הרעש של ה EL

מצב
הנושא נעול.

cathay

New member
הרעש של ה EL

הרעש של ה EL
משרדי שוכן על צומת עם הרבה מאוד תנועת אוטובוסים של דן (בהצתלבות של קינג גורג ודיזנגוף) שמתי לב שתחילת הנסיעה (אני חושב המעבר בין הילוך 1 ל 2) של כמעט כל האוטובוסים מסוג EL וחלק מסדרת ה SG מלווה ברעש מצמרר של חריקה. אולי פחות שמים לב לרעש ברחוב אך מהבניינים הסמוכים הרעש מאוד בולט,יוצא דופן ומפריע. מישהוא אמר לי שמקור הרעש הוא בתיבת ההילוכים שדן הזמינה בזמנו ושלא התאים למנוע ולאופי הפעילות. עם הזמן דן פשוט השלימו עם רעש החריקה ומשרד התחבורה לא הורה לדן לתקן את המטרד. שאלתי היא : האם הסיפור נכון? ונעשה משיקולים כספיים.?כמה זמן צי ה EL משרת בדן ועוד כמה זמן נשאר לו?
 
קודם כל שיפטרו מה - SLים

הרעש של ה EL
משרדי שוכן על צומת עם הרבה מאוד תנועת אוטובוסים של דן (בהצתלבות של קינג גורג ודיזנגוף) שמתי לב שתחילת הנסיעה (אני חושב המעבר בין הילוך 1 ל 2) של כמעט כל האוטובוסים מסוג EL וחלק מסדרת ה SG מלווה ברעש מצמרר של חריקה. אולי פחות שמים לב לרעש ברחוב אך מהבניינים הסמוכים הרעש מאוד בולט,יוצא דופן ומפריע. מישהוא אמר לי שמקור הרעש הוא בתיבת ההילוכים שדן הזמינה בזמנו ושלא התאים למנוע ולאופי הפעילות. עם הזמן דן פשוט השלימו עם רעש החריקה ומשרד התחבורה לא הורה לדן לתקן את המטרד. שאלתי היא : האם הסיפור נכון? ונעשה משיקולים כספיים.?כמה זמן צי ה EL משרת בדן ועוד כמה זמן נשאר לו?
קודם כל שיפטרו מה - SLים
 

mister K

New member
אני לא יודע מה השיקולים של דן

הרעש של ה EL
משרדי שוכן על צומת עם הרבה מאוד תנועת אוטובוסים של דן (בהצתלבות של קינג גורג ודיזנגוף) שמתי לב שתחילת הנסיעה (אני חושב המעבר בין הילוך 1 ל 2) של כמעט כל האוטובוסים מסוג EL וחלק מסדרת ה SG מלווה ברעש מצמרר של חריקה. אולי פחות שמים לב לרעש ברחוב אך מהבניינים הסמוכים הרעש מאוד בולט,יוצא דופן ומפריע. מישהוא אמר לי שמקור הרעש הוא בתיבת ההילוכים שדן הזמינה בזמנו ושלא התאים למנוע ולאופי הפעילות. עם הזמן דן פשוט השלימו עם רעש החריקה ומשרד התחבורה לא הורה לדן לתקן את המטרד. שאלתי היא : האם הסיפור נכון? ונעשה משיקולים כספיים.?כמה זמן צי ה EL משרת בדן ועוד כמה זמן נשאר לו?
אני לא יודע מה השיקולים של דן
אבל כן, הרעש הוא מהגיר. ה-SG וה-EL הם שני דגמים שנחלו כישלון בדן ובעיקר בגלל הגיר המעאפן שלהם (3 הילוכים בלבד). בוודאי תשמח לשמוע שלא נותר להם עוד הרבה זמן על הכביש. ה-SG כבר יורדות מהכביש בקצב מהיר ואני מאמין שבתוך שנה בערך כבר לא נראה (ונשמע) אותן. ל-EL זה ייקח קצת יותר זמן אבל גם אותן כבר התחילו להשבית (אוטובוס מאוד כושל, יש אפילו SLים שעדיין נוסעים וכבר משביתים ELים ממודל 95 ו-96).
 

scooby5

Member
מנסיון של כחצי שנה כנוסע

אני לא יודע מה השיקולים של דן
אבל כן, הרעש הוא מהגיר. ה-SG וה-EL הם שני דגמים שנחלו כישלון בדן ובעיקר בגלל הגיר המעאפן שלהם (3 הילוכים בלבד). בוודאי תשמח לשמוע שלא נותר להם עוד הרבה זמן על הכביש. ה-SG כבר יורדות מהכביש בקצב מהיר ואני מאמין שבתוך שנה בערך כבר לא נראה (ונשמע) אותן. ל-EL זה ייקח קצת יותר זמן אבל גם אותן כבר התחילו להשבית (אוטובוס מאוד כושל, יש אפילו SLים שעדיין נוסעים וכבר משביתים ELים ממודל 95 ו-96).
מנסיון של כחצי שנה כנוסע
הנסיעה בהם היא לא מהחוויות המרנינות ביותר שאפשר לצפות. האוטובוסים "כבדים" מאוד, רועשים מאוד גם בפנים, לא נוחים, מתפרקים, הנוסעים נתונים לחסדיו של המזגן בלבד ללא תלות בעובדה אם הוא פועל או לא... סה"כ - לא סימפטי.
 
לא יודע אם הרעש נובע מהגיר, אבל הוא

הרעש של ה EL
משרדי שוכן על צומת עם הרבה מאוד תנועת אוטובוסים של דן (בהצתלבות של קינג גורג ודיזנגוף) שמתי לב שתחילת הנסיעה (אני חושב המעבר בין הילוך 1 ל 2) של כמעט כל האוטובוסים מסוג EL וחלק מסדרת ה SG מלווה ברעש מצמרר של חריקה. אולי פחות שמים לב לרעש ברחוב אך מהבניינים הסמוכים הרעש מאוד בולט,יוצא דופן ומפריע. מישהוא אמר לי שמקור הרעש הוא בתיבת ההילוכים שדן הזמינה בזמנו ושלא התאים למנוע ולאופי הפעילות. עם הזמן דן פשוט השלימו עם רעש החריקה ומשרד התחבורה לא הורה לדן לתקן את המטרד. שאלתי היא : האם הסיפור נכון? ונעשה משיקולים כספיים.?כמה זמן צי ה EL משרת בדן ועוד כמה זמן נשאר לו?
לא יודע אם הרעש נובע מהגיר, אבל הוא
ללא ספק מגיע מהרצועות. בכל אופן, האוטו אכן כבד וחלש, המנוע מספק רק 200 כו"ס, חלש יותר אפילו מהמידיבוס הכי ישן של דן, שלא לדבר על שאר הדגמים. מאוחר יותר שודרג הדגם וקיבל מנוע בהספק של 260 כו"ס. אישית, איני מבין מה הקשר למשרד התחבורה לעניין. הרי המשרד לא עוקב אחרי כל אוטו ומקשיב לרעש. מה שקובע מבחינה חוקית, הוא שהרכבים עוברים טסט פעם בשנה, כאשר דן עורכים מדי זמן מה בדיקות תקופתיות לאוטובוסים. מבחינת נוחות, אני דווקא סבור כי האוטובוס די נוח לנוסע, ביחוד בגלל המושבים המצויינים שלו, והוא איננו צפוף במיוחד. מה שכן, לא מומלץ לעלות על EL בחורף, אלא אם כן רוצים לשבת עם המטריה גם בתוך האוטובוס.
 

scooby5

Member
דיברתי על הנוחות ב-SG.

לא יודע אם הרעש נובע מהגיר, אבל הוא
ללא ספק מגיע מהרצועות. בכל אופן, האוטו אכן כבד וחלש, המנוע מספק רק 200 כו"ס, חלש יותר אפילו מהמידיבוס הכי ישן של דן, שלא לדבר על שאר הדגמים. מאוחר יותר שודרג הדגם וקיבל מנוע בהספק של 260 כו"ס. אישית, איני מבין מה הקשר למשרד התחבורה לעניין. הרי המשרד לא עוקב אחרי כל אוטו ומקשיב לרעש. מה שקובע מבחינה חוקית, הוא שהרכבים עוברים טסט פעם בשנה, כאשר דן עורכים מדי זמן מה בדיקות תקופתיות לאוטובוסים. מבחינת נוחות, אני דווקא סבור כי האוטובוס די נוח לנוסע, ביחוד בגלל המושבים המצויינים שלו, והוא איננו צפוף במיוחד. מה שכן, לא מומלץ לעלות על EL בחורף, אלא אם כן רוצים לשבת עם המטריה גם בתוך האוטובוס.
דיברתי על הנוחות ב-SG.
 
לגבי ה-SG אני גם חולק עליך

דיברתי על הנוחות ב-SG.
לגבי ה-SG אני גם חולק עליך
הייתי נוסע שנים באוטובוסים הללו, כל נסיעה - 50 דקות, כל יום ובד"כ גם נרדם... נכון, האוטובוסים רועשים מאוד, אין מה לומר, אבל הם לא הרעישו כך כשהיו צעירים. ונכון גם שהמושבים לא משהו, אבל בכ"ז הם מרווחים בהרבה מהמקבילה ה-O405, שלה אותם מושבים בדיוק, אגב... לגבי הכבדות - אני ממש לא מסכים! האוטובוסים הללו חזקים - 290 כו"ס, סוחבים מעולה, ורק בגלל הגיר המעפאן והרעש, יש תחושה שהם לא סוחבים. זה ממש לא נכון! עוד דבר שאני מאוד חולק עליו הוא המזגן - מהיכרותי רבת השנים עם כל הרכבים בדן, מדובר באוטובוסים עם המזגנים הכי חזקים שהורכבו עד היום! בקיץ, האוטובוס קריר, במידה ושני המזגנים פועלים כמובן, ואם תשב מתחת למפוחים (בסוף האוטובוס או בתחילתו) פשוט תקפא! לגבי ההתפרקות: זה לא סוד שההרכבה כאן לא משהו, כמו שזה גם לא סוד שהכבישים לא משהו, בעיקר בבת-ים, שם מתרכזת חלק גדול מפעילות המפרקיות, שצריכות לעתים להתמודד עם פסי האטה תמוהים, הגורמים נזק בלתי הפיך לאוטובוסים. עם זאת, המנוע עם כל הרעידות שלו, תרמו גם תרמו להתפרקות האוטובוסים הללו, כשהדבר ניכר במיוחד באחורי האוטובוס, או בחיבורים של המזגן בתקרה. מעבר לכך, ההזנחה שקיימת לדגם הזה, עקב השבתתו הקרובה נותנת אותותיה. בסה"כ, לא מדובר באחד הדגמים המוצלחים של דן, אך מדובר בדגם ששירת נאמנה שנים ארוכות, בתנאים מאוד קשים, ויש לו בהחלט נקודות זכות לא מעטות.
 

scooby5

Member
אני לא שוחט אותו

לגבי ה-SG אני גם חולק עליך
הייתי נוסע שנים באוטובוסים הללו, כל נסיעה - 50 דקות, כל יום ובד"כ גם נרדם... נכון, האוטובוסים רועשים מאוד, אין מה לומר, אבל הם לא הרעישו כך כשהיו צעירים. ונכון גם שהמושבים לא משהו, אבל בכ"ז הם מרווחים בהרבה מהמקבילה ה-O405, שלה אותם מושבים בדיוק, אגב... לגבי הכבדות - אני ממש לא מסכים! האוטובוסים הללו חזקים - 290 כו"ס, סוחבים מעולה, ורק בגלל הגיר המעפאן והרעש, יש תחושה שהם לא סוחבים. זה ממש לא נכון! עוד דבר שאני מאוד חולק עליו הוא המזגן - מהיכרותי רבת השנים עם כל הרכבים בדן, מדובר באוטובוסים עם המזגנים הכי חזקים שהורכבו עד היום! בקיץ, האוטובוס קריר, במידה ושני המזגנים פועלים כמובן, ואם תשב מתחת למפוחים (בסוף האוטובוס או בתחילתו) פשוט תקפא! לגבי ההתפרקות: זה לא סוד שההרכבה כאן לא משהו, כמו שזה גם לא סוד שהכבישים לא משהו, בעיקר בבת-ים, שם מתרכזת חלק גדול מפעילות המפרקיות, שצריכות לעתים להתמודד עם פסי האטה תמוהים, הגורמים נזק בלתי הפיך לאוטובוסים. עם זאת, המנוע עם כל הרעידות שלו, תרמו גם תרמו להתפרקות האוטובוסים הללו, כשהדבר ניכר במיוחד באחורי האוטובוס, או בחיבורים של המזגן בתקרה. מעבר לכך, ההזנחה שקיימת לדגם הזה, עקב השבתתו הקרובה נותנת אותותיה. בסה"כ, לא מדובר באחד הדגמים המוצלחים של דן, אך מדובר בדגם ששירת נאמנה שנים ארוכות, בתנאים מאוד קשים, ויש לו בהחלט נקודות זכות לא מעטות.
אני לא שוחט אותו
אבל מריבוי נסיעות בו (בעיקר בקווים 40-42), החוויות החיוביות ממנו פחותות מהשליליות. הרבה ימים בלי מזגן עברו עלי (אגב גם במפרקיות החדשות - מוזר) בעיקר בחלק האחורי של האוטובוס. יכול להיות שהכבדות היא רושם מוטעה שנוצר בגלל הגיר, אבל הפתיחה שלו מאוד מאוד איטית.
 
כשזה קורה, כדאי לגשת לנהג ולבקש

אני לא שוחט אותו
אבל מריבוי נסיעות בו (בעיקר בקווים 40-42), החוויות החיוביות ממנו פחותות מהשליליות. הרבה ימים בלי מזגן עברו עלי (אגב גם במפרקיות החדשות - מוזר) בעיקר בחלק האחורי של האוטובוס. יכול להיות שהכבדות היא רושם מוטעה שנוצר בגלל הגיר, אבל הפתיחה שלו מאוד מאוד איטית.
כשזה קורה, כדאי לגשת לנהג ולבקש
ממנו לפתוח גם את המזגן האחורי. הרבה פעמים הנהגים משאירים אותו סגור, כדי לאפשר לכל אותם אלה שסובלים מקור, מקלט בחלק האחורי. האמן לי, יש לא מעט SG שהפתיחה שלהם טובה מאוד!
 

harhanegev

New member
בשורה התחתונה,

לגבי ה-SG אני גם חולק עליך
הייתי נוסע שנים באוטובוסים הללו, כל נסיעה - 50 דקות, כל יום ובד"כ גם נרדם... נכון, האוטובוסים רועשים מאוד, אין מה לומר, אבל הם לא הרעישו כך כשהיו צעירים. ונכון גם שהמושבים לא משהו, אבל בכ"ז הם מרווחים בהרבה מהמקבילה ה-O405, שלה אותם מושבים בדיוק, אגב... לגבי הכבדות - אני ממש לא מסכים! האוטובוסים הללו חזקים - 290 כו"ס, סוחבים מעולה, ורק בגלל הגיר המעפאן והרעש, יש תחושה שהם לא סוחבים. זה ממש לא נכון! עוד דבר שאני מאוד חולק עליו הוא המזגן - מהיכרותי רבת השנים עם כל הרכבים בדן, מדובר באוטובוסים עם המזגנים הכי חזקים שהורכבו עד היום! בקיץ, האוטובוס קריר, במידה ושני המזגנים פועלים כמובן, ואם תשב מתחת למפוחים (בסוף האוטובוס או בתחילתו) פשוט תקפא! לגבי ההתפרקות: זה לא סוד שההרכבה כאן לא משהו, כמו שזה גם לא סוד שהכבישים לא משהו, בעיקר בבת-ים, שם מתרכזת חלק גדול מפעילות המפרקיות, שצריכות לעתים להתמודד עם פסי האטה תמוהים, הגורמים נזק בלתי הפיך לאוטובוסים. עם זאת, המנוע עם כל הרעידות שלו, תרמו גם תרמו להתפרקות האוטובוסים הללו, כשהדבר ניכר במיוחד באחורי האוטובוס, או בחיבורים של המזגן בתקרה. מעבר לכך, ההזנחה שקיימת לדגם הזה, עקב השבתתו הקרובה נותנת אותותיה. בסה"כ, לא מדובר באחד הדגמים המוצלחים של דן, אך מדובר בדגם ששירת נאמנה שנים ארוכות, בתנאים מאוד קשים, ויש לו בהחלט נקודות זכות לא מעטות.
בשורה התחתונה,
האם כבר הגיעו הימים שאדם הממתין בתחנה, בשעת לילה שקטה לא צריך לדעת על כל אוטובוס של דן ברדיוס של 700 מטר ממנו ? אם הגיע היום הזה, זה ממש נפלא (אם כי מחייב חושים דרוכים, כמו אלו שנדרשים מלקוחות אגד מזה שנים רבות).
 
בהחלט! היום אני מתקשה לשמוע מהחדר

בשורה התחתונה,
האם כבר הגיעו הימים שאדם הממתין בתחנה, בשעת לילה שקטה לא צריך לדעת על כל אוטובוס של דן ברדיוס של 700 מטר ממנו ? אם הגיע היום הזה, זה ממש נפלא (אם כי מחייב חושים דרוכים, כמו אלו שנדרשים מלקוחות אגד מזה שנים רבות).
בהחלט! היום אני מתקשה לשמוע מהחדר
את האוטובוסים החולפים בשד' י-ם, ולמען האמת אני די סובל מכך...
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אני אקליט לך איזה SL ומצידי תשמיע

בהחלט! היום אני מתקשה לשמוע מהחדר
את האוטובוסים החולפים בשד' י-ם, ולמען האמת אני די סובל מכך...
אני אקליט לך איזה SL ומצידי תשמיע
את ההקלטה בלופ אינסופי אצלך בחדר בפול ווליום. אני בטוח שהשכנים נורא ישמחו.
 
לגבי המזגנים...

לגבי ה-SG אני גם חולק עליך
הייתי נוסע שנים באוטובוסים הללו, כל נסיעה - 50 דקות, כל יום ובד"כ גם נרדם... נכון, האוטובוסים רועשים מאוד, אין מה לומר, אבל הם לא הרעישו כך כשהיו צעירים. ונכון גם שהמושבים לא משהו, אבל בכ"ז הם מרווחים בהרבה מהמקבילה ה-O405, שלה אותם מושבים בדיוק, אגב... לגבי הכבדות - אני ממש לא מסכים! האוטובוסים הללו חזקים - 290 כו"ס, סוחבים מעולה, ורק בגלל הגיר המעפאן והרעש, יש תחושה שהם לא סוחבים. זה ממש לא נכון! עוד דבר שאני מאוד חולק עליו הוא המזגן - מהיכרותי רבת השנים עם כל הרכבים בדן, מדובר באוטובוסים עם המזגנים הכי חזקים שהורכבו עד היום! בקיץ, האוטובוס קריר, במידה ושני המזגנים פועלים כמובן, ואם תשב מתחת למפוחים (בסוף האוטובוס או בתחילתו) פשוט תקפא! לגבי ההתפרקות: זה לא סוד שההרכבה כאן לא משהו, כמו שזה גם לא סוד שהכבישים לא משהו, בעיקר בבת-ים, שם מתרכזת חלק גדול מפעילות המפרקיות, שצריכות לעתים להתמודד עם פסי האטה תמוהים, הגורמים נזק בלתי הפיך לאוטובוסים. עם זאת, המנוע עם כל הרעידות שלו, תרמו גם תרמו להתפרקות האוטובוסים הללו, כשהדבר ניכר במיוחד באחורי האוטובוס, או בחיבורים של המזגן בתקרה. מעבר לכך, ההזנחה שקיימת לדגם הזה, עקב השבתתו הקרובה נותנת אותותיה. בסה"כ, לא מדובר באחד הדגמים המוצלחים של דן, אך מדובר בדגם ששירת נאמנה שנים ארוכות, בתנאים מאוד קשים, ויש לו בהחלט נקודות זכות לא מעטות.
לגבי המזגנים...
אני חייב להסכים, אני זוכר שבשיא הקיץ סבלתי מקור באוטובוסים האלו. הנסיעה בהם בסה"כ בסדר. אבל לדעתי הם רועשים מדי, וזה טוב שמוציאים אותם מהשירות.
 
הן מוצאים משירות בעיקר בגלל זיהום

לגבי המזגנים...
אני חייב להסכים, אני זוכר שבשיא הקיץ סבלתי מקור באוטובוסים האלו. הנסיעה בהם בסה"כ בסדר. אבל לדעתי הם רועשים מדי, וזה טוב שמוציאים אותם מהשירות.
הן מוצאים משירות בעיקר בגלל זיהום
האוויר, אך גם בשל גילם והבלאי החזק שלהם.
 

sl 3977

New member
בטח הוא

הוא בטח יאשים את שר התחבורה
ויזעק להחזיר אותם לשירות. סתם, סתאם, הכל ברוח טובה.
בטח הוא
ויתר האוטובאסאים של הפורום יארגנו להן טקס פרידה אךךך עוד אולי 20 30 40 שנים ואף מעבר לכך ניזכר ביחד בשאגות של הsl הsg הel והsu ו ביתר המאפיינים שאיפינו את כל המכונות שציינתי ונגיד ביחד אחחחח היו ימים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה