פחות לבעלי המכוניות שייאלצו להתמודד עם עומס תנועה שייווצר בשל עבודות הבנייה, בנוסף לפקקים הקיימים. ראש העיר, יצחק רוכברגר, נפגש ביום שני עם מנכ"ל נ.ת.ע, ישי דותן, והשניים סיכמו על האצת קצב הפרויקט, שיתחיל בעוד ‭7-5‬ שנים. הקו יחבר את העיר לעורק הראשי של הרכבת ברמת-גן. בנייתו אמורה להסתיים בעוד 10 שנים. תחזית הנוסעים בקו לשנת 2010 היא 50 מיליון נוסעים.
איך יסעו 50 מיליון נוסעים ב-2010
אם הפרויקט יסתיים רק בעוד 10 שנים
 

OMER G17

New member
באיזה קו של הרק"ל מדובר?

הרכבת הקלה ברמת השרון
לקוח ממעריב: הרכבת הקלה תעבור ברחוב הראשי של רמת השרון הרכבת הקלה תעבור על פי התוכנית ברחוב הראשי של רמת השרון, מה שיביא לעומסי תנועה עבור הנהגים ענת שיחור-אהרונסון 3/8/2005 8:24 סוקולוב, הרחוב הראשי של רמת השרון הידוע בזכות החנויות שבו, צפוי לשנות את פניו לחלוטין. על-פי התוכנית שמתגבשת כעת, תעבור ברחוב זה הרכבת הקלה. מדובר בבשורה טובה למשתמשים בתחבורה ציבורית, אך טובה פחות לבעלי המכוניות שייאלצו להתמודד עם עומס תנועה שייווצר בשל עבודות הבנייה, בנוסף לפקקים הקיימים. ראש העיר, יצחק רוכברגר, נפגש ביום שני עם מנכ"ל נ.ת.ע, ישי דותן, והשניים סיכמו על האצת קצב הפרויקט, שיתחיל בעוד ‭7-5‬ שנים. הקו יחבר את העיר לעורק הראשי של הרכבת ברמת-גן. בנייתו אמורה להסתיים בעוד 10 שנים. תחזית הנוסעים בקו לשנת 2010 היא 50 מיליון נוסעים.
באיזה קו של הרק"ל מדובר?
 

mucool2

New member
כי אין סיבה שיהיה

למה יש לי הרגשה, שבניגוד לרחוב אבן
גבירול אף אחד לא יתייצב על רגליו האחוריות אם הקו ברמה"ש יהיה תת קרקעי
כי אין סיבה שיהיה
עם כל הכבוד, רמה"ש זה לא תל אביב.
 

Azazel

New member
אין גם סיבה שיקח נתיבים מעורקיתנועה

כי אין סיבה שיהיה
עם כל הכבוד, רמה"ש זה לא תל אביב.
אין גם סיבה שיקח נתיבים מעורקיתנועה
יש להקדיש לרק"ל רחובות נפרדים.. אבל אני כבר אומר את זה שנים.
 

mucool2

New member
עורקי תנועה ורחובות עירוניים

אין גם סיבה שיקח נתיבים מעורקיתנועה
יש להקדיש לרק"ל רחובות נפרדים.. אבל אני כבר אומר את זה שנים.
עורקי תנועה ורחובות עירוניים
הם כבר מזמן שני דברים שונים. בעבר הרחובות העירוניים הראשיים היו גם עורקי התנועה המרכזיים (למשל רחוב יפו בירושלים), אבל עם השנים ועם העליה הגדולה ברמת המינוע, הפכו הרחובות העירוניים לרחובות מסחר שבהם התנוה איטית ומסורבלת, נפתחו עורקי תנועה עוקפים ומהירים לרכב הפרטי, והרחובות הראשיים ההיסטוריים נשארו צירים מרכזיים לתחבורה ציבורית בעיקר (שוב רחוב יפו כדוגמה). השלב הבא, באופן טבעי, הוא הכנסת אמצעי תח"צ יעילים יותר (רק"ל) לרחובות העירוניים, והוצאת כלי הרכב הפרטיים (או לפחות חלק גדול מהם) ממנו לכבישים המהירים שמחוץ לעיר. רכבות תחתיות כדאי לבנות רק במקומות צפופים במיוחד, ורמת השרון לא כזאת בשום אופן.
 

Azazel

New member
זה נכון במסגרת מאוד מסוימת.

עורקי תנועה ורחובות עירוניים
הם כבר מזמן שני דברים שונים. בעבר הרחובות העירוניים הראשיים היו גם עורקי התנועה המרכזיים (למשל רחוב יפו בירושלים), אבל עם השנים ועם העליה הגדולה ברמת המינוע, הפכו הרחובות העירוניים לרחובות מסחר שבהם התנוה איטית ומסורבלת, נפתחו עורקי תנועה עוקפים ומהירים לרכב הפרטי, והרחובות הראשיים ההיסטוריים נשארו צירים מרכזיים לתחבורה ציבורית בעיקר (שוב רחוב יפו כדוגמה). השלב הבא, באופן טבעי, הוא הכנסת אמצעי תח"צ יעילים יותר (רק"ל) לרחובות העירוניים, והוצאת כלי הרכב הפרטיים (או לפחות חלק גדול מהם) ממנו לכבישים המהירים שמחוץ לעיר. רכבות תחתיות כדאי לבנות רק במקומות צפופים במיוחד, ורמת השרון לא כזאת בשום אופן.
זה נכון במסגרת מאוד מסוימת.
של יוממות. לעומת זאת, אם נסתכל על מסגרת של נסיעות קצרות (קניות, ילדים וכד'), תראה שרוב הנסיעות יעברו בנתיבים העירוניים. ולא בכבישים המהירים.
 

mucool2

New member
לא נראה לי שמתכוונים להפוך את מרכז

זה נכון במסגרת מאוד מסוימת.
של יוממות. לעומת זאת, אם נסתכל על מסגרת של נסיעות קצרות (קניות, ילדים וכד'), תראה שרוב הנסיעות יעברו בנתיבים העירוניים. ולא בכבישים המהירים.
לא נראה לי שמתכוונים להפוך את מרכז
רמה"ש למדרחוב. עדיין תהיה אפשרות להגיע למרכז העיר, אם כי מצומצמת. תנועת המכוניות ה"כבדה" צריכה להיות מופנית אל מחוץ לעיר.
 
