הרכבת נערכת לתביעת חברת בומברדיה

מצב
הנושא נעול.

wakshlak

New member
הרכבת נערכת לתביעת חברת בומברדיה

הרכבת נערכת לתביעת חברת בומברדיה
מגלובס: "רכבת ישראל נערכת להגשת תביעה של 10 מיליון אירו נגד יצרנית הרכבות הקנדית בומברדיה. לטענת הרכבת, החברה סיפקה קרונות לקויים לקו המשודרג לירושלים, דרך בית שמש. יו"ר דירקטוריון הרכבת, משה ליאון, הורה באחרונה ללשכה המשפטית, בראשות עוה"ד רבקה דותן, להיערך להגשת התביעה. לטענת הרכבת, נזקיה מוערכים בלפחות 10 מיליון אירו. לפי הערכות, התביעה תוגש לבית המשפט בהולנד מכוח ההסכמים המסחריים בין הרכבת לבומברדיה. בישיבת חשש לעיכוב באספקת הקרונות: בומברדיה שוקלת עתירה נגד זכיית חברת סימנס במכרז"לבדוק האם התוצאה לא היתה מכוונת" * סימנס זכתה במכרז שעשוי להגיע ל-900 מיליון אירו הדירקטוריון האחרונה הודיעה הרכבת על כוונתה לתבוע את החברה. הלשכה המשפטית ממתינה לקבלת חוות דעת שתקבע, כי הסיבה לתקלות הם הקרונות, ולא תשתית המסילה. ב-2004 רכשה הרכבת מבומברדיה קרונות משומשים (IC3) לצורך הפעלתם בקו המשודרג לירושלים. בומברדיה נדרשה להתאים את הקרונות שהוזמנו לקו הספציפי, לאחר שקיבלה תיאור מפורט של הנתונים הגאומטריים של הקו. בומברדיה אישרה, כי הקרונות מתאימים לשימוש בקו זה. ב-2005 התגלו סדקים וליקויים בקרונות. בומברדייה טענה, כי הגורם לסדקים בקרונות הוא איכות המסילה שגורמת לעומסים מעל המותר. חוות דעת שהוכנה עבור הרכבת קבעה, כי אין קשר בין התשתית המסילתית לבין הסדקים שהתגלו, והסדקים נובעים בשל איכות ייצור נמוכה של הקרונות. בדירקטוריון הרכבת מציינים, כי התביעה תוגש בטווח הקרוב. רק בתחילת השבוע הודיעה בומברדיה על כוונתה לעתור לבית המשפט נגד החלטת רכבת ישראל לבחור בסימנס, כספקית הקרונות של רכבת ישראל, במכרז בהיקפו המצטבר עשוי להגיע ל-900 מיליון אירו. תגובת בומברדיה ישראל טרם התקבלה."
 

raminec

New member
אולי הטיית מספר הנוסעים בקו

הרכבת נערכת לתביעת חברת בומברדיה
מגלובס: "רכבת ישראל נערכת להגשת תביעה של 10 מיליון אירו נגד יצרנית הרכבות הקנדית בומברדיה. לטענת הרכבת, החברה סיפקה קרונות לקויים לקו המשודרג לירושלים, דרך בית שמש. יו"ר דירקטוריון הרכבת, משה ליאון, הורה באחרונה ללשכה המשפטית, בראשות עוה"ד רבקה דותן, להיערך להגשת התביעה. לטענת הרכבת, נזקיה מוערכים בלפחות 10 מיליון אירו. לפי הערכות, התביעה תוגש לבית המשפט בהולנד מכוח ההסכמים המסחריים בין הרכבת לבומברדיה. בישיבת חשש לעיכוב באספקת הקרונות: בומברדיה שוקלת עתירה נגד זכיית חברת סימנס במכרז"לבדוק האם התוצאה לא היתה מכוונת" * סימנס זכתה במכרז שעשוי להגיע ל-900 מיליון אירו הדירקטוריון האחרונה הודיעה הרכבת על כוונתה לתבוע את החברה. הלשכה המשפטית ממתינה לקבלת חוות דעת שתקבע, כי הסיבה לתקלות הם הקרונות, ולא תשתית המסילה. ב-2004 רכשה הרכבת מבומברדיה קרונות משומשים (IC3) לצורך הפעלתם בקו המשודרג לירושלים. בומברדיה נדרשה להתאים את הקרונות שהוזמנו לקו הספציפי, לאחר שקיבלה תיאור מפורט של הנתונים הגאומטריים של הקו. בומברדיה אישרה, כי הקרונות מתאימים לשימוש בקו זה. ב-2005 התגלו סדקים וליקויים בקרונות. בומברדייה טענה, כי הגורם לסדקים בקרונות הוא איכות המסילה שגורמת לעומסים מעל המותר. חוות דעת שהוכנה עבור הרכבת קבעה, כי אין קשר בין התשתית המסילתית לבין הסדקים שהתגלו, והסדקים נובעים בשל איכות ייצור נמוכה של הקרונות. בדירקטוריון הרכבת מציינים, כי התביעה תוגש בטווח הקרוב. רק בתחילת השבוע הודיעה בומברדיה על כוונתה לעתור לבית המשפט נגד החלטת רכבת ישראל לבחור בסימנס, כספקית הקרונות של רכבת ישראל, במכרז בהיקפו המצטבר עשוי להגיע ל-900 מיליון אירו. תגובת בומברדיה ישראל טרם התקבלה."
אולי הטיית מספר הנוסעים בקו
ב.שמש - ירושלים כלפי מטה (לפי מה שאביתר טוען) קשורה לפיצוי שרכבת ישראל מנסה להשיג מבומברדיה על הקרונות??? ככל שרכבת ישראל תוכל להוכיח שהנזק שנגרם לה מהייצור הלקוי לכאורה של הקרונות היה גבוה יותר, כך יוכלו לבקש פיצויים גבוהים יותר.
 

hck

New member
חברת בומברדיה בתגובה:

הרכבת נערכת לתביעת חברת בומברדיה
מגלובס: "רכבת ישראל נערכת להגשת תביעה של 10 מיליון אירו נגד יצרנית הרכבות הקנדית בומברדיה. לטענת הרכבת, החברה סיפקה קרונות לקויים לקו המשודרג לירושלים, דרך בית שמש. יו"ר דירקטוריון הרכבת, משה ליאון, הורה באחרונה ללשכה המשפטית, בראשות עוה"ד רבקה דותן, להיערך להגשת התביעה. לטענת הרכבת, נזקיה מוערכים בלפחות 10 מיליון אירו. לפי הערכות, התביעה תוגש לבית המשפט בהולנד מכוח ההסכמים המסחריים בין הרכבת לבומברדיה. בישיבת חשש לעיכוב באספקת הקרונות: בומברדיה שוקלת עתירה נגד זכיית חברת סימנס במכרז"לבדוק האם התוצאה לא היתה מכוונת" * סימנס זכתה במכרז שעשוי להגיע ל-900 מיליון אירו הדירקטוריון האחרונה הודיעה הרכבת על כוונתה לתבוע את החברה. הלשכה המשפטית ממתינה לקבלת חוות דעת שתקבע, כי הסיבה לתקלות הם הקרונות, ולא תשתית המסילה. ב-2004 רכשה הרכבת מבומברדיה קרונות משומשים (IC3) לצורך הפעלתם בקו המשודרג לירושלים. בומברדיה נדרשה להתאים את הקרונות שהוזמנו לקו הספציפי, לאחר שקיבלה תיאור מפורט של הנתונים הגאומטריים של הקו. בומברדיה אישרה, כי הקרונות מתאימים לשימוש בקו זה. ב-2005 התגלו סדקים וליקויים בקרונות. בומברדייה טענה, כי הגורם לסדקים בקרונות הוא איכות המסילה שגורמת לעומסים מעל המותר. חוות דעת שהוכנה עבור הרכבת קבעה, כי אין קשר בין התשתית המסילתית לבין הסדקים שהתגלו, והסדקים נובעים בשל איכות ייצור נמוכה של הקרונות. בדירקטוריון הרכבת מציינים, כי התביעה תוגש בטווח הקרוב. רק בתחילת השבוע הודיעה בומברדיה על כוונתה לעתור לבית המשפט נגד החלטת רכבת ישראל לבחור בסימנס, כספקית הקרונות של רכבת ישראל, במכרז בהיקפו המצטבר עשוי להגיע ל-900 מיליון אירו. תגובת בומברדיה ישראל טרם התקבלה."
חברת בומברדיה בתגובה:
הקרונות לא היו יציבים מספיק עקב כך שנסעו ריקים הלוך ושוב (ושוב ריקים הלוך ושוב..) דבר שגרם לנזקים לקרונות... חישבנו את העומס לפי קרונות מלאים למחצה...
 

exit_from_here

New member
סוף הרומן בין הרכבת לבומברדיה?

הרכבת נערכת לתביעת חברת בומברדיה
מגלובס: "רכבת ישראל נערכת להגשת תביעה של 10 מיליון אירו נגד יצרנית הרכבות הקנדית בומברדיה. לטענת הרכבת, החברה סיפקה קרונות לקויים לקו המשודרג לירושלים, דרך בית שמש. יו"ר דירקטוריון הרכבת, משה ליאון, הורה באחרונה ללשכה המשפטית, בראשות עוה"ד רבקה דותן, להיערך להגשת התביעה. לטענת הרכבת, נזקיה מוערכים בלפחות 10 מיליון אירו. לפי הערכות, התביעה תוגש לבית המשפט בהולנד מכוח ההסכמים המסחריים בין הרכבת לבומברדיה. בישיבת חשש לעיכוב באספקת הקרונות: בומברדיה שוקלת עתירה נגד זכיית חברת סימנס במכרז"לבדוק האם התוצאה לא היתה מכוונת" * סימנס זכתה במכרז שעשוי להגיע ל-900 מיליון אירו הדירקטוריון האחרונה הודיעה הרכבת על כוונתה לתבוע את החברה. הלשכה המשפטית ממתינה לקבלת חוות דעת שתקבע, כי הסיבה לתקלות הם הקרונות, ולא תשתית המסילה. ב-2004 רכשה הרכבת מבומברדיה קרונות משומשים (IC3) לצורך הפעלתם בקו המשודרג לירושלים. בומברדיה נדרשה להתאים את הקרונות שהוזמנו לקו הספציפי, לאחר שקיבלה תיאור מפורט של הנתונים הגאומטריים של הקו. בומברדיה אישרה, כי הקרונות מתאימים לשימוש בקו זה. ב-2005 התגלו סדקים וליקויים בקרונות. בומברדייה טענה, כי הגורם לסדקים בקרונות הוא איכות המסילה שגורמת לעומסים מעל המותר. חוות דעת שהוכנה עבור הרכבת קבעה, כי אין קשר בין התשתית המסילתית לבין הסדקים שהתגלו, והסדקים נובעים בשל איכות ייצור נמוכה של הקרונות. בדירקטוריון הרכבת מציינים, כי התביעה תוגש בטווח הקרוב. רק בתחילת השבוע הודיעה בומברדיה על כוונתה לעתור לבית המשפט נגד החלטת רכבת ישראל לבחור בסימנס, כספקית הקרונות של רכבת ישראל, במכרז בהיקפו המצטבר עשוי להגיע ל-900 מיליון אירו. תגובת בומברדיה ישראל טרם התקבלה."
סוף הרומן בין הרכבת לבומברדיה?
 

fireman

New member
בומברדיה יכולים לעתור עד שנה הבאה

הרכבת נערכת לתביעת חברת בומברדיה
מגלובס: "רכבת ישראל נערכת להגשת תביעה של 10 מיליון אירו נגד יצרנית הרכבות הקנדית בומברדיה. לטענת הרכבת, החברה סיפקה קרונות לקויים לקו המשודרג לירושלים, דרך בית שמש. יו"ר דירקטוריון הרכבת, משה ליאון, הורה באחרונה ללשכה המשפטית, בראשות עוה"ד רבקה דותן, להיערך להגשת התביעה. לטענת הרכבת, נזקיה מוערכים בלפחות 10 מיליון אירו. לפי הערכות, התביעה תוגש לבית המשפט בהולנד מכוח ההסכמים המסחריים בין הרכבת לבומברדיה. בישיבת חשש לעיכוב באספקת הקרונות: בומברדיה שוקלת עתירה נגד זכיית חברת סימנס במכרז"לבדוק האם התוצאה לא היתה מכוונת" * סימנס זכתה במכרז שעשוי להגיע ל-900 מיליון אירו הדירקטוריון האחרונה הודיעה הרכבת על כוונתה לתבוע את החברה. הלשכה המשפטית ממתינה לקבלת חוות דעת שתקבע, כי הסיבה לתקלות הם הקרונות, ולא תשתית המסילה. ב-2004 רכשה הרכבת מבומברדיה קרונות משומשים (IC3) לצורך הפעלתם בקו המשודרג לירושלים. בומברדיה נדרשה להתאים את הקרונות שהוזמנו לקו הספציפי, לאחר שקיבלה תיאור מפורט של הנתונים הגאומטריים של הקו. בומברדיה אישרה, כי הקרונות מתאימים לשימוש בקו זה. ב-2005 התגלו סדקים וליקויים בקרונות. בומברדייה טענה, כי הגורם לסדקים בקרונות הוא איכות המסילה שגורמת לעומסים מעל המותר. חוות דעת שהוכנה עבור הרכבת קבעה, כי אין קשר בין התשתית המסילתית לבין הסדקים שהתגלו, והסדקים נובעים בשל איכות ייצור נמוכה של הקרונות. בדירקטוריון הרכבת מציינים, כי התביעה תוגש בטווח הקרוב. רק בתחילת השבוע הודיעה בומברדיה על כוונתה לעתור לבית המשפט נגד החלטת רכבת ישראל לבחור בסימנס, כספקית הקרונות של רכבת ישראל, במכרז בהיקפו המצטבר עשוי להגיע ל-900 מיליון אירו. תגובת בומברדיה ישראל טרם התקבלה."
בומברדיה יכולים לעתור עד שנה הבאה
כי זה לא יעזור להם, הפעם לשם שינוי סוף סוך גופים ציבוריים קונים ציוד על פי אמות מידה מקצועיות ולא מטעמים שונים ומשונים. הסיבה שבגללה בומברדיה הפסידה את מכרז הקרונות היא בגלל קרונות הכוח שהם הציעו במכרז, למי שזוכר את ההדמיות שהעליתי כאן בעבר קרונות הכוח ברכבות של בומברדיה היו חלק נפרד ממערך הקרונות עצמו, מדובר בקרון של ממש, ככל הנראה קרון ישן שישופץ ויוסב לשימוש כקרון כוח. לעומת זאת גנרטור הכוח בקרונות של סימנס היו כלולים בתוך קרון יחידת הניהוג בדומה לDD של בומברדיה. אז אתם חושבים שלבומברדיה יש על מה לעתור? אני חושב שלא.
 

amirv

New member
בשורה התחתונה

בומברדיה יכולים לעתור עד שנה הבאה
כי זה לא יעזור להם, הפעם לשם שינוי סוף סוך גופים ציבוריים קונים ציוד על פי אמות מידה מקצועיות ולא מטעמים שונים ומשונים. הסיבה שבגללה בומברדיה הפסידה את מכרז הקרונות היא בגלל קרונות הכוח שהם הציעו במכרז, למי שזוכר את ההדמיות שהעליתי כאן בעבר קרונות הכוח ברכבות של בומברדיה היו חלק נפרד ממערך הקרונות עצמו, מדובר בקרון של ממש, ככל הנראה קרון ישן שישופץ ויוסב לשימוש כקרון כוח. לעומת זאת גנרטור הכוח בקרונות של סימנס היו כלולים בתוך קרון יחידת הניהוג בדומה לDD של בומברדיה. אז אתם חושבים שלבומברדיה יש על מה לעתור? אני חושב שלא.
בשורה התחתונה
בהנחה שהמכרז לא התפשר על איכות (כולל אחריות חלפים ותיקונים) כמה כסף פחות הציעה סימנס מבומברדיה
 
אני בהחלט מקווה שהמחיר....

בשורה התחתונה
בהנחה שהמכרז לא התפשר על איכות (כולל אחריות חלפים ותיקונים) כמה כסף פחות הציעה סימנס מבומברדיה
אני בהחלט מקווה שהמחיר....
הוא פרמטר מאוד מאוד מאוד משני במכרז.
 

fireman

New member
תגובה לכולם....

