השבוע שמעתי רעיון ספק מבהיל ספק.

  • פותח הנושא legal
  • פורסם בתאריך

legal

New member
השבוע שמעתי רעיון ספק מבהיל ספק.../images/Emo70.gif

השבוע נכחתי בהרצאה של ארגון משפחה חדשה, בה עלה רעיון שאינני יודעת איך לכנותו, מטורף הזוי מפחיד או מעניין, אחת הנשים בקהל קמה ואמרה כי ההורות הטבעית, שייכת כל כולה לנשים, כלומר הכח של מתן חיים הוא כוחן של הנשים בלבד אז איך יכול להיות שהן, לא מסוגלות להיות שוות זכויות, והיא אמרה שמבחינה מסויימת נשים יכולות לעשות שביתת הולדה, פשוט להחליט כקולקטיב, אנחנו לא מביאות ילדים לעולם, היפוטתית זה בידיהן, גם אם מדובר באמצעי מניעה, הפלה פונדקאות, כל החיים בידי הנשים והן לא שולטות , איך זה ?! יש בזה משהו לא ?!...מדהים עצם המחשבה !!
 
לדעתי זה רעיון מדהים ויש לו פוטנציא

ל לשנות את העולם, קשה להניח שזה יקרה בעתיד הנראה לעין, אבל בהחלט רעיון פנטסטי שמחייב מחשבה. מדהים בעיניי
 

mataim

New member
טמונה בו סכנה רבה

אמנם זה פוטנציאל, של חומר נפץ, אבל זה נראה לי כמעט הזוי. מה גם שבפועל נשים פחדניות למדי ועובדה שאם היו מבינות את הכח הזה, היו משתמשות בו כבר בעבר, זה שזה לא קרה, רק מוכיח שזה גם לא יכול לקרות
 

אמארונה

New member
אני לא מסכימה עם ההנחה הבסיסית

ש"...ההורות הטבעית, שייכת כל כולה לנשים, כלומר הכח של מתן חיים הוא כוחן של הנשים בלבד... ...נשים יכולות לעשות שביתת הולדה, פשוט להחליט כקולקטיב, אנחנו לא מביאות ילדים לעולם, היפוטתית זה בידיהן..." אין לנשים בלעדיות על היכולת להביא ילדים לעולם ולגדל אותם. הכח הזה שייך גם לגברים בדיוק באותה מידה. מעבר לזה, האמצעי של הפסקת הולדה בכדי להשיג שוויון זכויות הוא אמצעי שלא מתייחס לסיבה של חוסר השוויון. קיים חוסר שוויון זכויות בחברה האנושית כולה. חוסר השיוויון הזה לא בא לידי ביטוי רק בעניין הנשים. הוא בא לידי ביטוי בעולם ברמיסת זכויות בסיסיות של האדם באשר הוא, ובהתנהגות טפילית וחסרת כבוד של האנושות כלפי החי, הצומח והאדמה. ביום בו תתחיל האנושות לכבד באופן טוטלי את האדם, החי והצומח, לא יזדקקו הנשים לאיים בשביתת הולדה בכדי לזכות בשוויון זכויות. מה שנקרא חזון אחרית הימים... כל שנותר לנו לעשות הוא להשתדל להעביר לילדינו את הערכים האלה דרך החינוך שלנו.
 
אני לא מסכימה

קודם כל אני לא מסכימה שהגבר לא מתפקד כהורה או כנותן כוח החיים. דבר שני - שביתת הולדה של נשים זה רעיון מצחיק כי בד"כ נשים הן אלו שמרגישות בכלל את הצורך בילדים (הרבה לפני הגברים), גברים הרבה פעמים לגמרי אדישים לילדים אז לא נראה לי ששביתה כזו תאיים עליהם בכלל...
 

נורקס

New member
לא אהבתי את הרעיון והגישה

נכון שלנשים יש את הכח לשאת בתוכן ולהביא לעולם חיים חדשים. אבל מה זה קשור לשוויון זכויות? האם ההורות היא לא חלקו של האב גם כן? נשים חיות תוך כדי שהן יולדות ויולדות תוך כדי שהן חיות (ציטוט מהספר"גופה של אישה תבונתה של אישה"). זה לא דבר שאפשר להתארגן נגדו, זה חלק מהטבע האנושי וטוב שכך, אחרת המין האנושי היה נכחד מזמן.
 

ayala26

New member
אני מכירה סיפור

על אשה (קרובת משפחה) שההורים שלה לא קיבלו את בן זוגה ואיימו להחרים אותה אם הם ינשאו אז היא אמרה להם שלא רק שהיא מתכוונת לחיות איתו הם גם לא יראו מהם נכד אחד.. אז היא עשתה שביתת הולדה להורים שלה.. אני לא יודעת בדיוק אם מי היא הענישה אבל יכול להיות שהיא מלכתחילה לא רצתה להביא ילדים.
 

jesenia

New member
למה הרעיון הזה ישים בישראל?

אילו חוקים הוא אמור לקדם? "כל החיים בידי הנשים והן לא שולטות" הבעיה טמונה בעצם הפתרון המוצע, נשים רבות מאוד (ואני בכללן) לא מתחברות למשפט הזה. אני לא חושבת שהיום הבעיה המקומית שלנו היא בעית שוויון הזכויות. הבעיה היא שאנחנו, והעבודה שאנחנו עושות, לא נחשבת ל"שווה".
 
אמא'לה- מה זה הדבר הזה?

מפחיד ביותר!!!! זאת דעה של נשים פמינסטיות קיצוניות. הכח של מתן החיים הוא לא של נשים בלבד אלא גם של גברים- והדעה הזאת מזכירה לי משהו שקרה בעולם בשנות ה30 של המאה הקודמת. מזעזע ביותר!!!!!!!!!
 
למעלה