אוהד אמר שהוא חושב שאם יחליטו כן

כי אין סיבה שיהיה
עם כל הכבוד, רמה"ש זה לא תל אביב.
אוהד אמר שהוא חושב שאם יחליטו כן
לעשות את הקו ברמת השרון תת קרקעי אז הוא לא חושב שתהיה התנגדות ואם אני מבין מה הוא ניסה לרמוז בין השורות זה שמכיוון שהרבה חברי כנסת אנשי עסקים ומקורבים כנראה נוסעים בבוקר בכביש המדובר ולכן יכול להיות שלהם כן זה יהיה תת קרקעי למרות שאין צורך ואילו היכן שיש צורך כמו אבן גבירול לא יבנו אותו תת קרקעי
 

mucool2

New member
!no f***ing chance

אוהד אמר שהוא חושב שאם יחליטו כן
לעשות את הקו ברמת השרון תת קרקעי אז הוא לא חושב שתהיה התנגדות ואם אני מבין מה הוא ניסה לרמוז בין השורות זה שמכיוון שהרבה חברי כנסת אנשי עסקים ומקורבים כנראה נוסעים בבוקר בכביש המדובר ולכן יכול להיות שלהם כן זה יהיה תת קרקעי למרות שאין צורך ואילו היכן שיש צורך כמו אבן גבירול לא יבנו אותו תת קרקעי
!no f***ing chance
 

alantan

New member
זה אכן הקו הצהוב

זה אכן הקו הצהוב
בתכניות המקוריות מלפני כארבע שנים, הקו היה אמור להיות פיצול מהקו האדום בצומת הרחובות בן גוריון ודרך ז'בוטינסקי ברמת גן. אז היה הגיון בכך מכיוון שהחלק התת-קרקעי של הקו האדום תוכנן להסתיים בנקודה הזו, ולא בגהה כפי שמתוכנן כיום. מכיוון שבחלק תת-קרקעי ניתן להעביר פי שתיים רכבות, תוכנן שחצי מהרכבות המגיעות מתל אביב תמשכנה לכיוון פתח תקווה במפלס הרחוב, וחציין האחר תפנה לכיוון רמת השרון והרצליה במפלס הרחוב גם כן. עתה כשכל הרכבות של הקו האדום תגענה עד גהה, לא ברור להיכן רכבות הקו הצהוב תגענה. האם הן תסיימנה את נסיעתן בז'בוטינסקי, או שמא יש טעם לתכנן תוואי המשך דרומה לכיוון גבעתיים ואולי להכנס משם לתל אביב כמו קו 63 למשל?
 

mucool2

New member
אכן כך צריך להיות

זה אכן הקו הצהוב
בתכניות המקוריות מלפני כארבע שנים, הקו היה אמור להיות פיצול מהקו האדום בצומת הרחובות בן גוריון ודרך ז'בוטינסקי ברמת גן. אז היה הגיון בכך מכיוון שהחלק התת-קרקעי של הקו האדום תוכנן להסתיים בנקודה הזו, ולא בגהה כפי שמתוכנן כיום. מכיוון שבחלק תת-קרקעי ניתן להעביר פי שתיים רכבות, תוכנן שחצי מהרכבות המגיעות מתל אביב תמשכנה לכיוון פתח תקווה במפלס הרחוב, וחציין האחר תפנה לכיוון רמת השרון והרצליה במפלס הרחוב גם כן. עתה כשכל הרכבות של הקו האדום תגענה עד גהה, לא ברור להיכן רכבות הקו הצהוב תגענה. האם הן תסיימנה את נסיעתן בז'בוטינסקי, או שמא יש טעם לתכנן תוואי המשך דרומה לכיוון גבעתיים ואולי להכנס משם לתל אביב כמו קו 63 למשל?
אכן כך צריך להיות
למה נראה לך שלא יהיה פיצול? זה שהקו האדום יהיה תת-קרקעי עד גהה לא אומר שכל הרכבות חייבות לנסוע לכל אורכו.
 

alantan

New member
זה נכון, אבל עד כמה שהבנתי, מתוכנן

אכן כך צריך להיות
למה נראה לך שלא יהיה פיצול? זה שהקו האדום יהיה תת-קרקעי עד גהה לא אומר שכל הרכבות חייבות לנסוע לכל אורכו.
זה נכון, אבל עד כמה שהבנתי, מתוכנן
שמחציתן שלא ימשיכו לפ"ת, יפנו לכיוון הדיפו בקרית אריה שיהפוך למרכז תחבורה עם תחנת נוסעים לכל דבר.
 

levikon

New member
לא מיותר.

מוזר, ומיותר
לא מיותר.
תיהיה שם תחנת רכבת, דבר ראשון. דבר שני קרית אריה זהו אזור תעסוקה ענק עם מרכז אזורים, ORACLE וכ"ו שיושבים שם. כל החברות הללו מעסיקות הרבה מאוד אנשים. ומכיוון שהתמיד של רכב מסילתי יותר גבוהה מאוטובוס, יהיה רצון רב יותר להשתמש בה. ואם גם ככה יהיה שם מסילות והכל, למה לא לבנות תחנה?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה