הרכבת לווינים מחלקי לווינים בחלל באופן אלחוטי

ב ן ח ו ר י ן

Member
מנהל
הרכבת לווינים מחלקי לווינים בחלל באופן אלחוטי

הטכניון קיבל מענק ממועצת המחקר האירופאית לצורך פיתוח של ארכיטקטורת חלל מפורדת (DSA). הכוונה היא שאל החלל ישלחו חלקי לוויינים ואלו יתחברו ביניהם ללוויין אחד. כך, במידה ויתקלקל חלק אחד, לא יהיה צורך להחליף את כל הלוויין אלא רק את החלק שהתקלקל. קישור לידיעה
 

peach20

New member
השאלה עד לאן אפשר לשלוט למרחק???

למשל אני מבינה שאפשר לשלוט ברובוטים במאדים מכדור הארץ (כאילו זה בלוטוס או WIFI)- מה הגבול של השליטה שאפשר לשלוט על חוטית בדברים שקורים בחלל- הרי זה חייב להיות מוגבל בשלב מסוים, לא?
 

deathcaster

New member
תחשבי על זה כמו שצועקים לך

אם הצעקה תהיה ממש חזקה, את יכולה לשמוע את זה ממש מרחוק...
 

peach20

New member
אתה מתכוון לגלי קול???

הרי יקח לגל קול ים בזמן להגיע לארץ...
 

deathcaster

New member
תגובה

אני מדבר על גלים באופן כללי, על הרעיון של התופעה הפיזיקלית הנקראת גל ולא ספציפית על גל קול או על גלים בבריכה או במיתר גיטרה..
הרעיון הוא שכמה שהאות הגלי הבוקע מהמקור שמייצר אותו (אבן שנזרקת לבריכה/צרחה מגרון/מקור אלקטרומגנטי השולח קרני רדיו) יהיה חזק יותר, ולא יהיו הפרעות בדרך, הוא יגיע רחוק יותר.
 

peach20

New member
ולצורך שליטה בחלל משתמשים ב.....

גלים אלקטרומגנטיים? הרי העוצמה של משדר במאדים למשל (כמו של הרובוט הזה שהתפגר...
) צריכה להיות עצומה כדי להגיע לכדור הארץ , שלא לדבר על עוצמות שידור של חלליות שיצאו את גבולות מערכת השמש שלנו...
 

deathcaster

New member
תגובה

גלי רדיו ואף גלי מיקרו (שמפעילים את הטלפונים האלחוטיים והסלולאריים) שלנו, גם קרני לייזה המשמשות ללוחמה מתקדמת בחומר נפץ מונחה - כולן סוגים שונים של קרינה אלקטרוגמנטית. כן, העוצמה צריכה להיות חזקה...אבל לא כפי שחושבים. על הירח הציבו מראות, אם את משתמשת במקרן לייזר מהסוג הפשוט ביותר, ועם טלסקופ עלוב, ביום בלי עננים, את מגיעה אם הקרן לייזר למראה על הירח, והקרן חוזרת לך לכדור הארץ. כך שעם מקרן לייזר חזק יותר, אפשר להגיע למאדים. באשר לחלליות שיוצאות ממערכת השמש, ובכן כמובן שמשתמשים בתחנת ממסר שקיימת במסלול אורביטלי סביב כדור הארץ כדי להתגבר על הפרעות האטמוספירה, ולוקח יותר זמן למידע להגיע.... אבל כן זה אפשרי.
 

peach20

New member
מראות על ירח-מגניב..אפשר להתאפר שם?

deathcaster- תרשום פטנט על קרני לייזה (ככה כתבת...)
 

uzi2

Active member
הבעיה העיקרית כיום היא לא העוצמה, אלא

העיכוב בהגעת המידע מצד לצד, שיכול להגיע לכמה דקות. במקרים כאלו, לא ניתן להפעיל את המערכות אינטרקטיבית, כמו בהפעלה של טיסנים, וחייבים שהמערכות יהיו בעלות מידה רבה של עצמאות.
 

deathcaster

New member
תגובה

"מראות על ירח-מגניב..אפשר להתאפר שם?"- כן, רק סביר להניח שהעור שלך יפול עד שתצליחי לשים שפתון "תרשום פטנט על קרני לייזה (ככה כתבת...)"- מנגד באותה הודעה בדיוק כתבתי כמה פעמים לייזר..... אבל אני מניח שזה בגלל שעשיתי ELISA..... אז הכל נשמע לי דומה לזה
 
למעלה