לא צריך להיסחף
תגובה לכולם....
אני לא יודע מה היו הבדלי המחירים, אבל אני מניח שבומברדיה נתנה הצעה זולה יותר מסימנס ואני אישית שמח שבחרו שלא להתפשר על איכות הציוד (ע"ע אלסטום הדרעאק) רכבת ישראל עשתה את השיקול הנכון לדעתי, שילמה אולי קצת יותר כסף ובתמורה היא מקבלת ציוד שהוא חדיש וחדש ב100% ולא חלק יד שניה בגיל 30.
 

mucool2

New member
כתבת "מאוד מאוד מאוד משני"

להסחף

המחיר צריך להוות פרמטר לא ממש חשוב אלא אם מדובר על הבדלים עצומים (באחוזים לא שקלים/דולארים/יורו) איכות, נוחות, תחזוקה וכיו"ב - אלו הפרמטרים החשובים ביותר.
כתבת "מאוד מאוד מאוד משני"
שזה אומר משני בחזקת 4, כלומר משהו כמו 0.01% מהמשקל הכולל של ההחלטה (בהנחה ש"משני" מהווה 10%).
 

fireman

New member
במקרה של ציוד שאמור לעבוד

כתבת "מאוד מאוד מאוד משני"
שזה אומר משני בחזקת 4, כלומר משהו כמו 0.01% מהמשקל הכולל של ההחלטה (בהנחה ש"משני" מהווה 10%).
במקרה של ציוד שאמור לעבוד
20-30 שנה, הייתי מצפה באמת ששיקול העלויות לא יהיה הגורם המכריע בסופו של דבר כי אחרי הכל יכלו להציע לרכבת ישראל קרונות עץ עם כסאות פלסטיק שכל קרון של סימנס יעלה כמו עשרה כאלה. למחיר אכן יש משקל משמעותי אבל אני שמח שלעניין איכות החומר וטיב הציוד היה גם כן משקל כבד ואף מכריע. כמו שכתבתי קודם לכן, רכבת ישראל לדעתי בחרה נכון והלכה על ציוד חדיש ב100% במקום להתעסק עם גרוטאות משופצות מלפני 30 שנה, עידן קרונות הכוח הנפרדים ברכבות לדעתי נגמר מזמן וחבל מאוד שבומברדיה לא נאותו להתאים את עצמם לדרישות של רכבת ישראל ובגלל זה גם הפסידו את המכרז שהיה יכול להכניס להם כמעט מיליארד אירו. כנראה שזה לא כסף מבחינתם.
 
../images/Emo45.gif

במקרה של ציוד שאמור לעבוד
20-30 שנה, הייתי מצפה באמת ששיקול העלויות לא יהיה הגורם המכריע בסופו של דבר כי אחרי הכל יכלו להציע לרכבת ישראל קרונות עץ עם כסאות פלסטיק שכל קרון של סימנס יעלה כמו עשרה כאלה. למחיר אכן יש משקל משמעותי אבל אני שמח שלעניין איכות החומר וטיב הציוד היה גם כן משקל כבד ואף מכריע. כמו שכתבתי קודם לכן, רכבת ישראל לדעתי בחרה נכון והלכה על ציוד חדיש ב100% במקום להתעסק עם גרוטאות משופצות מלפני 30 שנה, עידן קרונות הכוח הנפרדים ברכבות לדעתי נגמר מזמן וחבל מאוד שבומברדיה לא נאותו להתאים את עצמם לדרישות של רכבת ישראל ובגלל זה גם הפסידו את המכרז שהיה יכול להכניס להם כמעט מיליארד אירו. כנראה שזה לא כסף מבחינתם.
 

amirv

New member
לצערנו, בעולם האמיתי

להסחף

המחיר צריך להוות פרמטר לא ממש חשוב אלא אם מדובר על הבדלים עצומים (באחוזים לא שקלים/דולארים/יורו) איכות, נוחות, תחזוקה וכיו"ב - אלו הפרמטרים החשובים ביותר.
לצערנו, בעולם האמיתי
כסף הוא תמיד הפרמטר הכי חשוב בניקוד, ובדרך כלל מהווה 60% ומעלה מסך הניקוד. כאשר שאר ה-40% מתחלקים בין הרבה פרמטרים אחרים. עדיין, אני מניח שהרכבת לא התחייבה לקבל את ההצעה הזולה ביותר. אם יש דברים שהם בבחינת ייהרג ובל יעבור, היא יכולה לבחור הצעה גבוהה יותר אך איכותית יותר. לעומת זאת, אם אין הבדלים מהותיים בהצעות, לרכבת ישראל אין שום זכות לבחור בהצעה גבוהה יותר רק על סמך גחמות ליבה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה