התאזרחות על פי חוק הסבא לאחר כניסה כתייר

John the Savage

New member
אין מה לחשוש

היו לך שאלות דומות גם בגרין קארד. עונים "כן", ובהסברים כותבים שמדובר בשירות בצה"ל.

ברוב השאלות "כן/לא" האלו, תשובת "כן" לא פוסלת אותך אוטומטית. הכל תלוי באיזה אירגון מדובר וכו'. אין שום חשש שהבקשה שלך תיפסל בגלל שירות בצה"ל.
 

joyride150

New member
שאלה

קודם כל, תודה על המידע.
לאחר כמה זמן מסיום 5 השנים קיבלתם את המכתב ? האם הייתם בביקורים בארץ בתקופה הנ"ל ?

תודה
 

John the Savage

New member
אוקיי, אתה צודק

מתנצל אם הטעתי אותך. זה מה שקורה כשעונים מהזיכרון. ההתייחסות שלי היתה רלוונטית לסעיפים 11-12. בסעיף 58 באמת צריך לכתוב בעברית את אותה הכתובת כמו בסעיף 13.

נ.ב. רצוי לשרשר את התגובה לשרשור הקודם שלך ולא לפתוח שרשור חדש.
 

ilanvag

New member
האם המקצוע שלך דורש רישוי בארה"ב?

זו השאלה המשמעותית ביותר. אם דרוש רישוי, אתה צריך לבדוק האם וכמה *ריאלי* שתקבל אותו.
&nbsp
אגב, שים לב שאני מדבר על *ריאלי*, לא על תיאוריה. יש מקצועות שבתיאוריה אפשר לקבל רישוי בתוך כמה חודשים, או שנה -- אבל הרישוי במקצועות הללו נשלט על-ידי גילדות מקצועיות שלא מאפשרות לאף אחד להיכנס, ולכן יכולים למנוע ממך רישוי גם במשך שנים...
&nbsp
מכיר סיפור שכזה באופן אישי -- אמריקני שנולד וגדל פה כל חייו (לא ישראלי), עבד עשרות שנים בתחום שלו (שדורש רישוי), ואז עבר לסטייט אחר עם משפחתו. לכאורה, הסבת הרישוי שלו הייתה צריכה לקחת כמה חודשים בודדים... אבל כבר למעלה משנתיים שהגילדה המקומית בסטייט החדש מונעת ממנו את הרישוי, והוא לא יכול לעבוד ולהתפרנס בסטייט שאליה הוא עבר.
&nbsp
אחרי שיהיה לך מידע לגבי הרישוי, תחזור ותכתוב לנו -- מאוד ייתכן שהתשובות לשאלות האחרות יושפעו מזה.
&nbsp
בהצלחה
 

John the Savage

New member
יש סיכוי שזה יעזור, אם אתה יכול לגבות את זה במסמכים

בכדי לקבל ויזת תייר לארה"ב, אתה נדרש להוכיח שאין לך כוונת הגירה.

בחינות ללשכה יזכו אותך בתעודה שתאפשר לך לעבוד כעו"ד בישראל, ואין לה שום יתרון בארה"ב. במילים אחרות, אתה מקדיש כרגע זמן, מאמץ וכסף לקבלת תעודה שלא היתה מקדמת אותך בכלום אילו היית מתכנן להגר.

אז מצד אחד העובדה שאתה לא עובד ולא נמצא במסגרת לימודים פורמאליים כרגע תשחק לרעתך, אבל הלימודים לבחינות הלישכה יכולים לעזור. מציע שתביא מסמכים רלוונטיים: רישום לבחינות בלישכה, תעודת סיום תואר במשפטים וכו', ואולי גם מכתב (קצר - לא יותר מפיסקה אחת), שמסביר את הסיטואציה.
 

gidishemer

New member
לגבי הוטרינריה

אני רחוק מלהיות מומחה, אבל יש לי לא מעט סטודנטים שהולכים בכוון הזה, אז מכיר קצת. יש לנו בשכנות גם את אחד מבתי הספר לוטרינריה הטובים בארה״ב אז מכיר טיפה לגביו (NC state).
סדר הגודל הוא הוא כ- 50000 דולר לשנה כשכר לימוד. מי שתושב מקומי של הסטייט ישלם משהו יותר קרוב ל- 20. על השאלה אם אחרי שנה או יותר אפשר להפוך להיות תושב מקומי קשה לענות. זה תלוי בקריטריונים של כל אוניבסיטה ואוניברסיטה.
הקבלה היא מאד קשה. מן הסתם, ההיצע לא קטן כמו בארץ אבל גם יש הרבה מועמדים.
הדרך לחפש היא לכתת רגליים דרך העולם הוירטואלי ולהתחיל להסתכל על התנאים של כל בית ספר באשר הוא. חשוב לבדוק אילו קורסים מוכרים כ- requirements לתהליך הקבלה. אני בכלל לא בטוח שהקורסים שהיא עשתה בארץ ייחשבו כקורסים מקדימים. יכול להיות שכן אבל יכול להיות שלא.
שתיכנס לאתר של ה american vet association. אני מקווה שיש שם קצת יותר פרטים לגבי מה נדרש ואיפה.

לגבי עובדה ולימודים במקביל- אז אני מזכיר שכתבתי שאני לא מומחה גדול לתחום אבל לפחות מההיכרות שלי- אל תבנו על זה לרגע אחד. אלו לימודים מאד מאד מושקעים וקשים

ושיהיה כמובן בהצלחה
 

zuki3

New member
כל אחד יכול לפתוח חברה בארצות הברית

אין צורך להיות עם ויזת תייר,
או להיות בארצות הברית,
זה כמובן לא נותן לך שום זכויות.
 

gidishemer

New member
אין לי תובנות מיוחדות לגבי הכסף

למרות שאם המטרה היא הגירה, אני חושב שאפשר לבוא בראש של הנמכת ראש לצורך זקיפתו מחדש עם הזמן.
מה שלא נשמע לי טוב בכלל זה עניין הויזה. אני לא מכיר ויזה ש״אפשר להעביר אתכם עד שהוא ישיג לכם H2B (אגב, זה H1B, אבל לא זו הבעיה).
אם תוכלי לשוב אלינו ולכתוב בדיוק מה הוא הבטיח לכם, כולל האות והמספר של הויזה, אפשר יהיה להעריך האם זה משהו ריאלי או משהו מאד פישי שכדאי להתרחק ממנו
 
אני איני מכין דוחות מס לרשויות המס בישראל

אך אוכל להפנות אותך במידה ותרצה.
אינך נדרש להיות נוכח פיזית אך תצטרך לחתום על הדוח (גם אם הוא ישודר אלקטרונית בידי מייצג)
הכנסה בארהב תהיה משוקללת רק אם אתה נחשב תושב ישראל לצורכי מס וכפועל יוצא חב במס על הכנסות שנצמחו מחוץ לישראל
אשר טוריאל רו"ח (משפטן) EA
 

doronf65

New member
נראה כהתחלה טובה אבל...

אני הייתי מחפש השלמות.
נראה ששני הראשונים הם מקבילים, ויתקבלו כ- 4 שנים ביחד.
כיתה ו' נראה כגיל 11-12? אם כך זו שנה חמישית, אם יש שם תאריכים והגליון יתקבל.
&nbsp
הבעיה היא שההגירה רוצה לראות שנה קלנדרית ולך יש "שנות לימוד". כלומר פעמיים תקופה מתחילה לך בספטמבר ונגמרת ביוני. חסקה לך לפחות חצי שנה. הייתי חופר עוד: מתקשר עם בתי הספר, מבקש מהם אישורים. מחפש תמונות - - - רופאים... פנקסי חיסונים... אתם רוצים להראות לפחות 6 שנים על מנת שאם יספרו ימים יהיה לכם עודף, ותוכלי להראות תיק הוכחות חזק.
 

ilanvag

New member
עונה בכללי, אשר יוכל לתת פרטים יותר מדויקים:

מיסוי הוא תמיד שנתי, הן בישראל והן בארה"ב (החישוב הוא תמיד שנתי).
&nbsp
בארה"ב - קחי סדר גודל של 30% (סביר שהמיסוי האפקטיבי יהיה קצת פחות, אבל זה סדר גודל טוב).
&nbsp
בישראל - קשה לדעת, כי זה תלוי בגובה ההוצאות המוכרות שיהיו לכם. זה דבר שכדאי לתכנן ולבנות מראש.
&nbsp
גובה משכורת בארה"ב -- 140K זה נחמד בתיאוריה, אבל זה אומר שאתם לא חוסכים אגורה לפנסיה. באם המעסיק מאפשר חשבון פנסיה (401K), אתם תרצו גם להפריש לשם, ואז הברוטו יורד (ההפרשות לחשבון פנסיה יורדות מהברוטו, לפני מס, כמו בארץ). בשנת 2018, המכסימום להפרשה הוא 18,500 דולר מצד העובד. בישראל, המעסיק מפריש לפנסיה הרבה יותר מאשר העובד. בארה"ב זה הפוך - מעסיקים בארה"ב, ככלל, בקושי מפרישים משהו; והמעסיק הספציפי שלכם, ככה תחושת הבטן שלי - יפריש מעט מאוד, אם בכלל.
&nbsp
בנוסף, יש עוד דברים שיורדים מאותם 140K עוד לפני שמשלמים מסים -- למשל השתתפות העובד בביטוח בריאות, שרק זה מגיע לכמה אלפי דולר בשנה.
&nbsp
דירות להשכרה בארץ -- קודם כל אתם צריכים להתעסק עם מס הכנסה הישראלי, ולשלם מס בארץ. יש מצב שתצטרכו גם לשלם בארה"ב, אני לא מכיר מספיק טוב, ולא יודע אם תשלום מס בארץ יזדכה כנגד תשלום בארה"ב.
&nbsp
מיסוי בארץ -- תתייעצו עם מומחה בארץ, המצב החוקי השתנה בשנה-שנתיים האחרונות. עד היום, היו כאלה שחמקו מתחת לראדאר; כיום זה הרבה יותר קשה. להערכתי, זה יהיה במיוחד קשה במצבכם, היות ויהיו לכם 3 נכסים שאתם משכירים בארץ, כך שממילא אתם משלמים מסים בשוטף, ונמצאים על הראדאר של רשויות המס.
&nbsp
השאלות שאת שואלת הן מאוד ספציפיות ומקצועיות -- בבקשה פנו לייעוץ מקצועי *בתשלום*, הן של רו"ח ישראלי (לגבי מיסוי בארץ) והן של רו"ח אמריקני (לגבי מיסוי בארה"ב) -- לא מציע להסתמך על תשובות פה בפורום, שהן מטבען מאוד כלליות (גם כאשר התשובות ניתנות על-ידי אשר, רו"ח הפורום, מדובר בתשובות כלליות, בלי התייחסות לפרטים ולניואנסים, ושאין מאחוריהן אחריות מקצועית אשר ניתנת במקרה של ייעוץ פרטני ללקוח).
 

zuki3

New member
תלוי

אם אותה אישה, היתה זכאית לקבל אזרחות אמריקאית ברגע הלידה,
כי אביה היה אזרח אמרקאי לפני שהיא נולדה, והוא חי בארצות הברית במשך 5 שנים לפחות לפני שהיא נולדה, ושנתיים מעל גיל 14,
אז היא זכאית להיות אזרחית אמריקאית.

אם היא לא היתה זכאית לאזרחות בלידה,
אביה יכול לבקש עבורה תושבות (גרין קארד) אבל היא תצטרך לחכות עד שתקבל,
אם היא רווקה יש 7 שנות המתנה עד שהיא תתחיל את התהליך,
ואם היא נשואה היא תצטרך לחכות 12 שנה.
 

estyshm

New member
change category from F1 to F2b

Hello Honorable Forum People,
After long waiting of 7 years we finally got an interview date for our son.
Before we got the interview date we asked to opt out from the F1 category to F2b category since the F2b line moved faster. our request was approved.
In the last paragraph of the approval email it says this :
“ In order to obtain approval to opt-out and remain in the F2B preference category, the principal applicant must contact the Department of Homeland Security (DHS). The principal applicant's letter should request the benefits of the opt-out provision. Please note that opt-out provisions are administered solely by DHS.”
I called the NVC to ask if we need to get a letter from DHS to approve the category change.The lady said we don’t need to do anything since the category change to F2b was done.
I would like to confirm again that I don’t need to get any other approval letter from DHS since I heard that people arrived to the interview were ask to show some kind of approval letter from DHS that they were opt out from F1 and moved to F2b category.
I really don't want this change of category will be a problem when we'll arrive to the interview.
I hope you can help to clarify it .
Thanks a lot ,

Esty
 

KallaGLP

New member
תשובה ל-3.

אני לא בטוחה שזה נכון שישראלים מתחברים יותר לחוף המערבי. הם מתחברים בעיקר למקומות שיש בהם הרבה עבודה בתחום שלהם (לרוב הייטק), ובפרט בחוף המערבי יש אזורי הייטק גדולים ומפותחים מאוד, כמו עמק הסיליקון ואזור סיאטל. יחד עם זאת, אפשר למצוא ישראלים רבים גם בחוף המזרחי, ובמיוחד אזור ניו יורק ובוסטון. יש גם ישראלים רבים בטקסס, בפלורידה ובמקומות נוספים.
ייתכן שלמזג האוויר יש השפעה על ההעדפות, אבל זה עניין של טעם אישי ואין כאן לדעתי משהו גורף. בקליפורניה אכן כנראה מזג האוויר הכי קרוב לזה שבישראל, אם זה מה שמחפשים. אישית, אני מעדיפה אקלים קריר יותר של צפון החוף המערבי, אך השילוב של חורף קר ומושלג עם קיץ חם ולח כמו בחוף המזרחי פחות מושך אותי. גם מזג אוויר כמו בטקסס או בפלורידה לא נראה לי אטרקטיבי. אבל שוב, זה עניין של טעם, ויש רבים שיעדיפו אחרת ממני.
אוכלוסיה - בחוף המערבי, במיוחד בעמק הסיליקון, יש מגוון עצום של אוכלוסיות מהגרים מכל העולם, במיוחד מהמזרח הרחוק ומדרום אמריקה. כשגרתי בקליפורניה, רוב האנשים שהקיפו אותי היו סינים והודים. בעיר הקטנה שאני גרה בה עכשיו במדינת וושינגטון הרוב לבנים (אם כי בכללי באזור סיאטל יש גם הרבה מהגרים, והמספר שלהם רק גדל כל הזמן). מבחינתי לא ממש משנה כך או אחרת (חוץ מזה שבתי ספר עם הרבה אסיאתיים בעלי אופי שונה מאוד מאלה שאנו רגילים אליהם והם עלולים לא להתאים לכל אחד). אני פחות מכירה הרכבי אוכלוסיה בחוף המזרחי. אבל מי שמחפש לגור בקרב ריכוזי אוכלוסיה ישראלית ויהודית, ימצא כזו גם בחוף המערבי וגם במזרחי. אני אישית לא חיפשתי.
משכורת מן הסתם היא עניין אינדיבידואלי ואי אפשר לענות בכללי. ארה"ב היא מדינה ענקית ומגוונת, ובממוצע יש קשר בין גובה השכר שמציעים ליוקר המחיה במקום הספציפי. אך מעבר לזה השכר תלוי כמובן בגורמים נוספים, כמו תפקיד, ניסיון וותק, ביקוש בתחום המקצועי, ובכמה היה חשוב לגייס את האדם הספציפי,וכמובן, כמו כל דבר, גם במזל. כך, סביר שעבור אותו תפקיד ועם אותם נתונים, השכר שיציעו למישהו בעמק הסיליקון יהיה גבוה יותר מאשר השכר שיציעו לו בבוסטון, ואילו בטקסס הוא יהיה נמוך משמעותית משניהם. אבל זה מפני שבעמק הסיליקון יוקר המחיה מטורף, בוסטון יקרה, אם כי פחות, ואילו טקסס הרבה יותר זולה. לפעמים ההפרשים ברמות השכר בין אזורים שונים אינם מפצים על הפערים העצומים ביוקר המחיה, ושכר שנראה לכאורה ממש גבוה יחסית לכל מקום אחר יתגלה כנמוך למדי ולא מספק במקום כמו עמק הסיליקון או ניו יורק. ככה שאין טעם להסתכל על גובה השכר במנותק, אלא כל מקרה לגופו, כתלות במקום ובפרמטרים האחרים שצוינו כאן. כמו כן, יש לקחת בחשבון מצב אישי ומשפחתי (למשל, מה שיספיק לרווק צעיר בתחילת הקריירה עלול להיות מעט מדי לעובד ותיק שגם צריך לפרנס משפחה עם 2 או 3 ילדים, וכו'), וזה נכון בכל מקום, גם בחוף המערבי וגם במזרחי.
 

euchechon

New member
אז הם רוצים יותר הכנסה?

אני מניח שכל הבלגן הזה זה כדי שאנשים ישלמו יותר פעמים את המיסים הנלווים להגשת הבקשות...
ממתי זה נכנס לתוקף? (או - האם כדאי לשכור שירותי עו"ד הגירה עכשיו?)
 

ilanvag

New member
העברה בנקאית.

תתמקח על שער הדולר -- זה הדבר הכי משמעותי.
&nbsp
העמלות עצמן הן זניחות לחלוטין כאשר מדובר בסכום מאוד גדול, כי יש מגבלה לגובה העמלה.
 
למעלה