השיחה הלא מדוברת

השיחה הלא מדוברת

חזרנו! ... היה לנו סופשבוע מאוד כייפי, מלמד, מלא עניין, ייחודי ולא שגרתי. בסיכומו של סוף השבוע נהניתי מאוד. במהלכו היה תהליך לא פשוט. שמעתם על השיחה הלא-מדוברת? לדבר את הדברים שהם הכי מפחידים אותנו / מביכים אותנו / מביישים אותנו בעצמנו? באופן אישי אני מאוד מאמינה ביחסים שמבוססים על דיבור של הדברים האלו. לא קל ליצור יחסים כאלו. על אחת כמה וכמה לדבר שיחות לא מדוברות עם אנשים לא מוכרים. זה מה שהתחלנו ליצור בסוף השבוע הזה. ועכשיו, אחרי מנוחה של שלושה ימים, בחזרה לעניינים. בשלושת הימים האלו אני מוצאת שהחיבור הבסיסי הוא כמעט הדבר הכי חשוב. אני ממש נהנית כשאני חושבת על עצמי בתוך מערכות יחסים שאפשר לדבר בהן על הכל, כולל לשים על השולחן את הדברים הכי לא פשוטים שקיימים כדי להסתכל עליהם ולנקות אותם. הרבה טוב אני מוצאת בזה, וחושבת לעצמי שהתפקיד שלי באופן אישי, שלנו, אפילו של הפורום הזה - הוא לעזור לאנשים ליצור את האותנטיות הזאת, לדבר את הדברים הלא מדוברים בדרך-כלל, לחיות יותר. מה אתם אומרים? ומה שלומכם/ן? ואיך התקשורת אצלכן/ם בבית?
 

יעלי03

New member
מה ? שיחה לא מדוברת?

אתן ממציאות מונחים מוזרים בעיני. בשיחה או שמדבים או שלא. מה זה שיחה לא מדוברת?? לדבר על דברים שבדרך כלל לא מדברים עליהם?
 
בדיוק.

את מכירה את זה שיש משהו שאת רוצה להגיד למישהו אבל לא אומרת? כי לא נעים... כי הוא/היא עשויים להיעלב.. כי זה עשוי לפתוח "תיבת פנדורה" וכו' וכו'? אז זאת השיחה שאנחנו קוראות לה השיחה הלא מדוברת. כי היא שם, היא קיימת בתוכנו אבל אנחנו לא מדברים אותה כלפי חוץ.
 

ענבר B

New member
היי יעל התגעגעתי

אני אומרת שכן יש המון שיחות כאלו ואני אידית גם לפעמים יוצא לי להתחבאת עם עצמי על איך לעשות שיחה כזו ואם ביכלל היתי שמחה לדעת איך עושים את זה באמת שהדברים יצאו הכי נקיים ואמיתיים שאפשר ושבסיום שיחה כזו לצאת בחיים כמו שאומרים ושאף אחד לא יפגע או ינתק קשר עקב כך אני במאוד מאמינה בלדבר על הכל זה נותן מעין תחושת ביטחון כזו במערכת יחסים ולא של חוסר ודאות על מה הוא/היא חושבים מה את אומרת האם הבנתי אותך נכון והאם תוכלי לתת לי עצה על איך באמת לעשות את זה?
 
גם אני מתגעגעת - לכולכם

אכן, לדבר שיחות שאינן מדוברות בהחלט נותן הרבה הקלה ויותר וודאות. זה עונה גם על הצורך בקירבה, בהקשבה, באמון, בכנות, בחיבור, בביטחון. ובטח שכחתי עוד כמה צרכים חשובים בדרך. כעצה, הייתי אומרת שלנהל כזאת שיחה חשוב שיהיו שני צדדים שותפים למהלך הזה, ושניהם יודעים שבזה מדובר - בשיחה מהלב שפותחת את כל מה שלא מדובר ביניהם. מעבר לכך, שיהיה שקט בסביבה כשהשיחה מתנהלת, בלי הפרעות חיצוניות - כי בדרך-כלל זאת שיחה שעצם הקיום שלה גורם לתחושת חשיפה. מאוד מומלץ בעיניי לקיים את השיחה בתקשורת מקרבת. לא להגיע למצב של ויכוח, לא ללכת להתנהגויות. אלא לחפש בתוך הדברים שמפריעים, בתוך ההתנהגויות החיצוניות, את הרגשות והצרכים של שני הצדדים. לשהות שם הרבה זמן בעיקר על הרגשות והצרכים, לפני שהולכים לפתרונות. בכלל אם אפשר לדחות את הפתרונות לשיחה הבאה, זה עדיף. קודם לנסות להבין אחד את השני. ושיהיה מספיק זמן לשני הצדדים להגיד את הכל, כשהצד השני משתדל להיות באמפתיה באותו זמן. זהו, על קצה המזלג. אז מה את אומרת? מתחשק לך לעשות שיחה כזאת?
 

ענבר B

New member
בוודאי שמתחשק לי לעשות שיחה כזו

את זוכרת ששיתפתי אותכם ביום האחרון של הסדנא בסיפור שלי אז ניסיתי לעשות עם יניב את השיחה והתחלתי לישאול אותו שאלות אמפתיות כגון האם אתה מרגיש בודד? אם חסרה לך אוזן קשבת בבית? וכו' והוא ביכלל לא הבין מה אני רוצה ממנו איזה בודד ? ממש לא זאת התגובה שלו כאילו רוצה להתגוננן ממשהו ואז עזבתי את זה אבל בדרך אחרת הרגילה כמושקוראים לזה הישירה כשאמרתי לו שהקשר שלו עם הבחורה ההיא מפריע לי ואני חושבת שאני זאת שדחפתי אותו לזה כי לא ראיתי את המצוקה שלו לשיחות ולהתענינות יתרה מיצידי ואז הוא הבין את השיחה שניסיתי לעשות באמצעות שלאלות אמפתיות וכן דיבנו על הכל אבל עדיין לא מרגישה שיש לי שקט בלב יש עדיין את החוסר וודאות הזו האם הוא בקשר איתה או שכמו שהוא מר הוא ניתק איתה את הקשר מה את אומרת ? את חושבת שאני יכולה לעשות שיחה כזו בלי חנק בגרון ודמעות?
 

venesa1

New member
בהחלט מסכימה עם הרעיון

שלך!!! כרגיל נשמע מאתגר... ונכון!!!... תמיד יש דברים שאנחנו לא מסוגלים לדבר עלהם פשוט בולעים את הלשון או מנסים להעביר נושא.... מעין "שאלות המליון דולר" אשמח אם תעזרי לנו כן להשיב עלהם ע"י מתן כלים. אגב, הצטרפתי עכשיו! הרבה בהצלחה לך
 
למעלה